AV-viritinvahvistimet / vahvistimet

Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Tuo tonni on halvin mitä toistaiseksi ikinä itse olen nähnyt. Ellei jostain K-Euroopasta saa muutamaa kymppiä halvemmalla mutta tuskin sen halvemmalla (jos siihenkään hintaan) mistään.
Saksassa alle 900€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
@vemkki, no sit on tullut viime aikoina pikku droppi hintoihin! Itse tosin ei tarvetta kun juurikin tuolla 3500:lla tulen hienosti toimeen. :D
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
90
Varasin tuolta kertomastani paikasta asiakaspalautetun viikon vanhan 3600H:n hintaan 899€. Ei huono. Nyt vaan kun vielä saan sen, niin vanha lähtee myyntiin. Yksi kiinnostunut jo tuolla olikin ja pistin tarjouksen privalla.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
@vemkki, no sit on tullut viime aikoina pikku droppi hintoihin! Itse tosin ei tarvetta kun juurikin tuolla 3500:lla tulen hienosti toimeen. :D
On tuo hinta ollut Black fridaysta lähtien tuota luokkaa Saksassa. Suomessakin hinta oli 899€ black fridayn aikaan, mutta sen jälkeen nousi satasella.
 
Liittynyt
21.02.2018
Viestejä
52
Pienikokoinen stereovahvistin/DAC-kombo hakusessa olohuoneeseen. Inputteina tällä hetkellä vinyylisoitin, BD-soitin sekä HifiBerry-DAC:illa varusteltu Raspberry (RCA-ulostulot), kaiuttimina 2x Amphion Helium3 ja sitten löytyy vielä Sennheiser HD598 -kuulokkeet. Ethernet/Bluetooth/HDMI ARC yms. ei välttämättömiä mutta ehkä ihan kivoja tulevaisuuden varalta. Pääkriteerinä siis pieni fyysinen koko, eli ei saisi mennä >30cm mihinkään suuntaan.

Näitä olen katsellut:
PS Audio Sprout100 (inputit niukahkot joskin nykytarpeeseen riittävät)
NAD D3045 (vain 3.5mm kuulokeliitäntä, lähinnä esteettinen haitta?)

Onko kenelläkään kokemuksia noista kahdesta tai heittää peliin jotain jokerivaihtoehtoa? Myös kommentit noiden merkkien yleisestä laadusta kiinnostaa. Budjetti max 1000e.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Seurailin omaa AVR-X2300W pari päivää PfSensellä ntopng:llä ja minulla tuo on lähettänyt 607 KB ja vastaanottanut 212 KB tuossa ajassa. Tuosta on ollut ihan tavallisia DNS tai MDNS kyselyitä ja hieman Spotifyn liikennettä suurin osa, mutta 195 KB lähetettyä ja 159 KB vastaanotettua on mennyt Kiinaan Google Cloudiin jonkun tuntemattoman protokollan yli. Tuo kyseinen yhteys on ollut lisäksi yli 3 tuntia päällä joka on valtaosa n. 4 tunnin liikenteestä koko ajalta. Kyllä tuosta hieman epäillykset herää mutta enpä tiedä enää miten tuota tarkemmin tutkisi.
Onko sulla muuten ”collect anonymous usage data”-päällä vai pois? Itsellä oli näköjään päällä (x3500h, mutta varmaan samat temput tällä).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 860
Voihan denon/marantz, ilmeisesti vain huippumallit päivittyy tänä vuonna :thumbsdown: mitä en pidä yhtää mahdottomana kun 2019 ne eivät taas päivittyneet.


"There should be an announcement later this spring/summer; however, AFAIK, only the upper level models (ie. SR7013/AV7705/SR8012) will be replaced with new models while the lower level models released in 2019 will continue until 2021."
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Mikähän olisi hyvä kohtuukokoinen stereovahvistin pöydällä pidettäväksi? Kaiuttimia löytyy muutama pari tällähetkellä jota tarkoitus käyttää (monitor audio bronze 2 ja aurelian aniara parit) Nyt on tuollainen tangent ampster joka siis käytännössä sama kun verkkiksen procaster. Kyllähän tuosta ääntä saa ulos & ominaisuuksien/koon puolesta hyvä, mutta jotenkin tuo on vaan melko ponneton.
 

hazaski

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
244
Mikähän olisi hyvä kohtuukokoinen stereovahvistin pöydällä pidettäväksi? Kaiuttimia löytyy muutama pari tällähetkellä jota tarkoitus käyttää (monitor audio bronze 2 ja aurelian aniara parit) Nyt on tuollainen tangent ampster joka siis käytännössä sama kun verkkiksen procaster. Kyllähän tuosta ääntä saa ulos & ominaisuuksien/koon puolesta hyvä, mutta jotenkin tuo on vaan melko ponneton.
Mitä tarkoittaa kohtuukokoinen tässä tapauksessa? Se kun on aika subjektiivinen asia. Jos esimerkiksi pitäisi olla kapea, niin Cyrus ONE integroitu vahvistin Cyrus One niitä vanhempia on saanut käytettynä 200 eurolla. Toinen kapea olisi HifiStudio - REGA BRIO VAHVISTIN Rega Brio, noita pyörii käytettynä 500e pintaan. Sitten jos pitää olla matala niin: Mareksound: Suomen johtava kotiteatterin ja hifin erikoisliike eli Naim Nait. Toinen matala vaihtoehto voisi olla: Creek Evolution 50A integroitu vahvistin eli Creekin vahvari, niitä vanhempia saanut käytettynä jopa 200e välillä.

Itsellä on tuollainen Naim Nait 5i ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen, varsinkin kun maksoi käytettynä 450e, joka on minusta aika vähän näin kovasta vahvistimesta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Noista olisi varmaan melkein mikä vaan sopiva, mutta pitäisi melkein käytettynä löytää. Vähän turhan kalliita vahvistimia uutena tuollaisille keskitason 400€/pari kaiuttimille.

Budjetiksi ajattelin max 500€ ja mitään tarkkaa kokoa ei ole. En kuitenkaan haluisi pöydälle mitään 15kg 60cm levyistä lotjaketta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
538
Pitäisi saada edullinen av-vahvistin stereokaiuttimille ja tv:lle niin, että vahvistin kytkeytyy päälle samalla kun kytken tv:n päälle. Tarkoituksena ei ole käyttää muuhun kuin 2-kanava kuunteluun mökillä. Tällaisen bongasin SONY STR-DH590 VIRITINVAHVISTIN - Power.fi
Voiko mennä pahasti vikaan?

Onko tuolla 4k läpiviennillä
  • 4K/60p (4:4:4) -läpivienti
jotain vaikutusta, jos tahdon tietokoneelta kuvan telkkariin? Tuo 4:4:4 siis ihmetyttää, kun noiden perässä näkee välillä ties mitä yhdistelmiä. Rajoittaako tuo mun kuvanlaatua?

Saattaisi olla passeli vahvistin minullekin, ulkonäön lisäksi ainakin hinta miellyttää. Alkuun varmaan tulee 2.0 tai 2.1 setti ja myöhemmin mahdollisesti loput 5.1 tai 5.2 järjestelmään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Onko tuolla 4k läpiviennillä
  • 4K/60p (4:4:4) -läpivienti
jotain vaikutusta, jos tahdon tietokoneelta kuvan telkkariin? Tuo 4:4:4 siis ihmetyttää, kun noiden perässä näkee välillä ties mitä yhdistelmiä. Rajoittaako tuo mun kuvanlaatua?
4:4:4 on juuri se mitä tietokonekäytössä tarvitaan. Noista luvuista käytetään nimitystä chroma subsampling. Täällä on esimerkkikuvia:
Eli 4:4:4 on paras mahdollinen, mutta leffoille ja tv-ohjelmille 4:2:0 on ihan riittävä.
 
Liittynyt
26.09.2018
Viestejä
41
Alle vuoden ikäinen Denon X3300W on tähän mennessä toiminut moitteetta, mutta nyt iski yllättäen vika, joka tekee laitteesta käyttökelvottoman.

Ääni katoaa muutaman sekunnin toiston jälkeen eri lähteissä, tähän mennessä testattu tietokone, PS4 ja Spotify Connect puhelimen kautta. Vika rajautuu ääneen, eli kuva toistuu edelleen kaikissa tilanteissa häiriöttömästi. Väliaikainen korjaus on vaihtaa hdmi-lähtöä tai modea, ääni palaa muutamaksi sekunniksi kadotakseen taas. Vahvarin kaiutinsetupissa eri kanavien testailu onnistuu katkoitta niin kauan kuin haluaa, joten kaiuttimissa ei kaiketi ole vikaa.

Setupina aktiivikajareista koottu 5.1-järjestelmä, oheislaitteet hdmillä. Viimeisin firmware löytyy, uudelleenkäynnistämisestä ei mitään pysyvää apua. Onko joku törmännyt vastaavaan?

E: Tosiaan, kokeillaan tehdasasetuksia vielä. Kyllä vituttaa.
E2: Ei apua, laite jymähtää nyt kerta toisensa jälkeen Audysseyn setupiin. Käy läpi parhaimmillaan neljä kaiutinta ennen jäätymistä. Jotenkin epäuskoinen olo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 860
Alle vuoden ikäinen Denon X3300W on tähän mennessä toiminut moitteetta, mutta nyt iski yllättäen vika, joka tekee laitteesta käyttökelvottoman.

Ääni katoaa muutaman sekunnin toiston jälkeen eri lähteissä, tähän mennessä testattu tietokone, PS4 ja Spotify Connect puhelimen kautta. Vika rajautuu ääneen, eli kuva toistuu edelleen kaikissa tilanteissa häiriöttömästi. Väliaikainen korjaus on vaihtaa hdmi-lähtöä tai modea, ääni palaa muutamaksi sekunniksi kadotakseen taas. Vahvarin kaiutinsetupissa eri kanavien testailu onnistuu katkoitta niin kauan kuin haluaa, joten kaiuttimissa ei kaiketi ole vikaa.

Setupina aktiivikajareista koottu 5.1-järjestelmä, oheislaitteet hdmillä. Viimeisin firmware löytyy, uudelleenkäynnistämisestä ei mitään pysyvää apua. Onko joku törmännyt vastaavaan?
Jos ei tehdasasetukset auta niin kuullostaa rautavialta.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
285
2.0 tai 2.1 settiä pyörittävä (kaiuttimet vielä mietinnässä), hdmi arcilla varustettu vahvistin hakusessa. Televisioon tulee siis tosiaan kiinni. Laitetila valitettavan rajallinen korkeuden puolesta. Normikokoinen vahvistin sopii, mutta jää vain muutamia millejä tilaa joten käytännössä ei ilma vaihdu tarpeeksi. Eli jos perinteinen av vahvistin, niin pitäisi olla matalampi.

Onko näille tiedossa vaihtoehtoja?


Muuten vaikuttaa hyvältä ja helpoilta käyttää, mutta voisivat kyllä halvempiakin olla. Cantonilla on myös smart connect joka on 200€ halvempi, mutta tarkoitettu aktiivikaiuttimille.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Sattuneista syistä tännekin kotiutui juuri Denonin 3600.

Myyjän puheiden mukaan vaikka DAC-piiri onkin sama kuin aiemmin, itse toteutus pitäisi olla huomattavasti parempi kuin 3500:ssa. Tämä nyt rauhoittaa vähän mieltä, mutta mittaustuloksia olisi silti kiva nähdä. Muutenkin palvelu ja varsinkin hinta oli varsin hyvä @audiokauppa.fi. Suosittelut ja kiitokset sinne päin siis.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Myyjän puheiden mukaan vaikka DAC-piiri onkin sama kuin aiemmin, itse toteutus pitäisi olla huomattavasti parempi kuin 3500:ssa.
Heh, sitä on luettu kylmässä hiessä kylpien audiosciencereviewin mittauksia. Tottakai myyjä sanoo että uusi on parempi. Onhan siinä enemmän potkua joten eroa voi kuullakin (ja n. 50% enemmän myös hintaa). Tärkeintä on että pään sisällä kuulostaa paremmalta! :D Itse olen erittäin tyytyväinen X3500:n ääneen, sen verran paljon että ostin toisenkin..
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Alle vuoden ikäinen Denon X3300W on tähän mennessä toiminut moitteetta, mutta nyt iski yllättäen vika, joka tekee laitteesta käyttökelvottoman.
Oletko koittanut perusasian, eli.. kaikki piuhat kokonaan irti, takapaneeli imuroiden ja piuhat takaisin? Ettei ole mikään pienenpieni kuparinhiven oikarissa jossain?
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Heh, sitä on luettu kylmässä hiessä kylpien audiosciencereviewin mittauksia. Tottakai myyjä sanoo että uusi on parempi. Onhan siinä enemmän potkua joten eroa voi kuullakin (ja n. 50% enemmän myös hintaa). Tärkeintä on että pään sisällä kuulostaa paremmalta! :D Itse olen erittäin tyytyväinen X3500:n ääneen, sen verran paljon että ostin toisenkin..
3500 ois kelvannut, mutta niitä ei ihan oikeasti enää uutena Suomessa ole. Ja tuolla mittaussivustollakin on viimeaikoina huomattu, että eroja voi olla, vaikka piiri on sama. Sattumaako?

Kuulostaa kyllä hyvältä tää uus vaikka just vasta korkkasin. Ja siis ihan toi vahvistinosastokin ilman stigidilaatista käsittelyä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
38
Jaahas, alkoi sitten kaikki kaiuttimet pitämään todella häiritsevää taustasuhinaa ja esim. urheiluselostus kuulostaa (varmaankin suhisevien diskanttien vuoksi) siltä kuin se tulisi paksun verhon takaa. Oma diagnoosini on että reilut neljä vuotta vanha denon avr-x520bt on tullut tiensä päähän. Onko herrasväellä muita testaus- tai korjausideoita kuin vahvistimen vaihto?

Jos sikseen tulee, mikähän denonin malli olisi tällä hetkellä fiksuin hankinta 5.1 settiä varten, ja mistä se kannattaisi ostaa? Tonni ehdoton hintakatto mutta paljon sitä halvempikin olisi päivitys, audyssey XT vai XT32 lienee se suurin pohdinnan aihe.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Odottaisin vahvarin kestävän kyllä ainakin 15-20 vuotta, mulla on vanha Pioneer vuodelta -92 vielö toimivana ;) Jos kotimaasta ostettu niin tuotevastuuseen voisi vedota, ei 4v vanha ole vielä käyttöikänsä päässä.

Ettei joku muu laite ole alkanut vuotamaan häiriötä sähköverkon kautta? Maadoitus kunnossa?

Mutta jos uutta, niin XT32 ilman muuta. Tonnilla saa jo paljon, X3600H sillä budjetilla. Jos jostain löytyy X3500H niin sitä ihan äsken sai vielä 600€.

Mulla on myös jäänyt vanha Sony STR-DH550 ylimääräiseksi, mutta ei taida kelvata :)
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
38
Odottaisin vahvarin kestävän kyllä ainakin 15-20 vuotta, mulla on vanha Pioneer vuodelta -92 vielö toimivana ;) Jos kotimaasta ostettu niin tuotevastuuseen voisi vedota, ei 4v vanha ole vielä käyttöikänsä päässä.

Ettei joku muu laite ole alkanut vuotamaan häiriötä sähköverkon kautta? Maadoitus kunnossa?

Mutta jos uutta, niin XT32 ilman muuta. Tonnilla saa jo paljon, X3600H sillä budjetilla. Jos jostain löytyy X3500H niin sitä ihan äsken sai vielä 600€.

Mulla on myös jäänyt vanha Sony STR-DH550 ylimääräiseksi, mutta ei taida kelvata :)
No niinhän minäkin oletin että 10v kestäisi... Mitään muutoksia laitteisiin/sähköverkkoon ei olla tehty.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
No, jos haluaa testata niin raahaat vahvarin kaverin luokse, ja koitat suhiseeko siellä. Voihan siitä jokin komponentti olla vikaantunut. Suhiseeko pure direct-tilassa? (Oletan, että sellainen löytyy).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Zoldie, XT32 ehdottomasti. Ja nyt sulla on helposti kaksi eri hintaluokkaakin valittavissa, eli laitteet X3500H ja X3600H. :) Jos 5.1 tavoitteena niin kallistuisin varmaankin itse tuohon X3500H, se tosin itseltä jo löytyykin kun sama tavoite.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
241
Zoldie, XT32 ehdottomasti. Ja nyt sulla on helposti kaksi eri hintaluokkaakin valittavissa, eli laitteet X3500H ja X3600H. :) Jos 5.1 tavoitteena niin kallistuisin varmaankin itse tuohon X3500H, se tosin itseltä jo löytyykin kun sama tavoite.
@Zoldie ja jos harkitset Atmosta ehdottomasti X3600H. Jos tila sallii en suosittele kenellekkään kahta kattokaiutinta (itsellä JBL Control 1 Pro). Kokemus on ihan mahtava neljällä kaiuttimella kun vertaa kahteen kaiuttimeen. Itse juuri siirtynyt X3400H --> X3600H. Nyt mietinnässä lisäisikö vielä takakaiuttimet että olisi 7.1.4 järjestelmä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
38
Taidan itse pysytellä 5.1-järjestelmässä joten tuo 3500H näyttää olevan ihan varteenotettava malli. Näyttää saatavuus olevan vaan aika huonoa. Pitää vielä testata tosiaan jossain kaverin luona että onko vika tosiaan vahvarissa ennen kuin laittaa tilausta sisään.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Se mitä itse kirjoitin 3600:sta tuossa muutama postaus aiemmin kannattaa ehkä vielä lukaista.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 036
Ilmeisesti kahdesta kattokaiuttimesta neljään siirtyneet ovat olleet tyytyväisiä, selkeä ero?

Pitääpä pyrkiä tuohon myös, jahka nyt tän vuoden Denonit saapuu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Sonyn vahvistimessa on 2 eri asetusta HDMI lähdöille:

  • Standard format: Select this when you do not use high bandwidth video format.
  • Enhanced format: Select this when you use high bandwidth video formats such as 4K/60p 4:4:4, 4:2:2 and 4K/60p 4:2:0 10 bit.
  • When [Enhanced format] is selected, we recommend using a Premium High Speed HDMI Cable with Ethernet that supports 18 Gbps.
  • When [Enhanced format] is selected, some devices (cable box or satellite box, Blu-ray Disc player, and DVD player) may not work. In this case, select [Standard format].

Mutta mistä tiedän minkä laitan kaikille pelikonsoleilleni ja mediasoittimilleni? Joskus katson 4K videota mediasoittimillani mutta mitä sitten tapahtuu jos katson 1080p materiaalia ja Enhanced format asetus päällä?
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Sonyn vahvistimessa on 2 eri asetusta HDMI lähdöille:

  • Standard format: Select this when you do not use high bandwidth video format.
  • Enhanced format: Select this when you use high bandwidth video formats such as 4K/60p 4:4:4, 4:2:2 and 4K/60p 4:2:0 10 bit.
  • When [Enhanced format] is selected, we recommend using a Premium High Speed HDMI Cable with Ethernet that supports 18 Gbps.
  • When [Enhanced format] is selected, some devices (cable box or satellite box, Blu-ray Disc player, and DVD player) may not work. In this case, select [Standard format].

Mutta mistä tiedän minkä laitan kaikille pelikonsoleilleni ja mediasoittimilleni? Joskus katson 4K videota mediasoittimillani mutta mitä sitten tapahtuu jos katson 1080p materiaalia ja Enhanced format asetus päällä?
Kyse on ilmeisesti yhteensopivuusongelmista vanhempien laitteiden kanssa, ja siksi on tuo Standard format -vaihtoehto. Kokeilisin Enhanced-asetusta, ja jos tulee ongelmia, niin sitten vain Standard format päälle.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
38
No, jos haluaa testata niin raahaat vahvarin kaverin luokse, ja koitat suhiseeko siellä. Voihan siitä jokin komponentti olla vikaantunut. Suhiseeko pure direct-tilassa? (Oletan, että sellainen löytyy).
Kokeilin direct-tilaa (liekö sama asia kuin pure direct?) ja suhina väheni huomattavasti. Edelleen sen kyllä huomaa hetkittäin. Mihinköhän tämä voisi viitata?

Testasin myös eri äänilähteillä, ei merkitystä tuleeko ääni hdmi:n vai optisen liittimen kautta.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
38
Se mitä itse kirjoitin 3600:sta tuossa muutama postaus aiemmin kannattaa ehkä vielä lukaista.
Luin kyllä. Huomion arvoista on kuitenkin myös 300€ hintaero. Tuolla audiokaupassa näyttäisi olevan vanhempaa mallia edelleen myynnissä joten olettaisin sitä olevan varastossa, koska tuskin sitä lisää enää tilaavat.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 442
Multa olis mahdollisesti jäämässä X3500H ylimääräiseksi, jos kiinnostuneita niin laittakaa yv:tä!
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Luin kyllä. Huomion arvoista on kuitenkin myös 300€ hintaero. Tuolla audiokaupassa näyttäisi olevan vanhempaa mallia edelleen myynnissä joten olettaisin sitä olevan varastossa, koska tuskin sitä lisää enää tilaavat.
Ei nyt millään pahalla, mutta todellakin vaikuttaa, ettet lukenut. :) Annan nyt sitten kuitenkin suoran vihjeen, eli kannattaa vaikka soittaa ja pyytää hyvä tarjous siitä 3600:sta.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Kokeilin direct-tilaa (liekö sama asia kuin pure direct?) ja suhina väheni huomattavasti. Edelleen sen kyllä huomaa hetkittäin. Mihinköhän tämä voisi viitata?
Osaat varmaan ottaa tällaisen foorumiarvailun sellaisena kuin se on, mutta direct-tilassa vahvari sammuttaa kaiken ylimääräisen äänenkäsittelystä pois, vähentää häiriötä kun on vähemmän laitetta päällä. Joku osa mikä on normitilassa päällä voisi olla rikki tai sen asetukset pielessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
79
Taidan itse pysytellä 5.1-järjestelmässä joten tuo 3500H näyttää olevan ihan varteenotettava malli. Näyttää saatavuus olevan vaan aika huonoa. Pitää vielä testata tosiaan jossain kaverin luona että onko vika tosiaan vahvarissa ennen kuin laittaa tilausta sisään.
Jos jollakulla on antaa vinkkiä, että mistä tuota X3500H:ta vielä saa tilattua järkevällä hinnalla, niin kiinnostaa. Joulun tienoilla tuo irtosi vielä n. 600 eurolla tai jopa vähän alle, mutta nyt tosiaan näyttää siltä että saatavuus on heikkoa ja hinnat nousseet.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Mukavaa, että reilun neljän tonnin AV-vahvistin on jo tekniseltä laadultaan ihan jees. ;)
Kyllä. Denoneihin ja Marantzeihin nähden se on selvästi parempi, mutta voidaan aina miettiä onko tuokaan tulos ihan neljän kilon arvoinen. :kahvi:
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
87
Harkinnassa olisi Sony STR-DH790 ominaisuuksiltaan vanhanaikaiseksi jääneen vahvistimen tilalle. Tällä hetkellä takakaiuttimina on Audio Pro Image 12 -pari. Ne ovat neljän ohmin kaiuttimet mutta niissä on iso tarra, jossa lukee "Suitable for 8 ohm amplifier". Audiovehkeet eivät kuulu osaamisalueeseeni, joten varmuuden vuoksi kysyn viisaammilta uskaltaako noita kaiuttimia käyttää tuon Sonyn kanssa. Se kun vaatii vähintään 6 ohmin kaiuttimet.
 
Liittynyt
25.09.2017
Viestejä
242
Kyllä. Denoneihin ja Marantzeihin nähden se on selvästi parempi, mutta voidaan aina miettiä onko tuokaan tulos ihan neljän kilon arvoinen. :kahvi:
Ihan mielenkiinnosta luin tuolta sivustolta Denon X3500H arvostelun, koska itse olen ollut hankkimassa X3600H sarjalaista. Aika "kivasti" haukuttu pystyyn erityisesti DACin osalta. Onkos tuo nyt helposti korjattavissa hankkimalla erillinen DAC? Ja jos näin niin mihin hintaan saa järkeviä. Ja onkos tuossa muuta kuin töötätä DAC signaalin lähteen (PS4 tässä tapauksessa) ja AVR väliin? Tyhmiä kyselen, kun en DACeista ymmärrä mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Ihan mielenkiinnosta luin tuolta sivustolta Denon X3500H arvostelun, koska itse olen ollut hankkimassa X3600H sarjalaista.
Eikös nuo testit liittynyt ihan älyttömiin teoreettisiin eroihin, joilla ei ole mitään tekemistä käytännön kanssa? Vai muistanko väärin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 097
Itsellä oli joskus kotona Anthem AVM50v (kaverin talonrakennus proggiksen ajan lainassa) ja en koskaan jäänyt esim. sen DAC :a kaipaamaan vaikka käytössä olikin. Sen jälkeen ollut noin 6 eri vaffia. Liekkö sitten muut laitteet olleet niin paskoja ettei yber kalliin vaffint DAC:n ominaisuudet jääneet takaraivoon.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Ihan mielenkiinnosta luin tuolta sivustolta Denon X3500H arvostelun, koska itse olen ollut hankkimassa X3600H sarjalaista. Aika "kivasti" haukuttu pystyyn erityisesti DACin osalta. Onkos tuo nyt helposti korjattavissa hankkimalla erillinen DAC? Ja jos näin niin mihin hintaan saa järkeviä. Ja onkos tuossa muuta kuin töötätä DAC signaalin lähteen (PS4 tässä tapauksessa) ja AVR väliin? Tyhmiä kyselen, kun en DACeista ymmärrä mitään.
Tuossa se ongelma, että oikeastaan DAC on kotiteatterivahvistimen olennaisimpia osia. Periaatteessa voi käyttää ulkoista DACia, jos vahvistimessa on analogiset sisääntulot ja signaalin saa vietyä käsittelemättömänä päätevahvistimelle, mutta ainakaan monikanavasisääntuloja tuossa AVR-X3600H:ssa ei ole. Marantzeissa on. Tosin jos tuollaista rupeaa hifistelemään, niin varmaan sen soittimenkin kannattaisi olla hifimpi kuin pelikonsoli. En kyllä vaivaisi päätäni tuollaisella, sillä kyllähän ihmiset käyttävät näitä laitteita ihan tyytyväisinä.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 532
Ihan mielenkiinnosta luin tuolta sivustolta Denon X3500H arvostelun, koska itse olen ollut hankkimassa X3600H sarjalaista. Aika "kivasti" haukuttu pystyyn erityisesti DACin osalta. Onkos tuo nyt helposti korjattavissa hankkimalla erillinen DAC? Ja jos näin niin mihin hintaan saa järkeviä. Ja onkos tuossa muuta kuin töötätä DAC signaalin lähteen (PS4 tässä tapauksessa) ja AVR väliin? Tyhmiä kyselen, kun en DACeista ymmärrä mitään.
Sun on pakko vetää signaali vahvarin DACin läpi, jos haluat surroundit tai huonekorjaimen. Ei tuo DAC X3600H:ssa ainakaan itsellä kuulosta huonolta, päin vastoin. Kehuivat myös, että tässä 3600 on parempi toteutus tuosta DACista, kuin 3500, mutta tiedä sitten... mittaustuloksia odotellessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 193
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom