Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 353
Huh huh. Vähän vähemmän ajettu, mutta muuten ihan sama peli. Voi olla että bensa-autona menekki olisi parempaa.
180tkm vs 220tkm isossa dieselissä on se ja sama. Ei siitä voi noin paljoa hinta nousta, eriasia jos olisi joku 50 000km ajettu harvinaisuus...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Lähes "vastaava" 14 000€.
Mercedes-Benz E vaihtoautot

9 vuotta vanha 17 000€. Onhan siinä vielä ihan mukavasti hintaa. Tosiaan liikkeeseenhän tuo pitäisi laittaa ja siis hintaa alemmaksi, koska eihän liikkeet tuohon hintaan pysty ostamaan vanhaa diesel Mersua.
Mercedes-Benz E 350 CDI BE Coupé A Coupé 2011 - Vaihtoauto

Heh heh!
"Ajoneuvovero: 716 €/Vuosi

Nyt halvalla! Enempää ei voi hintaa tiputtaa."


Tuossa vielä lainaus. Mersu 9v ja keski-ikäiset on 11v sekä hinta 3000€. Mersu on siis huomattavan kallis ikäisekseen?
Eihän tuola ollut yhtään vastaavaa myynnissä 14 000e? Vain 220 tai 250 mallisia. Vai ehtikö jo mennä?

Mutta tosiaan ei varmasti ole helppo myytävä tuo mersu. Noin kallis auto, mutta coupena ei ole yhtä kätevä kuin farmari. Hieno on kyllä, mutta ei järin käytännöllinen myöskään käyttäkustannusten puolesta. Ja yksityiseltä aina vähän jännittää ostaa noinkin kallista autoa.

Veikkaisin että johonkin 14 000e pintaan menisi nopeasti kaupaksi?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Eihän tuola ollut yhtään vastaavaa myynnissä 14 000e? Vain 220 tai 250 mallisia. Vai ehtikö jo mennä?
Nuo edulliset oli tosiaan pikkukoneisia.

Outoa kyllä kun ei ole 8kk aikana mennyt Mersu kaupaksi. :facepalm: On kyllä hyvä moottori, mutta korimalli ei ole hirmu käytännöllinen.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 338
Korimalli ja moottori ei sovi yhteen. Kyllä coupe pitää olla bensakoneella, diisselit sopii korkeintaan perus farkkukäyttistyömatka-autoon.

Se on se suurin syy, miksi tuo ei ole kaupan mennyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Korimalli ja moottori ei sovi yhteen. Kyllä coupe pitää olla bensakoneella, diisselit sopii korkeintaan perus farkkukäyttistyömatka-autoon.

Se on se suurin syy, miksi tuo ei ole kaupan mennyt.
Paljonko uskoisit (ja toki myös muut voivat arvioida) että olisi pyynti jolla tuollainen auto voisi mennä kaupaksi?

Oma arvio olisi n 14k
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Paljonko uskoisit (ja toki myös muut voivat arvioida) että olisi pyynti jolla tuollainen auto voisi mennä kaupaksi?

Oma arvio olisi n 14k
Menisi varmaan nopeastikin kaupaksi, kun laskisi hintaa 3000€. Nyt vaan ei taida myyjä viitsiä myydä, kun on enempi käyttöarvoa Mersulle. Aika tiukasti tuntuu pitävän tuosta nykyisesta 17k€ hinnasta kiinni.

"Nyt halvalla!!! Enempää ei voi hintaa tiputtaa."

Vaihtokauppa 4 oviseen mersuunkin taitaa olla hyvin hankalaa.
"Myös vaihto 4-oviseen Mercedes-Benziin."
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Kyllä sekä postiauto-Lexus, että yli 200k ajettu avo-Pösö meni kaupaksi kun itse niitä myin, mutta molemmissa piti hintaa pudottaa ja aikaa siinä meni myös. Hinta pitää olla ehdottomasti oikea, muuten menee hankalaksi. Myös myyntiaika vaikuttaa, tuntuu että talvella on hiljaisempaa ja varsinkin avoautoissa myyntiaika on huhtikuu-toukokuu, juhannuksen jälkeen on jo paljon vaikeampaa.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
862
Onko kellään kokemusta auton myymisestä myyntitilillä? Ymmärrän riskin auton seisomisesta myymälässä odotettua pidempään, mutta lähinnä toteutuneiden kauppojen kannattavuus verrattuna suoraan liikkeelle myymiseen.

Olen erään liikkeen kanssa asiasta keskustellut, ja myyjän arviot tilityksistä kuulostavat about tonnin paremmilta, mitä suorat kaupat autoliikkeiden kanssa. Toki ne on arvioita, mutta sinänsä kuulostanut ihan loogiselta, kun on kertonut välityspalkkion olevan 1000e ja kaikkien kulujen tinkaamisineen 2000-2300e.

Nyt vaan tuo välityspalkkio ihmetyttää, kun liikkeen sivuilla puhutaan sen olevan alkaen 1000e. Jossain mainoksessa puhuttiin, että välityspalkkio 10%, kuitenkin vähintään 1000e. Oman auton tapauksessa tuo 10% on kuitenkin yli tuplat tuosta tonnista, minkä mukaan myyjä on laskelmia mulle esitellyt.

Pitäisi pian jutella myyjän kanssa uudelleen, mutta pitääkö tässä varautua nyt siihen, että viilaavat linssiin minkä ehtivät? (ehkä autokaupoilla aina pitäisi)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Onko kellään kokemusta auton myymisestä myyntitilillä? Ymmärrän riskin auton seisomisesta myymälässä odotettua pidempään, mutta lähinnä toteutuneiden kauppojen kannattavuus verrattuna suoraan liikkeelle myymiseen.

Olen erään liikkeen kanssa asiasta keskustellut, ja myyjän arviot tilityksistä kuulostavat about tonnin paremmilta, mitä suorat kaupat autoliikkeiden kanssa. Toki ne on arvioita, mutta sinänsä kuulostanut ihan loogiselta, kun on kertonut välityspalkkion olevan 1000e ja kaikkien kulujen tinkaamisineen 2000-2300e.

Nyt vaan tuo välityspalkkio ihmetyttää, kun liikkeen sivuilla puhutaan sen olevan alkaen 1000e. Jossain mainoksessa puhuttiin, että välityspalkkio 10%, kuitenkin vähintään 1000e. Oman auton tapauksessa tuo 10% on kuitenkin yli tuplat tuosta tonnista, minkä mukaan myyjä on laskelmia mulle esitellyt.

Pitäisi pian jutella myyjän kanssa uudelleen, mutta pitääkö tässä varautua nyt siihen, että viilaavat linssiin minkä ehtivät? (ehkä autokaupoilla aina pitäisi)
Etköhän jonkun kirjallisen sopimuksen saa nenän eteen, ennenkuin autoa tarttee myyntitiliin laittaa. Siinähän se välityspalkkio lukee. Jos on muuta kuin 1000€, mitä alustavasti on lupailtu, niin ojennat tunkin myyjälle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Niin eiköhän sielläkin päässä ihan ihmisen kanssa pääse keskustelemaan. Parhaiten varmaan selviää kun menet kysymään ja sopimaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Ei nyt oma auto mutta eräässä liikkeessä yks auto mitä hetken katsonu niin päättivät nostaa hintaa, eikös sitä yleensä pitäis tiputtaa jos ei myy :rofl:
Ei tuolle kyllä mitään olla tehtykkään kun katastettu ennen myyntiin laittoa ja about yksi uusi kuva tullu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Ei nyt oma auto mutta eräässä liikkeessä yks auto mitä hetken katsonu niin päättivät nostaa hintaa, eikös sitä yleensä pitäis tiputtaa jos ei myy :rofl:
Ei tuolle kyllä mitään olla tehtykkään kun katastettu ennen myyntiin laittoa ja about yksi uusi kuva tullu.
Voihan se olla että siitä on lauennut jotain, korjattu kalliilla ja siksi pakko nostaa hintaa. Kerran otin auton vaihdossa enkä oikein tarkemmin perehtynyt siihen. Sitten huomasin että siinähän on ilmastointi, elikkäs tonni lisää hintaa lisää:tup: Ei kyllä edellisetkään omistajat taineet tietää mokomasta. Kaikkea voi sattua...
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Ei nyt oma auto mutta eräässä liikkeessä yks auto mitä hetken katsonu niin päättivät nostaa hintaa, eikös sitä yleensä pitäis tiputtaa jos ei myy :rofl:
Ei tuolle kyllä mitään olla tehtykkään kun katastettu ennen myyntiin laittoa ja about yksi uusi kuva tullu.
Kannattaa äkkiä käydä ostamassa, ennen kuin taas nostavat hintaa.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 685
Mietin tässä auton myymistä kun tarvetta ei oikeastaan enää ole, ja jos tarvitsee niin lyhyt vuokraaminen ei suhteessa paljoa maksa nykyisiin kk-kuluihin. Rahoituksella hankittu ja sitä on vielä maksamatta, mietin että helpointa olisi myydä liikkeeseen. Aika paljon nuo mainostaa mutta onko kokemuksia mistä saa parhaa hinnan? Vai pitääkö vaan laittaa kaikkiin viestiä. v. 2017 D-segmentin sedan, käyttöönotto 3/2018 ja mittarissa jotain 23tkm
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
862
Mietin tässä auton myymistä kun tarvetta ei oikeastaan enää ole, ja jos tarvitsee niin lyhyt vuokraaminen ei suhteessa paljoa maksa nykyisiin kk-kuluihin. Rahoituksella hankittu ja sitä on vielä maksamatta, mietin että helpointa olisi myydä liikkeeseen. Aika paljon nuo mainostaa mutta onko kokemuksia mistä saa parhaa hinnan? Vai pitääkö vaan laittaa kaikkiin viestiä. v. 2017 D-segmentin sedan, käyttöönotto 3/2018 ja mittarissa jotain 23tkm
Itse kokeilin ensin www.autovex.fi, mutta lopulta myin auton myyntitilin kautta. Näin sain 700e paremman hinnan, kuin liike suoralla kaupalla tarjosi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
D-segmentin sedan
Kertooko tuo oikeasti jollekin jotain autosta? Itse en ole koskaan tottunut käyttämään tällaisia luokitteluja enkä ole näihin oikein missään muualla tietotekniikkafoorumia ja tekniikanmaailmaa lukuunottamatta törmännyt.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 685
Kertooko tuo oikeasti jollekin jotain autosta? Itse en ole koskaan tottunut käyttämään tällaisia luokitteluja enkä ole näihin oikein missään muualla tietotekniikkafoorumia ja tekniikanmaailmaa lukuunottamatta törmännyt.
Kertoo että on sedan ja kertoo että on tiettyä kokoluokkaa. kai sitä ois voinut auton mallinkin sanoa mutta kun en halunnut yksityiskohtiin mennä niin kertoo toi suuntaa siihen että ollaanko myymissä Audi A1:stä vai Audi A4:sta (esimerkki, ei oo Audi myynnissä)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Niinniin... Ehkä tuo on tietyissä "piireissä" se kuvaava luokittelu. Itselleni eikä kyllä äkkiä whatsapissa tuttavapiiriltä kysyttynäkään sanonut mitään muuta kuin tosiaan että "joku media" sitä kuulemma käyttää :D Kuvittelin että tietäisin näistä jotain kun olen autoalalla hommissa, harrastanut autoja 18 kesäisestä ja melkein kaikki tutut ja kaveritkin niiden kanssa pelaa, mutta aina sitä oppii jotain uutta.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
862
Samoja luokitteluja käytetään ainakin autovuokraamoissa paljon. A-segmentin auto vastaa tiloiltaan VW Up!:a, B Poloa, C Golffia, D Passatia jne
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
495
Ot: Ihan normaali luokittelu käyttää noita kirjaimia. Helppo tapa ilmaista minkä kokoinen auto on. Itselleni on tuttu vaikken mikään autoharrastaja olekaan.

Autovexistä oli edelliseen autoon tarjous reilu 5k ja liikkeissä vaihtotarjoukset alimmillaan samaa luokkaa. Itse laittaisin noin uuden ja ison auton myyntitilille. Eiköhän se osamaksulla mene.
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
779
Loppukesästä työsuhdeautoa olen ajatellut ottaa, kyllä aikaseen tässä jo siis liikkeellä miettimässä vaihtoehtoja.
Onkohan mitään järkeä yrittää myydä nykyistä ~16k€ arvoista auto itse nettiautossa?
Kokeilemallahan se sitten selviää, mutta vähän mietin että onko turha yritys ja renkaanpotkijoita tulee. Itse en esim ostaisi yksityiseltä tuon hintaista autoa, mutta olenko ajatusteni kanssa yksin kuitenkin?
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 353
Onkohan mitään järkeä yrittää myydä nykyistä ~16k€ arvoista auto itse nettiautossa?
Kaikki menee kaupaksi kun hinta on kohdillaan. Se vaan voi olla, että sinun mielestä 16000e auto on toisten mielessä 10000e auto. Sen näkee sitten kun teet myynti-ilmoituksen nettiautoon, jossei kuukaudessa tule yhtään kunnollista yhteydenottoa niin hinnassa on useampi tonni tunnelisää....
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
779
Kaikki menee kaupaksi kun hinta on kohdillaan. Se vaan voi olla, että sinun mielestä 16000e auto on toisten mielessä 10000e auto. Sen näkee sitten kun teet myynti-ilmoituksen nettiautoon, jossei kuukaudessa tule yhtään kunnollista yhteydenottoa niin hinnassa on useampi tonni tunnelisää....
Ja onhan noita autovexejäkin näköjään.
Auton hintaan en oikein tunnelisiä osaa laittaa:D Hintatason katsoin nettiautosta saman vuotiset samanlaiset enemmän ajettuina ja siitä tonni veks.
Katsotaan mitä tuo kesä tuo tullessaan...

Edit: ja kyllä tosta hinnasta vielä,toinen tonne pois kun tuota hintatasoa katsoo.
 

Vami

Pemppu
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
246
Aikamoista paskaa myydä tonnin pommia. Ikäisekseen hyväkuntoista ja juuri leimattua 04 mondeota kauppailin. Pari sarjaa uusia/hyviä renkaita.
Aluksi oli vähän ehkä turhan korkea, 1450€ pyynti, josta sitten viikon aikana laskin vähitellen tonniin. Kaikenlaista kyselijää ja älyttömiä 500€ tarjouksia tuli karvakäsiltä ja muilta vähemmistön edustajilta. Lopulta ei enää kiinnostanut, vaan tartuin suomalaisen tekemään 825€ tarjoukseen.
Meinasin jo myydä renkaat erikseen, ja ajaa tuon paaliin, mutta ei ehjää autoa viitsinyt murskaimeen viedä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Loppukesästä työsuhdeautoa olen ajatellut ottaa, kyllä aikaseen tässä jo siis liikkeellä miettimässä vaihtoehtoja.
Onkohan mitään järkeä yrittää myydä nykyistä ~16k€ arvoista auto itse nettiautossa?
Kokeilemallahan se sitten selviää, mutta vähän mietin että onko turha yritys ja renkaanpotkijoita tulee. Itse en esim ostaisi yksityiseltä tuon hintaista autoa, mutta olenko ajatusteni kanssa yksin kuitenkin?
Itse myin kaksi uutta Seatin sähköautoa pois ja ostajat löytyi aika helposti. Käytetyssä varmaan vähän eri, mutta jos vaikka luettelee tehdyt ja vaikka tulevatkin huollot, niin luulisi helpottavan myyntiä. Ja että auto on kunnossa. Kyllä varmaan yksityisenäkin ostaja löytyy, jos hintakin on sopiva.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Noita tonnin pommeja ostaa kyllä juuri ne hullut ja muuten omituiset ihmiset. Myyminenkin on sitten hienoa hommaa. Aika monen auton kokemuksella se on joka kerta sama homma. Myyt jotain 20k vehjettä niin auto haetaan pois ja raha vaihtaa omistajaa pikku koeajon jälkeen. Tonnin pommia myydessä kitistään kaikesta jäähdytysnesteen väristä lähtien. Tämän jälkeen saatetaan soutaa ja huovata moneen kertaan ja tarjoilla levottomia. Aika monta kertaa olen sanonutkin että menee liian vaikeeksi, annetaan olla niin sitten on kummasti ne ostohousut taas nousseet jalkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
61
Loppukesästä työsuhdeautoa olen ajatellut ottaa, kyllä aikaseen tässä jo siis liikkeellä miettimässä vaihtoehtoja.
Onkohan mitään järkeä yrittää myydä nykyistä ~16k€ arvoista auto itse nettiautossa?
Kokeilemallahan se sitten selviää, mutta vähän mietin että onko turha yritys ja renkaanpotkijoita tulee. Itse en esim ostaisi yksityiseltä tuon hintaista autoa, mutta olenko ajatusteni kanssa yksin kuitenkin?
Itellä oli hieman vastaava tilanne tuossa loppuvuodesta. Otin liisarin työpaikan kautta ja mietin auton myymistä ensin itse. Mietin, että mahdollisesti voisin saada 12ke yksityisenä, mutta voi tulla hirveä vaiva ja pitkä odotus. Myin lopulta liikkeelle, mistä liisari tuli minulle. Sain 10ke käteen heti, liike näytti pistävän hinnaksi 13900e. Sen verran katsoin ilmoitusta, että se oli n. 2kk ilmoilla ennen kuin hävisi.

Lisätään vielä sen verran, että edellisen oman auton myin itse. Pikkudiesel kohtuukilometreilla. HP:na taisi olla 9000e. Myynnissä meni n. 3kk ja lopulta sain 7,8ke.
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 514
Loppukesästä työsuhdeautoa olen ajatellut ottaa, kyllä aikaseen tässä jo siis liikkeellä miettimässä vaihtoehtoja.
Onkohan mitään järkeä yrittää myydä nykyistä ~16k€ arvoista auto itse nettiautossa?
Kokeilemallahan se sitten selviää, mutta vähän mietin että onko turha yritys ja renkaanpotkijoita tulee. Itse en esim ostaisi yksityiseltä tuon hintaista autoa, mutta olenko ajatusteni kanssa yksin kuitenkin?
Tuo riippuu vähän liikaa siitä mikä auto sinulla on myydä. Hyvällä tuurilla malli on sen verran spessu että ostaja löytyy, huonolla on ns normimalli jota löytyy fiksuun hintaan liikkeistäkin ja ketään ei kiinnosta. Itse tein niin että sovin kaupat uudesta autosta ja pyysin luvan myydä auto itse hyvitys hintaan tai kovempaan. Lopulta Kamux nouti auton kotoani ja sain paremman hinnan kuin mitä hyvityksestä uuteen oli sovittu ja auto oli Kamuxin ongelma mutta tuo on hyvin riippuvainen tuurista, mallista ja tällä hetkellä etenkin taloudellisesta tilanteesta jne jne. Pahin asia mitä joudut ns normi tilanteessa kestämään on liikkeet jotka tarjoutuvat myymään kipposi. Tällä taloustilanteella on vaikea sanoa saatko edes niitä mutta et kyllä toisaalta häviä mitään kokeilemalla myydä itse.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Sen verran auton myymisen ihanuudesta, että tuttava on siirtymässä liisariin ja koettaa myydä F11 bemariaan poijes. Saka ja Kamux ainakin ovat ilmoittaneet, että heillä on autojen ostokielto päällä.
 
Liittynyt
15.04.2017
Viestejä
127
Sen verran auton myymisen ihanuudesta, että tuttava on siirtymässä liisariin ja koettaa myydä F11 bemariaan poijes. Saka ja Kamux ainakin ovat ilmoittaneet, että heillä on autojen ostokielto päällä.
Veikkaanpa, että tässä maailman tilanteessa varmaan kaikilla liikkeillä on ostokielto päällä. Uusia autoja luovutetaan vielä suht normaalisti ja vaihdossa tulee normaalisti autoja sisään. Myynti valahtanut 70-80% niin ei varmaankaan haluta enempää varastoja kasvattaa suorilla ostoilla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Noita tonnin pommeja ostaa kyllä juuri ne hullut ja muuten omituiset ihmiset. Myyminenkin on sitten hienoa hommaa. Aika monen auton kokemuksella se on joka kerta sama homma. Myyt jotain 20k vehjettä niin auto haetaan pois ja raha vaihtaa omistajaa pikku koeajon jälkeen. Tonnin pommia myydessä kitistään kaikesta jäähdytysnesteen väristä lähtien. Tämän jälkeen saatetaan soutaa ja huovata moneen kertaan ja tarjoilla levottomia. Aika monta kertaa olen sanonutkin että menee liian vaikeeksi, annetaan olla niin sitten on kummasti ne ostohousut taas nousseet jalkaan.
Sen takia mä vein mun 2 tonnin pommin jobbarille joka maksoi siitä 1500€ ja auto oli myyty 10minuutissa.
 
Liittynyt
30.05.2019
Viestejä
19
Olisiko ajatusta kuinka ilmoitusta voisi vielä parantaa vai mikä myynnissä oikein tahmaa. Käytännössä tullut vasta yksi hupihuuto eikä muita yhteydenottoja.
Reilusti nettiauton halvin kyseisen korimallin kulkine jossa ei ole minkäänlaista vikaa, tottakai auto on paljon ajettu niin karsinee pois ostajia.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Olisiko ajatusta kuinka ilmoitusta voisi vielä parantaa vai mikä myynnissä oikein tahmaa. Käytännössä tullut vasta yksi hupihuuto eikä muita yhteydenottoja.
Reilusti nettiauton halvin kyseisen korimallin kulkine jossa ei ole minkäänlaista vikaa, tottakai auto on paljon ajettu niin karsinee pois ostajia.

No en kyllä itsekään käytettyä autoa savolaiselta ihan pikku kummassa ostaisi! /s

No eivaan, taitaa ihan rehellisesti kyse olla ensisijaisesti korona-aika ja toissijaisesti kilometrit suhteessa muihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Mun mielestä tollanen on ihan ilmanen. Mulla oli tollanen sillon kun ne oli 15k autoja ja nyt jos tarvisin halpis-autoo niin hakisin pois. Tollasessa olis se hyvä puoli että on aika stressitön jos vaikka vuoden tai pari kestää. Sitten paaliin ja uus tilalle, ellei nyt mitään ihan ihmeellistä tapahdu.

Kuitenkin vähän eri laite kun joku 1500e citikka tai rellu mitä monet käyttää.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Olisiko ajatusta kuinka ilmoitusta voisi vielä parantaa vai mikä myynnissä oikein tahmaa. Käytännössä tullut vasta yksi hupihuuto eikä muita yhteydenottoja.
Reilusti nettiauton halvin kyseisen korimallin kulkine jossa ei ole minkäänlaista vikaa, tottakai auto on paljon ajettu niin karsinee pois ostajia.

Asiallinen ilmoitus, eikä hintakaan mitenkään mahdottomalta vaikuttanut. Paljon ajetut autot ei vaan ole helppoja myydä, moni skrollaa ne automaattisesti ohi nettiautossa tutkimatta sen tarkemmin. Luulisi tuon vielä kaupaksi menevän.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 012
Mun mielestä tollanen on ihan ilmanen. Mulla oli tollanen sillon kun ne oli 15k autoja ja nyt jos tarvisin halpis-autoo niin hakisin pois. Tollasessa olis se hyvä puoli että on aika stressitön jos vaikka vuoden tai pari kestää. Sitten paaliin ja uus tilalle, ellei nyt mitään ihan ihmeellistä tapahdu.

Kuitenkin vähän eri laite kun joku 1500e citikka tai rellu mitä monet käyttää.
Samaa mieltä, helkutin hyvä auto tuohon hintaan. Itse ostin 1,5v sitten 2012 mallin samanlaisen mutta bensakoneella 230tkm ajettuna 10.000 eurolla ja olen ollut tyytyväinen, ei vikoja ja ajotuntuma hyvin "saksalainen" mutta kuitenkin mukava. Olisiko diesel nyt vähemmän huudossa sitten..? Näyttää yleisestä kaikki nettiauton halvimmat Accordit olevan dieseleitä, bensakoneella tuo olisi varmaan jo myyty ajat sitten.
 
Viimeksi muokattu:

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
Juuri näin. Diesel ei kelpaa nyt massalle ja juuri sen takia fiksu ostaa dieselin
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Niin no. Porukalla on ajot vähentyneet. Omatkin ajot 1500km -> 500km kuukausitasolla. Ei oikein innosta diesel, vaikka halvalla saisikin. Tuo Hondan 2.2 diesel ei taida olla ihan parhaassa maineessa muutenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Juuri näin. Diesel ei kelpaa nyt massalle ja juuri sen takia fiksu ostaa dieselin
Lisäksi Honda ei ole kovin hyvässä maineessa mitä dieseleihin tulee. Bensakoneella ostaisin koska lähes ikuisia (pl. pellit :D ).

Mutta hyvä että lähti, näköjään. Kävikö joku tekkiläinen hakemassa? ;)
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Meni taas tovi myynnin kanssa, ja sinällään homma meni munilleen, että suihkua tuli. Kuitenkin 7kk ajoa, ja tappiota neljäsataa euroa on ihan hyväksyttävissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
20

Voi puheluiden määrää, 95% kysyy toimiiko käsijarru, että voivat ajaa auton pois -> Olen lopettanut puhelun siihen paikkaan. 30% kysynyt missä auto sijaitsee. 20% on kysynyt onko leimaa. Kaksi kysynyt tuonko helsinkiin ja yksi jopa kysyi onko autolla takuuta. Kaksi on sanonut, että hakevat auton trailerilla ja voinko jättää avaimet autoon -> Sanoin, että haluan kuvan trailerista auton vieressä ennenkuin kerron missä avaimet, yllättäen kaupanteko ei kiinnostanutkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Itse laittaisin varmaan suoraan romuksi tuon Carinan, pääsis melkein helpommalla. Tai ota puhelinnumero pois, niin pakottaa lähettämään mailia, ehkä se karsii osan porukasta edes. Ainakin Tori.fi palvelussa tuntui toimivan hienosti.
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
Toyotan myynnissä suomessa ei ole mitään vaikeutta. Ei voi kun ihmetellä mitä niistä maksetaan, mutta onhan jotkin mallit toki luotettavia.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
95
Halvalla kun myy ehjiä autoja niin saa ne kaupaksi :lol: En ole koskaan mitään ihan massa-autoja harrastanut, mutta koskaan ei ole kuukautta kestänyt auton myynnissä. Jopa Volvo C30 diesel-koneella meni parissa viikossa. Toki se oli muihin nähden halpa ja juuri kytkinrempattu, joten ostaja teki huippudiilin. Autoja kun vaihtaa suunnilleen vuoden välein niin ei viitsi hakea ihan optimihintaa koskaan.

Nyt on paljon hankalampi tilanne kuin aikaisemmin kun myytävä auto on 14 vuotta vanha diesel, mutta tosi vähän ajettu ikäisekseen. Mitä tuosta nyt sitten kannattaisi pyytää? Vastaavia on vaikea löytää ja niissä hinta aika pöyristyttävän tuntuinen auton ikään nähden (W245 ja pyynti jtn 9k€) o_O Vai maksaako joku noista oikeasti tuon verran? Joka tapauksessa "omakustannehintaan" pistän, saapa nähdä tuleeko kiinnostusta.

Olisi hauska nähdä dataa eri automallien kysynnästä vuosimallin mukaan. Veikkaisin vahvasti, että vanhemmissa autoissa ne huippukuntoiset kalliimmat saavat aika paljon vähemmän klikkejä kuin paljon ajetut halvat yksilöt. Jossakin auto- ja korimallissa voi hintahaitari olla ihan hirveä, saa siinä ostajakin miettiä, että paljonko vähemmistä kilometreista/paremmasta kunnosta kannattaa maksaa.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Olisi hauska nähdä dataa eri automallien kysynnästä vuosimallin mukaan. Veikkaisin vahvasti, että vanhemmissa autoissa ne huippukuntoiset kalliimmat saavat aika paljon vähemmän klikkejä kuin paljon ajetut halvat yksilöt. Jossakin auto- ja korimallissa voi hintahaitari olla ihan hirveä, saa siinä ostajakin miettiä, että paljonko vähemmistä kilometreista/paremmasta kunnosta kannattaa maksaa.
Joidenkin autojen kohdalla se ero on miljoonia, mutta paljon ajettu McLaren F1 voi olla erityisen kallis ja kolariautona vielä, mutta se oli rakennettu täysin uusiksi tehtaalla. Rowan Atkinson sai aika hyvän hinnan kolaroidusta autosta. Taisi olla korjauskuluja 2-3 miljoonaa, menikö jopa vakuutusyhtiön piikkiin korjaus, koska korjaus tuli lunastusta halvemmaksi?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Nyt on paljon hankalampi tilanne kuin aikaisemmin kun myytävä auto on 14 vuotta vanha diesel, mutta tosi vähän ajettu ikäisekseen. Mitä tuosta nyt sitten kannattaisi pyytää? Vastaavia on vaikea löytää ja niissä hinta aika pöyristyttävän tuntuinen auton ikään nähden (W245 ja pyynti jtn 9k€) o_O Vai maksaako joku noista oikeasti tuon verran? Joka tapauksessa "omakustannehintaan" pistän, saapa nähdä tuleeko kiinnostusta.
B-sarjalaisen hinta 2006 mallisena ja ~150tkm ajettuna lienee siellä jossain 6-7 tienoilla, riippuen onko 180- vai 200 CDI ja mitä varusteita. Malli ei mitenkään suuressa suosiossa käsittääkseni "mersumiesten" keskuudessa ole koska etuveto, paljon manuaaleja liikkeellä ja pohjaa A-sarjaan, ja kakkosautoksi emännälle taas polttoaine väärä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 570
Viestejä
4 191 187
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom