Autovero poistuu vuonna 2024 ja paremmat veikkaukset

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
800
Tuleekohan tässä yhteydessä jotain infoa auton verotuksesta vai pohditaanko tuossa vain, miten saadaan latauspisteitä lisää taloyhtiöihin ja julkisille paikoikoille?

"Fossiilittoman liikenteen tiekartta on tulossa lausuntokierrokselle syyskuussa 2020 ja se viedään valtioneuvoston käsittelyyn loka-marraskuussa 2020. Tiekarttaa tekevän työryhmän toimikausi päättyy 30.10.2020."

 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
138
Onnea Helsinki! Eiku..

 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Onnea Helsinki! Eiku..

Koko Suomen liikennettä odottavan päästömurroksen näkökulmasta kiintoisaa on sekin, että selvityksessä on mukana myös kokonaan nollapäästöisten ajoneuvojen vyöhyke.
Se tarkoittaisi toteutuessaan käytännössä vain sähköautoille sekä kävelylle ja pyöräilylle sallittuja alueita, joissa fossiilisia polttoaineita hyödyntävät ajoneuvot eivät olisi välttämättä lainkaan sallittuja edes jakelu- ja muussa ammattiliikenteessä.


Hauska olisi nähdä miten tuollaisen "vihreän vyöhykkeen" sisälle jääneille yrityksille kävisi :rofl: Siinähän yrittää saada lisää tavaraa varastoon kun tavarantoimittajat toteavat vaan, että meillä ei oo tuollaista nollapäästöistä jakeluautoa, no can do.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Koko Suomen liikennettä odottavan päästömurroksen näkökulmasta kiintoisaa on sekin, että selvityksessä on mukana myös kokonaan nollapäästöisten ajoneuvojen vyöhyke.
Se tarkoittaisi toteutuessaan käytännössä vain sähköautoille sekä kävelylle ja pyöräilylle sallittuja alueita, joissa fossiilisia polttoaineita hyödyntävät ajoneuvot eivät olisi välttämättä lainkaan sallittuja edes jakelu- ja muussa ammattiliikenteessä.


Hauska olisi nähdä miten tuollaisen "vihreän vyöhykkeen" sisälle jääneille yrityksille kävisi :rofl: Siinähän yrittää saada lisää tavaraa varastoon kun tavarantoimittajat toteavat vaan, että meillä ei oo tuollaista nollapäästöistä jakeluautoa, no can do.
Puhumattakaan niistä talonyhtiöistä jotka herää joku aamu siihen ette huoltofirmoilla ollutkaan sähköllä toimivia kadunlakaisijoita tai -hiekottajia, lumitraktoreita tai edes sähkärillä pakua millä tulla korjaamaan katkenneet sähköt...
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Hauska olisi nähdä miten tuollaisen "vihreän vyöhykkeen" sisälle jääneille yrityksille kävisi :rofl: Siinähän yrittää saada lisää tavaraa varastoon kun tavarantoimittajat toteavat vaan, että meillä ei oo tuollaista nollapäästöistä jakeluautoa, no can do.
Eli teollisuusvastaisen vasurihallituksen täydellinen onnistuminen. Ei katoa pelkästään autot vaan firmat
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Eiköhän 10-15 vuoden aikajänteellä noita sähköisiä jakeluautoja ja muita vempaimia ala olla jo aika reilusti nykytilaan verrattuna. Ei tuossa raportissa mistään ensi vuonna toteutettavista jutuista ollut kyse :facepalm:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Eiköhän 10-15 vuoden aikajänteellä noita sähköisiä jakeluautoja ja muita vempaimia ala olla jo aika reilusti nykytilaan verrattuna. Ei tuossa raportissa mistään ensi vuonna toteutettavista jutuista ollut kyse :facepalm:
Siinä vaiheessa kun markkinoilla on yleisesti käytössä kuorma-auto, joka kulkee täydessä kuormassa 500km yhdellä latauksella niin ihmisilläkin alkaa olla varaa täyssähköiseen versioon :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Siinä vaiheessa kun markkinoilla on yleisesti käytössä kuorma-auto, joka kulkee täydessä kuormassa 500km yhdellä latauksella niin ihmisilläkin alkaa olla varaa täyssähköiseen versioon :tup:
En ymmärrä viestin pointtia.
Ja mihin tarvitsee 500km rangea jakeluautossa, jolla ajetaan ehkä keskimäärin 100km päivässä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
100km päivässä tuntuu aika vähältä. :confused:
No suoraan sanottuna en tiedä kuinka paljon niillä ajetaan. Mutta jos ajatellaan vaikka, että keskinopeus liikkeessä kaupungissa tuollaisella jakeluautolla on 30km/h, puolet ajasta ollaan paikallaan (lastaus ja purku), niin 16h toiminta-ajalla tuo tekee 240km. Varmaan totuus on jossain sadan ja tuon välissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
En ymmärrä viestin pointtia.
Ja mihin tarvitsee 500km rangea jakeluautossa, jolla ajetaan ehkä keskimäärin 100km päivässä?
Aika harva yritys on valmis ostamaan auton jolla voi ajaa 100 km, tai edes 200km, lenkin päivässä ja sitten ladataan taas tunti tolkulla.

Tämä meinaa sitä ettei päivään saa osua mitään "erikoista", esim. toisen auton hajoamista tai tuplalenkkien ajamista koska nyt vaikka yhteisjakelun kolmesta firmasta yksi oli myöhässä ja koko lenkki pitää ajaa uusiksi. Auto 30km päähän huoltoon töiden päätteeksi, jaa ei ajomatka riitä...

Samoin se, että "jakelulenkki" on 100km päivässä ei tarkoita sitä ettei auto lähde tuon lenkin jälkeen ajamaan jotain ihan muuta jakoa, eri kuski ratissa. Tässä kohtaa 5 minuuttia tankkaamiseen on OK, 2-3 tuntia lataamiseen ei. K-A tai paku saattaa lähteä aamulla klo 4 lenkille, tulla puolilta päivin, ja joku toinen ottaa sen tunnin päästä ja tekee ilta-ajoa 13-19. Paku saattaa olla >12 tuntia päivässä liikkeellä; vaikkei kilsoja tule ei se auto paikallaan seiso sähköt pois tuota aikaa.

Lisäksi se "maksimirange" maantiellä yleensä menee helposti niin että 300km max -> 100 - 150km kaupungissa stop & go ajoa (varsinkin talvella). Ja jos nuo pakujen ja kuorma-autojen ranget on ilmoitettu oikeasti maksimi - 50% kuorma päällä niin nostan hattua, mutta veikkaan että esim. pakuilla sama "80kg kuskin kanssa tyhjänä" kuin henkilöautoilla...

Jaa mistäkö... no meillä on yksi jakelufirma perheessä...
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Liikenteen päästötavoitteet ovat sellaiset, että fossiiliset päästöt vähenevät 50% 2005 tasolta vuoteen 2030 mennessä. Todella yksinkertainen ja todennäköisesti toimiva tapa päästä noihin tavoitteisiin on sellainen, että poistetaan autovero, ja tuetaan käyttömaksuissa sähkö ja hybridiautoja. Vanhoihin autoihin ei tarvitsisi edes suurilta osin puuttua, koska niiden osuus autokannasta vähenee kaiken aikaa ja lopulta ne, joiden ikä lähenee 30 ikävuotta alkavat olla jo sielä harraste kategoriassa ja esiintyvyydeltään merkityksettömiä.

Autokannan uusiutuminen yhdistettynä puhtaampien vaihtoehtojen suosimiseen tarkoittaisi todennäköisesti suorilta sitä, että vuoden 2005 tasoon verrattuna ollaan puolessa 10 vuoden kuluttua, jos tuo rumba vaan käynnistettäisiin nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
tama on jo tapahtunut alle 50ke sahkoautoissa. Saa jopa hiukan alvistakin takaisin.
Joo, toki, mutta hybridit ja uudet bensa-autot tarvittaisiin tuohon urakkaan mukaan, koska faktahan on se, että suomen autokanta on n. 12 vuotias, ja jos sen saisi tiputettua lähemmäs 10 vuotta tai jopa pari vuotta alle sen ihan vain halpuuttamalla uusien autojen ostoa, niin päästöt pienenevät vaikka vanhoja bensa-autoja korvattaisiin uudemmilla vähemmin päästelevillä bensa-autoilla.
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
800
"Hallituksen tavoitteena on puolittaa liikenteen päästöt vuoteen 2030 mennessä ja muuttaa liikenne nollapäästöiseksi viimeistään vuoteen 2045 mennessä."

Eikö tuo käytännössä tarkoittaisi polttomoottoristen myyntikieltoa 2025 alkaen, sillä jo nyt romutusikä huitelee 20v rumemmalla puolen?

"Hallituksen odotetaan tekevän periaatepäätöksen "fossiilittoman liikenteen tiekartasta" joulukuussa."

Miten sattuikaan sopivasti, juuri ennen vuodenvaihdetta...

 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
"Hallituksen tavoitteena on puolittaa liikenteen päästöt vuoteen 2030 mennessä ja muuttaa liikenne nollapäästöiseksi viimeistään vuoteen 2045 mennessä."

Eikö tuo käytännössä tarkoittaisi polttomoottoristen myyntikieltoa 2025 alkaen, sillä jo nyt romutusikä huitelee 20v rumemmalla puolen?

"Hallituksen odotetaan tekevän periaatepäätöksen "fossiilittoman liikenteen tiekartasta" joulukuussa."

Miten sattuikaan sopivasti, juuri ennen vuodenvaihdetta...

Ainahan voi tehdä samalla tavalla kuin teollisuuden päästöissä, ja siirtää päästöt (kasvavina) toisen maan sarakkeeseen, niin että voi itse paukutella henkseleitä päästövähennyksillä koko maailman päästöjen jatkaessa kasvuaan.

Tarvitaan vaan joku EU:n ulkopuolinen maa, jonne voidaan toimittaa vaikka Puolasta kivihiiltä, ja joka voi tehdä sillä sitten tuontienergiaa ja P2X polttoaineilta EU:n päästöttömille markkinoille.

Osin sarkasmia, mutta ei valittavasti edes täysin. Viimeksi tänään uutisoitu siitä, kuinka Venäjän puunvientikielto uhkaa Suomen päästötavoitteita, kun ei voida enää käyttää päästötöntä Venäläistä puuta ja jättää omia metsiä kuolemaan pystyyn, vaan joudutaan kenties ottamaan laskennalliset päästöt omaa sarakkeeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
"Hallituksen tavoitteena on puolittaa liikenteen päästöt vuoteen 2030 mennessä ja muuttaa liikenne nollapäästöiseksi viimeistään vuoteen 2045 mennessä."

Eikö tuo käytännössä tarkoittaisi polttomoottoristen myyntikieltoa 2025 alkaen, sillä jo nyt romutusikä huitelee 20v rumemmalla puolen?

"Hallituksen odotetaan tekevän periaatepäätöksen "fossiilittoman liikenteen tiekartasta" joulukuussa."

Miten sattuikaan sopivasti, juuri ennen vuodenvaihdetta...

Samasta uutisesta myös

– Tieliikenne maksaa Ruotsissa 40 prosenttia vähemmän veroja vuodessa kuin Suomessa, kun autokanta ja bruttokansantuote suhteutetaan. Ajoneuvojen käyttö on meillä siis jo nyt korkeasti verotettua.
Ilmeisesti Ruotsissa on jotain tehty paremmin, ja täällä ei osata katsoa mikä kohta tai asia eroaa noinkin paljon. Vai eikö naapurimaassa vaan välitetä ns. "ilmastonmuutoksesta".

Toisaalta meidän asiantuntijat nyt on asioita pihalla kuin tamppoonin naru, hallitus mukaanlukien.
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Polttoaineen veronkorotus, tuo ikuinen vapaudu vankilasta -kortti numero yksi :facepalm: Ei ne vaan ymmärrä että pakolliset ajot on ajettava ja se vaan entisestään kurjentaa vähävaraisten ja maaseudun tilannetta. Kerätyt varat menee tietysti menee ihan muuhun kuin liikenteeseen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Jeps, tossa on sentään autoveron keventäminen mainittu suht lievällä painoarvolla, mutta ihan oikeasti muutosta haluttaessa se pitäisi kyllä poistaa, jotta saadaan vahnemmasta päästä isoimpipäästöisiä autoja nopeiten pois ja sitten siirtää tuo autovero ajoneuvoveroihin painottaen käyttömaksujen kalleudessa fossiilisia polttoaineita käyttäviä autoja ja tuota suhdetta voi sitten hienosäätää vuosien kuluessa sähköautokannan yleistyessä kasvattaen vähäpäästöisiltäkin ajoneuvoilta perittäviä käyttömaksuja, jotta verokertymä saadaan ylläpidettyä. Tuo polttoaineveron korotus kuten @pelitys sanoi ei oikein suoranaisesti johda mihinkään, koska suurin osa ajosuoritteista on "pakkoluontoista" ajoa esim töihin ehkä poikkeuksena kaupunkikeskustojen lähistöllä julkisen piirissä asuvat, jotka itseni tapaan valitsevat autoilun suht merkittävän aikasäästön takia. Kallistunut polttoaine ohjaa hyvin kapeaa joukkoa julkisen piiriin, koska vaakakuppi voi olla niin suuressa epätasapainossa sen julkisten tuoman matka-ajan pitenemisen suhteen suurelle osalle kuitenkin ja ne keille julkinen on todella kätevä vaihtoehto esim helsingin keskustaan matkustaessa ohjautuvat sen käyttäjäksi suurelta osin jo hankalan tai kalliin pysäköinninkin takia. Kustannukset siis kyllä ohjaavat julkisen käyttöön, mutta se ohjaava kustannusvaikutus vaikkapa keskustapysäköinnissä voi johtua nimenomaan pysäköinnin kalleudesta, ei siitä maksaako työmatka jatkossa euron enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Keppiä, keppiä, keppiääää...

Ja sitten ihmetellään kun köyhällä kansalla ei olekkaan varaa uuteen 40-50 tonnin sähköautoon ja autojen keski-ikä vain kasvaa, ja suurimman osan kuluttajista ostovoima pienenee samalla kuin firmoilla menee huonommin ja pahoinvointi kodeissa kasvaa koska pakko on mennä töihin, mutta esim. muksuja ei ole pakko kuskata harrastuksiin (kellä on varaa kun kuskaaminen maksaa taas pian harrastuksen vuosimaksun verran enemmän?).

Hieno maa, hienot neuvonantajat, hienot päättäjät. Jatketaan vain samaa vanhaa tapaa joka ei ole toiminut viimeiseen 40 vuoteen mitenkään - kyllä se nyt varmasti toimii eri tavalla? Not.


Autoverot pois, ALVi jäljelle (ilman ELVIä :p ), sähköautoille ja hybrideille 4000-8000 euron tuki - siinä alkaa jo hieman autokanta uudistumaan. Vaikkakin köyhällä ei ole vieläkään 10 vuoteen varaa sähköautoon - ikä jolloin varsinkin nämä ensimmäisen sukupolven autot alkavat olemaan tekniikan puolesta täysin kivikautisia ja akkujen, yms. takia paalausiässä (näille varmaan voi keksiä jonkun helvetin kalliin kierrätysmaksun?).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Myös Turku pääsee nauttimaan Marinin hallituksen suunnitelmista:

Muistion arviossa autoja käyttävien yritysten ja kotitalouksien kustannukset lisääntyisivät, mutta ilmanlaatu voisi parantua ja melu vähentyä, mikäli liikennemäärät ruuhkamaksujen johdosta pienenevät.
Miten *tussa jonkun Turunkin ilmanlaatu voi "parantua" kun siellä keskustassa voi ajella ilman ruuhkaa ihan rauhassa arkenakin. Ainoa mikä hiukan ruuhkaantuu on joku Naantaliin/Raisioon vievä persereikä jota tieksi kutsutaan jai Hesan motarin alku - nämä ruuhkat saattaa kestää ruhtinaalliset 30-45 min arkena. Eli itse keskustan blokkaaminen jollain ruuhkamaksulla ei olisi muuta kuin rahastamista ja tappaisi loputkin keskustan liikkeet joita on nyt p*rseraiskattu toriparkkiprojektilla ja liikenteen solmuttamisella.

Jos taas johonkin motarin alkuun laitetaan tullit, niin sitten kannattaa alkaa miettimään miksi noita teitä edes rakennetaan (itse voin alkaa kiertämään töihin kyllä "mielenkiintoisia" reittejä kun ei ihan keskustaan tarvitse mennä ja motarin voi jättää väliin 5 minuutin tappiolla (ja mennä sotkemaan sitä ilmaa Kupittaalaisten nenän alle sinne missä on pienet ahtaat kadut ja paljon jalankulkijoita).

Paistaa hyvin läpi lähinnä mitkä kunnat ovat rahanahneita ja haluavat vittuilla lähikunnista töissä käyville - yritykset voisivat alkaa siirtämään toimiaan noihin lähikuntiin niin saavat Turkulaiset nauttia "puhtaasta ilmastaan"? :p
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Eli ruuhkamaksu onkin aivan loistava idea. Sillä saadaan lopultakin kitkettyä tuo aivan perseestä oleva ajatus asua ahtaasti kaupunkien keskustoissa. Tapetaan liikenne keskustoihin niin firmat ja ihmiset muuttavat keskustojen ulkopuolelle ja kaikki paranee, helpompi mennä töihin ja kauppaan kun lääniä ja pysäköintitilaa riittää.

Bensan hintaa ei pidä vielä lähteä nostamaan ennekuin on halpoja käytettyjä sähköautoja myös niille joilla ei ole varaa uuteen, mutta pakko tehdä pakolliset ajot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Eli ruuhkamaksu onkin aivan loistava idea. Sillä saadaan lopultakin kitkettyä tuo aivan perseestä oleva ajatus asua ahtaasti kaupunkien keskustoissa. Tapetaan liikenne keskustoihin niin firmat ja ihmiset muuttavat keskustojen ulkopuolelle ja kaikki paranee, helpompi mennä töihin ja kauppaan kun lääniä ja pysäköintitilaa riittää.
Onhan se ihan täydellinen idea jos halutaan että lopputulos on asuinlähiö jossa ei ole työpaikkoja eikä palveluita (ne palvelut vaatii että ihmiset käy siellä töissä) ja missä ihmiset haluavat asua ilman autoja jotta voivat lähetä bussilla (turussa ei muuta ole) sinne kauppoihin ja palveluiden perään johonkin kauemmas.

Samalla voidaan purkaa kaikki turhat vanhat rakennukset ja rakentaa tilalle uusia 7 kerroksisia asuintaloja (tästä Turulla onkin kokemusta ihan oman taudin verran).

Jos itsellä ei olisi työterveyttä aivan keskustassa, niin en kävisi siellä edes kolmea kertaa vuodessa (nytkin pyrin käymään jossain ihan muussa pisteessä jos vain mahdollista, aina ei). Tuon kun Mehiläinen tajuaisi poistaa, niin eihän tuonne keskustaan jää kuin elokuvamonopoli - jota nyt ei ole pakko kenenkään käyttää kun kotonakin voi streamailla eikä siellä edes leffat pyöri kun on korona...

Valitetaan että "keskustat näivettyy", mutta tehdään kaikki mahdollinen ettei sinne halua kuin nuoriso notkuilemaan ja toisiaan potkimaan iltaisin... Jepjep.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 339
Mita jos tyomatkavahennykset nousevat samassa suhteessa polttoaineen hintojen kanssa niin silloin ei kayda haja-asutusalueen koyhan tyossakavijan kukkarolla laheskaan niin pahasti. Pistetaan bensan hintaan 0.75e lisaa veroa ja nostetaan tyomatkavahennysta 0.10e/km. nopeasti laskin paassani etta likimaarin kompensoivat toisensa jos kulutus 6l/100km, ja marginaalivero on 40%.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
Paljonkos sitä bensaa saa tuoda Ruotsin rajan takaa? Jossain vaiheessa vois jollain polttoainetrailerilla reissut ruveta kannattamaan... nuuskat ja muut samalla.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Ajan nykyisin lähinnä avoautolla ympyrää huvin vuoksi, muutaman tuhat kilometriä vuodessa, joten eipä tuo 0,40e oikeastaan tunnu missään, koska harrastus maksaa kuitenkin. Mutta sellainen, joka ajaa vaikka päivässä 100km työajoa tai joku taksi, joka voi ajaa 100tkm vuodessa, niin niihin se eniten osuu eikä huvikseen ajeleviin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Marinin hallituksella selvät suunnitelmat, jopa 0.40 euron korotus bensiinin litrahintaan:

Osaat kyllä vääntää näistä jutuista hienosti mahdollisimman raflaavia "sitaatteja".

A) Tuo ei ole mikään "selvä suunnitelma" vaan yksittäinen yhteenvetomuistio.
B) 40 sentin korotus on vain yksi skenaario, koskee vain fossiilisia polttoaineita ja aikataulu on jossain 10 vuoden päässä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Ruuhkamaksuja vastustavien kuntien joukko kasvaa, osa on jo ilmoittanut että eivät suostu edes asian valmisteluun:

Siinäpähän Sipoot ja Kirkkonummet kitisee. Ei niiltä paljon kysellä jos hallitus ja pk-seudun kaupungit pääsevät asiassa sopuun.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Onhan se ihan täydellinen idea jos halutaan että lopputulos on asuinlähiö jossa ei ole työpaikkoja eikä palveluita (ne palvelut vaatii että ihmiset käy siellä töissä) ja missä ihmiset haluavat asua ilman autoja jotta voivat lähetä bussilla (turussa ei muuta ole) sinne kauppoihin ja palveluiden perään johonkin kauemmas.

Samalla voidaan purkaa kaikki turhat vanhat rakennukset ja rakentaa tilalle uusia 7 kerroksisia asuintaloja (tästä Turulla onkin kokemusta ihan oman taudin verran).

Jos itsellä ei olisi työterveyttä aivan keskustassa, niin en kävisi siellä edes kolmea kertaa vuodessa (nytkin pyrin käymään jossain ihan muussa pisteessä jos vain mahdollista, aina ei). Tuon kun Mehiläinen tajuaisi poistaa, niin eihän tuonne keskustaan jää kuin elokuvamonopoli - jota nyt ei ole pakko kenenkään käyttää kun kotonakin voi streamailla eikä siellä edes leffat pyöri kun on korona...

Valitetaan että "keskustat näivettyy", mutta tehdään kaikki mahdollinen ettei sinne halua kuin nuoriso notkuilemaan ja toisiaan potkimaan iltaisin... Jepjep.
Samahan on käynnissä Tampereella. Ainoa järkevä tapa nykyään mennä keskustaan asioimaan on Hämpin parkkihalli, joka sekin kattaa vain kosken itäpuolen keskustasta ja hinnat on mitä on. Jos tuohon joskus saadaan laajennus kosken toiselle puolen kuten suunnitelmissa on ja sinne liittymä rantatunnelista niin keskustan autokäytettävyys paranee heti merkittävästi.
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Marinin hallituksen suunnitelmat ovat jo pitkällä, lisäksi ajoneuvoveroa korotetaan:

"Muita yksittäisiä pienempiä keinoja olisivat Antikaisen esittelemän yhteenvedon mukaan muun muassa ajoneuvoveron korottaminen, ruuhkamaksujen käyttöönotto ja biokaasun lisääminen jakeluvelvoitteeseen."

 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Hallitus on kyllä niin dorka. Nostaisivat sähköautojen hankintatuen saman tien 5000 euroon tai ylemmäs niin johan alkaisi päästöt liikenteessä putoamaan. Tämänhetkisillä sähköautojen hinnoilla tuo viis tonniakin tulisi melkein autossa kuin autossa saman tien takaisin autoverona ja alvina.

Ai niin mutta kun tää kaikki on vaan paskaa sanahelinää ja tärkein tavoite on kuitenkin mahdollisimman suuri veropotti.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
Luokkayhteiskunnasta onkin aikaa. Osana siihen paluuta sopisi hyvin, että vain ylempiarvoiset eli riittävän varakkaat olisivat oikeutettuja henkilökohtaiseen autoon ja sillä ajamiseen. Olisi teilläkin paremmin sitten tilaa, kun siellä kulkisi enää firmojen autoja, rahtia, busseja, takseja ja satunnaisia henkilöautoja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 343
Viestejä
4 157 885
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom