Ratkaistu B550M DS3H ja toimimaton LAN-verkko

Takalaiton

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.06.2021
Viestejä
851
Ongelmana uusi Gigabyten B550M-DS3H ei tunnista mitään verkkosovittimia. Emossa lan johdon paikassa ei vilku valot mutta modeemissa kyllä. Windows ei löydä "Network Connections" kansiosta mitään. "this folder is empty"

Mitä jo tehty:

Resettasin verkkoasetukset windowsissa > ei vaikutusta

Päivitin Biosin uusimpaan > ei vaikutusta

Latasin tikulle realtekin ethernet controllerin uusimman ajurin ja koitin asentaa > The Realtek Network Controller was not found. If Deep Sleep mode is enabled. please plug the cable.

------------------------------

Onko emossa toi lan paikka rikki? apuja otetaan vastaan jos joku ymmärtäisi enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Jos biosista on Onboard LAN Controller päällä ja mitään ei löydy niin veikkaan, että mennyt sököksi.

Takuuseen vaan, ja jos sellasta ei oo niin helpoiten varmaan pääset eteenpäin tälläsellä USB-kikkareella.
 

Takalaiton

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.06.2021
Viestejä
851
Jos biosista on Onboard LAN Controller päällä ja mitään ei löydy niin veikkaan, että mennyt sököksi.

Takuuseen vaan, ja jos sellasta ei oo niin helpoiten varmaan pääset eteenpäin tälläsellä USB-kikkareella.
Ei ole samalla viikolla "motivaatiota" palauttaa kauppaan. Juuri saatiin kone valmiiksi. Eipä tuolla niin väliä kun nettinä muutenkin ei niin nopea 5g. Tosiaan onboard lan on enabled biosista.

Kyllä, juurikin tuon latasin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 232
Oletko kokeillut eri kaapelia, ettei olisi siinä vika, mielellään suoraan modeemin porttiin, jos välissä on seinässä kulkevia johdotuksia, ettei sielläkin olisi kenties vikaa...
 

Takalaiton

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.06.2021
Viestejä
851
Oletko kokeillut eri kaapelia, ettei olisi siinä vika, mielellään suoraan modeemin porttiin, jos välissä on seinässä kulkevia johdotuksia, ettei sielläkin olisi kenties vikaa...
Pitää kokeilla uutta johtoa. Ja joo modeemi 5g. Seinään ei mahdollista saada.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
45
Onko emolevyn IO takapaneeli kiinni niin, että mikään metalliklipsu ei aiheuta oikosulkua ethernet porttiin?
 

Takalaiton

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.06.2021
Viestejä
851
Onko emolevyn IO takapaneeli kiinni niin, että mikään metalliklipsu ei aiheuta oikosulkua ethernet porttiin?
Ei vaikutusta.

Oletko kokeillut eri kaapelia, ettei olisi siinä vika, mielellään suoraan modeemin porttiin, jos välissä on seinässä kulkevia johdotuksia, ettei sielläkin olisi kenties vikaa...
Kaapelissa ei myöskään vika.

Ostin tuon TP-Linkin UE306:n ja homma pelittää. Takuuseen emo kunhan jaksaa taas koneen purkaa.

Kiitoksia kaikille avusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
337
Näköjään noissa AM4 emoissa ollut Realtekin kanssa ongelmia, jos bios reset tehty, niin eiköhän tuo RMAn paikka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Näköjään noissa AM4 emoissa ollut Realtekin kanssa ongelmia, jos bios reset tehty, niin eiköhän tuo RMAn paikka.
Realtekkia käytetään varmaan 70% lankuista. En oo ite kuullu mistään erityisestä ongelmasta, enkä erityisesti AM4 kohdalla. Socketilla nyt muutenkaan pitäisi olla merkitystä vaan enemmänkin piirisarjalla. Lähteitä saa toki laittaa.

Intelin I225-V on sen sijaan tiedostetusti ongelmallinen siru, ihan bugi hardiksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 124
Realtekkia käytetään varmaan 70% lankuista. En oo ite kuullu mistään erityisestä ongelmasta, enkä erityisesti AM4 kohdalla. Socketilla nyt muutenkaan pitäisi olla merkitystä vaan enemmänkin piirisarjalla. Lähteitä saa toki laittaa.

Intelin I225-V on sen sijaan tiedostetusti ongelmallinen siru, ihan bugi hardiksessa.
Olen aika varma, että minulla on ollut 10+ Realtekin 8111H:ta, jos semmoinen on tuossa. Ja todennäköisesti on, koska se on halvimmissa emolevyissä se verkkopiiri. Intel/AMD, niin tuota on ollut käytössä. Eikä kertaakaan ole jättänyt toimimatta. Ajuritkin on tällä vuosikymmenellä olleet mukana Windowsin asennusmediassa.

Minulla oli täällä käyttäjätesti Huanan-emolevyistä joskus 2018-2019. Ne käytti Realtekkiä. Taitaa vieläkin 90% kiinanemolevyistä käyttää sitä. Ja varmaan 20+ sittenkin on ollut, kun on ollut myös ihan "tuoreita" emolevyjä täältä kaupoista, esim. Asrock B350 Pro 4.

Ainoa ongelma on , että ovat hitaampia kuin Intel, mutta internettini on 100mbps ja ainoastaan NAS siirtää 1000mbps, niin eipä tällä väliä.

--

Uskon, että tässä on jotenkin liitin paskottu, ja sen takia ei toimi. Valitan, olen ottanut muutaman oluen, mutta jos siinä on Realtekin 8111-pohjainen ratkaisu, niin niitä voisi hyvin olla leivänpaahtimessa - niin yleisiä ovat. Tässä nyt tuomitaan ehkä eniten myyty verkkopiiri maailmassa. En usko, että se on rikki, ennenkuin näen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Olen aika varma, että minulla on ollut 10+ Realtekin 8111H:ta, jos semmoinen on tuossa. Ja todennäköisesti on, koska se on halvimmissa emolevyissä se verkkopiiri. Intel/AMD, niin tuota on ollut käytössä. Eikä kertaakaan ole jättänyt toimimatta. Ajuritkin on tällä vuosikymmenellä olleet mukana Windowsin asennusmediassa.

Minulla oli täällä käyttäjätesti Huanan-emolevyistä joskus 2018-2019. Ne käytti Realtekkiä. Taitaa vieläkin 90% kiinanemolevyistä käyttää sitä. Ja varmaan 20+ sittenkin on ollut, kun on ollut myös ihan "tuoreita" emolevyjä täältä kaupoista, esim. Asrock B350 Pro 4.

Ainoa ongelma on , että ovat hitaampia kuin Intel, mutta internettini on 100mbps ja ainoastaan NAS siirtää 1000mbps, niin eipä tällä väliä.

--

Uskon, että tässä on jotenkin liitin paskottu, ja sen takia ei toimi. Valitan, olen ottanut muutaman oluen, mutta jos siinä on Realtekin 8111-pohjainen ratkaisu, niin niitä voisi hyvin olla leivänpaahtimessa - niin yleisiä ovat. Tässä nyt tuomitaan ehkä eniten myyty verkkopiiri maailmassa. En usko, että se on rikki, ennenkuin näen.
Joo Realtek 8111H tuossa näyttää olevan. Ja samaa mieltä. Tolla chipillä ei pitäis olla mitään ongelmia ellei fyysisesti rikki.
 

Takalaiton

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.06.2021
Viestejä
851
Uskon, että tässä on jotenkin liitin paskottu, ja sen takia ei toimi. Valitan, olen ottanut muutaman oluen, mutta jos siinä on Realtekin 8111-pohjainen ratkaisu, niin niitä voisi hyvin olla leivänpaahtimessa - niin yleisiä ovat. Tässä nyt tuomitaan ehkä eniten myyty verkkopiiri maailmassa. En usko, että se on rikki, ennenkuin näen
Rikki on tehtaalta asti uskoakseni. 13 vuoden atk-urallani en ole saanut yhtäkään emoa rikki asentaessani näitä. Vaikuttaisi siltä, että tämä emo on maanantai kappale. Onneksi Tplinkin UE306 auttoi ja heitetään emo tosiaan takuuseen kun aika ja motivaatio antaa periksi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 746
Viestejä
4 202 442
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
AkameRimuru

Hinta.fi

Ylös Bottom