Auton yksityisleasing - kokemuksia ja mietteitä?

Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
31
Löytyykö Foorumilaisia, joilla on kokemusta, tietämystä tai vaikka molempia auton yksityisleasingistä?

En ole auto ihminen ja nyt taita olla auton hankinta edessä. Tuollainen autonvuokraus esim 2v /300e/kk kiehtoo paljon enemmän,kuin isohko kertamaksu vaikka pankista ei tarvitsisi hakea lainaa.

Hakusessa joku pieni ja näppärä hatchback tai vastaava edustusautoksi.

Muutama kaveri ajaa työkseen taksia ja sanovat, että kallis/laadukas auto on maailman huonoin sijoitus, jollei rakasta/harrasta autoja. Minulle auto vain auto.

Tuo vuokraus todnäk tulee pitkällä aikavälillä vähän kalliimmaksi, mutta minun kaltaiselle henkillö todnäk stressivapaampi ja helpompi vaihtoehto, koska huolena vain auton tankkaus.

Kokonaan uuden auton vuokraus vs vähän vanhemman käytetyn auton vuokraus?

(Autot ja liikenne -osiosta en löytänyt valmista keskustelua, joten loin uuden)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Eikai tuossa muuta ongelmaa ole kuin että nuo liisareiden kilometrit on laskettu aika pieniksi niissä laskelmissa mutta jos ne osuu omiin kulkemisiin sopivasti niin varmasti huolettomampaa kuin auton omistaminen. Joskus katsoin että omilla ajoillani liisari alkoi olla niin kallis että halvempaa olis ostaa perinteisellä osarilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Minulla oli briteissä asuessa yksityisleasing. Sopimukseni oli 10000mailia per vuosi ja kk-hinta uudelle Citroen C1:lle £139 18kk sopimuksella.

Huollot eivät kuuluneet hintaan, joten kerran käytin raikasilmasuodattimen ja öljyn vaihdossa about vuoden ajojen jälkeen.

Loistava diili ja ottaisin jonkun tuollaisen autoverkkokauppa.fi:n minikoslan lyhyehköllä sopimuksella jos pitäisi Suomessa joku auto hommata.

Noista kuukausimaksuista näkee hyvin myös sen, että minkä verran kuukausikulut kasvavat kun vaihtaa siitä hinnat-alkaen kirpusta johonkin hienompaan. Kuukausierät tuplaantuvat herkästi.

-
Jos tarvitsisin jonkun perheauton, niin todennäköisesti tulisi ostettua omaksi pidemmällä sopimuksella, mutta sinkun pikkuautoksi tuollainen riskitön liisari kuulostaa varsin fiksulta.
 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
31
Eikai tuossa muuta ongelmaa ole kuin että nuo liisareiden kilometrit on laskettu aika pieniksi niissä laskelmissa mutta jos ne osuu omiin kulkemisiin sopivasti niin varmasti huolettomampaa kuin auton omistaminen. Joskus katsoin että omilla ajoillani liisari alkoi olla niin kallis että halvempaa olis ostaa perinteisellä osarilla.

Asun pk-seudulla, joten kaikki tarvittava lähellä. Työmatka 9km suuntaan, joten fillarilla vähän kaukana.Lisäksi, 3vuoroduuni ja muutenkin huonot julkiset duuniin, joten auto tavallaan must.

Itsekkin laskenut,että kilometrit laskettu aika alas ja sitten sopimuksen yli menevät ihan hermottomat kalliita. Mutta eipä niitä km kauheesti nykyiseltä tulisi
 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
31
Noista kuukausimaksuista näkee hyvin myös sen, että minkä verran kuukausikulut kasvavat kun vaihtaa siitä hinnat-alkaen kirpusta johonkin hienompaan. Kuukausierät tuplaantuvat herkästi.

-
Jos tarvitsisin jonkun perheauton, niin todennäköisesti tulisi ostettua omaksi pidemmällä sopimuksella, mutta sinkun pikkuautoksi tuollainen riskitön liisari kuulostaa varsin fiksulta.
Samalla fiiliksellä. Jonkun pienen kauppakassin saa edullisesti. Mutta vaihdappa hienompaan ja tilavaan perheautoon, niin ei mielestäni ole mitään järkeä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Persnettoahan leasingin käyttäjä tekee verrattuna itse auton omistamiseen. Ai miksikö? No siksi, että leasing-yhtiön on tarkoitus tehdä leasing-toiminnalla voittoa. Eli leasing-yhtiön kulut ja kate tulee niiden normaalien auton omistamiskulujen päälle.

Lisäksi kannattaa huomioida, että leasingin keskeytys tulee kalliiksi, kun oman auton voi vaan myydä pois tai vaihtaa kun elämäntilanne muuttuu.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
569
Välillä yksityisleasing autoissa voi olla hyviä tarjouksia. Itse hankin just yksityisleasingillä Jaguar E-Pace neliveto automaatin vuokralla 550€/kk. Auton hinta 55k€. Laskin että tulee halvemmaksi kuin normi rahoituksella, eikä tarvi miettiä dieselautojen hintakehitystä, korjauksia, huoltoja yms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Välillä yksityisleasing autoissa voi olla hyviä tarjouksia. Itse hankin just yksityisleasingillä Jaguar E-Pace neliveto automaatin vuokralla 550€/kk. Auton hinta 55k€. Laskin että tulee halvemmaksi kuin normi rahoituksella, eikä tarvi miettiä dieselautojen hintakehitystä, korjauksia, huoltoja yms.
Minkä pituinen sopimus? Paljonko kilometrejä? 550€ kuulostaa melko edulliselta joten joku koira tuossa on haudattuna ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Persnettoahan leasingin käyttäjä tekee verrattuna itse auton omistamiseen. Ai miksikö? No siksi, että leasing-yhtiön on tarkoitus tehdä leasing-toiminnalla voittoa. Eli leasing-yhtiön kulut ja kate tulee niiden normaalien auton omistamiskulujen päälle.

Lisäksi kannattaa huomioida, että leasingin keskeytys tulee kalliiksi, kun oman auton voi vaan myydä pois tai vaihtaa kun elämäntilanne muuttuu.
Aina ei tee. Joskus autotehtailla ja autokaupoilla on varastoissa autoja joita ei meinaa saada kaupaksi ja silloin niitä tuupataan erinomaisilla diileillä liisareiksi, jotta saadaan vähän käytettyjä parin vuoden päästä myyntiin.

Yksityinen omistaja ei saa käytetystä autosta yleensä yhtä paljon rahaa myydessä kuin autokauppias, joten arvonalenema on joissain tapauksissa autokaupalle pienempi liisarissa kuin yksityisomistajalle ekojen vuosien aikana.

Oman auton myynti on yleensä todella kallista jos sen joutuu tekemään nopeasti.

Parinkymmenen tonnin autossa joutuu usein tinkimään monta tonnia jos haluaa kaupat heti.

Siihen verrattuna se muutaman kuukauden pari sataa per kk on pieni hinta.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
569
Jaguarilla oli todella hyvä 48kk/10tkm per vuosi 469€/kk. Itselle riitti noi kilsat koska toinen auto on työsuhdeauto vapaalla autoedulla. Mutta lisävarusteet nosti hinnan 550€/kk. Toi tarjous loppui jo. Tosin itsekin vähän epäilin hintaa ja yritin lukea kaikki pienet präntit :geek:.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Jaguarilla oli todella hyvä 48kk/10tkm per vuosi 469€/kk. Itselle riitti noi kilsat koska toinen auto on työsuhdeauto vapaalla autoedulla. Mutta lisävarusteet nosti hinnan 550€/kk. Toi tarjous loppui jo. Tosin itsekin vähän epäilin hintaa ja yritin lukea kaikki pienet präntit :geek:.
Harmi kyllä että nuo parhaat tarjoukset ovat nimenomaan tuolla 10tkm vuosittaisilla ajoilla. Tuo riittää hädin tuskin keskivertoautoilijalle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Ei kyse ole "parhaasta tarjouksesta", vaan siitä että auto arvonlasku noilla kilometrimäärillä on pientä ja siksi leasing-hintakin on pienempi.

Esimerkkinä alle 50000km ajetut neljä vuotta vanhat Audi Q3:t maksavat nettiautossa noin 30000e kun uutena ovat maksaneet noin 38000-42000e. Eli arvonlaskua noin 10000-12000e neljässä vuodessa.

Tuon Q3:sta vastaavan E-pacen 4 vuoden kustannukset ovat 26400e. Tuolla 16000-14000 kustannuserotuksella maksaa ihan mukavasti huoltoja ja pyyhkimien vaihtoja ynnä muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
31
Oman auton myynti on yleensä todella kallista jos sen joutuu tekemään nopeasti.

Parinkymmenen tonnin autossa joutuu usein tinkimään monta tonnia jos haluaa kaupat heti.

Siihen verrattuna se muutaman kuukauden pari sataa per kk on pieni hinta.
TUokin on mietyttänyt paljon.
Jos tekee leasing sopimuksen, niin että sopimuksen päätyttyä autu takaisin liikkeeseen ei joudu murehtimaan myymisestä itse. Jotenkin todella kätevää
 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
31
Jaguarilla oli todella hyvä 48kk/10tkm per vuosi 469€/kk. Itselle riitti noi kilsat koska toinen auto on työsuhdeauto vapaalla autoedulla. Mutta lisävarusteet nosti hinnan 550€/kk. Toi tarjous loppui jo. Tosin itsekin vähän epäilin hintaa ja yritin lukea kaikki pienet präntit :geek:.
saanko tiedustella mistä löysit tuon tarjouksen?
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
569
Se oli ihan jaguarin sivuilla, ja ALD on leasing yhtiönä. Näin sen jo viimevuoden lopulla, mutta helmikuussa tein sopparin ja auton sain pari viikkoa sitten. Toi leasing tarjous loppui maaliskuussa. Ylläoleva Audi Q3 vertaus on aika optimistinen. Tollainen 30k€ 4v vanha Q3 on kylläkin uutena maksanut luokkaa 45k€+. Ja jos pyyntihinta on tollainen, niin liikkeen hyvityshinta on ollut luokkaa 27k€. Ja pitää muistaa että tässä leasing hinnassa on mukana rahoituskulut, arviolta 5k€. Huoltojen hinnaksi arvioin 1000€/4v jotka kuuluu leasing hintaan. Varmaankin taloudellisesti samanlaisen auton osto osamaksulla olisi tullut suht saman hintaiseksi, mutta tämä yksityisleasing on todella huoleton vaihtoehto. Mutta toi Jaguar tarjous oli poikkeustapaus. Laskin Allinone hinnan samalla autolle ja se oli luokkaa 800€/kk. Ja kyseessä on ns. ”kakkosauto”, jolle ei tule kilsoja niin paljoa. Tarvitsin veneen vetoon vähän isomman nelivedon ja vaimolle auton jolla pääsee töihin. Pidemmät ajot ajetaan toisella autolla.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
173
Yksityisleasing alkoi kiinnostamaan, kun ei nappaa auton omistaminen tällä hetkellä. Toki leasingissä varjopuolena on korkeampi auton hinta verrattuna oman ostoon. Plussapuolena olisi riskittömyys auton pitämisestä, autoilu maksaa sen tietyn kk-maksun eikä tarvitse miettiä tuleeko ylläreitä kun haluaa autosta eroon. Ylläri on ollut esim. dieselautoihin liittyvä paniikki joka on varmasti vaikuttanut vanhasta dieselistä saatavaan hintaan.

Vähän mietityttää eri liikkeiden tarjoamat "leasing"-sopimukset joista jotkut ovat todellisia leasingejä (ALD), toiset taas jonkinlaisia rahoitus- ja takaisinostosopimuksia. Sillä kai ei ole väliä jos lopputuote on sama eli auto palautuu liikkeeseen sopimuskauden loputtua ja kk-erä on mitä on?

Näyttää siltä että mitä lyhyempi sopimus, sitä enemmän joutuu suhteessa maksamaan. Se on ihan järkeenkäypää jos ottaa huomioon arvonalenemisen. Samaten lisävarusteista joutuu maksamaan suhteettoman paljon, koska ne käytännössä maksatetaan kokonaan sopimusaikana. Tuo kannustaa ottamaan alimman järkevän tasoisen auton minimivarusteilla.

Mietityttää myös kannattaako edes harkita täyshuoltoleasing-sopparia, jos vaihtoehtona on halvempi sopimus johon ei kuulu huoltoja mutta autossa on takuu voimassa koko sopimusajan. Määräaikaishuoltojen hinnat mukaan laskienkin huolloton sopimus olisi halvempi. Esim. 3 vuoden takuulla mentäisiin sopimusaika ja tapeltaisiin huollossa jos jotain takuuaikana hajoavaa yritetään laittaa asiakkaan piikkiin. Huoltoleasingissa laskutettaisiin myös renkaista jne. joitten vaihto ei ehdi tulla sopimusaikana eteen ainakaan mun kilometrimäärillä.

Onko kokemuksia yksityisliisureista?
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
168
Vähän mietityttää eri liikkeiden tarjoamat "leasing"-sopimukset joista jotkut ovat todellisia leasingejä (ALD), toiset taas jonkinlaisia rahoitus- ja takaisinostosopimuksia. Sillä kai ei ole väliä jos lopputuote on sama eli auto palautuu liikkeeseen sopimuskauden loputtua ja kk-erä on mitä on?
Pienelläpainettuna sopimuksissa voi olla paljonkin eroja, voiko liike siirtää sopparin kolmannelle osapuolelle? Miten käy konkurssin tai liikkeen myynti tapauksessa? Kurjaahan se olisi jos konkurssipesän velkojat alkaisi karhuamaan auton hintaa "leasing" sopimuksen tehneeltä, liikettä mihin palauttaa auto kun ei enää olisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Näissä kannattaa aina ennen sopimuksen tekoa tarkistaa että missä kunnossa auton tulee olla sopimuksen päättyessä. Eli hyväksytäänkö edes pieniä naarmuja vai pitääkö viedä pajalle fiksattavaksi.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
173
Pienelläpainettuna sopimuksissa voi olla paljonkin eroja, voiko liike siirtää sopparin kolmannelle osapuolelle? Miten käy konkurssin tai liikkeen myynti tapauksessa? Kurjaahan se olisi jos konkurssipesän velkojat alkaisi karhuamaan auton hintaa "leasing" sopimuksen tehneeltä, liikettä mihin palauttaa auto kun ei enää olisi.
Hyvä pointti. Jos on aito leasing-sopimus, auto on vain vuokralla eikä siinä ole rahaa kiinni -> ei isoa ongelmaa.

Jos taas on rahoitus- ja takaisinostosopimus, se on rahoitusyhtiön kautta ja niillä on pienempi riski mennä konkkaan kuin autoliikkeellä. Autoliike on oikeastaan vaan välikäsi siinä tapauksessa, voin kyllä kuvitella että jos on sopimus jossa esim huollot on sidottu liikkeeseen X sopimuskautena, konkka tai vaan edustuksen siirtyminen aiheuttaa jotain päänsärkyä.

Jos rahoitusliike menisi nurin tai ostettaisiin, auton velka ja sopimus siirtyisivät konkurssipesälle tai ostavalle firmalle. Mutta eikö tuollainen skenaario ole ihan sama kuin se jos ostat auton normaalilla tavalla velaksi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
TUokin on mietyttänyt paljon.
Jos tekee leasing sopimuksen, niin että sopimuksen päätyttyä autu takaisin liikkeeseen ei joudu murehtimaan myymisestä itse. Jotenkin todella kätevää
Tämähän on se lähes ainoa syy käyttää leasingautoa ostamisen sijaan.

Mietityttää myös kannattaako edes harkita täyshuoltoleasing-sopparia, jos vaihtoehtona on halvempi sopimus johon ei kuulu huoltoja mutta autossa on takuu voimassa koko sopimusajan. Määräaikaishuoltojen hinnat mukaan laskienkin huolloton sopimus olisi halvempi. Esim. 3 vuoden takuulla mentäisiin sopimusaika ja tapeltaisiin huollossa jos jotain takuuaikana hajoavaa yritetään laittaa asiakkaan piikkiin. Huoltoleasingissa laskutettaisiin myös renkaista jne. joitten vaihto ei ehdi tulla sopimusaikana eteen ainakaan mun kilometrimäärillä.
Kai tätä voi verrata omaksi ostettavan auton huolenpitosopimukseen. Mikä tahansa ylimääräinen rahaa vastaan tarjottava, mitä pitää erikseen mainostaa ja tyrkyttää, on vain yksi firmalle voittoa tuottava hyödyke, jonka myynti on bisnestä. Sen pitää keskimäärin olla myyjän eduksi, eli se tulee keskimäärin asiakkaalle kalliimmaksi. Osittaisen vakuutuksen tavoin se voi joskus tulla asiakkaalle halvemmaksi, mutta tämä ei tarkoita että se välttämättä kannattaisi ostaa. Uuden auton ostajalle/vuokraajalle on aivan vitun sama, jos elinkaaren aikana pitää maksaa yksi huolto enemmän tai ostaa yksi rengaskierros omaan laskuun, vaikka toki tätä yritetään alunperin välttää arvioimalla luvut oikein. Muut seikat merkitsevät enemmän, vaikka lisäkustannus toteutuu. Jos normaali tehdastakuu on voimassa koko pitoajan, ei ole suuria huolia muutenkaan.

Kampanjatarjoukset ja muut skenaariot, joissa jonkin ylimääräisen ostaminen tulee kokonaisuutena edullisemmaksi, ovat asia erikseen. Joskus lisäpalvelu tai lisäetu voi olla kannattava. Joskushan vahingossa tarjotaan muutenkin halutun tuotteen päälle jopa ylimääräistä samaan rahaan ilman kääntöpuolia, jolloin etuun tarttuminen voi olla varmuudella kotiinpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Olen tässä miettinyt liisausta mutta onko missään palvelua jossa voisi verrata keskenään eri toimittajia? Lisäksi kiinnostaa kun olen laskenut kilsoja tulevan vuodessa 35-40tkm, niin liising hinnat on jo 1000€/kk jolloin auton ostaminen rahoituksella olisi halvempaa. Nyt kun sähköt kehittyy niin ei haluaisi välttämättä ottaa riskiä jos hinta tippuu vauhdilla niin joku vuosi kaksi olisi järkevä liisari.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Jos pitää autoa niin lyhyen aikaa, että harkitsee leasingia, niin mahtaako olla kovin realistista pelätä auton(oli se sähkö tai ei) kovaa arvonlaskua ihan vain siksi, että sähköautot kehittyvät?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Jos pitää autoa niin lyhyen aikaa, että harkitsee leasingia, niin mahtaako olla kovin realistista pelätä auton(oli se sähkö tai ei) kovaa arvonlaskua ihan vain siksi, että sähköautot kehittyvät?
Ehkä ei kannata pelätä. 4v tuntuu olevan ihan ok aika vielä pitää auto kun tulee kilsoja, niin arvo on siinä ajassa ainakin sen 50% tippunut. Jotain siis saisi jos omaksi maksaa.
Olen tässä katsellut, että leasing voisi olla yksi vaihtoehto mutta uusille saa sen min 2v, käytetyille saa min 1v. Sitten kun katsoo kk-hintaa, niin se on aika kova verrattuna siihen, että ostaisikin auton rahoituksella ja maksaisi pois. Jos kilsoista tippuisi sinne 25tkm, niin leasing ois ihan no braineri.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Saa kyllä aika raju katastrofi tulla että rahari 0-1 % nimelliskorolla tulis kalliimmaksi kun leasing, poislukien noi pikkukipot ja erikoistarjoukset.

Samoja juttuja laskeskelin 4-5 vuotta sitten 40 tkm kilsoilla ja leasingissa tuli silloinkin turpaan ja paljon. Käytännössä maksoin saman kun rahari ilman loppuerää mutta raharilla se auto jää sulle...
Nyt kun vertaillut, niin leasing on todella kallis jos ajaa paljon, jollekin kellä tulee se 10-15tkm vuodessa, niin ihan ok hinta vielä kuukausitasolla. Rahoituksella ja nykyisillä korot+kulut, niin paljon ajavalle se on vain vielä halvin vaihtoehto jos kaipaa jotain uutta autoa alle tai miksei käytettyäkin.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Itseäni alkoi jurppimaan autoilun kalleus ja kun kilometrejä Helsingin keskustassa asuvana tulee todella vähän, niin vaihdoin kolmisen vuotta sitten W204-Mersun liisattuun Ford Fiestaan. Olihan tuossa alkuun vähän ihmettelemistä, mutta autoilun vuosikulut putosivat alle puoleen ja Fiesta on ollut jopa yllättävänkin passeli omiin tarpeisiin.

Toistaiseksi ollut siis ihan tyytyväinen, 4v / 60 000 tkm Laakkosn FiksuDiilillä maksaa 240€ / kk, huollot, vakuutukset yms. menee omasta pussista. Titanium-varustelutaso, huoltoväli 2v ja uusi auto takuineen, niin on ollut aika huolettomia kilometrejä. Rahoituksella olisi ollut about saman hintainen, mutta vaivattomuus viehätti ja käänsi päätöksen leasingin eduksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Juu kyllähän tuolla kilsoilla leasing on ns. ilmainen jos kaipaa autoa edes joskus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
75
Auton hankinta ollut jo hetken aikaa mielessä, mutta koska kilsat jäävät niin vähäisiksi (työmatkat n. 5km/suunta) vuositasolla niin tällainen yksityisliisari pariksi vuodeksi alkoi myös kiinnostaa, jotta näkisi mihin suuntaan oma elämäntilanne ja autokanta kehittyy. Esimerkiksi Delta Driven kautta saisi uuden Mazda 3:n 24kk diilillä, teilun parin tonnin käsirahalla ja 15tkm/vuosi kilometrillä noin 250 eurolla kuussa:

1613308776233.png

Vastaavasti jos haluaisi hankkia oman vastaavan mallin, olisi kyseessä pari vuotta ajettu ja noin 70k ajettu auto, kuukausierä 36/48kk rahoituksella olisi samaa luokkaa kuin yllä, käsirahaa joutuisi laittamaan melkein tuplat ja jäisi sinne vielä vähän jämäriäkin maksettavaksi neljän vuoden päähän autosta jonka arvo voi pudota hyvinkin nopeasti samassa ajassa. Ajoneuvoverot, vakuutukset ja huollot, sun muut juoksevat kulut olisivat about samat molemmissa tapauksissa - uuden vakuutus hieman kalliimpi, mutta vastaavasti huoltokulut varmasti kovemmat enemmän ajetulla kun kilometrejä alkaa olla jo reilu 100k mittarissa. Ja onhan se uusi auto aina uusi...

Onkohan näillä kilsoilla mitään järkeä lähteä edes miettimään tuota oman hankkimista? Takkiin auton kanssa ottaa joka tapauksessa, mutta oma olisi oma sitten 4v päästä. Parashan tietenkin olisi jatkaa tätä autotonta elämää julkisten varassa tai hankkia se parin tonnin katiska pihaan seisomaan, mutta tuo reilun 300€/kk vaikuttaa kuitenkin hyvinkin kohtuulliselta huolettomuudesta ja uudesta autosta.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
254
Olen myös pyöritellyt näitä rahoitusmalleja kun ajoa tulee vain n. 4000 km vuodessa. Lopulta joku 100-200 tkm ajettu luotettava pikkuauto bensakoneella on halvin ja melkein huolettomin kun käyttää vain ajoissa huollossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
4000km ajoilla (keskimäärin 10km per päivä) voi jo miettiä tarviiko autoa ollenkaan, vai riittäisikö sähköpyörä tai vastaava kulkemiseen.
 

Jerry Brudos

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
3 kpl auto vuodeksi diilejä tehnyt. Hyvä, helppo, joskaan ei halvin tapa autoilla. 4/5.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
rupesin tuossa miettimään käyttäjälle auton vaihto joka ajelee ehkä 15tkm vuodessa, että olisiko turvallinen tapa siirtyä hybridiin leasing vaihtoehdolla, hyundailta saisi 319€/kk ionicin, vanha malli joten haluttavuus voi laskea joten oman rahan sitominen ei ehkä ole siihen järkevää. Tähän näkyy saavan aika paljonkin vuotuisia kilsoja ilman kauheaa lisähintaa. Huoltojen kanssa 15tkm / vuosi noin 360€/kk ilman käsirahaa.

 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Meillä ollut 2kpl Laakkosen Fiksudiilejä. 2017 kun toi oli uusi juttu lanseerasivat sen todella halvalla. Esim. BMW 116dA business 48kk/60tkm 269e/kk. Otinkin tollaisen 7/2017, tosin ruksin siihen n.50e/kk edestä lisävarusteita. Autolla on nyt ajettu vajaa 50tkm (Koronan takia vähentyneet ajot, muuten ois 60tkm aika lähellä jo). Otin samaan aikaan Myös Mini Clubman Cooper A:n, ja se oli n. 310e/kk perusvarusteilla (otin kyllä siihenkin sen 50e/kk lisävarusteita). Yliklilsta molmepiin oli 0,11e/km. Monestakin syystä siihen tuli lopulta tosi vähän kilsoja ja Korona-aika vielä päälle. Niinpä myin sen pois (itse asiassa Laakkoselle) vajaa vuosi ennen sopparin päättymistä 25tkm ajettuna ja sain käytännössä omani pois (fiksudiilin hyvä puoli). Tosi tyytyväinen oon ollut tohon malliin kyllä. Nyt vaan on hinnat noissa nousseet tosi paljon.

Black Fridayna oli hyviä tarjouksia Laakkonen/ALD yksityisliisareista ja tilasinkin BMW X3 30e Charged edition M Sportin. 36kk/45tkm ja hintaa tuli 679e/kk. Perusmalli ois ollu 552e/ll, mutta M Sport teki 50e/kk ja vetokoukku 30e/kk ja pari muuta varustetta nosti hinnan tonne. Silti mun mielestä hyvä diili >70te autosta. Omien laskujen mukaan hyvä diili noilla 15tkm/vuosi kilsoilla on alle 1% auton hinnasta maksu/kk. Ja sehän mulla on toteutunut aina. Niin ja ylikilsat toss on 0,20e/km. Jos ois halunnut vuosikilsat 20tkm, ois ollut 50e/kk lisää.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
rupesin tuossa miettimään käyttäjälle auton vaihto joka ajelee ehkä 15tkm vuodessa, että olisiko turvallinen tapa siirtyä hybridiin leasing vaihtoehdolla, hyundailta saisi 319€/kk ionicin, vanha malli joten haluttavuus voi laskea joten oman rahan sitominen ei ehkä ole siihen järkevää. Tähän näkyy saavan aika paljonkin vuotuisia kilsoja ilman kauheaa lisähintaa. Huoltojen kanssa 15tkm / vuosi noin 360€/kk ilman käsirahaa.

No ei toikaan mikää supertarjous ole. Laakkosella oli Black Fridayna näitä:

330e x Drive Charged Edition 36 kk ja 45 tkm 459€/kk

Toi oli jo halpa. Ja siis aito liisari, sisältäen kaikki huolloy ja pientarvikkeet + sijaisauton huollon ajaksi.
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
241
En jaksa uskoa, että tuo yksityisleasing tulee ns. halvaksi. Aina se palveluntarjoaja omansa välistä ottaa. Jos kilometrejä tulee vähän kullkee julkisilla ja taksilla. Ja jos välttämättä autoa tarvitsee niin ei joku 2010 fiesta tms paljoa maksa. Sisältyykö noihin kk hintoihin vakuutukset?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 205
No jos ainoa kriteeri on halvin mahdollinen liikkuminen, niin varmaan 2010 Fiesta on halvempi, mutta varmaan näillä yksityisleasingeja harkitsevilla on muita asioita vaakakupissa. :hmm:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Ei sen olekkaan tarkoitus olla halpa, vaan helppo.
Tietysti joku houkutteleva 299 € / kk hintalappu helpottaa tuotteen myyntiä niille jotka sitä tarvitsevat ja harkitsevat.
Toki palveluntarjoajan tulee kattaa omat kulunsa ja tehdä vielä vähintään kohtuullinen voitto, muuten toiminta ei kannata.

Tuollainen leasing on helppo, jos ajaa kohtuullisesti ja haluaa tehdä sen uudella autolla, eikä halua sitoa rahaa siihen autoon.
Vakuutukset ja verot noissa joutuu yleensä maksamaan itse, osa kun on puhtaita osamaksurahoituksia takaisinostosopimuksella ja osa ihan oikeita liisareita ( rahoitus- tai huoltoleasing ).

Ehdottomasti halvintahan on ajaa vanhalla pienikulutuksisella pulkalla, jossa ei ole turhia rikkoutuvia osia ja arvonalenema on olematon.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
No jos ainoa kriteeri on halvin mahdollinen liikkuminen, niin varmaan 2010 Fiesta on halvempi, mutta varmaan näillä yksityisleasingeja harkitsevilla on muita asioita vaakakupissa. :hmm:
Tämä. Mulla on tainnut pari kertaa ollut hetken yli 100tkm ajettu tai yli 5v ikäinen auto. 2002 ostin uuden e46 320d:n ja ajoin sillä 5v/105tkm ja 2015 ostin 4v vanhan Skoda Yetin 90tkm ajettuna ja myin 2017 110tkm ajettuna (kakkosauto). Autoja nopeasti laskettuna ollut 17kpl.

En jaksa uskoa, että tuo yksityisleasing tulee ns. halvaksi. Aina se palveluntarjoaja omansa välistä ottaa. Jos kilometrejä tulee vähän kullkee julkisilla ja taksilla. Ja jos välttämättä autoa tarvitsee niin ei joku 2010 fiesta tms paljoa maksa. Sisältyykö noihin kk hintoihin vakuutukset?
Ei ole vakuutukset noissa.

Eihän uuden auton hommaaminen koskaan halpaa ole. Luultavimmin ALD esim tossa X3 tapauksessa saa paljon halvemmalla kuin mitä minä. Useita tuhansia uskoisin (Laakkonen myi varmaan satoja BMW -hybridejä tosta BF -tarjouksesta ALD:lle).

Tossa esimerkki 2019 BF tarjouksesta (tuolloin vain 530e tarjolla yhtenä mallina, 2020 oli 3-sarja, 5-sarja, X3 ja X5. Ja 3- ja 5- sarjalaiset xDrivenä ja takevtona ja Sedan/Touring)

Ajankohtaista arkistot - ALD Yksityisleasing
11 prosenttia Suomeen tänä vuonna rekisteröidyistä BMW 530e Plug-in -hybrideistä myytiin viime Black Fridayna. Kyseessä on BMW:n suosituin malli Suomessa tällä hetkellä. Niitä on rekisteröity tänä vuonna 538 kappaletta, joista yli joka kymmenes juontuu Black Friday -viikonlopusta. Kyseessä oli Euroopan ja Suomen suurimman leasingyhtiön ALD Automotiven yksityisleasingkampanja.

– ALD:n Black Friday näkyy jälleen digitaalisessa mediassa. Viime vuonna tavoittelimme 50 myytyä autoa. Myytyjä kertyi huomattavasti iloisemmin. Tavoite ylittyi 140 prosentilla. Nyt panostamme vielä enemmän, Rinne sanoo.

Eli jos yhtä mallia meni noin paljon, niin varmasti myivät tosiaan satoja autoja ALD:lle laajemmassa 2020 kamppiksessa. Tältä pohjalta hinnatkin varmaan kohdallaan.

Pyörittelin ton X3:n ostoa myös (oli jopa hyvä 0.9% korkotarjous, BF liittyen), en vain saanut 3-4 vuoden pitoajalla mitenkään järkeväksi kuluja. Ja jälleenmyynti ois jäänyt mun vaivaksi (=täysin epävarmaa, mitä tosta saa 3-4v jälkeen). Tai oisinhan mä voinut irroittaa vaikka sijoituksista ton 70te ja ostaa auton käteisellä. Tässä nyt vielä vähemmän järkeä. Kyllä 70te tekee ihan hyvin itsekseen töitä pörssissä mulle.

Nythän tollaisen saa vaikka BMW easyleasen kautta:
UUTTA! X3 xDrive 30e A Plug-in Hybrid Charged Edition – BMW EasyLease
Klikkaa m-sportin ja kilsat 45tkm niin hups. 1008e/kk (ja puuttuu vielä mun lisävarusteet, Comfort access, koukku, akustiikalasit, parking assistant), eli 350-400e/kk enemmän kuin mitä BF kamppis. Ei taida kyllä noilla hinnoilla kauppa kovin hyvin käydä...

Käyttöehdot
Leaseplanilla näköjään 906e (+M Sport + varusteet) eli taitaa mennä >1000e sielläkin, eikä muuten ole toi Charged edition, vaan perus business.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
En jaksa uskoa, että tuo yksityisleasing tulee ns. halvaksi. Aina se palveluntarjoaja omansa välistä ottaa. Jos kilometrejä tulee vähän kullkee julkisilla ja taksilla. Ja jos välttämättä autoa tarvitsee niin ei joku 2010 fiesta tms paljoa maksa. Sisältyykö noihin kk hintoihin vakuutukset?
Uusia yksityisliisareita saa joskus tosi hyvinä diileinä jos/kun autotehtailla on myymätöntä varastoa ja se pitää saada menemään jonnekin.

Autotehtaan näkökulmasta on usein parempi laittaa autot liisareina "sivukanavaa" pitkin ulos kuin alentaa kaikkien myytävien autojen hintaa. Jos se ensimmäinen liisaridiili ei voittoa juuri tuotakaan, niin auto saadaan kuitenkin ulos ja elinkaaren aikana se kuitenkin käy marmoritiskillä huollossa jne.
 
Viimeksi muokattu:

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
En jaksa uskoa, että tuo yksityisleasing tulee ns. halvaksi. Aina se palveluntarjoaja omansa välistä ottaa.
Se voi tulla oikeasti halvaksi, jos palveluntarjoaja saa syystä tai toisesta erän autoja merkittävästi listahintaa halvemmalla. Jos auto on hyvin arvonsa säilyttävää mallia, niin joku parin vuoden liisaushinta voi olla käsittämättömän halpa.

Harvemmin näitä Suomessa näkee, mutta UK:ssa ei ollut mitenkään tavatonta, että jotain E-mersua sai vähän yli £200/kk 24 kk-sopimuksella. En tiedä, mitä koiria näihin olisi ollut haudattuna. Ainakin kaikista lommoista ja naarmuista olisi tullut kunnon lasku perässä.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Mitäs mieltä porukka on tästä tästä diilistä?

Uusi C-HR vuodeksi 259 €/kk - Metroauto Oy

Elikkä Toyota C-HR vuodeksi 259€/kk , tuon arvo tippuu todennäköisesti ekana vuonna enemmän kuin 3108€.

Kysymykseksi oikeastaan jää, että mitäs sitten vuoden päästä :)
Ihan ok diili. Kai tota voi jatkaakin, jos tyytyväinen on? Ja onhan noita tarjouksia liki jatkuvasti. Pitää vain olla nopea .
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
645
Mitäs mieltä porukka on tästä tästä diilistä?

Uusi C-HR vuodeksi 259 €/kk - Metroauto Oy

Elikkä Toyota C-HR vuodeksi 259€/kk , tuon arvo tippuu todennäköisesti ekana vuonna enemmän kuin 3108€.

Kysymykseksi oikeastaan jää, että mitäs sitten vuoden päästä :)
Itsellä vastaavalla diilillä Corolla Hybrid Touring Sports 1.8 289€/kk, joka loppuu heinäkuussa ja tilalle tarvitsisi keksiä jotain. Eiköhän näitä tule jos on vain hereillä - nyt tarjoavat näköjään samaa autoa 2.0 koneella "vähän ajettuna" 339€/kk vs oma oli uusi pakasta vedetty.

En saanut itsekään perusteltua miksi tuo diili ei olisi kannattava, jos haluaa uudella autolla ajaa. Kannattaa huomioida, että Toyotassa on huoltoväli 12kk/15tkm joten ensimmäinen määräaikaishuolto kannattaa laskea mukaan tuohon kululaskelmaan (165€ esim ATOY:lla).
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
158
Itsellä vastaavalla diilillä Corolla Hybrid Touring Sports 1.8 289€/kk, joka loppuu heinäkuussa ja tilalle tarvitsisi keksiä jotain. Eiköhän näitä tule jos on vain hereillä - nyt tarjoavat näköjään samaa autoa 2.0 koneella "vähän ajettuna" 339€/kk vs oma oli uusi pakasta vedetty.

En saanut itsekään perusteltua miksi tuo diili ei olisi kannattava, jos haluaa uudella autolla ajaa. Kannattaa huomioida, että Toyotassa on huoltoväli 12kk/15tkm joten ensimmäinen määräaikaishuolto kannattaa laskea mukaan tuohon kululaskelmaan (165€ esim ATOY:lla).
Tulihan se sieltä


Soppari tehty ja saan kärrin alle huhtikuussa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Tulihan se sieltä


Soppari tehty ja saan kärrin alle huhtikuussa.
Onko tämän todelliset kulut siis 259e/kk + 600e toimituskulut + 100e perustamiskulu + 8e/kk ? ELi onko noi toimituskulut yms. laskettu mukaan?

Vai tuleeko noista vielä 600e/12kk = +50e
100e/12kk =+ 8e
8e*12kk = n. 96e

-kaupan päälle?
--

Itseäkin ohuesti houkuttais tuo, riippuen just siitä mitä "lisäkuluja tuossa" tulee kaupan päälle.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
322
Onko tämän todelliset kulut siis 259e/kk + 600e toimituskulut + 100e perustamiskulu + 8e/kk ? ELi onko noi toimituskulut yms. laskettu mukaan?

Vai tuleeko noista vielä 600e/12kk = +50e
100e/12kk =+ 8e
8e*12kk = n. 96e

-kaupan päälle?
--

Itseäkin ohuesti houkuttais tuo, riippuen just siitä mitä "lisäkuluja tuossa" tulee kaupan päälle.
Pienellä präntillä kaikki sis hintaan. Tuo perustamiskulu 100e on erotettu pisteellä, mutta yleensä autorahoituksissa kuuluu lopulliseen rahoitettavaan summaan.

Esimerkkilaskelma: Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid Active Edition 26.589,61 € sis. Winter Pack 490 € ja toimituskulut 600 €.Perustamiskulu 100€, käsiraha 0€, rahoitettava osuus yht. 26.589,61 €, rahoitusaika 60 kk, Korko 0,1 %, kk-erä 258,14 €/kk sis. käsittelymaksu 8 €/erä, MetroAuton sitova ostotarjous 12 kk jälkeen.
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
158
Ei oo muuta kuin 259€/kk.

Autoliike sitoutuu ostamaan auton takaisin 12kk kuluttua itselleen (jäljellä oleva pääoma).

Tietty vakuutukset, ajoneuvoveron ja ensimmäisen huollon joutuu maksaan itse.

Jatko tai auton lunastus ei tod näk kannata omassa tapauksessa, eli auto palautuu myyjälle ja ne pistää sen vaihdokkina kiertoon.
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Ei kai näihin mitään 600€ toimituskuluja joudu itse maksamaan?

259€ on kyllä halpa hinta, Beelyssä halvimmat autot 15tkm ovat noin 300€/kk vakuutuksen kanssa, eli vain hiukan halvempia. Tuolla saa siis jonkun 5v vanhan Dacia Sanderon. Huollot kuuluvat Bellyssä mukaan, mutta uuteen Toyotaan ei tarvitse mitään tehdä paitsi eka 160€ huolto.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 377
Viestejä
4 159 027
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom