Kiitos, kun kerroit, että mistä.Itselle vaihtuu auto uudempaan. Korko 0,99% + kulut, todellinen vuosikorko 1,47%.
Kiitos, kun kerroit, että mistä.Itselle vaihtuu auto uudempaan. Korko 0,99% + kulut, todellinen vuosikorko 1,47%.
Avaus 499€, käsittely 14,90€.Bilar99e:llä on tällä hetkellä 0,99% korkokamppis myös käytettyihin. Mistään heidän sivuilta ei löydy laskureita eikä tarkempia laskelmia mikä todellinen korko tulee olemaan. Onko täällä tietoa? Vai pitäisikö pyytää tarjousta myyjältä vaikka auton vaihto ei juuri nyt ole ajankohtainen.
Unohtui välistä. PP-auto. Oli to-la kampanja.Kiitos, kun kerroit, että mistä.
Tuolla PP-autolla ollut aika usein noita suht hyviä rahoitustarjouksia. Tiedä sitten leipovatko jotenkin myyntihintaan niin rahoituskustannuksia.Unohtui välistä. PP-auto. Oli to-la kampanja.
Bilar99e:llä on tällä hetkellä 0,99% korkokamppis myös käytettyihin. Mistään heidän sivuilta ei löydy laskureita eikä tarkempia laskelmia mikä todellinen korko tulee olemaan. Onko täällä tietoa? Vai pitäisikö pyytää tarjousta myyjältä vaikka auton vaihto ei juuri nyt ole ajankohtainen.
Taisipa olla joku aika sitten tässä ketjussa keskustelua aiheesta ja sivukulut olivat huomattavan korkeat. Eiköhän joku paremmin asiaa muistava kohta tänne ilmaannu.
Eikös kuluttajansuojalaki pakota esittämään luottojen kaikki ehdot ml. todellisen vuosikoron samassa yhteydessä kuin tuota korkoa markkinoidaan?Avaus 499€, käsittely 14,90€.
Tässä varmasti maahantuoja myös mukana. Hyundai kauppasi vähän aikaa sitten 1% korolla uusia autoja ilman kuluja. Ja tuo oli siis koko mallistoon.Tuolla PP-autolla ollut aika usein noita suht hyviä rahoitustarjouksia. Tiedä sitten leipovatko jotenkin myyntihintaan niin rahoituskustannuksia.
Nytkin vaikka tämä, kokonaiskorko 2,36%. Ei ilmainen, mutta ei nyt niin kovin kalliskaan.
Joo, niinhän se oli. Hyundai maahantuojalla oli joku kampanja jossa esim. Konaan triplasivat hankintatuen. Lisäksi se 1% korko ilman muita kuluja. Enään ei moinen kamppis ole voimassa, vain että Hyundai "Turvaa" hankintatuen, eli antavat sen 2000€ alennusta listahinnasta, muka "hankintatukena"Tässä varmasti maahantuoja myös mukana. Hyundai kauppasi vähän aikaa sitten 1% korolla uusia autoja ilman kuluja. Ja tuo oli siis koko mallistoon.
Eihän tuo lisäturva siihen todelliseen vuosikorkoon vaikuta. Tai siis vaikuttaa tietysti jos ymppäät sen rahoitukseen vaikka 3v ajalle.Itse kysyin Bilarilta autoon rahoitustarjousta niin todelliseksi vuosikoroksi olisi tullut 3,6%. Avaus tosiaan tuon 499 € ja käsittely 14,90e/kk. Lisäksi lisäturva autoon oli 695 € per vuosi. Puhelimessa tuntui olevan vaikea noita oikeita kuluja kertoa vaikka laskelma oli jo myyjällä näkyvissä.
Juu se on totta, että todellisuudessa on varmasti korkeampi, ehkä neuvottelemalla pääsisi tuohon kolmeen prosenttiin.Saitko ihan 3% korkotarjouksen vai mainostaako firma "korko ALKAEN" -tyylillä ?
Liikkeiden kampanjoissa on selvästi parhaat hinnat, mutta oma aika spesifi autotoive (Lexus GS 450h vm. 2005-2007) on todella harvinainen löytää liikkeistä. Pitää kysellä vakuudellisen luoton hintaa Nordealta vissiin.Parhaat rahoitustarjouksethan yleensä saa liikkeiden kampanjoista, jos metsästät rahoitusta "kolmannelta osapuolelta" niin pankin vakuudellinen luotto lienee niitä halvimpia...
Korothan on olleet reippaassa nousussa muutenkin mikä tietysti heijastuu autorahoitustarjouksiinkin, viime aikoina mutä nähnyt niin liikkeiden tarjouksetkin on liikkuneet luokassa 2-3% + kulut...
Valtionlainojenkin korot kolmea prosenttia, niin autolaina ei voi olla kovin halpa, jos laina ei tavalla tai toisella sisällä kärryn hinnassa.Juu se on totta, että todellisuudessa on varmasti korkeampi, ehkä neuvottelemalla pääsisi tuohon kolmeen prosenttiin.
Liikkeiden kampanjoissa on selvästi parhaat hinnat, mutta oma aika spesifi autotoive (Lexus GS 450h vm. 2005-2007) on todella harvinainen löytää liikkeistä. Pitää kysellä vakuudellisen luoton hintaa Nordealta vissiin.
Näyttää siltä, että edullista rahoitusta ei ole enää tarjolla lähiaikoina. En usko tämän kuitenkaan paljoa vaikuttavan ihmiset kun eivät tavallisesti hallitse korkolaskennan perusteita.Teslan ja Polestar 2:n rahoituskorko (DNB) on noussut ja se on nyt 3,49 % + kulut.
Veikkaan että mielikuvavaikutus on paljon suurempi kuin rahallinen, nollakorkojen aikaan moni ajatteli että kallis sähköauto on sijoitus tms. mutta nyt joutuu alkaa miettimään kun se 70k Model Y maksaakin 150-200e kuussa pelkästään korkojen kautta.Näyttää siltä, että edullista rahoitusta ei ole enää tarjolla lähiaikoina. En usko tämän kuitenkaan paljoa vaikuttavan ihmiset kun eivät tavallisesti hallitse korkolaskennan perusteita.
Juu, mutta uusista autoista käsittäkseni oli kyse. Lähemmäs 4 % todellinen vuosikorko, niin voi myynti hieman hiipua. Joskus taisi olla alle 1 %?Autolainat tosin ovat usein kiinteällä korolla, niin se korko sieltä mihinkään nouse aiemmin ostaneilla.
Koskeekohan myös Polestar 2:sta? Voisitko vielä tarkentaa mitä tuo kohta "autosi myöhästyy päätöksestä yli 3 kk" tarkoittaa?Teslalla on vielä saatavana halpaa (edullista inflaatioon nähden) rahoitusta Santanderilta, se on siellä olemassa, vaikka tuo DNB aina tuleekin silmille. Ryhmässä nousi polemiikki kun DNB on päättänyt *nostaa korkoja myös vanhoissa soppareissa, Santtu taas on sitoutunut kiinteään korkoon.
*Tarkennuksena, jos olet saanut korkotarjouksen, mutta autosi myöhästyy päätöksestä yli 3kk niin korko nousee. 1.7 jälkeen myönnetyissä DNB soppareissa näin.
Minulla ei ole Polestar 2 tilausta sisällä. Ajattelin vain, että jos jollain foorumilaisista on tai jos joku on tilausta harkitsemassa niin tuo DNB asia kannattaa selvittää ja ottaa huomioon.Jos sulla on DNB rahoitus, lue mitä ehdoissa olet hyväksynyt. Mut jos se soppari on tehty heinäkuun jälkeen, äkkiseltään en usko miks Tessu olis poikkeus tuolle yhtiölle.
Polestarin tapauksessa on tehty vasta rahoitushakemus kun tilaus tehdään. Kuukausi sitten tilatulle autolle hakemus on hyväksytty, mutta en vieläkään pääse allekirjoittamaan rahoitussopparia, eikä rahoitustiedoissa ole eritelty kuin käytännössä tilauksen hinta, käsiraha ja kuukausierä. Korkoa ei ole mainittu, kenties juuri mahdollisen muutoksen vuoksi?Jos sulla on DNB rahoitus, lue mitä ehdoissa olet hyväksynyt. Mut jos se soppari on tehty heinäkuun jälkeen, äkkiseltään en usko miks Tessu olis poikkeus tuolle yhtiölle.
Päivän Hesarissa verrattu autotahoituksia ja Bilar 99e selvästi halvin. Kalleimmat Saka ja Kamux. En tiedä kertooko toi mitään suuntaan tai toiseen.Suosittelen kiertämään tuon Bilar99:n kaukaa.
Saka ja Kamux on siinä mielessä outolintuja automarkkinoilla, että ne elää noilla rahoituksilla ei niinkään itse autojen myynnillä. Bilar99 omat kokemukset on sitä luokkaa, että koulupojat (koittaa) tehdä autokauppaa. Tuntematon käsite on virhevastuu ja kuluttajansuoja.Päivän Hesarissa verrattu autotahoituksia ja Bilar 99e selvästi halvin. Kalleimmat Saka ja Kamux. En tiedä kertooko toi mitään suuntaan tai toiseen.
Täällä on pikaisella katselmuksella vissiin hintoihin leivottu matala korko, ainakin Peugeot 208 on noin 1k - 2k € kalliimpi, kuin muiden hintataso.Autoverkkokaupassa vielä 1% korko (todellinen ~1,24%).
Ymmärrän närkästyksen hyvin kun mainostaminen pelkällä korkoprosentilla ilman kulujen mainintaa on yksiselitteisesti laitonta, juurikin sen takia että se ei kerro asiakkaalle rahoituksen kokonaishintaa. Kumma että saavat edelleen tätä tapaansa jatkaa eikä ole kuluttajaviranomaiset vielä nostaneet tikun nokkaan kun itsekin muistan monta vuotta ihmeteleeni jo tuota noiden tapaa mainostaa pelkällä korkoprosentilla...Eniten olen tuon firman haukkumisessa ihmetelly sitä, kuinka paljon on keskitytty siihen halvan koron kyljessä olevaan käsittelykuluun. Joo, on ehkä vähän harhaanjohtavaa mainostaa 0,99% korkoa kun missään ei ennen rahoitussopparia mainita niitä käsittelykuluja (jotka ilmeisesti jotain 20e/kk?), mutta löytyyhän ne käsittelykulut käytännössä joka rahoituksesta.
Autokauppa on sen verran yksinkertaista bisnestä että se raha otetaan tavalla tai toisella, joko rahoitussopparista tai sitten myyntihinnasta. Joku voi tietysti yrittää pienemmillä katteilla mutta aika nopeasti nekin karsiintuvat pois.Täällä on pikaisella katselmuksella vissiin hintoihin leivottu matala korko, ainakin Peugeot 208 on noin 1k - 2k € kalliimpi, kuin muiden hintataso.
En lukenut artikkelia, mutta kysyin taannoin Bilar99e:ltä tarjousta eräästä autosta.Päivän Hesarissa verrattu autotahoituksia ja Bilar 99e selvästi halvin. Kalleimmat Saka ja Kamux. En tiedä kertooko toi mitään suuntaan tai toiseen.
Kumpikin perustelee tuon sillä että "heidän autojensa hinnat ovat alhaisemmat kuin kilpailijoilla". Pari kertaa asioinut tarjousten tiimoilta ko. liikkeiden kanssa.Saka ja kamux todellin taitaa olla 9-10% luokkaa. Olivat jo nollakorko aikana
Tässä syljeksitään rahoituksella ostajan silmään.Kumpikin perustelee tuon sillä että "heidän autojensa hinnat ovat alhaisemmat kuin kilpailijoilla". Pari kertaa asioinut tarjousten tiimoilta ko. liikkeiden kanssa.
Kyseisessä artikkelissa mainittiin myös että Nordealta saa auton hankintaan vakuudetonta kulutusluottoa pankin marginaalin ollessa 2,9%. Vakuudellista kulutusluottoa saakin sitten jo alle 2% todellisella vuosikorolla, vieläpä määräämättömällä maksuajalla. Nämä ovat siis selkeästi edullisempia vaihtoehtoja kuin suurin osa autoliikkeiden tarjoamista luotoista. Toki vähävaraiset joutuvat maksamaan luotostaan näitä esimerkkejä enemmän.Päivän Hesarissa verrattu autotahoituksia ja Bilar 99e selvästi halvin. Kalleimmat Saka ja Kamux. En tiedä kertooko toi mitään suuntaan tai toiseen.
Joskus kyselin joltain pankilta vakuudellista autolainaa muistaakseni 25 k euroa. Tätä varten olisi pitänyt kiinnittää muistaakseni 50 k e arvosta osakkeita. Totesin etten tuohon lähde tällä kertaa.Kyseisessä artikkelissa mainittiin myös että Nordealta saa auton hankintaan vakuudetonta kulutusluottoa pankin marginaalin ollessa 2,9%. Vakuudellista kulutusluottoa saakin sitten jo alle 2% todellisella vuosikorolla, vieläpä määräämättömällä maksuajalla. Nämä ovat siis selkeästi edullisempia vaihtoehtoja kuin suurin osa autoliikkeiden tarjoamista luotoista. Toki vähävaraiset joutuvat maksamaan luotostaan näitä esimerkkejä enemmän.
Kulutusluoton päälle tulee euribor. Hesarin esimerkissä Bilar olisi nykyisessä korkotilanteessa halvempi, myös premium asiakkaalle. Vakuudet voi toki muuttaa tilannetta.Kyseisessä artikkelissa mainittiin myös että Nordealta saa auton hankintaan vakuudetonta kulutusluottoa pankin marginaalin ollessa 2,9%. Vakuudellista kulutusluottoa saakin sitten jo alle 2% todellisella vuosikorolla, vieläpä määräämättömällä maksuajalla. Nämä ovat siis selkeästi edullisempia vaihtoehtoja kuin suurin osa autoliikkeiden tarjoamista luotoista. Toki vähävaraiset joutuvat maksamaan luotostaan näitä esimerkkejä enemmän.
Tämä kuulostaa aika uskomattomalta, tekisi mieli sanoa ettei varmasti saa autoa varten vakuudetonta lainaa 2,9% hintaan mutta jätetään tähän nyt pieni yllätyksen mahdollisuusKyseisessä artikkelissa mainittiin myös että Nordealta saa auton hankintaan vakuudetonta kulutusluottoa pankin marginaalin ollessa 2,9%. Vakuudellista kulutusluottoa saakin sitten jo alle 2% todellisella vuosikorolla, vieläpä määräämättömällä maksuajalla. Nämä ovat siis selkeästi edullisempia vaihtoehtoja kuin suurin osa autoliikkeiden tarjoamista luotoista. Toki vähävaraiset joutuvat maksamaan luotostaan näitä esimerkkejä enemmän.
Jos tämä yhtään lohduttaa niin oma tilaus tehty toukokuussa, nyt arvioitu toimitusaika joulukuussa ja auto heidän mukaansa matkalla Kiinasta Suomeen.Polestarin tapauksessa on tehty vasta rahoitushakemus kun tilaus tehdään. Kuukausi sitten tilatulle autolle hakemus on hyväksytty, mutta en vieläkään pääse allekirjoittamaan rahoitussopparia, eikä rahoitustiedoissa ole eritelty kuin käytännössä tilauksen hinta, käsiraha ja kuukausierä. Korkoa ei ole mainittu, kenties juuri mahdollisen muutoksen vuoksi?
Saa nähdä, 3kk lykkääntynyt toimitusaika ja mahdollinen koron nouseminen saavat kyllä epäilemään, että näinköhän koko autoa tänne tulee. Nyt näyttää käytettyjenkin hinnat laskevan.
Auton hinta | 50 000 € |
Käsiraha | 0 € |
Luoton avausmaksu | 90 € |
Lainan määrä | 50 090 € |
Luottoaika | 6 vuotta |
Nimelliskorko | 1,49 % |
Käsittelymaksu / kk | 9 € |
Todellinen vuosikorko | 1,88 % |
Lainan kokonaismäärä | 39 205 € |
Voisin kuvitella, että jos Teslan diileihin sisältyy koron muokkausmahdollisuus niin myös tähänkin.Jos tämä yhtään lohduttaa niin oma tilaus tehty toukokuussa, nyt arvioitu toimitusaika joulukuussa ja auto heidän mukaansa matkalla Kiinasta Suomeen.
Itse ostosopimuksen pääsi kirjoittamaan noin viikko sitten kun auto "laivattiin", rahoitussopimus on edelleen hyväksytty-statuksella. Muilta foorumeilta sain käsityksen, että sen saa allekirjoitettua vasta kun Polestar rekisteröi autosi Suomeen (eli rekisterinro ilmestyy sivuille, tämä n. 1kk ennen luovutusta eli tod näk kun auto on jo lähestymässä Eurooppaa/saapunut tyyliin Rotterdamiin).
DNB:ltä ei muuta tietoa ole tullut kuin hyväksytty lainapäätös auton tilaamisen yhteydessä, jossa on kyllä mainittu korkotiedot - mutta ei muuta.
Auton hinta 50 000 €Käsiraha 0 €Luoton avausmaksu 90 €Lainan määrä 50 090 €Luottoaika 6 vuottaNimelliskorko 1,49 %Käsittelymaksu / kk 9 €Todellinen vuosikorko 1,88 %Lainan kokonaismäärä 39 205 €
Autossahan on tietysti etämyynnin peruutusoikeus jopa luovutuksen jälkeen, mutta olisi tuo nyt aika kovaa perseilyä/badwilliä jos myyjän suosittelema ja käytännössä ainoa rahoitusvaihtoehto alkaa yhtäkkiä karhuamaan enemmän korkoa kuin on sovittu ostohetkellä vaikka maailmantilanne on mitä on.
Ostitko/kävitkö katsomassa realcarsin sitä valkoista 450h:ta?Kyselin Realcarsilta korkoehtoja ja tarjosivat 3,99%, 12e/kk ja 349€ perustamismaksullista lainaa. En tajunnut kysyä lainan pituudesta vielä, mutta tuo näyttäisi nyt parhaalta tarjoukselta, mitä olen tähän maailman tilanteeseen löytänyt juuri tähän spesifiin Lexusmalliin.
Maksaa sen vanhan pois (en usko että sitä on estetty?) ja ottaa uuden?Käsittääkseni rahoitusta et voi kilpailuttaa, lainan voit. Näin ainakin minulle joskus vastattiin kun kyselin rahoituksen siirtämisestä halvemman koron perässä.