Autorahoitus ja auton hankinta - Tarjousketju

Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
439
Jos sulla on DNB rahoitus, lue mitä ehdoissa olet hyväksynyt. Mut jos se soppari on tehty heinäkuun jälkeen, äkkiseltään en usko miks Tessu olis poikkeus tuolle yhtiölle.
Minulla ei ole Polestar 2 tilausta sisällä. Ajattelin vain, että jos jollain foorumilaisista on tai jos joku on tilausta harkitsemassa niin tuo DNB asia kannattaa selvittää ja ottaa huomioon.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
752
Jos sulla on DNB rahoitus, lue mitä ehdoissa olet hyväksynyt. Mut jos se soppari on tehty heinäkuun jälkeen, äkkiseltään en usko miks Tessu olis poikkeus tuolle yhtiölle.
Polestarin tapauksessa on tehty vasta rahoitushakemus kun tilaus tehdään. Kuukausi sitten tilatulle autolle hakemus on hyväksytty, mutta en vieläkään pääse allekirjoittamaan rahoitussopparia, eikä rahoitustiedoissa ole eritelty kuin käytännössä tilauksen hinta, käsiraha ja kuukausierä. Korkoa ei ole mainittu, kenties juuri mahdollisen muutoksen vuoksi?

Saa nähdä, 3kk lykkääntynyt toimitusaika ja mahdollinen koron nouseminen saavat kyllä epäilemään, että näinköhän koko autoa tänne tulee. Nyt näyttää käytettyjenkin hinnat laskevan.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
4 311
Päivän Hesarissa verrattu autotahoituksia ja Bilar 99e selvästi halvin. Kalleimmat Saka ja Kamux. En tiedä kertooko toi mitään suuntaan tai toiseen.
Saka ja Kamux on siinä mielessä outolintuja automarkkinoilla, että ne elää noilla rahoituksilla ei niinkään itse autojen myynnillä. Bilar99 omat kokemukset on sitä luokkaa, että koulupojat (koittaa) tehdä autokauppaa. Tuntematon käsite on virhevastuu ja kuluttajansuoja.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
752
Jos Bilar99:stä ostaa esim. parin vuoden ikäisen tai jopa takuunalaisen auton, niin tuskin siinä suurta riskiä sitten on. Eniten olen tuon firman haukkumisessa ihmetelly sitä, kuinka paljon on keskitytty siihen halvan koron kyljessä olevaan käsittelykuluun. Joo, on ehkä vähän harhaanjohtavaa mainostaa 0,99% korkoa kun missään ei ennen rahoitussopparia mainita niitä käsittelykuluja (jotka ilmeisesti jotain 20e/kk?), mutta löytyyhän ne käsittelykulut käytännössä joka rahoituksesta. Halvoissa autoissa ne toki nostavat nopeasti todellista korkoa, mutta jos 6e/kk maksat kalliimpaa käsittelykulua ja sillä saat 45000e auton rahoitukselle 1% koron vaikka 2% koron sijaan, niin säästät sillä kuitenkin 14e/kk.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 562
Artikkelin perusteella kokonaiskorko nykyään 3.5-8% eli normalisoitunut tuokin, raha oli tosi pitkään halpaa. Kannattaa täällä liikkeiden haukkumisiin suhtautua varauksella kun joukossa varmasti myös liim… öö autokauppiaita jotka dissaavat kilpailijoita. Olispa hiukset.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
5 274
Eniten olen tuon firman haukkumisessa ihmetelly sitä, kuinka paljon on keskitytty siihen halvan koron kyljessä olevaan käsittelykuluun. Joo, on ehkä vähän harhaanjohtavaa mainostaa 0,99% korkoa kun missään ei ennen rahoitussopparia mainita niitä käsittelykuluja (jotka ilmeisesti jotain 20e/kk?), mutta löytyyhän ne käsittelykulut käytännössä joka rahoituksesta.
Ymmärrän närkästyksen hyvin kun mainostaminen pelkällä korkoprosentilla ilman kulujen mainintaa on yksiselitteisesti laitonta, juurikin sen takia että se ei kerro asiakkaalle rahoituksen kokonaishintaa. Kumma että saavat edelleen tätä tapaansa jatkaa eikä ole kuluttajaviranomaiset vielä nostaneet tikun nokkaan kun itsekin muistan monta vuotta ihmeteleeni jo tuota noiden tapaa mainostaa pelkällä korkoprosentilla...
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
2 908
Täällä on pikaisella katselmuksella vissiin hintoihin leivottu matala korko, ainakin Peugeot 208 on noin 1k - 2k € kalliimpi, kuin muiden hintataso.
Autokauppa on sen verran yksinkertaista bisnestä että se raha otetaan tavalla tai toisella, joko rahoitussopparista tai sitten myyntihinnasta. Joku voi tietysti yrittää pienemmillä katteilla mutta aika nopeasti nekin karsiintuvat pois.
 

Hampsteri

Ostan. Halvalla.
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
842
Päivän Hesarissa verrattu autotahoituksia ja Bilar 99e selvästi halvin. Kalleimmat Saka ja Kamux. En tiedä kertooko toi mitään suuntaan tai toiseen.
En lukenut artikkelia, mutta kysyin taannoin Bilar99e:ltä tarjousta eräästä autosta.

Rahoituksen kulut:

Perustamismaksu 499,99e
Korko 4,49%
Todellinen vuosikorko 6,11%

Mielestäni ei ollut kovin edullinen. Tästä kun yritin neuvotella, ei kuulunut mitään ja kun luin kokemuksia ko. puljusta niin en alkanut sen suuremmin kyselemään perään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
980
En lukenut artikkelia, mutta kysyin taannoin Bilar99e:ltä tarjousta eräästä autosta.

Rahoituksen kulut:

Perustamismaksu 499,99e
Korko 4,49%
Todellinen vuosikorko 6,11%

Mielestäni ei ollut kovin edullinen. Tästä kun yritin neuvotella, ei kuulunut mitään ja kun luin kokemuksia ko. puljusta niin en alkanut sen suuremmin kyselemään perään.
Saka ja kamux todellin taitaa olla 9-10% luokkaa. Olivat jo nollakorko aikana
 

Hampsteri

Ostan. Halvalla.
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
842
Saka ja kamux todellin taitaa olla 9-10% luokkaa. Olivat jo nollakorko aikana
Kumpikin perustelee tuon sillä että "heidän autojensa hinnat ovat alhaisemmat kuin kilpailijoilla". Pari kertaa asioinut tarjousten tiimoilta ko. liikkeiden kanssa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
276
Kumpikin perustelee tuon sillä että "heidän autojensa hinnat ovat alhaisemmat kuin kilpailijoilla". Pari kertaa asioinut tarjousten tiimoilta ko. liikkeiden kanssa.
Tässä syljeksitään rahoituksella ostajan silmään.

Käteisellä saat "markkinoiden halvimmat autot" ja mikäli otat rahoituksella, niin kokonaishinta on sama kuin muillakin, eli "meiltä ostamalla et saa mitään etua."
 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
336
Päivän Hesarissa verrattu autotahoituksia ja Bilar 99e selvästi halvin. Kalleimmat Saka ja Kamux. En tiedä kertooko toi mitään suuntaan tai toiseen.
Kyseisessä artikkelissa mainittiin myös että Nordealta saa auton hankintaan vakuudetonta kulutusluottoa pankin marginaalin ollessa 2,9%. Vakuudellista kulutusluottoa saakin sitten jo alle 2% todellisella vuosikorolla, vieläpä määräämättömällä maksuajalla. Nämä ovat siis selkeästi edullisempia vaihtoehtoja kuin suurin osa autoliikkeiden tarjoamista luotoista. Toki vähävaraiset joutuvat maksamaan luotostaan näitä esimerkkejä enemmän.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
927
Kyseisessä artikkelissa mainittiin myös että Nordealta saa auton hankintaan vakuudetonta kulutusluottoa pankin marginaalin ollessa 2,9%. Vakuudellista kulutusluottoa saakin sitten jo alle 2% todellisella vuosikorolla, vieläpä määräämättömällä maksuajalla. Nämä ovat siis selkeästi edullisempia vaihtoehtoja kuin suurin osa autoliikkeiden tarjoamista luotoista. Toki vähävaraiset joutuvat maksamaan luotostaan näitä esimerkkejä enemmän.
Joskus kyselin joltain pankilta vakuudellista autolainaa muistaakseni 25 k euroa. Tätä varten olisi pitänyt kiinnittää muistaakseni 50 k e arvosta osakkeita. Totesin etten tuohon lähde tällä kertaa.
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
82
Kyseisessä artikkelissa mainittiin myös että Nordealta saa auton hankintaan vakuudetonta kulutusluottoa pankin marginaalin ollessa 2,9%. Vakuudellista kulutusluottoa saakin sitten jo alle 2% todellisella vuosikorolla, vieläpä määräämättömällä maksuajalla. Nämä ovat siis selkeästi edullisempia vaihtoehtoja kuin suurin osa autoliikkeiden tarjoamista luotoista. Toki vähävaraiset joutuvat maksamaan luotostaan näitä esimerkkejä enemmän.
Kulutusluoton päälle tulee euribor. Hesarin esimerkissä Bilar olisi nykyisessä korkotilanteessa halvempi, myös premium asiakkaalle. Vakuudet voi toki muuttaa tilannetta.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
2 908
Kyseisessä artikkelissa mainittiin myös että Nordealta saa auton hankintaan vakuudetonta kulutusluottoa pankin marginaalin ollessa 2,9%. Vakuudellista kulutusluottoa saakin sitten jo alle 2% todellisella vuosikorolla, vieläpä määräämättömällä maksuajalla. Nämä ovat siis selkeästi edullisempia vaihtoehtoja kuin suurin osa autoliikkeiden tarjoamista luotoista. Toki vähävaraiset joutuvat maksamaan luotostaan näitä esimerkkejä enemmän.
Tämä kuulostaa aika uskomattomalta, tekisi mieli sanoa ettei varmasti saa autoa varten vakuudetonta lainaa 2,9% hintaan mutta jätetään tähän nyt pieni yllätyksen mahdollisuus

EDIT Ah 2,9% marginaali, se on varmaan mahdollista saada
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
600
Polestarin tapauksessa on tehty vasta rahoitushakemus kun tilaus tehdään. Kuukausi sitten tilatulle autolle hakemus on hyväksytty, mutta en vieläkään pääse allekirjoittamaan rahoitussopparia, eikä rahoitustiedoissa ole eritelty kuin käytännössä tilauksen hinta, käsiraha ja kuukausierä. Korkoa ei ole mainittu, kenties juuri mahdollisen muutoksen vuoksi?

Saa nähdä, 3kk lykkääntynyt toimitusaika ja mahdollinen koron nouseminen saavat kyllä epäilemään, että näinköhän koko autoa tänne tulee. Nyt näyttää käytettyjenkin hinnat laskevan.
Jos tämä yhtään lohduttaa niin oma tilaus tehty toukokuussa, nyt arvioitu toimitusaika joulukuussa ja auto heidän mukaansa matkalla Kiinasta Suomeen.

Itse ostosopimuksen pääsi kirjoittamaan noin viikko sitten kun auto "laivattiin", rahoitussopimus on edelleen hyväksytty-statuksella. Muilta foorumeilta sain käsityksen, että sen saa allekirjoitettua vasta kun Polestar rekisteröi autosi Suomeen (eli rekisterinro ilmestyy sivuille, tämä n. 1kk ennen luovutusta eli tod näk kun auto on jo lähestymässä Eurooppaa/saapunut tyyliin Rotterdamiin).

DNB:ltä ei muuta tietoa ole tullut kuin hyväksytty lainapäätös auton tilaamisen yhteydessä, jossa on kyllä mainittu korkotiedot - mutta ei muuta.


Auton hinta
50 000 €​
Käsiraha
0 €​
Luoton avausmaksu
90 €​
Lainan määrä
50 090 €​
Luottoaika
6 vuotta​
Nimelliskorko
1,49 %​
Käsittelymaksu / kk
9 €​
Todellinen vuosikorko
1,88 %​
Lainan kokonaismäärä
39 205 €​

Autossahan on tietysti etämyynnin peruutusoikeus jopa luovutuksen jälkeen, mutta olisi tuo nyt aika kovaa perseilyä/badwilliä jos myyjän suosittelema ja käytännössä ainoa rahoitusvaihtoehto alkaa yhtäkkiä karhuamaan enemmän korkoa kuin on sovittu ostohetkellä vaikka maailmantilanne on mitä on.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
927
Jos tämä yhtään lohduttaa niin oma tilaus tehty toukokuussa, nyt arvioitu toimitusaika joulukuussa ja auto heidän mukaansa matkalla Kiinasta Suomeen.

Itse ostosopimuksen pääsi kirjoittamaan noin viikko sitten kun auto "laivattiin", rahoitussopimus on edelleen hyväksytty-statuksella. Muilta foorumeilta sain käsityksen, että sen saa allekirjoitettua vasta kun Polestar rekisteröi autosi Suomeen (eli rekisterinro ilmestyy sivuille, tämä n. 1kk ennen luovutusta eli tod näk kun auto on jo lähestymässä Eurooppaa/saapunut tyyliin Rotterdamiin).

DNB:ltä ei muuta tietoa ole tullut kuin hyväksytty lainapäätös auton tilaamisen yhteydessä, jossa on kyllä mainittu korkotiedot - mutta ei muuta.


Auton hinta
50 000 €​
Käsiraha
0 €​
Luoton avausmaksu
90 €​
Lainan määrä
50 090 €​
Luottoaika
6 vuotta​
Nimelliskorko
1,49 %​
Käsittelymaksu / kk
9 €​
Todellinen vuosikorko
1,88 %​
Lainan kokonaismäärä
39 205 €​

Autossahan on tietysti etämyynnin peruutusoikeus jopa luovutuksen jälkeen, mutta olisi tuo nyt aika kovaa perseilyä/badwilliä jos myyjän suosittelema ja käytännössä ainoa rahoitusvaihtoehto alkaa yhtäkkiä karhuamaan enemmän korkoa kuin on sovittu ostohetkellä vaikka maailmantilanne on mitä on.
Voisin kuvitella, että jos Teslan diileihin sisältyy koron muokkausmahdollisuus niin myös tähänkin.
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
755
Kyselin Realcarsilta korkoehtoja ja tarjosivat 3,99%, 12e/kk ja 349€ perustamismaksullista lainaa. En tajunnut kysyä lainan pituudesta vielä, mutta tuo näyttäisi nyt parhaalta tarjoukselta, mitä olen tähän maailman tilanteeseen löytänyt juuri tähän spesifiin Lexusmalliin.
Ostitko/kävitkö katsomassa realcarsin sitä valkoista 450h:ta?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
194
Onkos kukaan kilpailuttanut olemassa olevaa autorahoitusta paremman koron perässä? Jos kyllä niin millaisia kokemuksia?
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
752
Käsittääkseni rahoitusta et voi kilpailuttaa, lainan voit. Näin ainakin minulle joskus vastattiin kun kyselin rahoituksen siirtämisestä halvemman koron perässä.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 562
Käsittääkseni rahoitusta et voi kilpailuttaa, lainan voit. Näin ainakin minulle joskus vastattiin kun kyselin rahoituksen siirtämisestä halvemman koron perässä.
Maksaa sen vanhan pois (en usko että sitä on estetty?) ja ottaa uuden?
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
364
Maksaa sen vanhan pois (en usko että sitä on estetty?) ja ottaa uuden?
Ekana pitäisi olla ne rahat jolla voit sen vanhan rahoituksen maksaa, ja sitten pitää ottaa kyllä autolaina. Autoon sidottua rahoitusta ei pysty noin kilpailuttamaan ja vaihtamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 154
Maksaa sen vanhan pois (en usko että sitä on estetty?) ja ottaa uuden?
Santanderilla oli joskus joku "kukkanen" ehdoissa, että jos yli 10 k€ lyhentelit 12 kk aikana, niin jouduit maksamaan korvauksia. Vähän mallinnettu varmaan kiinteän koron lopettamisen "sakosta". Varsinaiset rahansa nuo siihen aikaan teki käsittelymaksuilla. Ei tällainen ehto toki estä takaisinmaksua, mutta siinä oli muistaakseni härski %-osuus lyhennyksestä, joka otettiin hyvityksenä ennenaikaisesta maksusta.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
927
Santanderilla oli joskus joku "kukkanen" ehdoissa, että jos yli 10 k€ lyhentelit 12 kk aikana, niin jouduit maksamaan korvauksia. Vähän mallinnettu varmaan kiinteän koron lopettamisen "sakosta". Varsinaiset rahansa nuo siihen aikaan teki käsittelymaksuilla. Ei tällainen ehto toki estä takaisinmaksua, mutta siinä oli muistaakseni härski %-osuus lyhennyksestä, joka otettiin hyvityksenä ennenaikaisesta maksusta.
Kyllähän näitä vieläkin on. Opintolainassakin taitaa lähes ainoa lisämaksu liittyä lainaerän korotukseen. Alentaminen on ilmaista.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
752
Eli todellinen vuosikorko on jossain ~3,5-4% välissä. Näinä aikoina ihan kelpo korko käytetylle.
Riippuu toki auton hinnasta. Esim. 60000e autolle 10000e käsirahalla ja samankokoisella viimesellä erällä todellinen vuosikorko on 1,97%. 15000e autolle 2000e käsirahalla ja ilman isompaa viimeistä erää todellinen vuosikorko 5,34%.

Jos ostaa kalliin auton niin hyvä diili, jos halvan niin ei kovin kummoinen. Verrokkina jos korko olisi 2% ja kulut olisi melko perinteiset 295e ja 12e/kk, niin tuon halvemman auton kohdalla todellinen vuosikorko olisi 5,06%. Eli vaikka korkoprosentti tuplaantui niin todellinen korko laski.
 

blc

Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
67
Riippuu toki auton hinnasta. Esim. 60000e autolle 10000e käsirahalla ja samankokoisella viimesellä erällä todellinen vuosikorko on 1,97%. 15000e autolle 2000e käsirahalla ja ilman isompaa viimeistä erää todellinen vuosikorko 5,34%.

Jos ostaa kalliin auton niin hyvä diili, jos halvan niin ei kovin kummoinen. Verrokkina jos korko olisi 2% ja kulut olisi melko perinteiset 295e ja 12e/kk, niin tuon halvemman auton kohdalla todellinen vuosikorko olisi 5,06%. Eli vaikka korkoprosentti tuplaantui niin todellinen korko laski.
Hyvä huomio, kiitos tarkennuksesta.
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
755
Juuri se. Ei kannata koskea ko. autoon pitkällä tikullakaan, täältä voi lukea lisää.
Ja oletko sinä siis tuon ostanut vielä :D
Edit. Ei kun onkin lisätty taas myyntiin, jos sulla on nuo 450h:t lähellä sydäntä, niin laittele ihmeessä yv:tä. Ite käyny muutamia eri Jyväskylässä ja etelässä käynyt tyyppaamassa, mutta vastaavia kokemuksia koeajoilta löytyy...
 
Liittynyt
07.11.2017
Viestejä
37
Ja oletko sinä siis tuon ostanut vielä :D
Edit. Ei kun onkin lisätty taas myyntiin, jos sulla on nuo 450h:t lähellä sydäntä, niin laittele ihmeessä yv:tä. Ite käyny muutamia eri Jyväskylässä ja etelässä käynyt tyyppaamassa, mutta vastaavia kokemuksia koeajoilta löytyy...
Ai kävit ajamassa :D oli kyllä aika hirveää kyytiiä kaiken kaikkiaan, ehti olla mulla pari viikkoa. Jarrut vinkuu ja toimii jotenkin vaisusti, alustasarja on niin jäykkä, että jokaisessa töyssyssä koko keho jännittyi, ratin kääntely oli jotenkin raskasta ja tahmeaa ja lisäksi autosta tuli jotenkin ekstra paljon pakokaasua aina kiihdyttäessä ja välillä ihan vain valoissa seisoessa. Muuten kyllä erinomaiselta vaikuttava tuo GS mallina, harmi että järkevänhintaiset GS:t ovat puhkiajettuja. Tuplasin budjetin tuosta 2007 GH:sta ja kävin katsomassa Autotalo Lohjan 2015 CT200h:ta, joka oli täydellisessä kunnossa (ekat 5v teksasin lämmössä) ja olisi saanut 2,95% korolla ostettua, mutta huoltokirjaa ei löytynyt ja sen takia jäi välistä. Nostin vielä vähän budjettia 20k tienoille ja kävin testaamassa Toyota Kaivokselan 2015 IS300h:ta, johon paras korkotarjous oli 3,95% ja yhtään ei saanut tingattua. Täydellinen huoltohistoria ja hyvä ajotuntuma niin päädyin nyt siihen. Ensi viikolla käyn hakemassa sen pienen jarruhuollon jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
755
Ai kävit ajamassa :D oli kyllä aika hirveää kyytiiä kaiken kaikkiaan, ehti olla mulla pari viikkoa. Jarrut vinkuu ja toimii jotenkin vaisusti, alustasarja on niin jäykkä, että jokaisessa töyssyssä koko keho jännittyi, ratin kääntely oli jotenkin raskasta ja tahmeaa ja lisäksi autosta tuli jotenkin ekstra paljon pakokaasua aina kiihdyttäessä ja välillä ihan vain valoissa seisoessa. Muuten kyllä erinomaiselta vaikuttava tuo GS mallina, harmi että järkevänhintaiset GS:t ovat puhkiajettuja. Tuplasin budjetin tuosta 2007 GH:sta ja kävin katsomassa Autotalo Lohjan 2015 CT200h:ta, joka oli täydellisessä kunnossa (ekat 5v teksasin lämmössä) ja olisi saanut 2,95% korolla ostettua, mutta huoltokirjaa ei löytynyt ja sen takia jäi välistä. Nostin vielä vähän budjettia 20k tienoille ja kävin testaamassa Toyota Kaivokselan 2015 IS300h:ta, johon paras korkotarjous oli 3,95% ja yhtään ei saanut tingattua. Täydellinen huoltohistoria ja hyvä ajotuntuma niin päädyin nyt siihen. Ensi viikolla käyn hakemassa sen pienen jarruhuollon jälkeen.
Itse koeajanut kolmea vanhemman korin GS450h:ta. Ensimmäisenä sitä pitkään myynnissä ollutta 60tkm rhd:tä, jossa akut laukesivat ja oli kuudella tonnilla myynnissä. Lohjalla vastaavaa kuin tuo Jyväskylän auto, mutta siinäkin oli kaikkea pientä sanomista (peilin säätömoottori kärtsännyt, kaaret kunnostettavassa kunnossa, lakkavikaa jnejne) ja sitten tuo Jyväskylän humputtava ruosteläjä :D. Heti ensimetreillä tuntu se perä humputtavan sen verta, että kävin vain kunniakierroksen kiesimässä. Jokainen kaari oli myös aivan mätänä (nykyisen Type-s accordin tyyppivika takakaaret kertaalleen kunnolla kunnostaneena hieman karsastan ruostekaaria :D). Näiden jälkeen olen tyypannyt jdm is350:ä, valkoista 80tkm f-sport is300h:ta punaisilla nahoilla (nam), valkoista f-sport gs300h:ta, joka tälläkin hetkellä myynnissä Tsushoautolla Espoossa ja mustaa uudempikorista 450h:ta.

Näistä koeajoista siis viisaantuneena: is300h oli hieman tunnoton kaara, mutta todennäköisin seuraava auto hintansa puolesta. Uudempi korinen gs olisi unelmatason auto varsinkin 450-koneella, mutta hinnat vielä turhan reippaat ja ei välttämättä niin isolle autolle tarvetta. Vanhempi gs olisi alle 200tkm ajettuna ja mustalla sisustalla loistokärry, mutta kaikissa tuo järkyttävä vaalea sisusta ja kilsoja turhan reippaasti. Adaptiivinen vakkari myös periaatteesta must-have, jos auton hinta ylittää 15k€. Tuo jdm-lexus myös ihan kiva ja itse saisi tuotua kympillä, mutta keskikulutus +9L.
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
755
Itse koeajanut kolmea vanhemman korin GS450h:ta. Ensimmäisenä sitä pitkään myynnissä ollutta 60tkm rhd:tä, jossa akut laukesivat ja oli kuudella tonnilla myynnissä. Lohjalla vastaavaa kuin tuo Jyväskylän auto, mutta siinäkin oli kaikkea pientä sanomista (peilin säätömoottori kärtsännyt, kaaret kunnostettavassa kunnossa, lakkavikaa jnejne) ja sitten tuo Jyväskylän humputtava ruosteläjä :D. Heti ensimetreillä tuntu se perä humputtavan sen verta, että kävin vain kunniakierroksen kiesimässä. Jokainen kaari oli myös aivan mätänä (nykyisen Type-s accordin tyyppivika takakaaret kertaalleen kunnolla kunnostaneena hieman karsastan ruostekaaria :D). Näiden jälkeen olen tyypannyt jdm is350:ä, valkoista 80tkm f-sport is300h:ta punaisilla nahoilla (nam), valkoista f-sport gs300h:ta, joka tälläkin hetkellä myynnissä Tsushoautolla Espoossa ja mustaa uudempikorista 450h:ta.

Näistä koeajoista siis viisaantuneena: is300h oli hieman tunnoton kaara, mutta todennäköisin seuraava auto hintansa puolesta. Uudempi korinen gs olisi unelmatason auto varsinkin 450-koneella, mutta hinnat vielä turhan reippaat ja ei välttämättä niin isolle autolle tarvetta. Vanhempi gs olisi alle 200tkm ajettuna ja mustalla sisustalla loistokärry, mutta kaikissa tuo järkyttävä vaalea sisusta ja kilsoja turhan reippaasti. Adaptiivinen vakkari myös periaatteesta must-have, jos auton hinta ylittää 15k€. Tuo jdm-lexus myös ihan kiva ja itse saisi tuotua kympillä, mutta keskikulutus +9L.
Ja ei, en ole autistinen. :D
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
6 833
Jos autoliike ei suoraan tarjoa rahoitusta niin mistä tällä hetkellä kannattaisi hakea?

Katselin OP:n osamaksuhommeleita, mutta siellä kyseltiin heti alkuun rekisterinumeron perään ja ei järjestelmästä löytynyt kiinnostuksen kohdetta niin tuo kai tarkoittaa ettei kyseisellä liikkeellä ole sopparia OP:n kanssa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 815
Jos autoliike ei suoraan tarjoa rahoitusta niin mistä tällä hetkellä kannattaisi hakea?

Katselin OP:n osamaksuhommeleita, mutta siellä kyseltiin heti alkuun rekisterinumeron perään ja ei järjestelmästä löytynyt kiinnostuksen kohdetta niin tuo kai tarkoittaa ettei kyseisellä liikkeellä ole sopparia OP:n kanssa?
OP- rahoituksella on jonkinlainen soppari autoliikkeiden kanssa. Ainakin jos katsoo Nettiauto- sivustoa niin siellä on aina OP- rahoitus reippaalla korolla. Siksi varmaan kysyy suoraan rekkaria.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 044
Seurannut eri tilanteissa autorahoituskeskusteluja ja tuntuu, että viimeinen suurempi erä voi vaihdella paljonkin.

Onko teillä yleisesti käsitystä, paljonko yleensä autorahoituksissa viimeinen suurempi erä voi olla prosentiltaan auton ostohinnasta? Onko tuohon jotain summaa, eli voiko esimerkiksi 60ke auton viimeinen erä olla jopa 30ke (50%)?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
701
Seurannut eri tilanteissa autorahoituskeskusteluja ja tuntuu, että viimeinen suurempi erä voi vaihdella paljonkin.

Onko teillä yleisesti käsitystä, paljonko yleensä autorahoituksissa viimeinen suurempi erä voi olla prosentiltaan auton ostohinnasta? Onko tuohon jotain summaa, eli voiko esimerkiksi 60ke auton viimeinen erä olla jopa 30ke (50%)?
Delta-autossa sitä veivattiin ja taitaa ihan max olla n. 35%. Useimmiten kuitenkin max 30%.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
194
Seurannut eri tilanteissa autorahoituskeskusteluja ja tuntuu, että viimeinen suurempi erä voi vaihdella paljonkin.

Onko teillä yleisesti käsitystä, paljonko yleensä autorahoituksissa viimeinen suurempi erä voi olla prosentiltaan auton ostohinnasta? Onko tuohon jotain summaa, eli voiko esimerkiksi 60ke auton viimeinen erä olla jopa 30ke (50%)?
Taitaa yleisesti joku 30-35% olla ihan maksimi, mihin rahoitusyhtiöt suostuvat. Itse juuri auton ostaneena sain muistaakseni 31% jäännöserällä rahoituksen.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
774
Onko enää mitään hyviä liisingenä? Deltadrive ainut mitä tiedän missä noin 300 eurolla kuussa saa uuden (Kian) alle. Mut niillä kyl surkeet sivut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
870
Taitaa yleisesti joku 30-35% olla ihan maksimi, mihin rahoitusyhtiöt suostuvat. Itse juuri auton ostaneena sain muistaakseni 31% jäännöserällä rahoituksen.
Varmaan riippuu monesta asiasta kuten autosta, rahoitusyhtiöstä ym. Kun pyysin Tammikuussa tarjousta Kian e-Niro sähköautosta ilman käsirahaa ja n. 450 € kuukausierällä niin sain sen läpi. Jäännöserä on 41 %.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
194 213
Viestejä
3 503 734
Jäsenet
62 484
Uusin jäsen
da.ru

Hinta.fi

Ylös Bottom