• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Auton osto ulkomailta

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 136
Auton ostaminen ulkomailta, onko tuo järkevää? Olen katsellut lähinnä ruotsalaisia autoliikkeitä netistä, siellä on melko hyvä valikoima autoista kohtuu hintaan. Vuosimallit 2012-2014 tietyin varustein, automaatti yms keskihinta pyörii siinä 8000eur tietämissä. Auto vero pyörinee siinä 2-3K tuohon hintaan.
Mitäs kuluja siihen tulee päälle ja kannattaako käyttää tuontiin erikoistuneita yrityksiä vai tuoda itse? Onhan siinä tietty työtä ja byrokratiaa kaikkine lupineen, veroineen.
Kellään kokemuksia tai suosituksia auton tuonnista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
310
Yhtä autoa olen kuljetellut mukana muutamassa EU-maassa työskennellessä. Vain Suomessa siitä tosin piti maksaa veroa rekisteröinnin yhteydessä. Tuonti on nykyään varsin helppoa: tekee vain sähköisen käyttöönottoilmoituksen Suomeen tullessaan, sitten rauhassa ilmoituksen verojen maksua varten (myös sähköisesti), maksaa ja käy katsastamassa. COC-todistus kannattaa pyytää jo oston yhteydessä niin ei tarvitse sitten erikseen tilailla. Muuten pärjää ihan niillä kauppakirjoilla, jotka ostettaessa on tehnyt. Millekään yrityksille ei mielestäni kannata alkaa maksaa premiumia - niin yksinkertaisia nuo asiat ovat.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 368
Viestejä
4 196 190
Jäsenet
70 899
Uusin jäsen
kss247

Hinta.fi

Ylös Bottom