Avoin haku: Näyttötestaaja io-techiin / keskustelua näyttötesteistä

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
io-tech on kasvanut parissa vuodessa yhdeksi Suomen isoimmista ja merkittävimmistä tietotekniikkasivustoista. Nyt kun ensi vuonna pyörähtää käyntiin sivuston kolmas vuosi, niin pyrimme samalla laajentamaan sisältöä erityisesti testien saralla. Haemme nyt joukkoomme henkilöä, joka on:

a) kiinnostunut näytöistä
b) hallitsee näyttöjen perustekniikat ja termistön
c) on kiinnostunut testaamaan niitä
d) kykenee kirjoittamaan ja pureskelemaan testitulosten pohjalta artikkelin
e) plussaa jos löytyy kuvauskalusto, jolla ottaa kuvat näytöstä (perusjärkkäri + ulkoinen salama)

Haussa ei tosiaankaan ole mitään absoluuttisen teknistä eksperttiä, vaan henkilö, jolla on jonkinlainen näkemys, minkälainen on hyvä näyttöartikkeli tavalliselle kuluttajalle ja kykenee toteuttamaan sen.

Voit työskennellä kotoa käsin, tarjoamme rennon ja auttavan tekijäyhteisön sekä kirjoituspalkkion maksamme euroissa palkkana verokortilla tai laskutettuna toiminimellä tms.

Hakemukset: sampsa . kurri [a] io-tech . fi

Meiltä löytyy käyttöön X-Riten i1Display Pro:

i1Display Pro Monitor Calibration Device | X-Rite

Haku päättyy, kun sopiva henkilö on löytynyt.

---

Tässä ketjussa yleisesti keskustelua näyttötesteistä ja minkälainen formaatti olisi hyvä io-techiin.

Muutamia esimerkkejä maailmalta:

LG 34GK950F Review - TFT Central

Asus ROG Swift PG27U 4K Gaming Monitor Review: $2,000 & Worth Every Penny

AOC Agon AG352UCG6 Black Edition

Acer Predator X34P – ultrabred 34-tumsskärm med Nvidia G-Sync och 120 Hz - Test
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 570
Mielestäni Tom's hardwarella oli parhaan tyylinen arvostelu.

Asiat oli jaettu eri osuuksiin, jolloin artikkelia on helppo ja mukava lukea.

TFT centralin arvostelu oli mielestäni huonoin. Tietoa oli ehkä liikaakin. Aika paljon oli asioita jota peruskäyttäjä ei ymmärrä tai kiinnosta.
 

Rentner

Niin läski äijä!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
174
Varsinkin korkean virkistystaajuuden näyttöjä ajatellen, pitäisi olla kalustoa jolla saadaan fiksusti testattua motionblurrit ja viiveet. Samalla saa tehtyä graafit viiveistä eri kirkkauksien siirtymisien välillä. Varsikin VA paneelit häntii kun tehdään siirtymiä mustasta harmaaseen.

TFTCentralilla on todella kattavat testit näistä kaikista ja mielestäni sieltä sitä mallia tulisi hakea.
 

JiP

Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
173
Paneelin valovuoto ja taustavalon tasaisuus ois kans hyvä testata vaikka ees silmämääräsesti ja artikkelissa ois hyvä olla pimeessä otettu kuva näytöstä kun on ihan musta kuva.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Mä oon testailllut ja kalibroinut melkein 10 eri näyttöä. Tutkinut niiden tekniikoita ja vertaillut kaikenlaisia ominaisuuksia. Opetellut kaikkea tärkeää jotta löytäsin juuri sen parhaan näytön omalle pöydälle. Mulla vaan on vissiin surkea säkä raudan kanssa että ei toimi free eikä gsync. Sen takia monet näytöt palautunut. Toki myös paneelilottoa tapahtuu eli vuotoa esiintynyt jonka takia palauttanut.

Kaikenlaista näyttöä on kokeiltu, uw, 4k, nopee ruudun päivitys, ips, va, amva. Merkitkin lähes kaikki...

Tietoo haeuttu eri sivuilta ja foorumeilta parhaat mielestäni ovat: tftcentral, pcmonitors.info ja 144hzmonitors.

Tftcentral arvostelut ovat mielestäni kattavimpia ja heiltä yleensä saa myös heidän kalibrointi icc profiilin, joka ei tietty ole välttämättä se sinun näyttösi sopivin mutta esimerkiksi hyvä vertailu kohde omaan kalibrointiin.

Kalibroinnista sanon sen verran että olen lukenut tuon spyderin olevan aika kuraa. iColoreita suositellaan. Ja kalibrointiin softaksi ei todellakaan spyderin softaa vaan siihenkin suositellaan disaplaycal ohjelmaa joka on myös ilmainen.

Näyttöjen kellotukseen taas käytetään CRU nimistä ohjelmaa, sekin pitää mielestäni osata hallita jos mielii arvostella kellotettavia näyttöjä.

Redditistä löytyy paljon dataa ja apuja hommaan.

En varmaan itse kerkeäisi paljon tekemään tuota hommaa yksin mutta mielelläni vaikka jelppisin jos apuja kaivataan.

Specialiteetti varmaan meitillä noi sync asiat kun niistä ollu ittellä eniten vaivaa. Kukaan ei tunnu testaavan ja arvioivan niitä kunnolla joka on tosi outoa mielestäni.
 
Liittynyt
04.06.2017
Viestejä
9
TFT Central on sisällöltään paras.
Ainoa mitä olen sinne kaivannut on monipuolinen haku, jossa voisi rajata esim.
-Resoluutio
-Tuumat
-120Hz, 144Hz jne.
-G-Sync/Freesync
-Input lag
-Paneeli IPS/VA/TN
-HDR 400/600/1000
jne.

Haku tagien/speksien mukaan siis.

Alasvetovalikko on hyvä.
Sweclockers on noista sekavin.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 297
Viestejä
4 197 207
Jäsenet
70 888
Uusin jäsen
Putjuh

Hinta.fi

Ylös Bottom