AWS / Azure / GCP

Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
431
Pärjääkö ohjelmoija työmarkkinoilla enää ilman otsikon alustojen osaamista? Edellyttäen tietenkin, että puhutaan sellaisista ohjelmoinnin osa-alueista, joilla em. alustat ovat jollakin tavalla relevantteja. Varsinaisten kielien ja frameworkien lisäksi työpaikkailmoituksissa yhä useammin edellytetään kokemusta näihin liittyen. Mikäli osaamista ei ole mahdollista kartuttaa työtehtävissä, on opiskelun tapahduttava omatoimisesti. Mikä tällöin em. vaihtoehdoista olisi se keskeisin, jonka opiskelusta kannattaa lähteä liikkeelle? Ja kuinka syvällisesti koodarin on se pilvi tunnettava, jotta asian kehtaa mainita vaikkapa CV:ssä?

Itselläni eräs kynnys pilven opiskeluun liittyen on ollut luottokorttipakko ilman minkäänlaista prepaid-mahdollisuutta. Ainakin AWS:n osalta olen välillä törmännyt juttuihin näistä yllätyskustannuksista, kun jokin palvelu ei olekaan kuulunut ilmaiseen kokeiluversioon, tai jokin instanssi on unohtunut pyörimään pitkäksi aikaa. Ilmeisestihän näillä alustoilla on erilaisia laskutushälytyksiä ja vastaavia, mutta nekään eivät taida olla aivan idioottivarmoja? Jos ajatellaan jonkin oman projektin toteuttamista jollakin em. alustoista, mikä niistä antaa parhaimman turvan sen suhteen, ettei oman mokan tai tietämättömyyden tähden tarvitse kaupata elimiään mustassa pörssissä luottokorttilaskun kuittaamiseksi?
 
Liittynyt
07.12.2021
Viestejä
4
Varmaan riippuu pitkälti tehtävästä ja työnantajasta, mutta itse näen asian että hyvä olisi ymmärtää periaatteet ja mahdollisuudet pilvipalveluista... Toteutushan opetellaan tekemällä. Sinänsä koodarin työ on aivan jatkuvaa uuden opettelua, joten voi olla että mahdollisen uuden työnantajan silmissä "pitää" myös tästä jotain tietää.

Jos olisin itse työnantaja, niin arvostaisin eniten kiinnostusta oppia uusia asioita. Pilvipalveluissa on niin järjetön määrä isoja kokonaisuuksia että harva on kaikissa "osaaja" vaan tärkeintä on kyky ja ennen kaikkea halu oppia sieltä se mitä seuraavaksi tarvitaan sen lisäksi että ymmärtää miksi ja mihin pilvipalvelua tarvitaan.

Toki, jos jo ennen työn hakua on osoittaa esim. jokin sertifikaatti pilvipalveluosaamisesta niin aivan varmasti on hyödyksi työnhaussa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 183
Viestejä
4 194 074
Jäsenet
70 869
Uusin jäsen
Arttu1345

Hinta.fi

Ylös Bottom