Autovero poistuu vuonna 2024 ja paremmat veikkaukset

Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Tässä on teille liikenteen verotusuudistus:

1. Ensinnäkin poistetaan uusista autoista autovero kokonaan, jotta ihmisillä on ylipäänsä varaa hankkia uudempia autoja. Menetetty verotulo kompensoidaan isompana vuosittaisena ajoneuvoverona.
2. Jaetaan Suomi vyöhykkeisiin A, B ja C. A vyöhykettä ovat kaupunkien keskustat, B vyöhykettä taajamat ja C vyöhykettä maaseutu. Annetaan jokaiselle vyöhykkeelle kerroin esim. A=2.0, B=1.0, C=0,5. Oma vyöhykkeesi määräytyy osoitteesi perusteella.
3. Annetaan kaikille polttoaineille taulukosta kertoimet, jotka riippuvat asuinvyöhykkeestä, niin että kaupungin keskustassa asuva saa dieselille suuren kertoimen ja sähkölle pienen. Maaseudulla asuva (paljon ajava) saa dieselille pienen kertoimen jne.
4. Katsastusasemat alkavat kerätä vuosittaiset ajokilometrimäärät ylös jokaisesta autosta.
5. Jokaisen ajoneuvon CO2 -päästölukemat näkyvät jo ennestään trafin tiedoissa.

Nyt oma vuosittainen ajoneuvoverosi muodostuu seuraavasti: Asuinvyöhykkeesi kerroin x käyttämäsi polttoaineen kerroin x CO2 -luku x vuosittainen ajokilometrimäärä = ajoneuvovero X euroa.

Nyt vero muodostuu järkiperusteisesti, eli eniten maksavat ne, jotka ajavat saastuttavalla autolla paljon ja asuvat tiheään asutuilla alueilla, jossa julkinen liikenne on vaihtoehto. Verotus suosisi kaupunkiasujia valitsemaan sähköauton ja välttämään dieseleitä. Maaseudulla asuvat saisivat helpotusta suureen kilometrimäärään pienemmillä vyöhykekertoimilla, koska siellä auto on enempi välttämättömyys. Laskukaava suosii myös yleisesti kaikkia valitsemaan pienipäästöisempiä autoja ja ajamaan vähemmän. Diesel auton seisottaminen pihalla ei enää maksaisi 700€/v, vaikka et ajaisi metriäkään.
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Itse tekisin hyvin yksinkertaisen uudistuksen. Autovero kokonaan pois ja ajoneuvovero pitäisi yhdistää käyttövoimaveron kanssa yhdeksi maksuksi. Kerran vuodessa tulisi siis verot Trafilta maksettavaksi ja sen voisi porrastaa arvioidun ajomäärän kanssa kuten nyt on liikennevakuutuksissa.

Jos valtio haluaa sähköautoille jonkun kannustimen vielä, niin arvonlisävero pois kuten oli Norjassa aikoinaan.

Polttoaineverohan on jo "saastuttaja maksaa" periaatteella toimiva.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 524
Itse keksin kanssa yhden uudistuksen. Jos ajaisin vaikka 1 päivän viikossa, niin lasku tulisi vain tuolta yhdeltä päivältä. Toki etukäteen pitäisi ottaa auto käyttöön ja pois käytöstä. Tuo saattaisi vähentää joillain auton käyttöä ja matkustettaisiin vaikka pyörällä. Ja että kuluttaisi mahdollisimman vähän, niin bensan ja dieselin hintaa vähän korkeammalle (jos on pakko). Ei mitään km veroa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
323
1. Ensinnäkin poistetaan uusista autoista autovero kokonaan, jotta ihmisillä on ylipäänsä varaa hankkia uudempia autoja. Menetetty verotulo kompensoidaan isompana vuosittaisena ajoneuvoverona.
En vaan voi ymmärtää miten mulla on varaa ostaa uusi auto jos sen saisi pari tonnia halvemmalla jos samalla pitää löytyä jostain rahaa kohonneisiin käyttökustannuksiin.
Varmasti kaikki jotka nyt ajaa muutaman tonnin autoilla (kun ei kallimpaan ole varaa) niin menee heti ostaa uuden auton kun halvalla kerta saa.
 

jrp

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
760
Tässä on teille liikenteen verotusuudistus:

1. Ensinnäkin poistetaan uusista autoista autovero kokonaan, jotta ihmisillä on ylipäänsä varaa hankkia uudempia autoja. Menetetty verotulo kompensoidaan isompana vuosittaisena ajoneuvoverona.
2. Jaetaan Suomi vyöhykkeisiin A, B ja C. A vyöhykettä ovat kaupunkien keskustat, B vyöhykettä taajamat ja C vyöhykettä maaseutu. Annetaan jokaiselle vyöhykkeelle kerroin esim. A=2.0, B=1.0, C=0,5. Oma vyöhykkeesi määräytyy osoitteesi perusteella.
3. Annetaan kaikille polttoaineille taulukosta kertoimet, jotka riippuvat asuinvyöhykkeestä, niin että kaupungin keskustassa asuva saa dieselille suuren kertoimen ja sähkölle pienen. Maaseudulla asuva (paljon ajava) saa dieselille pienen kertoimen jne.
4. Katsastusasemat alkavat kerätä vuosittaiset ajokilometrimäärät ylös jokaisesta autosta.
5. Jokaisen ajoneuvon CO2 -päästölukemat näkyvät jo ennestään trafin tiedoissa.

Nyt oma vuosittainen ajoneuvoverosi muodostuu seuraavasti: Asuinvyöhykkeesi kerroin x käyttämäsi polttoaineen kerroin x CO2 -luku x vuosittainen ajokilometrimäärä = ajoneuvovero X euroa.

Nyt vero muodostuu järkiperusteisesti, eli eniten maksavat ne, jotka ajavat saastuttavalla autolla paljon ja asuvat tiheään asutuilla alueilla, jossa julkinen liikenne on vaihtoehto. Verotus suosisi kaupunkiasujia valitsemaan sähköauton ja välttämään dieseleitä. Maaseudulla asuvat saisivat helpotusta suureen kilometrimäärään pienemmillä vyöhykekertoimilla, koska siellä auto on enempi välttämättömyys. Laskukaava suosii myös yleisesti kaikkia valitsemaan pienipäästöisempiä autoja ja ajamaan vähemmän. Diesel auton seisottaminen pihalla ei enää maksaisi 700€/v, vaikka et ajaisi metriäkään.
Tämä ehdotus on niin järjetön, että politikot ovat kateellisia.
Ehdotuksessa on pahoja valuvikoja, kuten myös päättäjien ehdotuksissa.
1. On ihan ok.
2. Vyöhyke ei kerro mitään siitä, että missä autolla ajetaan. Auton voisi laittaa vaikka maalla asuvan serkun nimiin.
3. Kaupungin keskustassa asuville sähkö on tällä hetkellä kaikkein hankalin vaihtoehto, sillä latauspaikkoja ei oikeastaan ole. Olettama, että maaseudulla asuu paljon ajava, ei pidä välttämättä paikkaansa. Pääkaupunkiseudun työmatkat ovat huomattavan pitkät ja koko alue luettaisiin varmuudella "kaupungiksi".
4. Millä lukemista vähennetään ulkomailla ajetut kilometrit tai ehkäistään mittarilukemien väärennykset?
5. Trafin tiedot ovat aina luottamuksen arvoisia...
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Tämä ehdotus on niin järjetön, että politikot ovat kateellisia.
Ehdotuksessa on pahoja valuvikoja, kuten myös päättäjien ehdotuksissa.
1. On ihan ok.
2. Vyöhyke ei kerro mitään siitä, että missä autolla ajetaan. Auton voisi laittaa vaikka maalla asuvan serkun nimiin.
3. Kaupungin keskustassa asuville sähkö on tällä hetkellä kaikkein hankalin vaihtoehto, sillä latauspaikkoja ei oikeastaan ole. Olettama, että maaseudulla asuu paljon ajava, ei pidä välttämättä paikkaansa. Pääkaupunkiseudun työmatkat ovat huomattavan pitkät ja koko alue luettaisiin varmuudella "kaupungiksi".
4. Millä lukemista vähennetään ulkomailla ajetut kilometrit tai ehkäistään mittarilukemien väärennykset?
5. Trafin tiedot ovat aina luottamuksen arvoisia...
Hehe, ehdotus on toki heitetty vähän kieli poskessa, ihan vain jotta saadaan keskustelua ja uusia näkökulmia aiheesta.

2. Verokikkailu pitämällä autoa toisen nimissä olisi toki mahdollista. Tehdään sitä nykyäänkin pitämällä kirjat jossain korvessa, jotta saadaa isommat kilometrikorvaukset kodin ja työpaikan välisistä matkoista. Tämä ei kuitenkaan isossa mittakaavassa olisi ongelma, ei kaikki suomalaiset voi pitää autojaan naapurin nimissä. Eikä kertyisi myöskään vakuutuksen bonuksia, jos auto ei ole omissa nimissä.
3.Sähköautojen latauspaikkoja tulee kokoajan lisää. Lisäksi malli ei pakota sähköautoon, ainoastaan suosii sitä veroedulla. Pääkaupungissa työmatkat voi olla pitkät, mutta ne on mahdollista taittaa julkisilla. Maaseudulla ei ole edes mahdollisuutta siihen.
4. Ei sillä olisi ilmaston kannalta väliä saastutatko suomen vai ruotsin maaperällä. Maksaisit saastuttavista kilometreistä verosi suomeen, jos autosi on sinne rekisteröity. Vyöhykeidea on vaihtoehto sille typerälle "asennetaan GPS jokaiseen autoon" idealle. Mittariväärennökset ovat mahdollisia kyllä, mutta ei edelleenkään ongelma isossa mittakaavassa. Vaatii sen verran teknistä osaamista.
5.Automallin CO2 päästötiedon saa tietoon suoraan autovalmistajalta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
489
Mittarilulemasta ei voi laskuttaa muuten alkaisi kova väärentäminen, itse ainakin ottaisin heti ABS piuhan irti ja vain katsastukseen takaisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Mittarilulemasta ei voi laskuttaa muuten alkaisi kova väärentäminen, itse ainakin ottaisin heti ABS piuhan irti ja vain katsastukseen takaisin.
Miten ABS piuhan irroittaminen vaikuttaa mittariin, tai muuhun - tietysti abseihin. Vähän epätekninen kysymys mutta en olekaan mikään auton rassaaja varsinaisesti.
Yhdestä Opelista nyppäsin vaan sulakkeen irti, kun anturit oli paskana eikä sitä rutinaa viittinyt kuunnella. Mittariin ei tietenkään vaikuttanut, kun vanha rullamittari -97:ssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 558
Mittarilulemasta ei voi laskuttaa muuten alkaisi kova väärentäminen, itse ainakin ottaisin heti ABS piuhan irti ja vain katsastukseen takaisin.
Eiköhän mittarilukeman "väärentäminen" tehtäisi suomalaiseen tapaan ennätys nopeasti laittomaksi, ja tietenkin epäilyttävissä tapauksissa todistustaakka olisi autoilijalla jota odottaisi totuttuun suomalaiseen tapaan kohtuutttoman suuri lasku jos (siis kun) ei voi todistaa lukemaa oikeaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Käyttövoimavero bensa-autoihin --> helppoa rahaa.
Sitä päivää odotellessa kun sähköautoihin tulee käyttövoimavero:cigar2:

Normaalikuluttajan sähkölaskua ei voi nostaa loputtomiin kuitenkaan. Nytkin kaavailevat jotain kattoa siirtomaksuun, vissiin muistan lukeneeni jostain, vaikka caruna on myyty ulkomaille ja veroja ei paljoa sieltä maksella tänne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Nonni, muistin väärin - että olisi poistettu, mutta taisi olla joku ehdotus. Mutta tyypilliseen suomalaiseen tapaan keksin lisää veroa veron päälle. Sähkiksille vero vähintään dieselin tasolle tai yli. Koska tuulivoimaloiden haitat, kaivostoiminnan ympäristöhaitat, tuotanto, loppujäte jne. Vihreällä ajatuksella menen nyt:darra:
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 279
Sitä päivää odotellessa kun sähköautoihin tulee käyttövoimavero:cigar2:

Normaalikuluttajan sähkölaskua ei voi nostaa loputtomiin kuitenkaan. Nytkin kaavailevat jotain kattoa siirtomaksuun, vissiin muistan lukeneeni jostain, vaikka caruna on myyty ulkomaille ja veroja ei paljoa sieltä maksella tänne.
Nonni, muistin väärin - että olisi poistettu, mutta taisi olla joku ehdotus. Mutta tyypilliseen suomalaiseen tapaan keksin lisää veroa veron päälle. Sähkiksille vero vähintään dieselin tasolle tai yli. Koska tuulivoimaloiden haitat, kaivostoiminnan ympäristöhaitat, tuotanto, loppujäte jne. Vihreällä ajatuksella menen nyt:darra:

Olishan tuo aika helppoa, bensiineihin käyttövoimavero, bioetanoliversioihin myös, mutta pienempänä.

Sitten nostaa kaikkien muiden veroa.

Tällä jo selvittäisiin tämä hallituskausi, kun tämän päälle bensa ja diesel polttoaineen verotus kiristyy ensi kesänä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Tuskin siellä niin kuutamolla ollaan, että tällaiset kikkailut mitään auttaisi.
Hyvin kauan aikaa sitten ihmettelin miksi kaverin isä piti autossaan hanskoja mittariston edessä, eikä edes nopeusmittari toiminut:D Se oli vähän sellainen auto missä kilsat piti pitää minimissään, joten jotain siellä oli ropattu ettei tule liikaa mittariin. Selvisi myöhemmin miksi moinen temppu, välillä kilsoja tuli ja välillä ei. Silloin ei digitaalista dataa ollut kai olemassakaan, mutta yhtälailla tuo toimii nykyäänkin vanhemmissa autoissa ja miksei uudemmissakin.
Yhden mittariston vaihdossa käyneen auton kilsat katoin trafista ihan mielenkiinnosta paljonko sillä on oikeasti vedetty, niin jotain näkyy, muttei siitä mitään lopullista johtopäätöstä voi vetää.
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Vanha temppu, nopeusmittarin vaijeri/johto irrotettu niin ettei tule kilometrejä mittariin. Helpompi myydä myöhemmin, jos on paljon ajoa. Noin siis tehtiin yleisesti joskus -90 luvulla.
 

jrp

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
760
Hehe, ehdotus on toki heitetty vähän kieli poskessa, ihan vain jotta saadaan keskustelua ja uusia näkökulmia aiheesta.

2. Verokikkailu pitämällä autoa toisen nimissä olisi toki mahdollista. Tehdään sitä nykyäänkin pitämällä kirjat jossain korvessa, jotta saadaa isommat kilometrikorvaukset kodin ja työpaikan välisistä matkoista. Tämä ei kuitenkaan isossa mittakaavassa olisi ongelma, ei kaikki suomalaiset voi pitää autojaan naapurin nimissä. Eikä kertyisi myöskään vakuutuksen bonuksia, jos auto ei ole omissa nimissä.
3.Sähköautojen latauspaikkoja tulee kokoajan lisää. Lisäksi malli ei pakota sähköautoon, ainoastaan suosii sitä veroedulla. Pääkaupungissa työmatkat voi olla pitkät, mutta ne on mahdollista taittaa julkisilla. Maaseudulla ei ole edes mahdollisuutta siihen.
4. Ei sillä olisi ilmaston kannalta väliä saastutatko suomen vai ruotsin maaperällä. Maksaisit saastuttavista kilometreistä verosi suomeen, jos autosi on sinne rekisteröity. Vyöhykeidea on vaihtoehto sille typerälle "asennetaan GPS jokaiseen autoon" idealle. Mittariväärennökset ovat mahdollisia kyllä, mutta ei edelleenkään ongelma isossa mittakaavassa. Vaatii sen verran teknistä osaamista.
5.Automallin CO2 päästötiedon saa tietoon suoraan autovalmistajalta
2. Mikä estää bonukset maalaisserkulle? Ja autohan voi olla oma, mutta riittäisi, että "haltija" asuu korvessa.
Tästähän voisi tulla oivallinen bisnesidea myydä haltijapapereita.
3. Oletko käynyt kaupungissa, kadunvarret pitäisi täyttää latauspaikoilla. Kuka ne rakentaa ja maksaa?
Tietämyksesi pääkaupunkiseudusta tuntuu olevan myös kohtuu vähäinen. Ääritapauksessa työmatka voi kestää julkisilla yli kolmikertaisesti siihen nähden kuin omalla autolla, eli olisitko valmis istumaan julkisissa yli kolme tuntia päivässä? Pääkaupunkiseudun julkinen liikenne toimii kohtuuhyvin Metron ja junaradan varrella, muualla sen toimivuus voi olla hyvä, erittäin huono tai kaikkea siltä väliltä. Keskimääräisessä maalaispitäjässä kaikki palvelut ovat keskimäärin huomattavasti lähempänä ja niiden luokse polkaisee nopeasti vaikka fillarilla.
4. Jos autovero poistuu, niin autohan pitäisi voida rekisteröidä mihin tahansa. Kysymys kuuluukin, että miten ulkomaalaisten autojen ajot saataisiin verotettua Suomessa ehdottamallasi systeemillä.
GPS veloitus voisi olla teoriassa toimiva, mutta vain teoriassa, sillä tietääkseni Suomella ei ole ensimmäistäkään omaa satelliittia. Mittarinlukeminen on niin järjetön idea, että se voidaan jopa ottaa käyttöön, ja myöhemmin siitä käydään oikeutta kuten autoveroasioissa on tapana.
5. Vain CO2 päästöjen varaan rakennettu päästömaksu on huono ratkaisu, kuten olemme nähneet. Aiemmin se kasasi suurimat saastuttajat, eli dieselit kaupunkeihin. Jotain oikeasti järkevämpää pitäisi keksiä. Luulisi projekteihin palkatuilla henkilöillä olevan jotain oikeasti hyviä ajatuksia muuhunkin kuin palkan vastaanottamiseen.

Toivottavasti, mitä ikinä autoverossa muutetaan, niin maksut olisivat tasavertaisia kaikkien kesken.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 356
Tässä on teille liikenteen verotusuudistus:

1. Ensinnäkin poistetaan uusista autoista autovero kokonaan, jotta ihmisillä on ylipäänsä varaa hankkia uudempia autoja. Menetetty verotulo kompensoidaan isompana vuosittaisena ajoneuvoverona.
2. Jaetaan Suomi vyöhykkeisiin A, B ja C. A vyöhykettä ovat kaupunkien keskustat, B vyöhykettä taajamat ja C vyöhykettä maaseutu. Annetaan jokaiselle vyöhykkeelle kerroin esim. A=2.0, B=1.0, C=0,5. Oma vyöhykkeesi määräytyy osoitteesi perusteella.
3. Annetaan kaikille polttoaineille taulukosta kertoimet, jotka riippuvat asuinvyöhykkeestä, niin että kaupungin keskustassa asuva saa dieselille suuren kertoimen ja sähkölle pienen. Maaseudulla asuva (paljon ajava) saa dieselille pienen kertoimen jne.
4. Katsastusasemat alkavat kerätä vuosittaiset ajokilometrimäärät ylös jokaisesta autosta.
5. Jokaisen ajoneuvon CO2 -päästölukemat näkyvät jo ennestään trafin tiedoissa.

Nyt oma vuosittainen ajoneuvoverosi muodostuu seuraavasti: Asuinvyöhykkeesi kerroin x käyttämäsi polttoaineen kerroin x CO2 -luku x vuosittainen ajokilometrimäärä = ajoneuvovero X euroa.

Nyt vero muodostuu järkiperusteisesti, eli eniten maksavat ne, jotka ajavat saastuttavalla autolla paljon ja asuvat tiheään asutuilla alueilla, jossa julkinen liikenne on vaihtoehto. Verotus suosisi kaupunkiasujia valitsemaan sähköauton ja välttämään dieseleitä. Maaseudulla asuvat saisivat helpotusta suureen kilometrimäärään pienemmillä vyöhykekertoimilla, koska siellä auto on enempi välttämättömyys. Laskukaava suosii myös yleisesti kaikkia valitsemaan pienipäästöisempiä autoja ja ajamaan vähemmän. Diesel auton seisottaminen pihalla ei enää maksaisi 700€/v, vaikka et ajaisi metriäkään.
2. Tämä ei olisi reilua koska edes A-B vyöhykkeellä ei julkisilla pääse välttämättä töihin. Tosin harvemmin mikään autoiluun perustuva päätös on reilu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 321
no eihän se nyt tietenkään mikään mittarilukema perusteinen olisi. tuotahan voisi huijata jo pelkästään ostamalla isommalla kehällä olevat pyörät.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
950
Pitäisi ainakin tehdä mittariratsioita. :D
Mistäs se poliisisetä tietäisi kauanko ABS anturi on ollut paskana. Tietääkseni nykyinen laki sallii auton ajamisen jos on tuollaisia pikkuvikoja kuten ABS-antura rikki, toki sitten katsastuksessa pitää ABS:ien toimia jos meinaa leiman saada.

Jos "käyttömaksua" alettaisiin periä mittarilukeman mukaan, niin ABS-anturi "viat" yleistyisivät varmasti 100000%, ja aina se pyörä joka antaa tiedon nopeusmittarille :D

Eli jos pollarit tienpäällä pysäyttävät: "ABSit hajosi eilen ja nyt olen ajamassa korjaamolle, konstaapeli".

Sitten seuraavalla viikolla on taas ABS pimeenä: "sori, tää on katsos tätä Motonet laatua, huomenna vaihdetaan ABS-rojut Laakkosella".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 356
Mistäs se poliisisetä tietäisi kauanko ABS anturi on ollut paskana. Tietääkseni nykyinen laki sallii auton ajamisen jos on tuollaisia pikkuvikoja kuten ABS-antura rikki, toki sitten katsastuksessa pitää ABS:ien toimia jos meinaa leiman saada.

Jos "käyttömaksua" alettaisiin periä mittarilukeman mukaan, niin ABS-anturi "viat" yleistyisivät varmasti 100000%, ja aina se pyörä joka antaa tiedon nopeusmittarille :D

Eli jos pollarit tienpäällä pysäyttävät: "ABSit hajosi eilen ja nyt olen ajamassa korjaamolle, konstaapeli".

Sitten seuraavalla viikolla on taas ABS pimeenä: "sori, tää on katsos tätä Motonet laatua, huomenna vaihdetaan ABS-rojut Laakkosella".
Muutetaan lakia niin ettei rikkinäisellä abs:llä saa ajaa kuin korjaamolle. Sanktioksi sakko, kilvet pois, katsastus.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
138
Katsastusmittaristo erikseen, tai esim vaggilaisissa vagtacholla nappaa sopivan tuhatluvun pois.. Varmaan muillakin merkeillä on vastaavia ohjelmistoja mittarin koodaukseen. Suomessa jos missä osataan tehdä kummallisia autoveroratkaisuja, mutta niin on osattu vuosien saatossa keksiä niistä porsaanreijät. Lasikuituhäkkyrällä pakettiautoksi rekisteröidyt camarot, määräaikainen pakettiauto.. Onhan näitä.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 279
Katsastusmittaristo erikseen, tai esim vaggilaisissa vagtacholla nappaa sopivan tuhatluvun pois..
Varmaan muillakin merkeillä on vastaavia ohjelmistoja mittarin koodaukseen. Suomessa jos missä osataan tehdä kummallisia autoveroratkaisuja,
mutta niin on osattu vuosien saatossa keksiä niistä porsaanreijät. Lasikuituhäkkyrällä pakettiautoksi rekisteröidyt camarot, määräaikainen pakettiauto.. Onhan näitä.
Onhan näitä ja sitten päädytäänkin reaaliaikaiseen seurantaan.. ja jos lähetin ei toimi, niin lähtee kilvet, tulee sakkoa, virhemaksua ja kaikkea muuta kivaa..

Sittenhän on kaikilla oikein kivaa, eikös juu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
786
Tuollaisessa nyt pitäisi ensimmäisenä muuttaa auton rakennetta koskevaa lainsäädäntöä. Matkamittari kun ei ole mikään pakollinen varuste vaan se saa ihan huoletta olla epäkunnossa tai vaikka poistaa kokonaan.

Senkin jälkeen menisi vuosikausia ennen kuin suurimmassa osassa autoja olisi lakisääteisesti pakollinen matkamittari, pakollisten varusteiden suhteen kun noudatetaan auton rekisteröintihetkellä voimassa ollutta lakia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Eiköhän nuo tule kaikki: autovero nousee, käyttömaksu(t) nousee, bensavero nousee, sähköautovero, gps-seuranta, tietullit.

Ensimmäisenä syynä on tää vihervasurien ilmastojuttu, eli keppiä ja porkkanaa siten että bensa-diesel katoaa katukuvasta, eli kaikki fossiilinen CO2 hinnoittelu niin ettei niillä vaan ole taloudellisesti mahdollista ajaa. Ihmiset pakotetaan sähköön, rikkaat ei valita, he saavat Teslan, mutta köyhät menevät jatkossa bussilla töihin betonilähiöistä, kauemmaksi töihin ei ole varaa mennä.

Veli Virolainen kyllä tulee mielellään tänne töihin ja ajelee Eestin kilvillä ilmaiseksi tyhjiä teitä pitkin, kun suhnan pitää säästää monen kuun palkka että pääsee ajaa mökille kesäkuussa, jos sittenkään.

Eli mitä tästä saadaan, työttömyys nousee, elinkustannukset nousee, tukiaisia on maksettava entistä enemmän jotta ihmiset eivät kuole nälkään. Talous sakkaa kunnolla. Ja sit ne puuttuvat autoverotulot! On täysin mahdottomuus kuvitella että valtio voisi luopua fossiilisillä käyvien autojen tuloista, vaan se sama verotaakka täytyy siirtää tulevaisuudessa sähkövehkeisiin.

Autoilija on lypsylehmä jolla rahoitetaan tämän valtion toiminta:

upload_2020-1-27_19-23-15.png
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 279

Volvo paljasti, miten se aikoo välttää EU:n jättisakot


Volvo aikoo vastata EU:n tiukentuneisiin päästömääräyksiin kolminkertaistamalla ladattavien hybridimalliensa myynnin tänä vuonna.

Viime vuonna Volvon maailmanlaajuisesta myynnistä 6,5 prosenttia oli plug-in-hybridejä. Tänä vuonna tavoitteena on nostaa
niiden osuus kertaharppauksella 20 prosenttiin, kertoo Volvon toimitusjohtaja Håkan Samuelsson uutistoimisto Bloombergille.

EU uhkaa autonvalmistajia jättisakoilla, mikäli päästövähennykset eivät toteudu.

PA Consulting on varoittanut aiemmin tässä kuussa, että EU voisi langettaa peräti 14,1 miljardin euron sakot
Euroopan 13 suurimmalle autonvalmistajalle, mikäli ne lipeävät päästörajoista.
Tuossa kun mainitaan maailman laajuinen myynti, niin eihän päästörajat koske EU:n ulkopuolella valmistuvia ja myytäviä autoja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
786
Mun mielestä on helpompaa hiukan kattoa että ketä sitä äänestää seuraavissa vaaleissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Raahen terästehdas on tuottanut todella isot hiilidioksipäästöt, mutta se lähti matkalle kohti täyskäännöstä – 7% pois koko Suomen päästöistä?

Yksi tehdas leikkaa siis 7% koko suomen päästöistä. Ja autojen päästöt oli jotain promillen luokkaa kokonaispotista. Toisaalta tulevaisuudessa voi olla niin että täällä ei paljoa enää teollisuutta ole, jos teollisuus siirtyy halvempiin maihin. Nytkin kaikenlaista lakkoa meneillään. Loppuu se työmatka-autoilu ainakin, on huulipunahallitus sitten tyytyväinen tästä maailman pelastamisesta. Tämä siis täysin OT.
Jaa, oli muuten uutisen kommentointi poistettu kokonaan tuosta linkistä.

Miten taas liittyy autojen tai liikenteen verotukseen, niin jos kaikki vedetään niin tappiin kalliiksi kun vaan kehtaa, niin eihän mikään talous kestä sellaista. Lyhytnäköistä politiikkaa mikä näkyy jo nyt. Olihan jossain uutisessa taas laskeneet myyntiluvut viime kuulta. Kuten joka kuukausi ja vuosi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Brittein PM voi vaihtua lennossa koska vaan. Mitä olen ymmärtänyt tuosta brexitistä, niin käytännössä hommat jatkuu melko normaalisti toistaiseksi. EU:n kabinetteihin ei ole vaan mitään asiaa. Autonvalmistajia on jo karannut saarivaltiosta, ja jos jotain on vielä jäljellä, niin nekin häviää kunhan tullijärjestelmä ottaa uuden pykälän sisään. Joten melkoista alasajoa luvassa sielläpäin, ei tunnu kovin realistiselta tavoitteelta.

Takaisin kotimaahan.

Sähköautojen määrän kehitys - Autoalan Tiedotuskeskus

Tuli vaan mieleen että täyssähköautoja on suomessa 4000kpl, hybridejä enempi. Autoja yhteensä reilu 2 miljoonaa. Keski-ikä autolle olikos nyt 12 vai 14 vuotta, ihan sama enkä jaksa tarkistaa. Vielä kun autokauppa sakkaa koko ajan, niin ei ole mitenkään mahdollista että kaikilla olisi sähköautot tilalla jossain +10 vuodessa. Ellei valtio ala jakamaan niitä ilmaiseksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Ei, mutta sillä verukkeella voidaan saasteveroja kiristää kunnes sähköautoja on riittävästi jolloin voidaan ryhtyä perimään sähköveroa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 537
Viestejä
4 165 809
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom