Auton tyhjäkäynti käyttäytyy oudosti.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
486
Mikähän voisi olla autossa vikana kun tyhjäkäynti toimii todella erikoisesti. Suurimmilta osilta se toimii hyvin ja pitäytyy n. 1000 kierroksen kieppeillä, hiukan alle. Välillä taas kun auton pysäyttää kierrokset menevät n. 500-1300-500-1300-500 väliä jatkuvasti. Jos polkaisee kaasua, tyhjäkäynti saattaa rauhoittua. Jos auton antaa seisoa paikoillaan tekemättä mitään, se saattaa sammua minuutin päästä tai vaihtoehtoisesti moottorivalo käynnistyy, joskus kierrokset saattavat tasoittua normaaliksi ihan omillaan. Ajaessa mitään haittaa tai vikaa ei huomaa.

Onkohan tuommoinen kallis operaatio korjata huoltoasemalla? Mikähän on todennäköisin ongelma?

Auto on Citroen C3, vuosimallia 2005.
 
Viimeksi muokattu:
Pistin raportin, jotta tämä siirrettäisiin autoalueelle.

Kannattaa varmaan kertoa myös auton merkki, malli ja ehkäpä jopa valmistusvuosi. Ties vaikka olisi joku tyyppivika.
 
Pistin raportin, jotta tämä siirrettäisiin autoalueelle.

Kannattaa varmaan kertoa myös auton merkki, malli ja ehkäpä jopa valmistusvuosi. Ties vaikka olisi joku tyyppivika.
Sekä moottorin tiedot lisäksi. Bensa ja hdi vehkeissä on hiukan eroa, sitikan vikoja taivastelevat sitruunapatonki-foorumilla.
 
Voi olla myös ns ilmaläppä likainen mikäli moottorissa sellainen on, tämä selviää kun ottaa auki ilmanputsarilta tulevan letkun moottorin puolelta ja puhdistaa kostealla rätillä läpän täysin puhtaaksi. Omani ei ollut Citröen mutta ao. läppä aiheutti likausuudellaan sen että ei aina sulkeutunut kunnolla ja tästä syystä tyhjäkäynti seilasi.
 
Mikähän voisi olla autossa vikana kun tyhjäkäynti toimii todella erikoisesti. Suurimmilta osilta se toimii hyvin ja pitäytyy n. 1000 kierroksen kieppeillä, hiukan alle. Välillä taas kun auton pysäyttää kierrokset menevät n. 500-1300-500-1300-500 väliä jatkuvasti. Jos polkaisee kaasua, tyhjäkäynti saattaa rauhoittua. Jos auton antaa seisoa paikoillaan tekemättä mitään, se saattaa sammua minuutin päästä tai vaihtoehtoisesti moottorivalo käynnistyy, joskus kierrokset saattavat tasoittua normaaliksi ihan omillaan. Ajaessa mitään haittaa tai vikaa ei huomaa.

Onkohan tuommoinen kallis operaatio korjata huoltoasemalla? Mikähän on todennäköisin ongelma?

Auto on Citroen C3, vuosimallia 2005.

Oletetaan, että bensa. Tarkista imuvuodot, tarkista polttoainesuuttimien liittimet ja vaihda tulpat.
 
Mikähän mahtais olla vanhassa A6 vikana ~2002. Käy "röpröttäen" täristen noin minuutin ajan tyhjäkäynnillä kunnes käynti tasaantuu ikäänkuin kaikki pytyt ei kävisi. Mitä kylmempi keli sitä pahemmin röpröttää voi jopa sammua.

1 vikakoodia näyttänyt sytytyspuola vaihdettu ja kaikki sytytystulpat sekä lämpötila-anturi mutta ei auttanut, silti röpröttää sen minuutin.

Kaasua polkemalla tokenee nopeammin.
2L kone 230t ajettu, vikakoodit "ok"
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa varmaa avata vähä et millä koneella ja paljon ajettu? Vikakoodit varmaa luettu?
 
Villi veikkaus on tyhjäkäyntimoottori joka jumittaa. vastaus siis C3:a koskien
 
Voi olla että sulla on vaan akku menossa huonoksi. Se kierrosten muuttuminen voi johtua vaan siitä että että se pyrkii lataamaan sitä akkua vähän väliä ja kierrokset vaihtelee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 638
Viestejä
4 537 573
Jäsenet
74 856
Uusin jäsen
KeisariLoL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom