Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Ennemmin pappa mobiili, Volvo XC70. Alpinen 2DIN soitin, kenwoodin vahvistin ja 10" Rockfordin subi olisi sellaisia mille voisi löytyä käyttöä tai ostaja vaikka torista. Kaiuttimia, kaapeleita tai vaimennusmatskua en tietty revi irti. Ei kovin kummoisia vehkeitä ole mutta kuitenkin melkein 10% auton arvosta ja hyvä parannus alkuperäiseen kasettisoittimeen.
Sitten melkein antaapi olla laitteet. Tinkii sitten tilanteen mukaan. Hauskaa kyllä että jonnet nykyään ostaa vanhoja volvoja, tosin takatuuppareita suosivat ja nekin 740, 940...240..:eek:

Mutta nelikko volvo, jos leima ja muut on kunnossa niin tuossa hintaluokassa ei kai nyt mahdoton myytävä. Toki kilsat, bensa/diesel. Kohta joku tulee vinkumaan että noissa on sitä ja tätä vikaa. No niin voi olla, mutta vanhat autot on, ei uuden veroisia:D Hinta kuntoon niin eiköhän joku kiinnostu.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Mietin kyllä, että kymppitonni on sellainen hinta, että monella on varmaan se hakuvahdissa ylärajana, mutta kun mielestäni se on turhan alhainen lähtöhinta, kun kuitenkin ostaja haluaa tinkiä. Noh, pitää nyt katsoa. Viikon päästä voi tiputella hintapyynnön kymppitonniin, jos ei sitä ennen löydy ostajaa.
Pese noi matot ja käsittele autoglymin vinyl & Rubber, pyyhi pölyt pois ja hinnaksi alle 10k€.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 150
Jos tuo oli minulle kommentti, niin tuo on varustettu heikommalla moottorilla (100 vs 125 hv) ja peltivanteilla ja on vuoden vanhempi. Tuo on Focuksen hinnat alkaen -malli, ja sanoisin, että se on arvoltaan ehkä 1000-1500 euroa pienempi kuin oma mallini, ja siihen nuo ajokilometrit ja vuosimalliero päälle.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Jos tuo oli minulle kommentti, niin tuo on varustettu heikommalla moottorilla (100 vs 125 hv) ja peltivanteilla ja on vuoden vanhempi. Tuo on Focuksen hinnat alkaen -malli, ja sanoisin, että se on arvoltaan ehkä 1000-1500 euroa pienempi kuin oma mallini, ja siihen nuo ajokilometrit ja vuosimalliero päälle.
Totta, MUTTA se joka tuollaisen karvalakki Fordin ostaa on noi mainitsevasi asiat sivuseikka ja ainoa mikä ratkaisee on hinta, siksi sun on melkein pakko pudottaa toi hinta sinne 10k€ alle että mahdollinen ostajakunta sen huomaa.

Karvalakki malleissa ei voi oikein muuten erottua kuin hinnalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Omasta mielestäni tuo Ecoboost Ford on ihan liian kallis yksityiseksi kaupaksi. Lisäksi liike tarjoaa rahoituksen ja takuun, yksityiseltä kun ostaa ja turbokone menee rikki, niin ei siinä ole mitään takuuta. En usko että auto lähtee pihasta ellei hinta ole 8-9k. Muutenkin tuollainen 10k hintaluokka on aika hankala, kun suurin osa tarvinnee sen rahoituksen.

No katsotaan itselle miten käy keväällä kun pitäs Pösö 307 avo saada kaupaksi, viime vuonna oli kyllä surkean hiljaista menoa. Ajattelin, että onkohan prepaid numero vaikuttanut asiaan, pitäisikö käyttää työliittymän numeroa? Vai onko sillä merkitystä jos auto on sen 4-5k ja 200k ajettu ja vieläpä ranskalainen.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
487
Olen etsimässä käytettyä autoa ~vm2013 jossain tuolla 13-17k€ paikkeilla. Minkä verran nettiauton hinnoista kehtaa tingata ? Jotkut mainostaa ostajan markkinoita, mutta onko ne vanhemmissa autoissa vai paljonkohan tuossa hintaluokassa olisi keskimäärin ilmaa hinnoissa ja millaisella tarjouksella kehtaa avata pelin?
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Kohta ajattelin omaa autoa laittaa myyntiin. Mitäs olette mieltä hifivehkeiden sisällyttämisestä kauppaan? Pyynti -300€ jos puran pois tai pyynti +300€ jos jätän paikalleen? Tai turhaa hämmentää ilmoituksessa ja neuvotellaan sitten paikanpäällä?

Hintapyynnöksi olen miettinyt jotain 4-5k€ ehkäpä.
Vaihda autoon alkuperäiset stereot ja laita pelkät hifit erikseen myyntiin, jos luulet saavasi niin paremman hinnan.

Noille ilmoituksille jossa hifit, vanteet, alusta jne. maksavat ekstraa täysjärkiset ensin nauravat ja sitten skippaavat.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
487
Luulis tosissaa et tossa hintaluokassa 4-5k hintapaine on niin kova, että kannattaa laittaa ne alkuperäiset hifit sinne autoon ja sillä saada se nettiautossa useampaan filtteriin ja ylemmäs hauissa kun pyynti on mahdollisimman alhainen. Sitten erikseen toriin noi kamat vaikka tai voit toki niitä myyntihetkellä erikseen kaupitella, mutta varmaan suurimmalle osalle ostajista noilla ei ole lisäarvoa, vaikka itse ainakin niitä arvostaisinkin.

Tai ilmoitukseen, että "autoon mahdollista saada +600e tällainen ja tällainen hifisetti", mutta pyyntihinta mahdollisimman alas joka tapauksessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Vaihda autoon alkuperäiset stereot ja laita pelkät hifit erikseen myyntiin, jos luulet saavasi niin paremman hinnan.
Tämä - rajoittaa ostajakuntaa ihan hitosti kun alkaa pelleilemään näillä "hifit mukaan +XXX euroa, muuten kojelaudassa ammottava reikä" -jutuilla. Ihan sama kuin "vanteet mukana lisämaksusta" -pellet.

Iso osa etsii autoa. Tosi harva "hifiharrastaja" ostelee käytettyjä autoja hyvän hifin toivossa.

Yleensä hyvin hinnoitellut soitinkilkkeet saa kyllä kaupaksi nopeammin kuin auton; itsellekin jäi joskus käteen halpa kakkakoppainen kolopallo, niin vahvistin, kondensaattori, subi, ym vaihtoi erikseen myytynä omistajaa huomattavasti nopeammin kuin auto. Se vaiva vain on siinä myymisessä ja ei-harrastajalle hinnan selvittämisessä...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Totta, MUTTA se joka tuollaisen karvalakki Fordin ostaa on noi mainitsevasi asiat sivuseikka ja ainoa mikä ratkaisee on hinta.
Näin se vaan on, ellei ole ihan pakko saada jotain hilavitkutinta mitä noissa yleensä ei ole. Kun kaikissa pikkuautoissakin on jo vuosia ollut cruiset ja muut nippelit ja nappelit, niin ei perusauton ostaja ole hirveästi kiinnostunut maksamaan ekstraa vaikka olis jäähdytettävät hanskalokerot ja himmenevät taustapeilit ja luoja ties mitä. Tonni pari pitäis olla alle autoliikkeen "vastaavien" hinta, että alkaa ostajia kiinnostaa, mutta kyllä itsekin tossa 10ke luokassa skippaisin suoraan yksityiset perävalotakuulla koska liikkeeseen saa vanhan vaihdossa, rahoituksen ja jonkinlaisen takuunkin myydylle tuotteelle.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 907
Olen etsimässä käytettyä autoa ~vm2013 jossain tuolla 13-17k€ paikkeilla. Minkä verran nettiauton hinnoista kehtaa tingata ? Jotkut mainostaa ostajan markkinoita, mutta onko ne vanhemmissa autoissa vai paljonkohan tuossa hintaluokassa olisi keskimäärin ilmaa hinnoissa ja millaisella tarjouksella kehtaa avata pelin?
YMMV, Riippuu ihan kohteesta, myyjästä, kauan on ollut myynnissä ja onko hinta valmiiksi kuinka alhainen tai korkea muihin verraten.

Mitä kokemusta on 5k€-30k€ autoista niin parhaimmillaan hinta tippunut pelkästään antamalla tehdä tarjouksen 25 % (en silti ostanut, kun koeajo ei oikein vakuuttanut), huonoimmillaan 0 % (ja olisin silti tod. näk. ostanut, jos ei olisi mennyt alta ennen kuin ehdin paikalle) Myönnettäkään että tuo yli 25% oli se 8k€ auto, jälkimmäinen noin 18k€ menopeli.

Liikkeeltä pyytäisin ihan ekana vaan tarjouksen sen kummempia hintaan kantaa ottamatta, ja sen tarjouksen jälkeen sitten miettisin vieläkö tinkaan ja mitä. Eri liikkeiden välillä on isoja eroja tuossa tinkivarassa, toisilla tuntuu olevan 10-20% "tyhmiltä rahat pois lisää" joka lähtee pelkästään tarjouksen kysymällä pois (en tiedä meneekö sinne joku vaan sanomaan, että mää otan tän, vai onko tuo vain siksi, että voi hyvittää siitä paalausvalmiista pommista 2000€), ja toiset tarjoaa pyyntihintaa jos kysyy tarjouksen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Automerkkiin kohdistuneella foorumilla voisi olla linkki nettiauton ilmoitukseen. Mutta kyllä kaikki ketkä autoa ovat ostamassa, niin selaavat nettiautoa.
Muutaman kerran on tullut ostettua foorumien/whatsappin ryhmien kautta autoja vaikka en erityisesti ollut ostamassa mitään. Samoin on tullut myytyä autoja ostoilmoituksiin vaikka ei ole ollut erityista tarkoitusta myydä autoa :lol: Ostamiseen vaikuttaa kyllä joko erityisen alhainen hinta tai auton muu hienous. Perusautojen myynti-ilmoituksia en jaksa edes availla foorumeilla (ellei erikseen ole juuri siis etsimässä juuri sellaista autoa).
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Kyllä huomaa pudonneensa maailman kelkasta ihan täysin, kun yli 100 000 ajettua pikku paska Foordia 1.0 koneella myydään yli kymppitonnilla. Paljonko toi enää kulkee? Vaihdettavilla osilla max toisen saman lisää, todennäköisemmin ei sitäkään ennen kuin laukeaa turbot ja kaikki muu mahdollinen. Joko on inflaatio noussut huomaamattani pilviin, tai käytettyjen hinnat on nykyään ihan naurettavalla tasolla. Keskimäärin bensakoneet, varsinkin noi pienet kestä edes 300 000km ja silti kuvitellaan että niistä saa jotain rahaa kun ajettu siihen asti että alkaa korjaaminen maksamaan.

Ei voi kuin ihmetellä, että mikä vittu tässä maassa on vialla, kun joku noita hintoja maksaa. 10-20v sitten sai vähemmän ajettua ja taatusti kestävämpää turbotonta 1.6:sta liki puolella tuosta hinnasta. Nyt jumalauta joku 90-luvun paska, niin pyynti 2500€+ järjestään. Saati noi pikkukoneiset ja jo silloin ylihintaiset. Kuka helvetti maksoi uutena jotain 1 litrasesta foordista yli 20 000€?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Ei voi kuin ihmetellä, että mikä vittu tässä maassa on vialla, kun joku noita hintoja maksaa. 10-20v sitten sai vähemmän ajettua ja taatusti kestävämpää turbotonta 1.6:sta liki puolella tuosta hinnasta. Nyt jumalauta joku 90-luvun paska, niin pyynti 2500€+ järjestään. Saati noi pikkukoneiset ja jo silloin ylihintaiset. Kuka helvetti maksoi uutena jotain 1 litrasesta foordista yli 20 000€?
1 litranen turbo on nykyajan "1.6i".

Eikös Fordillakin ole noissa pikkukoneissa jo jotkut naurettavan pitkät 160tkm hihnanvaihtovälitkin (toki se vaihto sitten maksaakin...)?

Jos jotain Passatin kokoista autoa myydään 1.4:n koneella ja V70:ssä Volvossakin oli viimeisessä mallissa 1.6 *diesel*, niin se nyt vain on sitä downsizingiä.

Terveisin "3.0 V6 turbo" :D
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 515
Kyllä huomaa pudonneensa maailman kelkasta ihan täysin, kun yli 100 000 ajettua pikku paska Foordia 1.0 koneella myydään yli kymppitonnilla. Paljonko toi enää kulkee? Vaihdettavilla osilla max toisen saman lisää, todennäköisemmin ei sitäkään ennen kuin laukeaa turbot ja kaikki muu mahdollinen. Joko on inflaatio noussut huomaamattani pilviin, tai käytettyjen hinnat on nykyään ihan naurettavalla tasolla. Keskimäärin bensakoneet, varsinkin noi pienet kestä edes 300 000km ja silti kuvitellaan että niistä saa jotain rahaa kun ajettu siihen asti että alkaa korjaaminen maksamaan.

Ei voi kuin ihmetellä, että mikä vittu tässä maassa on vialla, kun joku noita hintoja maksaa. 10-20v sitten sai vähemmän ajettua ja taatusti kestävämpää turbotonta 1.6:sta liki puolella tuosta hinnasta. Nyt jumalauta joku 90-luvun paska, niin pyynti 2500€+ järjestään. Saati noi pikkukoneiset ja jo silloin ylihintaiset. Kuka helvetti maksoi uutena jotain 1 litrasesta foordista yli 20 000€?
Itseasiassa tuo 1.0 on ollut erittäin kestävä kone alun pienten ongelmien jälkeen. Ei noista muuten Ford uskaltaisi ottaa 140hp ja esim Mountune uskaltaisi ottaa 165hp parilla muutoksella. Toki, en väitä ettei olis varmana huonommin kilsoja kestävä kuin vanha 1.6 vapari mutta on myös "hiukan" eri kulkupuoli kun vääntöä on turbon tuomana ja ei tarvitse kokoajan olla kierroksilla että jotain tapahtuu. Muutoksien aika... Tosin nythän uusien päästönormien takia tuo downsizing on taas menossa vähän muodista kun mitataankin enemmän ns oikeasti toteutuvia päästöjä joten pienen moottorin maksimoinnista ei saadakaan enää niin isoa etua vs isomman koneen tuoma matalampi viritaso.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
1 litranen turbo on nykyajan "1.6i".

Eikös Fordillakin ole noissa pikkukoneissa jo jotkut naurettavan pitkät 160tkm hihnanvaihtovälitkin (toki se vaihto sitten maksaakin...)?

Jos jotain Passatin kokoista autoa myydään 1.4:n koneella ja V70:ssä Volvossakin oli viimeisessä mallissa 1.6 *diesel*, niin se nyt vain on sitä downsizingiä.

Terveisin "3.0 V6 turbo" :D
Niin se turbo vaan pyörii vähän eri kiekoilla kuin se vapaastihengittävä 1.6 kone. Tollasen turbon vaihto, jos nyt ei biltemasta hae, niin yleensä myös halpaa kuin saippua. Siksi hintoja ihmettelenkin, siis suhteessa aiempaan. Se 1.6 kuitenkin keskimäärin kestää, viimeistään kansityön jälkeen jotain. Noissa litrasissa se todellisuus taas toinen. Siihen päälle ne perus ongelmat mitä nyt tulee kun autolla ajettu se teilu 100 000km eli alkaa kuluvaa hajoamaan sitä mukaan mitä kerkee korjata. Alkaa tosiaan tämä downsizing lähteä lapasesta, mutta on jo lähtenyt myös tämä kuvitelma että autokaupan hinta = yksityisen pyynti, takavalotakuulla toki.
Itseasiassa tuo 1.0 on ollut erittäin kestävä kone alun pienten ongelmien jälkeen.
Mitä tarkoitat kestävällä? Turbot laukeaa 500 000km jälkeen?

Aikanaan oli jobbareita ja ne kusetti, sitten oli niitä jotka myi yksityisinä edukkaasti ja kertoi mikä oli meno ja missä oli ongelmia, kunhan nyt saivat edes auto etiäppäin pois pihasta. Sitten oli pieni ryhmä ihan reiluja autokauppoja, missä myytiin autoja mitkä oli oikeasti katsottu läpi ja se touhu kiinnosti edes vähän. Nykysin tuntuu että yksityisten hinnat on jobbarien tasolla, meno täysin samaa luokkaa, eli HV sulle vaan, jobbarit rimpuilee mukana kun kaikki on jobbareita ja autokaupat, jos tiedät mistä katsoa, niin hinnat rehellisilläkin täysin samalla tasolla. Menet johonkin ns. foorumille missä ne tietäjät juttelee, niin hinnat 2x mitä rehdissä autokaupassa ja siellä autokaupassa sentään hintaa sopivasti kun laskee kulutkin mukaan. Mutta kun se just sun ajama kiesi millä se tunnearvo ja niin monta tuntia laitoit siihen, niin nyt vaan on parempi kuin joku muu. Ennen sentään arvostettiin sitä kommuunia, kuten nyt vaikka edelleen tietotekniikassa ja hinnat sen mukaan. Mennyt maailma oudoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Täällä jossain jossain topicissa kyselin kuka autonvalmistajan edustaja kertoi että nuo litraset turbot kestää 300tkm, ja sitten alkaa isompia ongelmia tulla. Oli joku uutinen siis ja joku muisti, niin oli juuri Fordin joku pomo mikä sanoi mikä noiden käyttöikä on.
Sitten se ruotsalainen tutkimus mikä selvitteli suht uusien autojen ruostumista, niin Ford oli johdossa. Ruostuuko käyttökelvottamaksi, vai ehtiikö ajaa kilsat mittariin ennenkun tekniikka laukeaa, ja auto on valmis paaliin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Ainoastaan suomaliassa kiinnostaa kestääkö halvin litran ecoboosti 300tkm vai ruostuuko kori puhki ennen sitä. Maailmalla 20k ovh auto on paalikamaa kauan ennen kuin kumpikaan muodostuu ongelmaksi.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Ainoastaan suomaliassa kiinnostaa kestääkö halvin litran ecoboosti 300tkm vai ruostuuko kori puhki ennen sitä. Maailmalla 20k ovh auto on paalikamaa kauan ennen kuin kumpikaan muodostuu ongelmaksi.
Jos maailma muodostuu muista pohjoismaista ja Saksasta + mahdollisesti Ranskasta ja Sveitsistä niin ehkä kyllä joo. Jos lähdetään pikkuisen laajentamaan tuosta niin samanlaisilla vanhoilla paskoilla suurin osa tavallisista työssäkäyvistä ihmisistä ajelee niin Espanjassa, Puolassa kuin Kreikassakin.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Ainoastaan suomaliassa kiinnostaa kestääkö halvin litran ecoboosti 300tkm vai ruostuuko kori puhki ennen sitä. Maailmalla 20k ovh auto on paalikamaa kauan ennen kuin kumpikaan muodostuu ongelmaksi.
Voisiko johtua siitä että joku pyytää Suomaaliassa siitä 100 000km ajetusta litran ecoboostista vielä 10 000€? Meneppäs katsomaan käytettyjen hintoja jossain Saksassa tai siellä Ranskassa, niin ymmärrät välittömästi miksi siellä ihmiset voi ajaa sen autonsa paaliin 200 000km jälkeen. Eihän kukaan edes toisi tänne käytettyjä autoja jos siitä ei hyötyisi jotain. Eikä se syy voi olla Saksan varustetasossa tai missään muussakaan moisessa. Jos saman auton saisi samoilla kilsoilla ihan kotimaasta, niin miksi pitäisi riskeerata perävalotakuut ulkomailta?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Voisiko johtua siitä että joku pyytää Suomaaliassa siitä 100 000km ajetusta litran ecoboostista vielä 10 000€? Meneppäs katsomaan käytettyjen hintoja jossain Saksassa tai siellä Ranskassa, niin ymmärrät välittömästi miksi siellä ihmiset voi ajaa sen autonsa paaliin 200 000km jälkeen.
Sun tarttee varmaan ostaa tai kattella halvempaa autoa jossei hinta miellytä? ;)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Ei suoraan osu topikkiin, kun kerrankin oli autojen myynti helppoa. B6 1.9tdi 400k ajetettuna ja B7 3.0tdi menivät molemmat käytännössä tunneissa. Hinnan laittaa jiiriin ja suhteessa auton kuntoon ni näyttää katoavan pihasta suht hätäiseen. Korkeammalla myyntihinnalla myyntiaika voisi olla todella paljon pidempi, nyt on rahat tilillä ja voi alkaa etsimään heti uutta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 825
Laitoin eilen helmamätäisen sekä lommoja täynnä olevan -97 nissanin (156tkm ajetun) myyntiin ja 2h sisällä oli kaupat tehty. Menikö liian halvalla kun 350€ pyysin? Kattelin että tossa luokassa ne hinnat pyörii nettiautossa. Leimaa oli vielä syksyyn asti. Yhteydenottoja tuli heti 11kpl, kauimmaiset 100km päästä.

Ite kun en kehtaa ajella sellaisilla autoilla joissa ei ole ainuttakaan suoraa/lommotonta/ruosteetonta peltiä niin aattelin arvottomaksi.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Laitoin eilen helmamätäisen sekä lommoja täynnä olevan -97 nissanin (156tkm ajetun) myyntiin ja 2h sisällä oli kaupat tehty. Menikö liian halvalla kun 350€ pyysin? Kattelin että tossa luokassa ne hinnat pyörii nettiautossa. Leimaa oli vielä syksyyn asti. Yhteydenottoja tuli heti 11kpl, kauimmaiset 100km päästä.

Ite kun en kehtaa ajella sellaisilla autoilla joissa ei ole ainuttakaan suoraa/lommotonta/ruosteetonta peltiä niin aattelin arvottomaksi.
Ihan liian halavalla myit jos kerran 11 kappaletta tuli yhteydenottoja. Kyllä se on vääryys myydä pois pyörimästä nurkista sellaiseen hintaan että menee kaupaksi. Jos itsellesi tuli hyvä mieli, niin eikös se ole onnistunut kauppa? Oikeasti hinta olisi pitänyt olla noilla kilsoilla 2500€ ja kuvauksessa miten moitteettomassa kunnossa ja vähän ajettu. Tule hakemaan helmi, pienellä laitolla pitkää ajoa yms. Ainakin jos katson noita äijäkirppiksiä yms. missä noita tulee vastaan tämän tästä.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 353
Laitoin eilen helmamätäisen sekä lommoja täynnä olevan -97 nissanin (156tkm ajetun) myyntiin ja 2h sisällä oli kaupat tehty. Menikö liian halvalla kun 350€ pyysin? Kattelin että tossa luokassa ne hinnat pyörii nettiautossa. Leimaa oli vielä syksyyn asti. Yhteydenottoja tuli heti 11kpl, kauimmaiset 100km päästä.
Ei suomalaisia kiinnosta kuin alhaiset kilsat, ihan sama onko ruostetta tai lommoja :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Ei suomalaisia kiinnosta kuin alhaiset kilsat, ihan sama onko ruostetta tai lommoja :D
No en mä niitä kilsojakaan niin kattele, kerran ostin melkein 700tkm ajetun halvalla, se oli just leimattu. Toinenen halpis oli 300€, just leimattu, tosin vähän ajettu mutta ruoste kukki. Väliaikaisratkaisuks riittää se että on leimassa vielä x ajan, ja kulkee omin voimin. Myy sitten pois kun ei enää ite tarvi, just muutamalla satasella, kunhan pihasta lähtee mahdollisimman nopsaan:D
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023


Tätä yritin myydä pois, kun työmatka tulee järkevämmäksi junalla.
Nojaa, vastahan hesarissa oli mielipideosastolla kirjoitus jossa juna oli niin täynnä ettei matkustaja päässyt kyytiin ja VR:n aspasta vastattiin (vapaasti tulkiten) matkustajan asiakaspalautteeseen jotta "ei meidän tartte joka saatanan sälliä saada mahtumaan junaan" :confused: :confused: :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Kyllä julkisilla kulkeminen on niin kamalaa syöpää että en käsitä miten joku jolla on taloudellisesti mahdollisuus ajaa omalla autolla - vaihtaa junaan. Ellei nyt sitten ole HKI keskustassa hommissa ja juna lähde oman kämpän vierestä...
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 907
Kyllä julkisilla kulkeminen on niin kamalaa syöpää että en käsitä miten joku jolla on taloudellisesti mahdollisuus ajaa omalla autolla - vaihtaa junaan. Ellei nyt sitten ole HKI keskustassa hommissa ja juna lähde oman kämpän vierestä...
Ihan olosuhteistahan tuo riippuu, jos on työ on yhdessä paikkaa bussi/juna/raitiovaunu/metro/muumikä menee about ovelta olevelle tiheällä aikataululla, niin kyllä se julkinen voi olla vaivattomampikin vaihtoehto, kun pysäköinnistä tai kenties edes auton ylläpidosta ei tarvitse huolehtia. Vähemmistöllä vaan asiat näin on.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 707
Ihan liian halavalla myit jos kerran 11 kappaletta tuli yhteydenottoja. Kyllä se on vääryys myydä pois pyörimästä nurkista sellaiseen hintaan että menee kaupaksi. Jos itsellesi tuli hyvä mieli, niin eikös se ole onnistunut kauppa? Oikeasti hinta olisi pitänyt olla noilla kilsoilla 2500€ ja kuvauksessa miten moitteettomassa kunnossa ja vähän ajettu. Tule hakemaan helmi, pienellä laitolla pitkää ajoa yms. Ainakin jos katson noita äijäkirppiksiä yms. missä noita tulee vastaan tämän tästä.
Katkera much?
Täällä 410tkm lasissa. Kerran vaihdettu turbo. Maksoi 800€ töineen. Kyynel.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
774
toinen avoauto meni kaupaks reilu viikon ilmotuksen jätöstä....toisestakin on kaupat alustavasti sovittu....vähän harmittaa kun loppusyksystä talliin hommasin jälkimmäisen halvalla ja laittelin kesäkuntoon enkä nähtävästi päässy sitten edes ajamaan ennen kesää mutta myyn kun voittoa tulee lähes tuplasti tosta seisottamisesta.
molemmat on vielä semmosia että leima on edessä nyt huhti-toukokuussa.

jos ei löydy mitään vastaavaa tilalle niin pitänee onkia joku halpa sitten syksyllä taas talliin seisomaan
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Katkera much?
Täällä 410tkm lasissa. Kerran vaihdettu turbo. Maksoi 800€ töineen. Kyynel.
Nyt en ihan pysy kärryillä. Pahoittelut siitä. Myyjä myi autonsa mielestään sopivaan hintaan ja minä kommentoin huumorilla, että olisi pitänyt pyytää enemmän, koska idiootit. Ja sinä saat tästä aikaan katkeruuden... WTF!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 051
Hyvin alkaa auton myynti. Soitto tuli tuossa iltapäivällä että hän tulee katsomaan kun lähtee töistä klo 18. Ajattelin että voi perse, pitää järjestää illan aikataulu uudestaan mutta kai se on syytä näyttää autoa jos joku on tulossa katsomaan. No nyt kello on 21:10 eikä ole äijää näkynyt. Viimeisin viesti ennen klo 19 että lähtee kohta.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 515
Hyvin alkaa auton myynti. Soitto tuli tuossa iltapäivällä että hän tulee katsomaan kun lähtee töistä klo 18. Ajattelin että voi perse, pitää järjestää illan aikataulu uudestaan mutta kai se on syytä näyttää autoa jos joku on tulossa katsomaan. No nyt kello on 21:10 eikä ole äijää näkynyt. Viimeisin viesti ennen klo 19 että lähtee kohta.
Erittäin tuttua. Totesinkin lopulta lopuille että tarpeeksi on juoksutettu turhaan ja muutellut omia aikoja että tulen siihen ja siihen aikaan ulos autolle, jos en näe sinua siellä menen suoraan sisään ja menee numero blokkiin. Aika moni perui tulonsa kun tajusi että ei saakkaan omia hupejaan. Lisäksi osalla meni luu kurkkuun kun sanoin että hinnasta keskustellaan vasta paikanpäällä ja hinta ei putoa kovin paljoa missään tilanteessa vaan on kohtuu hyvin tingitty. Osa yritti tuossa vaiheessa jo siis tarjota sitä perinteistä 40-60% pyynnistä tai vielä perustella. Sai aika monelle lyödä luurin korvaan kun selvisi että ovat näitä turhia soittelijoita. Koomista kyllä helpoin auto myydä oli laiteltu Kupla josta pari soitteli, oliko ensimmäinen katsoja joka haki. Kaikki muut käyttikset kuin harrasteet ovat olleet vaikeampia.
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
487
Itsellä kävi taannoin niin päin autoa ostaessa, että oltiin jo sovittu että tulen autoa katsomaan/hakemaan. Palaverien siirrot, junalla töihin, kaverin kyydillä paikalle jne kunnes myyjä pari minuuttia ennen tapaamista ilmoittaa ettei haluakaan myydä. Noh onneksi sain lopulta paremman tilalle että jälkeenpäin ainoastaan vaan hyvä asia ja eipä noiden kanssa halua kauppaakaan tehdä.

Oman auton myynti olisi edessä. Nyt jo valmiiksi ärsyttää noi 40-60% tarjoajat ja feidaajat kun myytävä auto siellä <3k€ segmentissä joka houkuttelee varmaan kaikennäköistä tallaajaa.

Isäni veli on juuri tällainen 40-60% tarjoaja. Entisenä katsastusmiehenä, kovalla pokalla ja itseluottamuksella varustettuna osaa haukkua sopivasti autoja ja yleensä joku näihin lopulta lankeaa ja taitaa noilla tiliäkin lopulta tehdä. Mutta pääsääntöisesti vain tuhlaa molempien aikaa tuollaiset.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
https://www.nettiauto.com/bmw/520/9907151

Myin edellä mainitun auton. Alkuperäinen hintapyynti syksyllä oli 19900€, silloin taisi yksi tarjous tulla 15t€ :) Auto oli tarjolla sen nettiauton maksimin ilman uusimista. Muutama vaihtoehdotus ja tuo hävytön tarjous ilmaantui, muttei todellista ostajaa eikä turhia kyselyjä / soittoja.

Tiputin hintapyyntiä -> 18900€ kun aktivoin uudelleen ilmoituksen tämän vuoden puolella, ja vielä kerran -> 17900 ennen kuin kävi kaupaksi. Lopulta kaikki meni kivuttomasti: yhtään katsojaa ei ollut, vaan kaupat tehtiin ensimmäisen kanssa kenelle toimitin auton. 4% tinki vielä hintapyynnöstä ja hinta sovittiin ennen näyttöä. Epäilen että olisi voinut mennä ihan pyyntihinnallakin, mutta kun ostaja ilmaantuu niin silloin myydään vaikkei mikään pakko olisikkaan.

Aika harvoin olen ostanut autoja vaihtokaupalla, yleensä aina suora kauppa. Tuntuu vaan että liikkeissä ei hirveästi lämmetä suoralle vaihtoauton ostolle vaan aina on se "tarjous" tyyliin sataset pois vaikka auto olisi 30-50t€ pyyntihinnaltaan. Ja sit kun heittää samanlaisen paskatarjouksen vastapalloon ei edes viitsitä vastata :)

Referenssinä tuosta autosta vuosi sitten ja 30tKM vähemmän ajettuna olisi vaihdossa nettohyvityksen saanut ~13t€, kun vaihtokohde oli 40t€ suoralla kaupalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Onhan toi 19900 ollut ihan järjetön pyynti. Liikkeistä saa 20 pintaan alle 200tkm ajettua M-Sporttia (tällä hetkellä taitaa olla tarjolla lähinnä sedania) kannettua pihalle, niin miksi joku ostaisi yksityiseltä samaan hintaan melkein 300tkm rullatun. Autohan on ihan hieno, ei siinä sinänsä mitään.

Pari tonnia kun panostaa lisää niin saa jo 6cyl motilla olevia eikä tarvitse pitää sitä n47 mosan touhurahaa kokoajan takataskussa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
Onhan toi 19900 ollut ihan järjetön pyynti. Liikkeistä saa 20 pintaan alle 200tkm ajettua M-Sporttia (tällä hetkellä taitaa olla tarjolla lähinnä sedania) kannettua pihalle, niin miksi joku ostaisi yksityiseltä samaan hintaan melkein 300tkm rullatun. Autohan on ihan hieno, ei siinä sinänsä mitään.

Pari tonnia kun panostaa lisää niin saa jo 6cyl motilla olevia eikä tarvitse pitää sitä n47 mosan touhurahaa kokoajan takataskussa.
Tuossa oli lähinnä sellaiset varusteet ettei oikeasti pahemmin mitään puuttunut ja sellaista juuri ostaja etsikin. Tahtoo olla suomen maalla useimmat 530d M-Sportit järjestään huonommin varusteltuja mitä nettiautosta löytyi. Sitäpaitsi tuon ikäinen N47 on jo korjatuilla osilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Varusteet oli kyllä enemmän kun kohdallaan, ei tullut niitä ihan ajatuksella katsottua =)
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
72
Nuo hyvin varustellut versiot on aina hankalia. Joku joka ajattelee niistä, että kiva olla mutta ei tarvitse, tarjoaa aina perus versioon verrattavaa hintaa. Kuten juuri tuossa yllä verrattiin. Tämän samanhan näkee autoliikkeille myydessä. Varusteita ei juurikaan arvosteta.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Varusteiden vaikutus saattaa toki myös olla täysin päinvastainen eli hintaa alentava. Itse en ainakaan ostaisi mitään autoa jalopuulistoilla tai muilla koristehirvityksillä ns. täyteen hintaan, vaikka kuinka olisi ollut osana "premium" pakettia jolla ooveehoota viis tonnia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 181
Ja asian kääntöpuoli on se että mitä enemmän varusteita, sitä enemmän hajoavaakin.
Mulla on harraste / kesäautona vanha 7-sarjalainen bemari ja kun olen sitä ihmistyyppiä että kaikki saisi olla tip top mieluiten aina ja kaikkialla, niin vituttaa yli kaiken kun joku nippeli ei toimi. Esim nyt takapenkin toinen sähköinen niskatuki lakkasi liikkumasta niin hypin seinille saman tien.

Sitäpaitsi tuon ikäinen N47 on jo korjatuilla osilla.
Mitä siinä on vahvistettu vanhempaan verrattuna?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
Mitä siinä on vahvistettu vanhempaan verrattuna?
Käsittääkseni tuosta on useampi korjauskehoite ollut ja kampanjakin E sarjalaisille, mutta en tarkasti osaa sanoa mitä siinä olisi vahvistettu uudemmissa. Itse ainakin elän edelleen siinä tiedossa että 03/2011 eteenpäin ei ole tarvetta korjauksiin, tietysti yksittäistapauksia on aina. Niin myös 6 sylinterisissä.
N47 moottori - Sivu 4 - BMWforum.fi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Onko muita myyntikanavia kuin Facebook, Tori ja Nettiauto missä voisi yrittää autoa kaupitella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Juu, kaveri ehdotti että 50e/viikko on hyvä tahti, 4-5k autosta. En tiedä sitten mikä on se oikea totuus tähän, mutta kokeillaan vaikka näin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 655
Viestejä
4 187 504
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom