AV-viritinvahvistimet / vahvistimet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
159
Tuolla on saksalaiset testanneet Pioneerin VSX-932 ja Sonyn STR-DN1080 vahvistimet.
Tuon testin mukaan Sony antaa hieman enemmän tehoa, kuin Pioneer. Se Sonyn taka lätkässä
oleva max.ottoteho täytyy olla väärin. Hämmentävää. Mulla on nyt testissä kummatkin vahvistimet,
pitää koittaa päättää kumman sitä valitsee käyttöön.

Pioneer VSX-932 (Test) – av-Test, Receiver & Verstärker, Receiver & Verstärker, Tests – audiovision

Sony STR-DN1080 (Test) – av-Test, Receiver & Verstärker, Receiver & Verstärker, Tests – audiovision
En tiedä millaisilla volumeilla ja ämyreillä porukka täällä kuuntelee, mutta mitä eilen pikatestiä annoin 1080:lle niin kelpaa aivan hyvin omaa käyttööni. Hyvin pelittää eikä omat "kenttähaupitsit" sitä vielä saanut alas. Naapurisopu olisi hyvä pitää yllä, vaikka toinen naapuri onkin hiukan erikoinen :kippis:
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
243
Kuunteleeko täällä ketään vinyylejä av-vahvarilla? Lähinnä kiinnostaisi tietää kuinka hyviä RIAA-vahvistimia noissa paremman pään av-vehkeistä löytyy :geek:
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
136
Itse käväsen tänään postista hakemassa tuon 1080, niin voin marketin energiamittarilla kattoa, että mitä teho lukemia peruskäytössä ottaa.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
70
Oliko tässä tehokysymyksessä nyt siis kyseessä jatkuvan tehon osuvuus antoteho / ottoteho -suhteessa? Olettaisin että noissa laitteiden takana ilmoitetuissa lätkissä olisi sinne päin merkittynä keskimääräinen ottoteho tyypillisessä käyttötilanteessa missä se on suurimmillaan. Jatkuvan tehon antokyvyn merkitys on käytönnössä olematon, koska harvapa meistä kuuntelee joka kanava täysillä siniaaltoa tms jatkuvaa mittasignaalia. Musiikilla ja elokuvilla taas, jos yksittäiset voimakkaimmat transientit antaisivat vaikka kuunteluasetuksella hieman vahvistimen x luvatun hetkellisen maksimitehon alle ollen esim. 100W, olisi keskimääräinen antoteho silti ehkäpä siellä 10W suuruusluokassa tai alle (riippuu materiaalista). Jos siis enimmillään tarvitaan tehoa 100W, se "jatkuvan tehon" mittauksen mukainen riittää olla käytännössä millä tahansa todellisella sisällöllä paljon matalampi. Tämä johtuu siitä, että 10dB keskitasoa voimakkaampi iskuääni vaatii heti 10 kertaa enemmän tehoa, 20dB voimakkaampi 100 kertaa enemmän tehoa jne kuin se keskitaso on.

Tämän takia myöskään valmistajat eivät mitoita vahvistimien jäähdytystä ja virransyöttöä suuren jatkuvan tehon mukaan, vaikka itse vahvistinpiirit siihen pystyvätkin kerta ne pystyvät hetkellisestikin sen tehon tuottamaan. Järeä jäähdytys maksaa paljon samoin kuin järeä virransyöttö, joten turha toteuttaa näitä liian ylijäreänä koska siitä ei kukaan hyödy missään todellisessa käyttötilanteessa yhtään. Jos taas toteutetaan nämä sellaisella tasolla mitä normaalitehoinen vahvistin vaatisi antaakseen lähelle hetkellistä tehoa olevan jatkuvan tehonkin kaikkiin kanaviin samaan aikaan, olisi oikeasti järkevämpää vaihtaa jo vahvistinosa myös järeämpään jotta sillä voisi käytännössä samalla toteutuksen hinnalla kuunnella kovempaa isommassa tilassa. Tosin tällöin oltaisiin taas tilanteessa missä jatkuva teho mitattuna kaikkiin kanaviin samanaikaisesti on paljon matalampi kuin hetkelliset antotehot. Ja tietysti myös jatkuva teho kahteen kanavaan olisi paljon suurempi kuin kaikkiin kanaviin samanaikaisesti, ihan jo sen takia että samalla tavalla tuonkin suhteen ohjaa se vahvistinsuunnittelun perustotuus että hetkellistä tehoa rajoittaa itse vahvistinkytkentä ja jatkuvaa tehoa rajoittaa jäähdytyksen + virransyötön kykenevyys.

Ei vaan ole hinta - hyötysuhteessa järkevää toteuttaa vahvistinta mitenkään muuten, ja se että ostajat tutkivat mittaustuloksia ymmärtämättä niiden merkitystä itse asiassa ohjaa laitteiden suunnittelua epäterveille linjoille. Jos jotain osia joudutaan toteuttamaan kalliimmalla vain jotta kaikkiin kanaviin voisi tuutata siniaaltoa / valkoista kohinaa samanaikaisesti täysillä ja näin mitatut lukemat näyttäisivät niitä väärin ymmärtävän silmissä hyvälle, joudutaan jostain muualta tinkimään.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 150
Kuunteleeko täällä ketään vinyylejä av-vahvarilla? Lähinnä kiinnostaisi tietää kuinka hyviä RIAA-vahvistimia noissa paremman pään av-vehkeistä löytyy :geek:
Veikkaan kyllä, että paljon parempaan lopputulokseen pääsee hankkimalla erillisen RIAA-korjaimen, koska levysoitin + AV-vahvistin on sen verran harvinainen yhdistelmä, että valmistaja mielellään varmaankin satsaa moiseen minimisumman.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
243
Samaa veikkaan minäkin, mutta toisaalta eikö se RIAA kannattaisi sitten jättää kokonaan pois, jos siihen ei aio satsata yhtään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Järeä jäähdytys maksaa paljon samoin kuin järeä virransyöttö
No ei päde ainakaan PA -maailmassa. Omasta behrusta tulee pihalle 8ohm 1332w jatkuvaa ja maksanut uutena alle 300e. Voipi olla että suhteessa kokoon on vaikea toteuttaa järeää jäähdytystä.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
70
No ei päde ainakaan PA -maailmassa. Omasta behrusta tulee pihalle 8ohm 1332w jatkuvaa ja maksanut uutena alle 300e. Voipi olla että suhteessa kokoon on vaikea toteuttaa järeää jäähdytystä.
Sepä, PA-vahvistimissa myös käytetään tyypillisesti myös aktiivista jäähdytystä mikä helpottaa todella paljon. Kotivahvistimissa tuulettimia taas ei pahemmin näe ja niiden kohdalla on muutenkin huomioitava erot laitteen sijoittamisessa. Virtalähteiden osalta taas halpissarjan PA-laitteissa on melko karusti toteutetut hakkurivirtalähteet kun taas kotiteatterilaitteissa on joko perinteisen muuntajan ympärille kasatut tai hakkurivirtalähdettä käyttävissä melkoisesti hifistynemmät toteutukset. PA-puolella niille laitteille tyypillinen toteutustapa on järkevä, ja sen seurauksena tulee tavallaan kaupanpäällisinä myös korkeat jatkuvat antotehot. Kotipuolella se ei lähtökohtaisesti ole hyvä lähestymistapa toteutukseen. Yleensäkin korkean jatkuvan antotehon tavoittelu on todellisia käyttötilanteita ajatellen turhaa kaikissa käyttöympäristöissä, joten jos muuten tarkoituksenmukainen toteutustapa ei anna sitä varsinaisten etujensa ohessa on se kompromissi jota ei oikeasti kannattaisi tehdä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 054
Samaa veikkaan minäkin, mutta toisaalta eikö se RIAA kannattaisi sitten jättää kokonaan pois, jos siihen ei aio satsata yhtään?
Ainakin vanhassa Onkyon paremman keskiluokan av-vahvistimessa sisäinen korjain oli ok. Onhan se "myyntivaltti", jos ei halua ulkoista korjainta ja samalla selviää yhtä kaapelia vähemmällä. Onhan noissa kalliimmissa av-vahvistimissa muitakin "turhia ominaisuuksia". Varmasti sisäinen korjain kelpaa useammalle, mutta ulkoinen tarjoaa parempaa äänenlaatua ja mahdollisesti parempaa muokattavuutta, Onkyossa ei ainakaan ollut MM/MC valintaa.

Itse en maksaisi lisää euroja pelkästään siitä syystä, että saisin av-vahvistimen, jossa on sisäänrakennettu RIAA-korjain. Rahoilleen saa parempaa vastinetta ostamalla ulkoisen korjaimen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
362
Good job Sony.. v*ttu noidenkaan kanssa jaksa vääntää.


Hei!


Sain vastauksen liittyen tuohon 240W -merkintäään. Se on virtalähteen sisääntulon määritelty teho ja tämän pitäisi olla täysin oikein.

Terveisin,

Joni
Sony Asiakastuki
http://www.sony.fi/support/fi

Sony Europe Limited, Suomen sivuliike
Plaza Business Park Loiste, Äyritie 20, FIN-01510 Vantaa, Finland
Tuli tänään itsellekki mieleen, että jos kysyisi ihan asiakaspalvelusta tuosta asiasta.
Mutta jäi sitten tekemättä, kun arvelin että ei ne asiakaspalvelijat tuommoseen asiaan osaa
mitään järkevää sanoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
864
Jos käyttäjällä on käytössään epäherkät ämyrit ja kuuntelutottumuksena referenssitaso akustoidussa kotiteatteritilassa, niin sitten varmaan kannattaa valita se vahvistin, joka tuottaa riittävästi tehoa ko. purkeille. Jos taas omistaa oikeastaan mitkä tahansa tyypilliset kaiuttimet ja käyttö on normaalissa olohuoneessa, ei tehot kyllä tule pullonkaulaksi minkään AV-vahvistimen kanssa. Perusluokan vahvareissa on monissa ominaisuuksissa eroja, joiden pohjalta tekisin oman valintani, eikä jatkuva maksimiteho kaikkiin kanaviin olisi yksi niistä. (saati sitten mitä lukee jossain tyyppikilvessä).
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
362
En tiedä millaisilla volumeilla ja ämyreillä porukka täällä kuuntelee, mutta mitä eilen pikatestiä annoin 1080:lle niin kelpaa aivan hyvin omaa käyttööni. Hyvin pelittää eikä omat "kenttähaupitsit" sitä vielä saanut alas. Naapurisopu olisi hyvä pitää yllä, vaikka toinen naapuri onkin hiukan erikoinen :kippis:
Voitko kertoa tarkalleen minkälainen kaiutinsetti sulla on tämän Sonyn perässä kiinni?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
410
https://www.amazon.es/DENON-AVRX140...d=1510947815&sr=8-1&keywords=denon+avr-x1400h ei taida olla aivan huono laite tuohon hintaan? Vai kytätäkkö muuta Black Fridaysta? Laitteita siis tuolta 500-600e maastosta.

Tulevan muuton yhteydessä tarkoitus aloittaa olkkariin AV-laitteiden pystytys. Kaverilta lohkeaa halvalla käytetyt Klipsch R-26F-tornit ja joku saman lafkan alemman pään subbari, mallia en nyt muista. 2.1 setti siis näin alkujaan tulossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
https://www.amazon.es/DENON-AVRX140...d=1510947815&sr=8-1&keywords=denon+avr-x1400h ei taida olla aivan huono laite tuohon hintaan? Vai kytätäkkö muuta Black Fridaysta? Laitteita siis tuolta 500-600e maastosta.

Tulevan muuton yhteydessä tarkoitus aloittaa olkkariin AV-laitteiden pystytys. Kaverilta lohkeaa halvalla käytetyt Klipsch R-26F-tornit ja joku saman lafkan alemman pään subbari, mallia en nyt muista. 2.1 setti siis näin alkujaan tulossa.
Eti ennemmin XX300 (2300, 3300) vaikkapa käytettynä / demopoistona tai uutena juurikin tuolta Black Fridaysta. Noissa sarjoissa ei hirveemmin eroja ole suhteessa hintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
https://www.amazon.es/DENON-AVRX140...d=1510947815&sr=8-1&keywords=denon+avr-x1400h ei taida olla aivan huono laite tuohon hintaan? Vai kytätäkkö muuta Black Fridaysta? Laitteita siis tuolta 500-600e maastosta.
Eti ennemmin XX300 (2300, 3300) vaikkapa käytettynä / demopoistona tai uutena juurikin tuolta Black Fridaysta. Noissa sarjoissa ei hirveemmin eroja ole suhteessa hintaan.
Samoilla linjoilla, tämän vuoden Denon x400 mallien ainoa oikea lisäys taitaa olla tulevaisuuteen luvattu e-Arc tuki, eli kovin paljoa nuo eivät x300:sta eroa.

Jos haluaa pidemmälle riittävän vahvarin, oma suositus olisi 3300/3400 tai isompi joissa saa Atmoksen ja paremman Audysseyn huonekorjaimen (MultEQ XT32) jota pystyy myös hienosäätämään puhelinappiksella. Tosin tuo menee budjetin yläpäähän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Kuunteleeko täällä ketään vinyylejä av-vahvarilla? Lähinnä kiinnostaisi tietää kuinka hyviä RIAA-vahvistimia noissa paremman pään av-vehkeistä löytyy :geek:
Kyllä kuuntelee. Linn Basik soittimena ja vahvistin on Marantz SR6006. Kaiuttimet Amphion Argon 3. Kelpo ääntä kyllä tulee, en osaa oikein verrata erilliseen RIAA-korjaimeen koska sellaista ei ole koskaan käytössä ollut. Kaipa tuossa Maratzissa on ihan kelvollinen korjain. Haluan muutenkin pitää kamat mahdollisimman simppeleinä, lisäboksin hankkiminen ei oikein kiinnosta varsinkaan jos mainittavaa eroa äänenlaatuun ei tule. Ennemmin panostaisin esim. akustointiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
159
Voitko kertoa tarkalleen minkälainen kaiutinsetti sulla on tämän Sonyn perässä kiinni?
Pääkaiuttimina on tollaset isot pömpelit merkkiä Cerwin Vega LS-12. Keskikaiuttimena on kaverilta saama Magnat Interior IW 510 C minkä meinasin pistää TV tasoon kiinni. Takakaiuttimia ei vielä ole, kun en ole sellaisia vielä saanut ostettua. Jospa Black Fridayn aikaa löytyis jotkut kivat(?). Sitte on subikkana vielä Chorus Vertigo XLS.

Ihan tarpeeks hyvin soi. Pitääkö tuolla sitten korvatulpat päässä huudattaa musiikkia, että alkaa teho loppua?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Pääkaiuttimina on tollaset isot pömpelit merkkiä Cerwin Vega LS-12. Keskikaiuttimena on kaverilta saama Magnat Interior IW 510 C minkä meinasin pistää TV tasoon kiinni. Takakaiuttimia ei vielä ole, kun en ole sellaisia vielä saanut ostettua. Jospa Black Fridayn aikaa löytyis jotkut kivat(?). Sitte on subikkana vielä Chorus Vertigo XLS.

Ihan tarpeeks hyvin soi. Pitääkö tuolla sitten korvatulpat päässä huudattaa musiikkia, että alkaa teho loppua?
Noniin, noiden Cerwin Vegojen herkkyys on 98dB/W, eli joo korvatulpat voivat noiden kanssa olla tarpeen rajoja etsiessä.

Vertailun vuoksi esim. minun lattiakajarit ovat herkkyydeltään 87dB/W. Eli kun halutaan sama määrä mökää, sun kajarit toimittaa sen jo 10 watilla kun minun kaiuttimet vaatii yli 120W.
Josta päästään siihen että esim. Sonyssa on sinulle ihan riittävästi tehoja, mutta ei välttämättä minun käyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Noniin, noiden Cerwin Vegojen herkkyys on 98dB/W, eli joo korvatulpat voivat noiden kanssa olla tarpeen rajoja etsiessä.

Vertailun vuoksi esim. minun lattiakajarit ovat herkkyydeltään 87dB/W. Eli kun halutaan sama määrä mökää, sun kajarit toimittaa sen jo 10 watilla kun minun kaiuttimet vaatii yli 120W.
Josta päästään siihen että esim. Sonyssa on sinulle ihan riittävästi tehoja, mutta ei välttämättä minun käyttöön.
Asia on juurikin näin. Joskus itselläni oli ämyrit joiden herkkyys oli 83dB/W. Sillä ei olis tuon Sonyn kanssa tehnyt yhtään mitään. (Ainoastaan Rotelin päätevahvistimella teki.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
Noniin, noiden Cerwin Vegojen herkkyys on 98dB/W, eli joo korvatulpat voivat noiden kanssa olla tarpeen rajoja etsiessä.

Vertailun vuoksi esim. minun lattiakajarit ovat herkkyydeltään 87dB/W. Eli kun halutaan sama määrä mökää, sun kajarit toimittaa sen jo 10 watilla kun minun kaiuttimet vaatii yli 120W.
Josta päästään siihen että esim. Sonyssa on sinulle ihan riittävästi tehoja, mutta ei välttämättä minun käyttöön.
Asia on juurikin näin. Joskus itselläni oli ämyrit joiden herkkyys oli 83dB/W. Sillä ei olis tuon Sonyn kanssa tehnyt yhtään mitään. (Ainoastaan Rotelin päätevahvistimella teki.)
Edelleen ainut syy miksi päättelette että ei tehot riitä, on se että takana kyltissä JOKU teho on ilmoitettu 240W. Minulla diy kajarit joissa herkkyys 88.5 dB/W, eikä ole pystynyt soittamaan niin kovaa että olisi alkanut särkeä kaiuttimet ennen korvia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Edelleen ainut syy miksi päättelette että ei tehot riitä, on se että takana kyltissä JOKU teho on ilmoitettu 240W. Minulla diy kajarit joissa herkkyys 88.5 dB/W, eikä ole pystynyt soittamaan niin kovaa että olisi alkanut särkeä kaiuttimet ennen korvia.
Ei. Syy miksi näin voidaan olettaa on se että tuo kyltti ei ole vaihtunut ikinä tuossa mallisarjassa, miksi ? 1060:sta mitattiin "huikeat" 16w surround kanaviin (väh. kolmen eri tahon puolelta mitä olen tonkinut) Sony vastasi tuohon että lukema pitää paikkaansa (mikä on mahdotonta koska enempää ei voida tuottaa kun otetaan). En luota Sonyyn pätkääkään virvelivalmistajana (parempia samanhintaisia malleja on aivan saatanasti) ja kuten aikaisemmin sanoin minä enä tästä sinun kanssasi edes viiti keskutella. Onneksi täältä löytyy ignore toiminto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
Ei. Syy miksi näin voidaan olettaa on se että tuo kyltti ei ole vaihtunut ikinä tuossa mallisarjassa, miksi ? 1060:sta mitattiin "huikeat" 16w surround kanaviin (väh. kolmen eri tahon puolelta mitä olen tonkinut) Sony vastasi tuohon että lukema pitää paikkaansa (mikä on mahdotonta koska enempää ei voida tuottaa kun otetaan). En luota Sonyyn pätkääkään virvelivalmistajana (parempia samanhintaisia malleja on aivan saatanasti) ja kuten aikaisemmin sanoin minä enä tästä sinun kanssasi edes viiti keskutella. Onneksi täältä löytyy ignore toiminto.
Kyllä ole kiltti ja pistä minut ignoreen, minä jo sinut laitoin. Kyseisestä mallista kun ei löydy yhtään huonoa arvostelua niin olet aika saatanan seppä että pystyt sen teilaamaan näkemättä ja kuulematta.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 150
Ei. Syy miksi näin voidaan olettaa on se että tuo kyltti ei ole vaihtunut ikinä tuossa mallisarjassa, miksi ? 1060:sta mitattiin "huikeat" 16w surround kanaviin (väh. kolmen eri tahon puolelta mitä olen tonkinut)
Missä tuo 16W on muualla mitattu kuin Tekniikan maailmassa?
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
236
Tuo on eri asia kuin mitä @Ouzzo kysyi, sillä kysehän oli kuvaruutuvalikoista. Mulla itselläni on vanhan koulukunnan AV-vahvistin, joka ei osaa lisätä kuvaruutuvalikoita mihinkään HDMI-signaaliin, vaikka HDMI-signaali kyllä kulkee nätisti vahvistimesta läpi. Analogisilla kuvalähteillä kuvaruutuvalikko kyllä toimisi. :confused:

Edit: Täällä on asiasta jotain:
HDR FORMAT COMPATIBILITY

All AVR-Xx400H models are supporting Dolby Vision passthrough out of the box. HLG passthrough was added by a firmware update.

Note that On Screen Display overlay is not possible when passing through Dolby Vision signals and may not be possible when passing through HDR10 or HLG signals.
No niin! Nyt on X2400 kipattu taikaisin kauppaan ja vaihdossa lähti matkaan X3400. Nyt voi UHD leffoissakin huoletta painaa info-nappia ja kuva ei mene mustaksi 30 sekunnin ajaksi.
Eli kuvaruutuvalikko toimii myös 4K 60Hz 10bit väreillä. Samalla tuli MultEQ XT32, joka nyt on varmaankin se paras muutos. En kylläkään vielä kerennyt siihen perehtyä.
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
136
Mittailin tuossa viikonloppuna hieman tuota Sonya ja seinästä se otti tehoa ulos 175w, kun kaikkia kanavia kuormitettiin tuolla AAC Multichannel Playback Test testillä. Noilla luvuilla desibelimittari näytti huoneen keskeltä mitattuna 94db ja peltorit oli pakko pitää päässä. Normaali peli/leffa käytössä Sony otti seinästä 80-120w, eli uskon että tuo 240w on aivan oikein ilmoitettu.

Etukajarit+keskiääni minulla on diy kaiuttimet joiden herkkyys on 86.7db/w, takakaiuttimet ovat vielä malllia valmispaketti, mutta työn alla on sinnekkin diy, mutta kyllä teho riitti noita soitattamaan aivan tarpeeksi kovalla.

Itse voin kyllä suositella tätä, todella helppo käyttöön otto ja yllättävät tarkasti automaattikalibrointi mittasi kaiuttimien etäisyydet ja sääti tasapainot, pientä hienosäätöä oman mieltykyksen mukaan tein, mutta etäisyyksiin ei tarvinnut muutoksia tehdä. Yksi todella iso huomio oli tuo Sonyn viileys, lämpenee todella vähän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
159
Mittailin tuossa viikonloppuna hieman tuota Sonya ja seinästä se otti tehoa ulos 175w, kun kaikkia kanavia kuormitettiin tuolla AAC Multichannel Playback Test testillä. Noilla luvuilla desibelimittari näytti huoneen keskeltä mitattuna 94db ja peltorit oli pakko pitää päässä. Normaali peli/leffa käytössä Sony otti seinästä 80-120w, eli uskon että tuo 240w on aivan oikein ilmoitettu.

Etukajarit+keskiääni minulla on diy kaiuttimet joiden herkkyys on 86.7db/w, takakaiuttimet ovat vielä malllia valmispaketti, mutta työn alla on sinnekkin diy, mutta kyllä teho riitti noita soitattamaan aivan tarpeeksi kovalla.

Itse voin kyllä suositella tätä, todella helppo käyttöön otto ja yllättävät tarkasti automaattikalibrointi mittasi kaiuttimien etäisyydet ja sääti tasapainot, pientä hienosäätöä oman mieltykyksen mukaan tein, mutta etäisyyksiin ei tarvinnut muutoksia tehdä. Yksi todella iso huomio oli tuo Sonyn viileys, lämpenee todella vähän.
Oletko testannut toimiiko AC3 äänillä ja vahvistimen Dolby surround asetuksella subikka ollenkaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 039
.. Samalla tuli MultEQ XT32, joka nyt on varmaankin se paras muutos. En kylläkään vielä kerennyt siihen perehtyä.
MultEQ:n kauneus on siinä, että ei tarvitse hirveästi perehtyä. Tuo vaan tekee sen äänenkorjauksen tarkemmin ja paremmin. Ainoa huonekorjaus AV-vahvistimista, joka minulla jäi päälle (muut ei tuntuneet parantavan ääntä ollenkaan - päinvastoin).

Erityisen kätevä tuo on, jos on kunnon subwoofer. Se auttaa lähes täydelliseen integraatioon pääkaiuttimien kanssa ja näin pääkaiuttimet voi pitää pieninä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
159
Dolby Surround tiloja ei kannata käyttää monikavaisten äänien kanssa, anna mennä puhtaana Dolby Digitalina.
Tulee taas päivän mittaan näitä "ahaa" elämyksiä. Palaan asiaan illemmalla.

e: Eikö tuon A.F.D eli se auto format decode tilan pitäisi hoitaa homma aina sen tulevän äänen mukaan?

A.F.D päällä niin DTS äänet toimivat normaalisti, kun taas AC-3 äänet ei. Menee taas henkimaailman hommiksi pikkuhiljaa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
20
Nämä on ainakin nyt tarjouksessa. Mitä näistä suosittelisitte? Onko jotain sudenkuoppia? Itse mahdollisesti kallistun Yamaha/Denon puoleen.
Yamaha RX-V583 399€
Onkyo TX-NR575 399€
Denon AVR-X1400H 399€
Pioneer VSX-932 369€
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Nämä on ainakin nyt tarjouksessa. Mitä näistä suosittelisitte? Onko jotain sudenkuoppia? Itse mahdollisesti kallistun Yamaha/Denon puoleen.
Yamaha RX-V583 399€
Onkyo TX-NR575 399€
Denon AVR-X1400H 399€
Pioneer VSX-932 369€
Marantz >Denon > Yamaha > Pioneer > Onkyo > Sony ...
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
362
Nämä on ainakin nyt tarjouksessa. Mitä näistä suosittelisitte? Onko jotain sudenkuoppia? Itse mahdollisesti kallistun Yamaha/Denon puoleen.
Yamaha RX-V583 399€
Onkyo TX-NR575 399€
Denon AVR-X1400H 399€
Pioneer VSX-932 369€
Pioneeri itellä nyt käytössä ja ei mitään moitittavaa. Huomautuksena, että Onkyon vahvistimet
kävi melko kuumina aikoinaan. Nykyään Onkyo valmistaa Pioneerin vahvisimet. Mutta ei se varmaan niin yksinkertaista ole. Ei tämä pioneeri käy yhtään, niin kuumana kuin Onkyo.
 
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
60
Nämä on ainakin nyt tarjouksessa. Mitä näistä suosittelisitte? Onko jotain sudenkuoppia? Itse mahdollisesti kallistun Yamaha/Denon puoleen.
Yamaha RX-V583 399€
Onkyo TX-NR575 399€
Denon AVR-X1400H 399€
Pioneer VSX-932 369€
ja tuohon vielä lisää

Onkyn TX-NR676 377e cdon. Olisiko hintalaadultaan näistä paras?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
ja tuohon vielä lisää

Onkyn TX-NR676 377e cdon. Olisiko hintalaadultaan näistä paras?
Ei ole, vaan edelleen Marantz > Denon on parempia. Jo pelkästään huonekorjain denonissa ja marantzissa on valovuosia edellä onkyoo / pioneeriä etc.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
236
Saksan Amazonissa olisi AVR-X3400H hintaan 666 e + alvierotus. Siinä on jo aika kova hinta-laatusuhde.
Tuo on kova peli. Itse maksoin pari viikkoa sitten Suomesta 799e.
Tilasin sunnuntaina klo 23 ja laite oli minulla tiistaina klo 16. Nopeaa toimintaa! :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Saksan Amazonissa olisi AVR-X3400H hintaan 666 e + alvierotus. Siinä on jo aika kova hinta-laatusuhde.
Pieni varoitus Atmosta suunnitteleville, tuossa on prosessointi ainoastaan 7.2-kanavalle. Eli Atmokseen saa korkeintaan kaksi kattokajaria ja silloinkin pitää takakeskikaiuttimet uhrata.
 

ers

Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
134
Tässä nyt kohtuu tuskissaani yritän etsiä sopivaa vahvistinta kotiteatteriin, enkä ole juurikaan seurannut kotiteatterien kehitystä yli kymmeneen vuoteen. Stereo on riittänyt itselle ihan hyvin, mutta vaimo haluaisi nyt kotiteatterin. Noh kerrankin näin päin :)

Siihen pisteeseen olen päässyt, että Denon tulee todnäk hommattua, mutta malli vielä hakusessa.

Huoneena on 4 x 3 m takkahuone puisessa paritalossa. Kaiuttimina on System Audion saxo 1 takana ja xp30 edessä. Noissa impedanssi käsittääkseni laskee 4 ohmiin ja , joten ihan rimpula vahvisitin ei riitä. Tällä hetkellä on yksi subbari, mutta saatan hankkia vielä toisen subbarin sohvan alle tms.

Mietin riittääkö x1400h vai onko x3400h:ssa niin paljon parempi huonekorjaus ja muut ominaisuudet, että kannattaa suosiolla tilata se nyt amazonista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
Mietin riittääkö x1400h vai onko x3400h:ssa niin paljon parempi huonekorjaus ja muut ominaisuudet, että kannattaa suosiolla tilata se nyt amazonista.
Tilaa suoraan X3400h. Siinä on paljon parempi huonekorjain mitä X1400h ja varmasti ominaisuudet riittävät pitkään. (halvemman Denonin huonekorjain on riittämätön subwoofer taajuuksille, lähinnä siksi että sen pienehkö korjausresoluutio / korjaus"pisteet" valjastetaan käyttöön ylemmille taajuuksille vaikka lähes aina ne oikeat ongelmat esiintyvät bassotaajuuksilla..)
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
120
Marantz >Denon > Yamaha > Pioneer > Onkyo > Sony ...
Olisi mielenkiintoista tietää perustelut tälle järjestykselle. Itselläni on tällä hetkellä Yamaha, jonka suunnittelijat pitäisi vetää kölin alta. Äänessä toki ei ole pahempaa vikaa, mutta se käyttöliittymä...
 

halkoliiteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
401
Olisi mielenkiintoista tietää perustelut tälle järjestykselle. Itselläni on tällä hetkellä Yamaha, jonka suunnittelijat pitäisi vetää kölin alta. Äänessä toki ei ole pahempaa vikaa, mutta se käyttöliittymä...
Lue nuo käyttäjän aikaisemmat kirjoitukset ja vedä yhteenveto oletko samaa vai eri mieltä. Jaksa tätä samaa rumbaa uudestaan mitä tässä jo jokunen sivu on käyty.
 

ers

Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
134
Tilaa suoraan X3400h. Siinä on paljon parempi huonekorjain mitä X1400h ja varmasti ominaisuudet riittävät pitkään. (halvemman Denonin huonekorjain on riittämätön subwoofer taajuuksille, lähinnä siksi että sen pienehkö korjausresoluutio / korjaus"pisteet" valjastetaan käyttöön ylemmille taajuuksille vaikka lähes aina ne oikeat ongelmat esiintyvät bassotaajuuksilla..)
Tilasin lopulta X3400h. Eiköhän siitä huonekorjaimesta ole iloa sen verran, että korkeampi hinta on perusteltu. Ja X3400h todennäköisesti pitää arvonsa paremmin, jos joskus haluan myydä sen pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 514
Ennen tuntui,että paino oli laadun tae noissa vahvareissa.Nykyään se taitaa olla tuo huonekorjain.Marantzia ei ennen ollut kuin rikkailla ja yamaha teki ihan soivia pelejä pianoihin ja moottoripyöriin jo 70-luvulla. Kyllä toi gigantin 1080 sony alle 400 on varmaankin tavantallaajalle ihan oiva peli kotiteatteriin.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
243
Tuli sitten black fridayn johdosta sorruttua Denon AVR-X4300H vahvistimeen. Edellisestä AV-vahvarista onkin aikaa jo varmaan lähemmäs kymmenen vuotta. Toivottavasti siinä ajassa on tapahtunut kehitystä musiikin toiston suhteen, ettei taas joudu palaamaan vanhaan hyväksi todettuun stereosettiin :rolleyes:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 466
Viestejä
4 192 138
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom