Autossa parkkinaarmu. Kertakorvaus?

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
592
Auton oveissa parkkinaarmuja vähän isompia ja pienempiä. Koska autolla on kasko parkkiturvalla niin ammattikorjauksen sijasta ajattelin ottaa vahingot kertakorvauksella. Mitä ajatuksia kyseinen tapa herättää? Onko kokemusta kertakorvauksesta?
 
Liittynyt
18.04.2023
Viestejä
52
Vuosia sitten puskuriin tuli naarmuja toisen autoilijan toimesta. Kävin merkkikorjaamolla kysymässä korjausarviota ja sitten kysyin vakuutusyhtiöltä kertakorvausta. Sain kertakorvauksen 1200€ ja korjautin ammattikoulussa 250€. Tämä ulkomuistista, mutta noin se meni karkeasti. Olin tyytyväinen.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 951
Mulla oli tällainen naarmu:
1718111386541.png


Auton takapuskurissa. Sain kertakorvauksena 600€ ja fiksari hoiti ton piiloon 100€ korvauksella. Auto oli mulla 48kk sopparilla 2017-2021 ja palautin sen siis autokauppaan (Laakkosen fiksudiili)

Samalla vaihdoin vakuutusyhtiötä, jotta saisin bonarit takaisin 80% ja sain 300€/vuosi halvemman vuosimaksun vakuutukseen ( ja samalla sitten talouden toisenkin auton vakuutus uuteen yhtiöön ja sama 300€ vuosisäästö). Kävi onni onnettomuudessa :) Autohan oli 2kk vanha kun ton naarmun sain aikaan.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 477
Toinen autoilija peruutti vanhan romuni etulokasuojan lommolle, niin otin kertakorvauksena n. 1000e ja ostin romikselta samanvärisen ja -ikäisen etulokasuojan 120e:lla ja vaihdoin itse. Kertakorvaus oli n. 30% alempi kuin vahingon arvioineen vakuutusyhtiön kumppanikorjaamon hinta-arvio (vähän reilu 1400e). Sai melko mukavan tuntipalkan joo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.03.2024
Viestejä
42
Vuosia sitten puskuriin tuli naarmuja toisen autoilijan toimesta. Kävin merkkikorjaamolla kysymässä korjausarviota ja sitten kysyin vakuutusyhtiöltä kertakorvausta. Sain kertakorvauksen 1200€ ja korjautin ammattikoulussa 250€. Tämä ulkomuistista, mutta noin se meni karkeasti. Olin tyytyväinen.
Ei kuulosta uskottavalta, koska kertakorvaus on aina pienempi (noin 25-30%) mitä korjaus tulee maksamaan esim. merkkikorjaamossa ja naarmu puskurissa tietää vain uutta maalausta pohjatöineen, vaikka maalaus kallista hommaa onkin niin puskurin kokoinen osa vuosia sitten ei ole voinut maksaa lähellekään tuota, vaan max. 500-600€ ja siitä pois tuo 25-30%.
 
Liittynyt
18.04.2023
Viestejä
52
Ei kuulosta uskottavalta, koska kertakorvaus on aina pienempi (noin 25-30%) mitä korjaus tulee maksamaan esim. merkkikorjaamossa ja naarmu puskurissa tietää vain uutta maalausta pohjatöineen, vaikka maalaus kallista hommaa onkin niin puskurin kokoinen osa vuosia sitten ei ole voinut maksaa lähellekään tuota, vaan max. 500-600€ ja siitä pois tuo 25-30%.
Mulla ei ole mitään kiinnostusta puhua palturia. Joo, kertakorvaus oli pienempi kuin merkkikorjaamon korjausarvio, mutta enhän mä sanonutkaan että olisin sen summan saanut mitä korjaamo olisi laskuttanut. Ja mitä tähän korjausarvioon olisi kuulunut, niin en todellakaan lähde etsimään niitä papruja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 091
Oleellisinta on löytää mahdollisimman kallis hinta-arvio korjaukselle ja jääräpäisesti vaatia siitä summasta rahallinen korvaus. Käyttövehkeessä itseä häiritsevät härskit jäljet kannattaa hoitaa kuntoon, muuten varmempi ottaa rahat kertakorvauksesta.
 
Liittynyt
11.03.2024
Viestejä
42
Mulla ei ole mitään kiinnostusta puhua palturia. Joo, kertakorvaus oli pienempi kuin merkkikorjaamon korjausarvio, mutta enhän mä sanonutkaan että olisin sen summan saanut mitä korjaamo olisi laskuttanut. Ja mitä tähän korjausarvioon olisi kuulunut, niin en todellakaan lähde etsimään niitä papruja.
Olen ollut korikorjaamossa töissä ja tiedän kyllä hinnat jonkun naarmun osalta, kyseinen osa maalataan kokonaan uusiksi, ei muuta.
Vaurion pitää olla isompi, että summa voisi olla noin korkea, naarmu ei siihen riitä.
Pelkän maalauksen hinta perustuu maalattavaan pinta-alaan ja puskurissa ei sitä paljon ole, kun esim. "vuosia sitten" keskikoisen konepellin maalaus oli noin 600€.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
514
Kertakorvaus ei ole käytettävissä rahoituksella oleviin autoihin. Tämä kannattaa muistaa jos kertakorvausta lähtee hakemaan ja autossa on rahoitusta maksamatta.
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
514
Höpöhöpö. Kyllä mulla oli auto rahoituksella ja kertakorvaus tuli.
Liekö sitten ollut joku yhtiökohtainen homma. Kerran tullut tuollainen vastaan. En muista oliko liikennevahinko vai kaskovahinko kyseessä, jos nyt silläkään merkitystä mutta yhtiö ei suostunut maksamaan kertakorvausta koska autossa oli rahoitusta jäljellä.

Eli eipä sitten voikaan vissiin yleistää kaikkiin vastaaviin tapauksiin.
 
Liittynyt
11.03.2024
Viestejä
42
Voisiko johtua vahingon suuruudesta, kun rahoitetussa autossa pitää olla kasko ja sen omavastuu ei voi olla yli 1000€:a, eikä auto ole oma ennen kuin viimeinenkin penni on autosta maksettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
928
Me ei myöskään saatu kertakorvausta kun oli rahoitus. Itse olisi olisi ollut helppo korjata, mutta vakuutusyhtiö määräsi korjaamolle.
 
Liittynyt
11.03.2024
Viestejä
42
Ennemminkin helppo sanoa, että helppo korjata, mutta mikä on lopputulos noin pidemmän päälle ajateltuna.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 951
Me ei myöskään saatu kertakorvausta kun oli rahoitus. Itse olisi olisi ollut helppo korjata, mutta vakuutusyhtiö määräsi korjaamolle.
Vaan mistä oli vakuutus otettu? Oliko joku rahoituksen kytky?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
928
Vaan mistä oli vakuutus otettu? Oliko joku rahoituksen kytky?
Ei ollut kytky. Rahoitusta oli autosta jäljellä reilut 1500€ ja auton arvo oli sen 3k. Eli aika pienestä rahoituksesta oli kyse. Vakuutusyhtiö oli muistaakseni LähiTapiola.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 951
Ei ollut kytky. Rahoitusta oli autosta jäljellä reilut 1500€ ja auton arvo oli sen 3k. Eli aika pienestä rahoituksesta oli kyse. Vakuutusyhtiö oli muistaakseni LähiTapiola.
3ke autossa täyskasko? Mulla oli 35ke auto, reilun kuukauden vanha ja rahoituksella. Yhtiönä OP.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 990
Olen ollut korikorjaamossa töissä ja tiedän kyllä hinnat jonkun naarmun osalta, kyseinen osa maalataan kokonaan uusiksi, ei muuta.
Vaurion pitää olla isompi, että summa voisi olla noin korkea, naarmu ei siihen riitä.
Pelkän maalauksen hinta perustuu maalattavaan pinta-alaan ja puskurissa ei sitä paljon ole, kun esim. "vuosia sitten" keskikoisen konepellin maalaus oli noin 600€.
Lokasuojat ja monet muutkin osat on nykyään muovia. Siihen joku halkeama ja naarmu, niin nehän taitaa mennä useimmiten sitten vaihtoon. Ja sillä muovilla tahtoo olla kilohintaa melkoisesti puskurin muodossa autovalmistajalta tilattuna.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
461
Oleellisinta on löytää mahdollisimman kallis hinta-arvio korjaukselle ja jääräpäisesti vaatia siitä summasta rahallinen korvaus. Käyttövehkeessä itseä häiritsevät härskit jäljet kannattaa hoitaa kuntoon, muuten varmempi ottaa rahat kertakorvauksesta.
Ja sitten ihmetellään, miksi auton vakuuttaminen on niin kallista?
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
452
Paku valutti valoissa eturenkkariin vetokoukun ja tästä tuli kyllä painauma, mutta jäi rekkarin alle. Merkkikorjaamolta reilu tonnin lasku; etupuskurin maalaus ja lämpöpistokkeen tarkistus/uusiminen (vaikka ei tähän kyllä osunut). Kertakorvauksena taisi tulla vajaa tonni ja uusin kilven 9€.

Muutama vuosi myöhemmin joku oli parkkipaikalla vetäny etukulmaan selkeät naarmut. Parkkivakuutuksesta meni 200€ omavastuulla ja etupuskurin maalaus oli nyt hieman enemmän päälle tonnin. Tämä oli kyllä pakko korjata, mutta kertakorvaus olisi ollut varmaan tonnin luokkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 091
Ja sitten ihmetellään, miksi auton vakuuttaminen on niin kallista?
Kertakorvauksella vakuutusyhtiö säästää merkittävästi. Maksaa vain osan ja siitäkin vielä omavastuu pois. Viidestä satkusta hyvä jos tulee 200 € tilille. Se, että hyväksyt jonkun Pertsan kilikali-korjaamon -50% tarjouksen korjauksen hinta-arvioksi ei tiputa kenenkään vakuutusmaksuja sentin senttiä.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 951
Kertakorvauksella vakuutusyhtiö säästää merkittävästi. Maksaa vain osan ja siitäkin vielä omavastuu pois. Viidestä satkusta hyvä jos tulee 200 € tilille. Se, että hyväksyt jonkun Pertsan kilikali-korjaamon -50% tarjouksen korjauksen hinta-arvioksi ei tiputa kenenkään vakuutusmaksuja sentin senttiä.
Ei niitä arvioita missään Pertsan kilikalikorjaamolla kyllä tehdäkään. Mä oon aina vienyt arvioitavaksi tohon läheiseen InCariin.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 951
No Incarin hinnat ei ole ainakaan halvat. Oon sitä useassa kolhussa käyttänyt kun on tossa kävelymatkan päässä. Ei mitään valittamista korjausljessä.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
340
Olen ollut korikorjaamossa töissä ja tiedän kyllä hinnat jonkun naarmun osalta, kyseinen osa maalataan kokonaan uusiksi, ei muuta.
Vaurion pitää olla isompi, että summa voisi olla noin korkea, naarmu ei siihen riitä.
Pelkän maalauksen hinta perustuu maalattavaan pinta-alaan ja puskurissa ei sitä paljon ole, kun esim. "vuosia sitten" keskikoisen konepellin maalaus oli noin 600€.
Varmaan -60 luvulla ollut näin ja nyrkkipajoilla. Kyllä meillä merkkikorjaamolla puskurin maalaus maksaa purku,maalaus ja kasaustöineen helposti sen 1000€

Nää ketjussa olevat nyrkkipajat (autoklinikka, incar)
Ovat halvempia mutta siellä myös tehdään paljon kyseenalaisia patentteja kun ei valmistajien ohjeet sido noudattamaan auton valmistajan ohjeita.
Höpöhöpö. Kyllä mulla oli auto rahoituksella ja kertakorvaus tuli.
Näissä tapauksissa merkitsee enemmän rahoitusyhtiö kuin vakuutusyhtiö. Osa rahoitusyhtiöistä vaatii että auto korjataan ja tällä pyritään turvaamaan auton arvoa. Ja sellainen pieni hiusten halkominen että teknisesti et saisi edes itse päättää korjautatko vai et jos rahoitusyhtiö on omistajana vaan se rahoitusyhtiö omistajanä tekee päätöksen.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 951
Varmaan -60 luvulla ollut näin ja nyrkkipajoilla. Kyllä meillä merkkikorjaamolla puskurin maalaus maksaa purku,maalaus ja kasaustöineen helposti sen 1000€

Nää ketjussa olevat nyrkkipajat (autoklinikka, incar)
Ovat halvempia mutta siellä myös tehdään paljon kyseenalaisia patentteja kun ei valmistajien ohjeet sido noudattamaan auton valmistajan ohjeita.
Aika kova väittää Incaria nyrkkipajaksi.

Incarin liikevaihto vuonnna 2023 oli 73 Me. siis 73 Miljoonaa. Ja työntekijöitä 400.
Ihan hyvin nyrkkipajaksi.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 187
Kokemuksia Ifistä, miten suhtautuvat kertakorvaukseen? Omaa autoa kolhaisi parkkipaikalla toinen auto ja vastapuolen vakuutus Ifissä.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 951
Eiköhän se selviä kysymällä suoraan IF:ltä. Toki sun on paha kysyä kun menee vastapuolen liikennevakuutuksesta..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 091
Aika kova väittää Incaria nyrkkipajaksi.

Incarin liikevaihto vuonnna 2023 oli 73 Me. siis 73 Miljoonaa. Ja työntekijöitä 400.
Ihan hyvin nyrkkipajaksi.
Iso ketju, mutta ei se lohduta, jos meininki on kuin nyrkkipajassa. Ymmärtääkseni ainakin osittain kyseessä on vain eri yrittäjien markkinointinimi, oikeasti työn voi tehdä se Peran rauta ja rassi. Aikanaan useampi vuosi sitten kun selvittelin sopivaa korjaamoa, niin Incarista löytyi paljon negatiivista palautetta tietyistä toimipisteistä. Tuohon kun lisää jo aiemmin mainitun "patentti"riskin, niin jättäisin kyllä väliin jos auto on vähääkään uudempi (eli suoraan merkkikorjaamolle). Ihan hyvin toki se merkkikorjaamokin voi työn ostaa alihankinta vaikka Incarilta, mutta merkkiliike katsoo sen perään, että tehdään ohjeiden mukaan (ainakin teoriassa olisi toivottavaa). Vanhalle rassille taas löytyy halvempiakin paikkoja, jos itse maksaa.

Näistä syistä siis myös rahallista korvausta havitellessa kannattaa pyytää se tarjous taholta, joka varmasti huomioi jokaisen mahdollisesti vaihtoa tarvitsevan palikan hinnan asiassa. Ts. merkkiliikkeestä saa todennäköisesti rahallista korvausta silmällä pitäen parhaan hinnan. Ja merkkiliikkeen käyttöä vakuutusyhtiön on hankala kieltää. Varmasti kyllä yrittävät tarjota, että "tää randompaja olis halvempi". Vakuutusyhtiön intressissä on saada homma tehtyä ensisijaisesti halvalla, jäljessä näkyvät virheet jää asiakkaan murheeksi.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
592
Kertakorvaus ei ole käytettävissä rahoituksella oleviin autoihin. Tämä kannattaa muistaa jos kertakorvausta lähtee hakemaan ja autossa on rahoitusta maksamatta.
Jaahas, taisit olla oikeassa. Vakuutukset Ifillä, ja chatissa kysyin tuosta kertakorvauksesta. Computer says No!
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 951
Iso ketju, mutta ei se lohduta, jos meininki on kuin nyrkkipajassa. Ymmärtääkseni ainakin osittain kyseessä on vain eri yrittäjien markkinointinimi, oikeasti työn voi tehdä se Peran rauta ja rassi. Aikanaan useampi vuosi sitten kun selvittelin sopivaa korjaamoa, niin Incarista löytyi paljon negatiivista palautetta tietyistä toimipisteistä. Tuohon kun lisää jo aiemmin mainitun "patentti"riskin, niin jättäisin kyllä väliin jos auto on vähääkään uudempi (eli suoraan merkkikorjaamolle). Ihan hyvin toki se merkkikorjaamokin voi työn ostaa alihankinta vaikka Incarilta, mutta merkkiliike katsoo sen perään, että tehdään ohjeiden mukaan (ainakin teoriassa olisi toivottavaa). Vanhalle rassille taas löytyy halvempiakin paikkoja, jos itse maksaa.

Näistä syistä siis myös rahallista korvausta havitellessa kannattaa pyytää se tarjous taholta, joka varmasti huomioi jokaisen mahdollisesti vaihtoa tarvitsevan palikan hinnan asiassa. Ts. merkkiliikkeestä saa todennäköisesti rahallista korvausta silmällä pitäen parhaan hinnan. Ja merkkiliikkeen käyttöä vakuutusyhtiön on hankala kieltää. Varmasti kyllä yrittävät tarjota, että "tää randompaja olis halvempi". Vakuutusyhtiön intressissä on saada homma tehtyä ensisijaisesti halvalla, jäljessä näkyvät virheet jää asiakkaan murheeksi.
Incarilla on jonkin verran kumppanuuskojaamoja. Pääosin kyllä ihan omia. Toki eroja voi paikkakunnittain olla. Vaan kyllä mulla on pelkästään hyviä kokemuksia. Oisko kolme puskuria korjattu mulla kun pojat kortin saatuaan on vähän kolhineet. Kyllä mun käsittääkseni aina on kaikki ostat vaihdettu, siis myös piilossa olevat. Viimeksi jotain osaa (lukkopelti?)juuri odoteltiinkin. Sain auton ajoon, mutta parin viikon päästä kun osa tuli, meni auto vielä purkuun ja se vaihdettiin. En mä mitään ois huomannut, vaikka ei ois edes vaihdettu..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
820
Joku ajoi aika hiljaa kylkeen ja vakuutusyhtiöt arpoi hänet syylliseksi. Tämän jälkeen vakuutustarkastaja tms. soitti ja sanoi että on aika lähellä kyllä lunastusraja, mutta että haluatko pitää auton jolloin menisi kertakorvaus-reittiä.

Halusin pitää auton, koska vaikka en osaa itse korjata tuommoisia, niin naapurin serkku osaa. Sain noin tonnin kertakorvausta ja osiin meni ehkä 400. Korjaus kesti noin tunnin, kun hemmo tiesi mitä on tekemässä. Hän pyysi aika pientä rahaa, annoin sen ja joitakin 24-packeja kaljaa päälle. Loput 300-400 mitä olikaan kului omaan elämiseen pikkuhiljaa, mutta että tuon verran laskin saaneeni 'voittoa'.

Mutta jos auto olisi ollut arvokkaampi kuin lunastusrajalla keikkuva, niin olisin vienyt vain normaaliin korjaamoon.
 

10R

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
154
Iso ketju, mutta ei se lohduta, jos meininki on kuin nyrkkipajassa. Ymmärtääkseni ainakin osittain kyseessä on vain eri yrittäjien markkinointinimi, oikeasti työn voi tehdä se Peran rauta ja rassi. Aikanaan useampi vuosi sitten kun selvittelin sopivaa korjaamoa, niin Incarista löytyi paljon negatiivista palautetta tietyistä toimipisteistä. Tuohon kun lisää jo aiemmin mainitun "patentti"riskin, niin jättäisin kyllä väliin jos auto on vähääkään uudempi (eli suoraan merkkikorjaamolle). Ihan hyvin toki se merkkikorjaamokin voi työn ostaa alihankinta vaikka Incarilta, mutta merkkiliike katsoo sen perään, että tehdään ohjeiden mukaan (ainakin teoriassa olisi toivottavaa). Vanhalle rassille taas löytyy halvempiakin paikkoja, jos itse maksaa.

Näistä syistä siis myös rahallista korvausta havitellessa kannattaa pyytää se tarjous taholta, joka varmasti huomioi jokaisen mahdollisesti vaihtoa tarvitsevan palikan hinnan asiassa. Ts. merkkiliikkeestä saa todennäköisesti rahallista korvausta silmällä pitäen parhaan hinnan. Ja merkkiliikkeen käyttöä vakuutusyhtiön on hankala kieltää. Varmasti kyllä yrittävät tarjota, että "tää randompaja olis halvempi". Vakuutusyhtiön intressissä on saada homma tehtyä ensisijaisesti halvalla, jäljessä näkyvät virheet jää asiakkaan murheeksi.
Jep, ainakin jos Jaguarilla tai Land Roverilla ajat, niin löydät itsesi sinisten kylttien alta.
 
Liittynyt
11.03.2024
Viestejä
42
Varmaan -60 luvulla ollut näin ja nyrkkipajoilla. Kyllä meillä merkkikorjaamolla puskurin maalaus maksaa purku,maalaus ja kasaustöineen helposti sen 1000€

Nää ketjussa olevat nyrkkipajat (autoklinikka, incar)
Ovat halvempia mutta siellä myös tehdään paljon kyseenalaisia patentteja kun ei valmistajien ohjeet sido noudattamaan auton valmistajan ohjeita.

Näissä tapauksissa merkitsee enemmän rahoitusyhtiö kuin vakuutusyhtiö. Osa rahoitusyhtiöistä vaatii että auto korjataan ja tällä pyritään turvaamaan auton arvoa. Ja sellainen pieni hiusten halkominen että teknisesti et saisi edes itse päättää korjautatko vai et jos rahoitusyhtiö on omistajana vaan se rahoitusyhtiö omistajanä tekee päätöksen.
Etkö osaa lukea, tämä Irrahin tapaus oli sattunut jo vuosia sitten ja sen mukaan laitoin myös hinnan, enkä itsekkään enää ole alalla töissä.
Kyseessä oli kyllä ihan kunnon korikorjaamo Vantaalla missä olin töissä, joten turha mutuilla jostain nyrkkipajasta, kun mitään tietoa sinulla ei ole asiasta.
Ja kerro ihmeessä mitä ohjeita valmistajalla on naarmun korjaamiseen, kun vaikuttaa rakettitieteeltä jonkun merkkikorjaamomu..... mielestä.
Vaikka nykyään maksaisi yli tonnin niin miten siitä on vuosia sitten saanut kertakorvauksena 1200€, no kun muistaa väärin tai valehtelee, tainnut olla 120€ se korvaus.
Itsellä huonoja kokemuksia merkkikorjaamosta, kyseessä Toyota Itäkeskus ja korikorjaamo.
Iso Volvo ajoi perään ja enennän vasempaan nurkkaan, auto korjattiin, mutta noin vuoden päästä autoon laitettiin jäykempi alustasarja ja silloin huomattiin että vasen runkoaisa oli lähes 2 cm lintallaan, kyllähän ne tollot sitä yritti korjata, mutta jos olisivat vetäneet suoraksi niin olisivat joutuneet uudelleen myös maalaamaan auton, joten tästä tunaroinnista sain hyvät rahat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.03.2024
Viestejä
42
Aika kova väittää Incaria nyrkkipajaksi.

Incarin liikevaihto vuonnna 2023 oli 73 Me. siis 73 Miljoonaa. Ja työntekijöitä 400.
Ihan hyvin nyrkkipajaksi.
Ei se liikevaihto vaikuta mitenkään siihen tehdäänkö asiat hyvin vai sinne päin eli helpoimman/nopeimman kautta.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 951
Ei se liikevaihto vaikuta mitenkään siihen tehdäänkö asiat hyvin vai sinne päin eli helpoimman/nopeimman kautta.
No ei tietenkään. Mutta nyrkkipaja tarkoittaa yhden-kahden hengen firmaa, jossa hommat tehdään vähän sinnepäin.

Suuri yritys ei voi koskaan olla nyrkkipaja.
 
Liittynyt
11.03.2024
Viestejä
42
No ei tietenkään. Mutta nyrkkipaja tarkoittaa yhden-kahden hengen firmaa, jossa hommat tehdään vähän sinnepäin.

Suuri yritys ei voi koskaan olla nyrkkipaja.
Joillekkin tietämättömille ilmeisesti näin, mutta ei ainakaan minulle, kuten tuossa aikaisemmin kerroin, jos Toytan maahantuojan korikorjaamo ei pysty tuo parempaan, niin on se minulle nyrkkipaja, ehkä ne joskus on ollut muutaman ukon yrityksiä, mutta nykyään on kyllä päinvastoin, pienten yritysten pitää nimen omaan olla erinomaisia että hommat jatkuu.
Isoilla ei ole tunnu olevan niin väliä kun asiakkaita riittää tai ainakin näin luullaan, hyvä esimerkki on Hertz ja miten asiat tehdään täysin päin vit... , Hertz huijasi asiakkaita ja eihän kukaan toista kertaa vuokraa huijarilta auto.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 477
Eiköhän se selviä kysymällä suoraan IF:ltä. Toki sun on paha kysyä kun menee vastapuolen liikennevakuutuksesta..
Vastapuolen yhtiön kanssa voi samalla lailla neuvotella kertakorvauksesta. Pääasiassa se on säästöä yhtiölle, koska maksavat vähemmän kuin korjauksen kustannusarvio on. Lisäksi homma on sillä selvä, eli riski siirtyy kertakorvauksen hyväksyneelle. Tämä esim. siinä tapauksessa, että vaurio olisikin arvioitua suurempi - vauriotarkastus ja sen perusteella annettu korjausarvio kun ei ole täydellinen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 882
Joillekkin tietämättömille ilmeisesti näin, mutta ei ainakaan minulle
Nyrkkipaja tarkoittaa pientä verstasta, jossa sanonnan mukaan liioitellen työkaluja on vain nyrkki ja kyrpä. Jos jokin iso firma tekee paskaa työtä, sille pitää keksiä jokin toinen nimitys.
 
Liittynyt
11.03.2024
Viestejä
42
Miltä aikuisviihdesivustolta kaivat nämä virheelliset tiedot?
Pitäisi myös kyetä ymmärtämään, ettei tuo vanha halventava sanonta pidä oikein mitenkään paikkaansa, kun ainakin oma kokemus on, että esim. isojen yritysten asiakaspalvelutehtävissä on erittäin paljon ihmisiä mitkä ei oikeasti tiedä juuri mitään asiasta, mutta toistavat sitä samaa mitä heille on opetettu tässä työssä ja hyvä esimerkki on DNA.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.04.2023
Viestejä
52
Eikö tämä mene jo lapselliseksi vänkäämiseksi. Paljon mielenkiintoisempaa lukea muiden kokemuksia.

Itselläni oli pointti aikoinaan, noin 5 v sitten pk-seudulla, että haen merkkikorjaamolta marmoritiskiltä (tässä liikkeessä taisi olla oikeastikkin marmoritiskit valkoisine kliinisineen tiloineen) mahdollisimman arvokkaan korjausarvion. Tämän perusteella vakuutusyhtiö sitten kertakorvauksen antoikin.

Jos en olisi saanut kertakorvausta, niin sitten korjaukseen tuonne merkkikorjaamolle. Tässä taas ajatus, että jos esim. maalaus ei onnistu hyvin, niin uskon että reklamoinnit onnistuu merkkikorjaamolla helpommin, kuin nyrkkipajalla. Ottamatta kantaa mikä on nyrkkipaja.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
151
Onkos muuten muille käynyt niin että kun käy teettämässä korjauksen kustannusarvion jossain alan liikkeessä jotka näitä asiakkaalle ilmaisia arvioita tekevät, ja sitten jos/kun tulee puheeksi kertakorvaus ja ettei ehkä otakkaan korjausta heiltä alkaa ”kauhea” mouhotus että ”ei tämä arviolaskelman tekeminen mitään hyväntekeväisyyttä ole jne jne…” :D Oikein pisti naurattamaan kun muistin tapauksen eräästä Lielahden liikkeestä. Ei ole varmaan yllätys että tosiaankin kertakorvauksen otin sen jälkeen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
592
@Dindu Muffin
Mä kerkesin jo kysyä incarilta ja autoklinikalta vahinkotarkastusta kertakorvausta varten. Incarilta tuli nihkeä vastaus tyyliin kyllähän me voidaan se tehdä vaikkei kuulu tapoihin ja vastaavasti autoklinikalta tuli ihan päinvastainen vastaus/asenne ja viestin vika rivillä vieläpä muistutti, että tarkastukseen ei tarvitse varata aikaa.
Omalta osaltani valitettavasti If ei maksa kertakorvausta koska kyseessä rahoitusyhtiön omistuksessa vielä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 712
@Dindu Muffin
Mä kerkesin jo kysyä incarilta ja autoklinikalta vahinkotarkastusta kertakorvausta varten. Incarilta tuli nihkeä vastaus tyyliin kyllähän me voidaan se tehdä vaikkei kuulu tapoihin ja vastaavasti autoklinikalta tuli ihan päinvastainen vastaus/asenne ja viestin vika rivillä vieläpä muistutti, että tarkastukseen ei tarvitse varata aikaa.
Omalta osaltani valitettavasti If ei maksa kertakorvausta koska kyseessä rahoitusyhtiön omistuksessa vielä.
Kävin tuossa auton tuulilasin vaihdattamassa Incarilla. Lasin ja korin väliset tiivisteet vituillaan, lasin ylänurkassa tummennettu reuna joko kulunut pois tai liima ei ole levinnyt oikein, parkkikiekko oli liimattu ihan toisaalle vs missä oli ja joku kiinnike klipsu paskana kuskin penkillä kun hain auton. Kertoo laadusta. On ainakin If:n yhteistyökumppani. Tuli fiilis että on vähän samaa paskaa kuin Fonum on ainakin OP:n yhteistyökumppani (heillä huollettaessa menee valmistajan takuu ainakin sampoissa).
 
Liittynyt
11.03.2024
Viestejä
42
Eikö tämä mene jo lapselliseksi vänkäämiseksi. Paljon mielenkiintoisempaa lukea muiden kokemuksia.

Itselläni oli pointti aikoinaan, noin 5 v sitten pk-seudulla, että haen merkkikorjaamolta marmoritiskiltä (tässä liikkeessä taisi olla oikeastikkin marmoritiskit valkoisine kliinisineen tiloineen) mahdollisimman arvokkaan korjausarvion. Tämän perusteella vakuutusyhtiö sitten kertakorvauksen antoikin.

Jos en olisi saanut kertakorvausta, niin sitten korjaukseen tuonne merkkikorjaamolle. Tässä taas ajatus, että jos esim. maalaus ei onnistu hyvin, niin uskon että reklamoinnit onnistuu merkkikorjaamolla helpommin, kuin nyrkkipajalla. Ottamatta kantaa mikä on nyrkkipaja.
"onnistuu merkkikorjaamolla helpommin, kuin nyrkkipajalla. Ottamatta kantaa mikä on nyrkkipaja", MIKÄS MUU TÄMÄ ON KUIN KANNAN OTTO?
Miksi siis jatkat tätä nyrkkipaja keskustelua, kun ei liity tähän päivään millään tavalla on nykyään lähinnä päinvastoin, kun isojen yritysten moni työntekijä on "nyrkkipaja" tasoa tehtäviensä hallitsemisessa.
Reklamaatio ei vielä merkitse yhtään mitään, siitä on usein yhtä vähän hyötyä kuin jättää reklamaation tekemättä ja tämäkin on koettu DNAn asiakkaana, vaikka valokuidun latausnopeudet oli vain 10-30% siitä mistä maksetaan niin asiakkaan pitäisi alkaa hommaamaan toista modemia että vika ei ole siinä, mutta tässäkin tapauksessa vika löytyi DNAsta ja kauhea taistelu hyvityksistä, kun ei kukaan valopää ilmeisesti pysty/osaa katsoa missä vika on, vasta tekninen tuki sai asian kuntoon, mutta silloinkin ko. henkilö ei sanonut puhelinkeskustelun aikana asiasta mitään, yhteys vaan katkesi noin 10 minuutiksi ja yllätys yllätys latausnopeudet oli sitä mitä piti.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 170
Viestejä
4 328 903
Jäsenet
72 147
Uusin jäsen
Cas100

Hinta.fi

Ylös Bottom