- Liittynyt
- 19.11.2016
- Viestejä
- 4 182
40kwh akku taitaa kesälläkin riitää siihen about 200km ajoon?
Jos kilsat olisi järkevämmät niin ihan potentiaalinen vaihtoehto.
Jos kilsat olisi järkevämmät niin ihan potentiaalinen vaihtoehto.
No tuo Leaf varmaan useimmiten ostetaan kakkosautoksi, jolloin se riittää useimmille.Kilometrit ihan järjettömän pienet. 10tkm vuodessa tulee jo suunnilleen omassa pihassa ajellessakin.
Tämä siis UUSIIN. Käytettyihin 2,99% plus kulut.Autoverkkokaupalla näyttää olevan vaihteeksi rahoitustarjous 1% todellinen korko kaikkiin myymiinsä autoihin, tuohan se on vissiin näinä päivinä ihan hyvä korkotarjous..
todellinen vuosikorko 2.68%, koskahan tuo korkojen ilmoittaminen oikein alkaisi olla lain sanelemaa. En ymmärrä ketä hyödyttää tietää korko jolla ei ole mitää tekemistä sen kanssa mitä oikeasti joutuu maksamaan?!Lohjan Toytalla ja Salon LA-autossa on 1,6% päivät koko syyskuun, oli lähellä että ostin sieltä Lexuksen mutta olikin niin karvalakki että skippasin.
Parhaat vaihtoehdot auton ostoon ja vaihtoon. - Lohjan Autokeskus
LA-auto – Vaihtoautot Salo – Tervetuloa!
No jossei työssä tarvii eikä tarvii joka kilometrin kauppareissuu autolla tehdä niin kyllähän monikin pärjää kymppitonnilla vuodessa.Kilometrit ihan järjettömän pienet. 10tkm vuodessa tulee jo suunnilleen omassa pihassa ajellessakin.
Joo, silloin vain usein kannattaa jo ajella vaikka taksilla. Miksi pitää autoa kaikkineen jos ei sille käyttöäkään ole.No jossei työssä tarvii eikä tarvii joka kilometrin kauppareissuu autolla tehdä niin kyllähän monikin pärjää kymppitonnilla vuodessa.
Aika kalliiksi tulisi ajaa 10tkm taksilla. 50km/h keskinopeudella tuon 10tkm saaminen mittariin tarkoittaa 200h ajoa, eli yli puoli tuntia autossa perseellään istumista joka ikiselle vuoden päivälle. Riittää siis nuo kilometrit monelle ihan työmatka-ajoon ja vähän päällekin.Joo, silloin vain usein kannattaa jo ajella vaikka taksilla. Miksi pitää autoa kaikkineen jos ei sille käyttöäkään ole.
Kauan odotettu ja perinteinen
KAUPPALAUANTAI is back
Tarjoukset voimassa 28.9.-1.10.
MAKKARATARJOILU LA 1.10. alk. klo 11
Kaikkiin varastossamme
oleviin uusiin - ja vaihtoautoihin
korko 0,99%+kulut
Vaihtoautoihin
S-Bonusostokirjaus
2000 €
Kaikkiin autokauppoihin
ravintolalahjakortti.
ARVO 100 €
Lahjakortti käy seuraavissa SSO:n ravintoloissa:
Antonio Lohja ja Salo
Rikala Bar&Grill Salo
Ravintola Invar Nummela
Kaikkiin Ford-kauppoihin
S-Bonusostokirjaus
5000 €
-Huolloista ja varaosista
- Rengaostoista
Bonus tuplana
Eli siis maksat 36*599€=21564€ siitä, että saat ajella 45tkm ja 36kk Teslalla. Jotenkin tuntuu kyllä kalliilta vaikka varmaan sen arvo laskee mutta ei ehkä noin paljoa, perus osamaksulla jäisi ehkä halvemmaksi kun omistaa auton ja/tai ison "jämärin" 36kk jälkeen... Onkos tämä autolle.com sukua Kärkkäiselle vai onko sikamaisesti varastettu grafiikat ja markkinointi sloganit?Autolle.comin sikapäivät, mm Tesloja tarjolla yksityisleasingilla
Autolle.com - Edullisimmat vaihtoautot takuulla
Autolle.com - Takuulla Suomen edullisimmat vaihtoautot -hintalupaus joka pidetään!autolle.com
Tuolle olisi myyvämpi termi esim sikaleasing tms
//MUOKS hintaesimerkkejä:
Model Y
599 €/kk / 36 kk / 45 tkm
Model 3 Standard Range Plus
499 €/kk / 36 kk / 45 tkm
Kärkkäisen sivuillakin on tuon paikan mainos autoista eli eiköhän ne jotain yhteistyötä keskenään tee.Eli siis maksat 36*599€=21564€ siitä, että saat ajella 45tkm ja 36kk Teslalla. Jotenkin tuntuu kyllä kalliilta vaikka varmaan sen arvo laskee mutta ei ehkä noin paljoa, perus osamaksulla jäisi ehkä halvemmaksi kun omistaa auton ja/tai ison "jämärin" 36kk jälkeen... Onkos tämä autolle.com sukua Kärkkäiselle vai onko sikamaisesti varastettu grafiikat ja markkinointi sloganit?
Samaa sukuhaaraa, ainakin firmojen hallituksessa porukkaa on ristiin.Kärkkäisen sivuillakin on tuon paikan mainos autoista eli eiköhän ne jotain yhteistyötä keskenään tee.
leafiin 30tkm huolto oli 85e ja 60tkm 140e niin noille ei paljoa kanata laskea kuukausihintaaAuto-Kehällä täyssähkö Nissan Leaf 299€/kk leasing.
30tkm/3 vuoden sopimus
ihan hyvä diili kun on rengassäilytykset ja huollot hinnassa mukana.
Joskus alkuvuodesta yhdestä yksityisleasingautosta kysyin autolle.com:sta ja se todellakin meni noin; peruspaketti (ainakin siinä autossa) olisi tullut yksillä renkailla/vanteilla ja lisämaksusta tulee toiset renkaat, jotka voi sitten vaihtaa alla oleville vanteille. Ja lisämaksusta taas sai toisetkin vanteet Ja näähän tosiaan mainittiin vain kysymällä. Jäi ottamati se auto.Tuo koko Autolle.com tarjous on ihan läppä kun ei sisällä edes kaksia pyöriä. Toiset renkaat maksaa 25€/kk. Onkohan toiset vanteet vielä toinen mokoma
Kai pidit sentään toiset renkaat ja myit ne itse ?Tämän jälkeen vielä erehdyin myymään oman autoni Autolle.com:n kautta ja jäi kyllä tosiaan vahva kusetuksen maku koko puljusta
Sopimuksella oli mainittu kahdet renkaat, mutta olisihan toisista renkaista voinut ottaa vanteet itselle Kuitenkin autolle.com:n käsitys tuntuu olevan, että kun auto myydään kaksilla renkailla, niin välttämättä toisia vanteita ei kuitenkaan ole mukana.Kai pidit sentään toiset renkaat ja myit ne itse ?
Aivan järkyttävän kallis se on. Samalla hinnalla maksaa jo arvonaleneman ylittävää osamaksulyhennystä. Tuohan ei edes sisällä veroja ja vakuutuksia (ks. sivut), joten vaikea nähdä tuossa mitään hyötyä verrattuna osariin.Omaan silmään tuo Model Y 599/kk näyttää jopa edulliselta, kilsojakin on 15tkm/vuosi. Kyseessä on kuitenkin 60k auto. Vastaava ID4 liisattuna maksaa 750e, sisältää toki talvirenkaatkin.
Näin on. Itse olen useampaa autoa kk-maksuilla pidellyt 2017 lähtien. 2kpl 60tkm /48kk ja nykyinen 45tkm/36kk. Just toi alle 1% kk-maksu auton ostohinnasta on ollut mulla kriteerinä. 3 autoa nyt ollut ja kaikissa alle ollut (ja on) 1%. Ei ole muuten helppoa löytää tohon hintaan. Ei ole huolta jälleenmyynnistä tai arvonalenemisesta. Ei tartte laittaa rahaa kiinni autoon jne. Sopii mulle, mutta ei varmasti kaikille.Yleensä jos kk-maksu on noin 1% auton listahinnasta, on tätä pidetty kohtuullisena leasing-maksuna. Normaalitilanteessa auton arvonalenema on tuota luokkaa 15tkm/v ajoilla.
Sähköautomarkkinoiden häiriöt nyt vain sekoittaa tätä pakkaa. Kukaan ei tiedä koska tilanne normalisoituu. Jotain viitteitä tästä on jo olemassa.
Eihän tässä ole oikein mitään voinut sanoa viimeisen vuoden aikana. Joistain polttiksistakin ollut pulaa ja käytettyjen hinnat olleet pilvissä. Kyllä tässä tulee jäämään musta pekka käteen monilla, kun tilanne muuttuu (eli just toi saatavuus paranee ja talous sakkaa). Erittäin epävarma aika on kyllä nyt ostaa omaksi mitään autoa.Voidaanko nyt jo sanoa että tuo 1% stemmaa myös sähkisten osalta? Polttiksissa varmaan perusteltu koska huollot, arvonalenema yms mutta sähkikset vähän eri juttu.
Mutta kuten täällä on puhuttu ja itsekin monesti sanonut, nyt en varmaan ostaisi sähkistä ellei saa ihan superdiiliä tai on pakottava tarve ostaa, joku 12kk "leasing" osto-oikeudella on aika kova koska vuoden päästä tilanne voi näyttää varsin erilaiselta kun tehtaat puskee entistä enemmän autoja ja taloustilanne heikkenee.
Niin on myös tuo ID4, siihen vain vertasin. Leasing ei ole halpaa.Aivan järkyttävän kallis se on. Samalla hinnalla maksaa jo arvonaleneman ylittävää osamaksulyhennystä. Tuohan ei edes sisällä veroja ja vakuutuksia (ks. sivut), joten vaikea nähdä tuossa mitään hyötyä verrattuna osariin.
No ei uudella autolla ajamine koskaa ole halpaa (pl. viimeisen vuoden poikkeukselliset ajat ja nekin vain, jos onnistuu myymään ajoissa).Niin on myös tuo ID4, siihen vain vertasin. Leasing ei ole halpaa.
Totta, mutta ainakin omalla kohdalla kävi jo reilu 10 vuotta vanhalla polttomoottorivekottimella ajaminenkin niin kalliiksi, että juoksevat kk- kustannukset uudella täyssähköllä on samaa luokkaa kuin vanhalla polttiksella.No ei uudella autolla ajamine koskaa ole halpaa (pl. viimeisen vuoden poikkeukselliset ajat ja nekin vain, jos onnistuu myymään ajoissa).
Tollaisessa tapauksessa vaan se isohko loppuvelka saattaa iskeä näpeille 6v ja 240-270km ajettu sähkäri ei ehkä ole kaikkein halutuin? Eli vaikka nyt on halpaa kuukausittain, niin 72kk kohdalla luultavasti sitten kostautuu. Toki jos onnistut 12kk kohdalla myymään hyvällä hinnalla, niin asia on eri, mutta eipä taida olla sitten mitään vastaavia tarjolla vastaavaan hintaan?Totta, mutta ainakin omalla kohdalla kävi jo reilu 10 vuotta vanhalla polttomoottorivekottimella ajaminenkin niin kalliiksi, että juoksevat kk- kustannukset uudella täyssähköllä on samaa luokkaa kuin vanhalla polttiksella.
Ajoa siis tulee jotain luokkaa 40-45tkm vuodessa. Sähköauto siis ostettu pätkällä minimaaliselle käsirahalla, 1% kokonaiskorolla, 72kk maksuaika ja isohko loppuvelka.
Vielä en tiedä kuin pitkään tuolla tulee päästeltyä, ehkä myyn 12kk jälkeen jos saan hyvän hinnan, tai myyn/vaihdan ennenkuin 5v takuu päättyy. Tai sitten ajaa paaliin saakka.
Kuten sanoin, voi olla että lähtee kiertoon ennen takuun päättymistä. Riippuu ihan kuinka sähköautomarkkinat kehittyy, ja tuleeko jotain mielenkiintoisia vaihtoehtoja tyrkylle. Totta kyllä että kilometrejä tulee melkoisesti, eli pitää esim. ennenkuin 100tkm tulee tauluun miettiä vaihtoehtoja. Loppuvelka (reilu 10ke) ei ole ongelma, sen voi kuittailla pois milloin vain, mutta ei tuolla 1% kokonaiskorolla ole mitenkään järkevää.Tollaisessa tapauksessa vaan se isohko loppuvelka saattaa iskeä näpeille 6v ja 240-270km ajettu sähkäri ei ehkä ole kaikkein halutuin? Eli vaikka nyt on halpaa kuukausittain, niin 72kk kohdalla luultavasti sitten kostautuu. Toki jos onnistut 12kk kohdalla myymään hyvällä hinnalla, niin asia on eri, mutta eipä taida olla sitten mitään vastaavia tarjolla vastaavaan hintaan?
Muutenkin noilla kilsoilla veikkaan, että auton arvo alenee nopeammin kuin loppuvelka lyhenee. Alkaa nimittäin sähkärikupla ehkä hieman puhkeamaan ja käytetyistä ei makseta uuden hintaa..
Tesloihin ei saa hankintatukea.Tällä hetkellä tuo Polestarin ja Teslan suoma mahdollisuus peruuttaa tilaus ennen auton luovutusta on aika hyvä diili. Vielä jos hankintatuenkin ehti siihen yhtälöön saamaan, niin voi muutaman kuukauden ihmetellä miten markkinat muuttuu, ja joko ottaa vastaan uuden auton hyvään hintaan tai sitten perua tilauksen ja hakea halvemmalla vähän käytetyn.
Ai missä? Jotain random -tarjouksia saattaa löytyä, tyyliin 1% + kuluja päälle. Mutta yleisesti en ole nähnyt halpoja autolainatarjouksia...Autolainahan on aivan älyttömän halpaa nykyisellään.
Tuossa oli mainittu myös aurinkopaneelijärjestelmät. Mielenkiintoista nähdä mikä on vaikutus, saisiko kenties aurinkopaneelit hankittua 0-korolla?Yle: Kalliin sähköauton voi ensi vuonna hankkia Suomen valtion takaamalla lainalla
Energiaomavaraisuuslainaa on tarkoitus myöntää myös sähköautojen latauslaitteiden hankintaan.www.is.fi
Autolainaa valtion takauksella. Tulee myös koskemaan latauslaitteita. Laskisiko markkinakorkoja?
Ei varmana saa. Idea on varmaan se valtion takaus, joten ei tarvitse mitään kulutusluottoja 15% korolla ottaa. Mikä se nyt itsekullakin olisi korkotaso takauksen kanssa selvinnee pankista.Tuossa oli mainittu myös aurinkopaneelijärjestelmät. Mielenkiintoista nähdä mikä on vaikutus, saisiko kenties aurinkopaneelit hankittua 0-korolla?
Tässä varmaan tarkoitettiin rahoitusta, eikä lainaa?Autolainahan on aivan älyttömän halpaa nykyisellään.
No tämä. Pankista jos autoon lainaa hakee niin korko on sen 5-10%. Rahoitus on asia erikseen, vielä näyttää jotkut puljut kauppaavan prosentin koroilla ja kuluilla osamaksua.Ai missä? Jotain random -tarjouksia saattaa löytyä, tyyliin 1% + kuluja päälle. Mutta yleisesti en ole nähnyt halpoja autolainatarjouksia...
Lainalla, rahoituksella, pätkällä, eli velaksi. Sama asia.Tässä varmaan tarkoitettiin rahoitusta, eikä lainaa?
No tämä. Pankista jos autoon lainaa hakee niin korko on sen 5-10%. Rahoitus on asia erikseen, vielä näyttää jotkut puljut kauppaavan prosentin koroilla ja kuluilla osamaksua.
Rahoitus ja laina ovat kyllä pohjimmiltaan sama asia. Pankki siellä autorahoituksen takanakin usein on.Tässä varmaan tarkoitettiin rahoitusta, eikä lainaa?
No tämä. Pankista jos autoon lainaa hakee niin korko on sen 5-10%. Rahoitus on asia erikseen, vielä näyttää jotkut puljut kauppaavan prosentin koroilla ja kuluilla osamaksua.
No sellainen vissi ero niissä on, että auton omistussuhde on eri. Rahoituksessa et omista autoa itse, vaan olet sen haltija. Lainassa omistat sen itse ja vastaat sitten pankille haluamallasi tavalla lyhennyksistä.Rahoitus ja laina ovat kyllä pohjimmiltaan sama asia. Pankki siellä autorahoituksen takanakin usein on.
Itse kysyin vuosi sitten lainaa pankista auton hankintaan ja taisi olla n.3% tarjous.
Vakuudellisesta lainasta lienee kyse niin ihan normaalilta kuulostaa.Mutta mitä tulee hintatasoon niin aika halvan tarjouksen on pankista saanut autolainalle jos 3% on tarjottu.
Taisipa olla joku aika sitten tässä ketjussa keskustelua aiheesta ja sivukulut olivat huomattavan korkeat. Eiköhän joku paremmin asiaa muistava kohta tänne ilmaannu.Bilar99e:llä on tällä hetkellä 0,99% korkokamppis myös käytettyihin. Mistään heidän sivuilta ei löydy laskureita eikä tarkempia laskelmia mikä todellinen korko tulee olemaan. Onko täällä tietoa? Vai pitäisikö pyytää tarjousta myyjältä vaikka auton vaihto ei juuri nyt ole ajankohtainen.
Niillä oli ainakin korkeat lainanhoitokulut. On niistä mun mielestä ollut tässä ketjussa aiemmin keskustelua. Itse en kyllä enää muista, mutta joskus vilkaisin ettei kovin edullista ole siinä mielessä.Bilar99e:llä on tällä hetkellä 0,99% korkokamppis myös käytettyihin. Mistään heidän sivuilta ei löydy laskureita eikä tarkempia laskelmia mikä todellinen korko tulee olemaan. Onko täällä tietoa? Vai pitäisikö pyytää tarjousta myyjältä vaikka auton vaihto ei juuri nyt ole ajankohtainen.
Okei, eli nousee 3-5 vuoden sopparilla aika helposti sinne 3-4% todelliseen. Ei nyt ihan mahdoton mutta aika kaukana prosentista.Bf aikaan taisi olla 14e/kk +500e avaus