Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Se on mulla ainakin yhtenä tärkeenä hakukriteerinä, koska leimattu. Oman vastaavan ostin juuri leimattuna, niin ei ollut tiedossa olevia vikoja. Auto ehti olla niin vähän aikaa että leimaa oli vielä pitkälle kun aloin myymään.
Vaikka tuo nyt on tuollainen vähän ankea koppi, niin itse ainakin tykkäsin, pienellä kulutuksella ja kolmisen kuutiota tavaratilaa, jopa hauska ajaa kaikesta huolimatta :)
Ei se vanhan ja toimivan pakettiauton myyminen aina ole helppoa.

Itselläni meni reilut pari viikkoa, kun möin 20 vuotta vanhan 350 tkm ajetun 2,4D vapari pätkä-Hiacen, pyynti oli 3200 € ja kaupat syntyivät 2700 €:lla, itse maksoin autosta 1,5 vuotta aiemmin 3000 € ja ajoin 296 tkm -> 350 tkm.
Hiace oli hyvin huollettu ( uusittu etujarrut, laturi, hehkut, uudet kesärenkaat yms. ) ja kohtuullisen ruosteeton, pitkällä 15 kk leimalla ja ehdin jopa korjaamaan helmasta pienen katsastusmiehen tökkäämän reiän ennen auton myyntiä.
Silti joutui tinkimään vielä muutaman satasen lisää, kun ostajan kanssa huomattiin koeajolla, että toinen etuiskari oli päästänyt mehut pihalle.

Tarjouksia tuli reilusti, mutta ne kaikki olivat luokkaa 1500-2500 €.
Edes afrikkaan Hiaceja rahtaavat eivät olleet kovin kiinnostuneita, kun kyseessä oli pätkä malli, pitkästä olisivat maksaneet sen 2500-3000 € näkemättä, mutta nyt tarjoukset heiltä olivat 700-1500 € välissä.
 
Liittynyt
02.10.2017
Viestejä
93
Taannoin myin VW Golf 1.9 TD (5-paikkaista pakettiautoa). Katsastus edessä, jakopään laitto ajankohtainen, taka-akselin puslat väljät ja olihan tuossa jo yli 400k kilometräkin... Ei kiinnostanut alata korjaamaan tai vastailla ostokyselyihin itse, kun oli jo halvemman luokan autokin. Joten ulkoistin myynnin autojobbarille. Hän katsasti auton ja otti sen omaan myyntiriviinsä. Maksoi minulle sovitun summan kun auto oli myyty. Loppujen lopuksi varsin helppoa itselle, vaikka eihän siinä "viimeistä hintaa" itse saanut, mutta eipä tarvinnut korjaillakaan tuota omaan laskuun...
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Sinne meni Partner. Kahdeksan päivää oli myynnissä, hp oli 700e ja sen myös sain. Noita "turhia" yhteydenottoja tuli joku kymmenkunta. Useampi tarjosi 300e, sitten kyseltiin niitänäitä ja yksi olisi ostanut melkein kahden viikon päästä. Paras oli kun tuli puhelu englanniksi. Kysyi "do you speak english", johon totesin "no". Alkoi kuitenkin kyselemään autosta ja päätin vetää luurit. Olen muutamat tietokoneet myynyt ulkomaalaisille ja päättänyt, etten tee enää kauppaa kuin suomeksi ja suomalaisten kanssa. Vielä kun sais tuon oman auton kaupaksi...
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Olen muutamat tietokoneet myynyt ulkomaalaisille ja päättänyt, etten tee enää kauppaa kuin suomeksi ja suomalaisten kanssa...
Aiijai tänä päivänä tuollaisella toiminnalla saa helposti rassistin leiman :lol:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Sinne meni Partner. Kahdeksan päivää oli myynnissä, hp oli 700e ja sen myös sain. Noita "turhia" yhteydenottoja tuli joku kymmenkunta. Useampi tarjosi 300e, sitten kyseltiin niitänäitä ja yksi olisi ostanut melkein kahden viikon päästä. Paras oli kun tuli puhelu englanniksi. Kysyi "do you speak english", johon totesin "no". Alkoi kuitenkin kyselemään autosta ja päätin vetää luurit. Olen muutamat tietokoneet myynyt ulkomaalaisille ja päättänyt, etten tee enää kauppaa kuin suomeksi ja suomalaisten kanssa. Vielä kun sais tuon oman auton kaupaksi...
Oma Hiaceni meni "afrikkalaistaustaiselle" ( huom! ei rasistinen ilmaus! :D ) miehelle, joka puhui kyllä suomea, mutta suomenkielinen autosanasto oli hieman hakusessa, joten kaupankäynti piti hoitaa englanniksi, joka ostajalta taipui varsin luontevasti.

Eikä siinä mitään, oli ihan mukava ja asiallinen kaveri ja maksoi enemmän, kuin yksikään kantasuomalainen joka autoa kyseli.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Noh, viime kerralla kun myin koneen ei-suomalaiselle niin multa alettiin vaatimaan nimeä, henkilötunnusta jne. Sitten on pari tapausta kun hinta on sovittu puhelimessa ja ostaja tulee paikalle ilmoittamaan, ettei maksa sovittua summaa. Ei se rasistista ole, jos omien huonojen kokemuksien takia ei enää halua käydä kauppaa heidän kanssaan.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Joo, ei noi kulttuurinrikastajat oikein ymmärrä.

Itsekin (yritin) about 1,5v takaperin myydä pois autoa, jossa oli 1kk leimaa (pomppasi katsastuksessa) ja myynti-ilmoitukseen laitoin ihan kuvat siitä mitä katsuri oli kirjoittanut "Hylätty" -paperiin (päästöt pielessä, ruostevaurio helmakotelossa takana). Yhteydenottoja tuli varmasti päälle tusina näiltä rikastuttajilta, jotka eivät tuntuneet millään ymmärtävän yhtään mitään siitä, että auto pitäisi 30pv kuluessa korjata muuten menee ajokieltoon ja täytyy suorittaa kokonaan uusi katsastus. Sitten joku 10-12v pikkupoika yrittää tulkata välissä Somolia-Soomi -sanastoa mitä tarkoittaa ajokielto, mitä 30pv korjausaika, mitä uusintakatsastus, ym ym ym.

Lisäksi pari niistä lupasi tulla paikan päälle katsomaan autoa tietyn ajan päästä mutta mitään ei ikinä kuulunut.

Ei kiitos, ei enää yhtäkään "kaupankäyntiä" noiden kanssa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Noh, viime kerralla kun myin koneen ei-suomalaiselle niin multa alettiin vaatimaan nimeä, henkilötunnusta jne. Sitten on pari tapausta kun hinta on sovittu puhelimessa ja ostaja tulee paikalle ilmoittamaan, ettei maksa sovittua summaa. Ei se rasistista ole, jos omien huonojen kokemuksien takia ei enää halua käydä kauppaa heidän kanssaan.
No kaupankäynti kaupankäyntinä, ei ketään tarvitse alkaa hyysäämään ja ostaja lähtee kotiin tyhjin käsin, jos ei hinnasta päästä sopimukseen.

Itse olen sitä mieltä, että jos ostaja ei yrityksestä huolimatta ymmärrä mitä p*skaa on ostamassa ja haluaa silti ostaa, niin kyllä minä myyn, oli ostaja sitten kantasuomalainen tai kulttuurinrikastaja.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Ite myin kanssa reikäsen Transitin vuosia sitten romanialaisille jotka sitten kuskasivat sen emämaahan. "Unohtivat" vaan ilmoittaa viranomaisille auton viennistä joten nyt on muutaman vuoden verorästit ja ajokiellot päällä. Onneksi oli luovari valmiina ja ostaja oli jopa käynyt konttorilla ilmiantamassa itsensä omistajaksi. :D
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Laitoin Italialaisen rimpulani myyntiin chattiautoon viime yönä ja tänään aamusta oli s-postiini kolahtanut ostotarjous jostain Itä-Suomalaisesta autoliikkeestä. Tarjous oli 800e sisällä hintapyynnistäni jonka laitoin yksityishenkilönä kohtuullisen maltilliseksi. Nyt mietin pitäisikö tarttua tarjoukseen vai olinko hinnoitellut autoni liiankin alas?

Fakta joka vaikutti maltilliseen hintapyyntiini oli se, että ko. merkkisten autojen liikkuvuus jopa autoliikkeistä on todella hidasta - ainakin jos vertaa supisuomalaisen Skoda-Corollakansan suosikkeihin kuten Skoda, VW ja Toyota.

Tartunko vai jäänkö odottelemaan "vaihdatko katiskaan ja vähän ajettuun työnnettävään ruoholeikkuriin + 1000e vaihdossa" -juttuja? :btooth:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Laitoin Italialaisen rimpulani myyntiin chattiautoon viime yönä ja tänään aamusta oli s-postiini kolahtanut ostotarjous jostain Itä-Suomalaisesta autoliikkeestä. Tarjous oli 800e sisällä hintapyynnistäni jonka laitoin yksityishenkilönä kohtuullisen maltilliseksi. Nyt mietin pitäisikö tarttua tarjoukseen vai olinko hinnoitellut autoni liiankin alas?

Fakta joka vaikutti maltilliseen hintapyyntiini oli se, että ko. merkkisten autojen liikkuvuus jopa autoliikkeistä on todella hidasta - ainakin jos vertaa supisuomalaisen Skoda-Corollakansan suosikkeihin kuten Skoda, VW ja Toyota.

Tartunko vai jäänkö odottelemaan "vaihdatko katiskaan ja vähän ajettuun työnnettävään ruoholeikkuriin + 1000e vaihdossa" -juttuja? :btooth:
Niillä on ostaja tiedossa ja haluavat +800€ välistä, yksinkertaista. Mä nyt myisin pois jos kerta noin helposti menisi kaupaksi, voihan sitä ilmoittaa että hinnassa ei ole tinkivaraa jos epäilyttää.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Laitoin Italialaisen rimpulani myyntiin chattiautoon viime yönä ja tänään aamusta oli s-postiini kolahtanut ostotarjous jostain Itä-Suomalaisesta autoliikkeestä. Tarjous oli 800e sisällä hintapyynnistäni jonka laitoin yksityishenkilönä kohtuullisen maltilliseksi. Nyt mietin pitäisikö tarttua tarjoukseen vai olinko hinnoitellut autoni liiankin alas?
Mikä auton hintapyynti? 2000e vai 10 000e niin vähän eriasia tuo -800e...:D
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Niillä on ostaja tiedossa ja haluavat +800€ välistä, yksinkertaista. Mä nyt myisin pois jos kerta noin helposti menisi kaupaksi, voihan sitä ilmoittaa että hinnassa ei ole tinkivaraa jos epäilyttää.
Lähinnä näin penniä venyttävä ammarina mietityttää jos jostain saa paremman tarjouksen, parikin saturaista vaikkapa kuukauden myyntiodottelusta on kuitenkin ikään kuin +200e/kk nettopalkkaan, hehe :geek:

Lisäksi 18" kesävalsseilla otetuilla kuvilla tuo menee varmasti paremmin / isompaan rahaan kaupaksi, tämä oli lähinnä pelkkä ... kokeilu. Mitään älytöntä tarvetta päästä autosta eroon ASAP ei ole.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Niin kuin sanoin niin vaikka se +200e/kk nettona lapaan kuukauden myyntiodotteluista kelpaisi ainakin meitsin tuloilla. Tulikohan laitettua se liian matala pyynti sitten saatana.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Aijai, nyt sä alat ahneeksi :D Toivottavasti ei käy kuin sanonnassa...
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Aijai, nyt sä alat ahneeksi :D Toivottavasti ei käy kuin sanonnassa...
Itseasiassa tänne kirjoittelun aikana tuli yhteydenotto ensimmäiseltä yksityiseltä henkilöltä. Eikä tyrkyttänyt vaihdossa mitään muuta kuin käteistä :eek: Alkaa tosissaan tuntua siltä, että pyynti on liian matala :btooth:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Itseasiassa tänne kirjoittelun aikana tuli yhteydenotto ensimmäiseltä yksityiseltä henkilöltä. Eikä tyrkyttänyt vaihdossa mitään muuta kuin käteistä :eek: Alkaa tosissaan tuntua siltä, että pyynti on liian matala :btooth:
Kyllä mä tuon antaisin 8000 tonnilla mennä kun noita, harvoja toki, muita pyyntejä katsoo...
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Onko tuo Alfan 1.4i muuten luotettavampi kone kuin Volkkarin 1.4i? Ihan vain puhtaasta mielenkiinnosta kysyn
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Onko tuo Alfan 1.4i muuten luotettavampi kone kuin Volkkarin 1.4i? Ihan vain puhtaasta mielenkiinnosta kysyn
MultiAir systeemi (näissä ei ole kaasuläppää lainkaan vaan venttiilejä ohjataan sähköhydraulisesti ja sillä tavalla korvataan erillinen kaasuläppä) saattaa alkaa oikuttelemaan ellei huolehdi säännöllisestä öljynvaihdosta. Muuten kestävä peruspata ilman tyyppivikoja.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Niin, että jakopää kestää näissä vähän paremmin kuin volkkareissa tai bemarin pienissä koneissa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Itseasiassa tänne kirjoittelun aikana tuli yhteydenotto ensimmäiseltä yksityiseltä henkilöltä. Eikä tyrkyttänyt vaihdossa mitään muuta kuin käteistä :eek: Alkaa tosissaan tuntua siltä, että pyynti on liian matala :btooth:
Voi olla pyynti aika kohdallaan tuolla 8800 eurolla, kun vertaa muihin.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Voi olla pyynti aika kohdallaan tuolla 8800 eurolla, kun vertaa muihin.
Muut ovat liikkeiden autoja. Ainakaan itse en lähde ostamaan minkäänlaista "sportti-GTI":tä yksityiseltä ellei ole aivan pakko. Sen tietää miten näitä poljetaan ja sitä rataa. Liikkeillä on se 6kk virhevastuu.

Sen vuoksi repäisin stetsonista em. hinnan. Halu olisi ollut laittaa sama kuin Toyota-liikkeen myymällä, köykäisemmällä QV:llä eli 9500e.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Miksi et pelaa autolikkeiden säännöillä. Ilmoita että Alfalle on yksityinen ostaja eli kysyntää on, mutta voisit myydä sen liikkeelle vaikka 8500e. Samaa peliä ne itsekkin pelaa ja sulla on jo ihan oikea ostajakin tiedossa eli ei tarvi edes valehdella.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Kuukauden pidempään jos maksat vakuutuksia niin syö jo aika tehokkaasti tuota lisätuottoa.
Fiksu huomio mutta toisaalta maksaisin kuukauden sitten jonkin toisen auton vakuutuksia. Lisäksi vakuutukset tuohon Alfaan ovat olleet jäätävän pienet, L-Kaskolla 590e/v. En tiedä miksi, harvinainen auto jolla ei hirveästi kolaroida vai mikä lieneekään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Itseasiassa tänne kirjoittelun aikana tuli yhteydenotto ensimmäiseltä yksityiseltä henkilöltä. Eikä tyrkyttänyt vaihdossa mitään muuta kuin käteistä :eek: Alkaa tosissaan tuntua siltä, että pyynti on liian matala :btooth:
Myy nyt ihmeessä ensimmäiselle joka iskee rahat näppiin. Hätistele sitä yksityistä, ja jos se alkaa miettimään, niin myy liikkeelle niin ennenkun tulevat katumapäälle. Yleensä se ensimmäinen ostaja on paras. Alfa nyt ei ole se helpoin auto myydä kuitenkaan.
Enkä nyt ole katsellut minkaan alfan myyntiaikoja, mutta omista kokemuksista ostajat on melko harvassa.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Joo nyt olisi toinenkin tyyppi tulossa katsomaan autoa. Toisaalta en tiedä haluanko myydä koko autoa :btooth:
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Peugeot 208 onkin osoittautunut hankalaksi myytäväksi. Muutaman vuoden vanha, vasta ensimmäistä kertaa katsastettu ja kuntotarkastettu peli pienillä kilometreillä. Ollut nettiautossa useamman kuukauden, ja tullut vain kaksi soittoa. Hinta on nettiauton halvin verrattuna muihin vastaaviin peleihin. Saapa nähdä meneekö lainkaan kaupaksi?
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Peugeot 208 onkin osoittautunut hankalaksi myytäväksi. Muutaman vuoden vanha, vasta ensimmäistä kertaa katsastettu ja kuntotarkastettu peli pienillä kilometreillä. Ollut nettiautossa useamman kuukauden, ja tullut vain kaksi soittoa. Hinta on nettiauton halvin verrattuna muihin vastaaviin peleihin. Saapa nähdä meneekö lainkaan kaupaksi?
Noita on aika paljon nettiautossa. Taisin jo aiemmin kirjoittaa, mutta itsekin pesunkestävänä autoammarina hankkisin jonkin +10ke "perusauton" (normaali moottori, normaali varustetaso, kaikki normaalia, ei mikään mallisarjansa tehotykki tai supervarusteltu yksilö) ensisijaisesti liikkeestä kuin yksityiseltä. Vaikka siis olisi käteistä maksaa koko summa. Metsästäisin jotain "nollakorko" tarjousta ja laittaisin käteiset tuottamaan ... lisää käteistä.

Autonhan saa myös liikkeen "myyntitiliin". Toki se maksaa saturaisia (google) mutta siihen sisältyy ammattilaisen kuvat, myyntipuheet ja muut. Useimmiten tälläinen myyntilissä oleva auto paljastuu uudelle ostajalle vasta kaupantekotilaisuudessa. Olen itse ollut ostamassa kallistakin autoa josta vasta koeajojen (2kpl) ja numeroiden pyörittelyn jälkeen myyjä mainitsi että "... niin joo tämä on sitten meillä myyntitilissä eli yksityiseltä omistajalta sulle...".
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Hahhah, yleensä on se ostokrapula mutta tässä taitaa tulla myynnistäkin paha olo! :D
Joku mimmi haluaa Hämeenlinnasta tulla Mitoa katsomaan niin pian kuin kerkeän ja ottaa äitinsäkin mukaan. Tuollaiselle parivaljakolle voisi olla todella helppoa myydä tälläinen naisten mielestä "kivan näköinen toi sun auto" -tyyppinen pikkukippo. Mutta ... olen jo kerran keksinyt tekosyyn miksei mulle käynyt huominen ilta :btooth: Tänään piti ihan nätissä säässä käydä huvikseen ajelemassa sillä parin tunnin lenkki ja tuli haikea fiilis :itku: :btooth: :shy:
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Mutta ... olen jo kerran keksinyt tekosyyn miksei mulle käynyt huominen ilta :btooth: Tänään piti ihan nätissä säässä käydä huvikseen ajelemassa sillä parin tunnin lenkki ja tuli haikea fiilis :itku: :btooth: :shy:
Saahan noita uusia autoja? Vaihdat vaikka kokonaan toiseen merkkiin niin äkkiä yksi Mito unohtuu! :D
 
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
250
Joku mimmi haluaa Hämeenlinnasta tulla Mitoa katsomaan niin pian kuin kerkeän ja ottaa äitinsäkin mukaan. Tuollaiselle parivaljakolle voisi olla todella helppoa myydä tälläinen naisten mielestä "kivan näköinen toi sun auto" -tyyppinen pikkukippo. Mutta ... olen jo kerran keksinyt tekosyyn miksei mulle käynyt huominen ilta :btooth: Tänään piti ihan nätissä säässä käydä huvikseen ajelemassa sillä parin tunnin lenkki ja tuli haikea fiilis :itku: :btooth: :shy:
Melko haastavaa autokauppaa ostajan näkökulmasta :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Veikkaan että just tuollaiset Pösö 208 -autot menee rahoituksella liikkeen kautta, sen takia niitä on varmaan melkoisen hankala myydä yksityisesti. Monella ostajalla ei yksinkertaisesti ole rahaa laittaa suoraan autoon ja lisäksi rahoitus on aika edullista myös, joten ei välttämättä edes kannata ostaa käteisellä 5-10k hintaluokan autoa. Eipä se munkaan Pösö 307 avo mitään mielenkintoa herättänyt kun yritin myydä, tänä vuonna pitää yrittää uudestaan mutta veikkaan että hintaa pitää pudottaa jonkunverran ja sellaisella -100e per viikko taktiikalla kunnes ostaja löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Itseasiassa tänne kirjoittelun aikana tuli yhteydenotto ensimmäiseltä yksityiseltä henkilöltä. Eikä tyrkyttänyt vaihdossa mitään muuta kuin käteistä :eek: Alkaa tosissaan tuntua siltä, että pyynti on liian matala :btooth:
Huomenna on jo viikko kulunut, auto edelleen myytävänä:confused::vihellys: Eikai se ahneus sitten iskenyt... myy liikkeeseen jos tarjous no vielä voimassa. Ei sen arvo tuosta kasva mutta kulut juoksee:tup:
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Huomenna on jo viikko kulunut, auto edelleen myytävänä:confused::vihellys: Eikai se ahneus sitten iskenyt... myy liikkeeseen jos tarjous no vielä voimassa. Ei sen arvo tuosta kasva mutta kulut juoksee:tup:
En oikein halua sitä myydä :btooth: :shy: Katselen tässä jos joku tulee joka ei tinkki euroakaan niin ... Auto oli "kuntotarkistuksessa" Alfa spesialistilla (AutoMilano) ja siellä tyyppi sanoi että kylläpä halvalla oot myymässä tälläistä, se viimein herätti höhöhö :shy:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
En oikein halua sitä myydä :btooth: :shy: Katselen tässä jos joku tulee joka ei tinkki euroakaan niin ... Auto oli "kuntotarkistuksessa" Alfa spesialistilla (AutoMilano) ja siellä tyyppi sanoi että kylläpä halvalla oot myymässä tälläistä, se viimein herätti höhöhö :shy:
Ok, vilkaisin kaikki samanlaiset mitä oli nettiautossa myytävänä, hinnat heittää kumpaankin suuntaan, mutta ei mahdottomia, tai no.... Olikos noita bensa vehkeitä 9 ja 1 dsl.

Ite kun myin edellisen käyttiksen vähän pitkin hampain, niin hinta oli pakko sovittaa sellaisiin raameihin että on tinkivaraa niin että myyntihinta jää about sinne mitä toivoin:btooth::( No, se meni sitten nopsaan ekalle ostajalle joka tinki auton siihen mihin itsekin olin ajatellut.. Tosin hintaluokaltaan paljon halvempi mitä alfa ja olihan se vuosia ollut, mutta piti luopua. Ennenkuin alkoi tulemaan liian kalliiksi:vihellys: Nyt mitä vilkaisin niin on vaihtanut omistajaa uudestaan.

Mutta näähän on valintoja, ja jos ei ole ihan pakko myydä, niin sittenhän sitä on aikaa odotella sitä oikeaa.:tup:
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Ok, vilkaisin kaikki samanlaiset mitä oli nettiautossa myytävänä, hinnat heittää kumpaankin suuntaan, mutta ei mahdottomia, tai no.... Olikos noita bensa vehkeitä 9 ja 1 dsl.

Ite kun myin edellisen käyttiksen vähän pitkin hampain, niin hinta oli pakko sovittaa sellaisiin raameihin että on tinkivaraa niin että myyntihinta jää about sinne mitä toivoin:btooth::( No, se meni sitten nopsaan ekalle ostajalle joka tinki auton siihen mihin itsekin olin ajatellut.. Tosin hintaluokaltaan paljon halvempi mitä alfa ja olihan se vuosia ollut, mutta piti luopua. Ennenkuin alkoi tulemaan liian kalliiksi:vihellys: Nyt mitä vilkaisin niin on vaihtanut omistajaa uudestaan.

Mutta näähän on valintoja, ja jos ei ole ihan pakko myydä, niin sittenhän sitä on aikaa odotella sitä oikeaa.:tup:
Kyllä siitä yksi selkeästi tosiostaja on kiinnostunut, alfaforumisti oikein. Mutta harmittaa jo etukäteen jos siitä joutuu luopumaan ja ottamaan tilalle jokin mk.2 Focuksen tai vastaavan ikäisen Fiestan / Swiftin / 207:n tms. Helvatan kiva ja hauska sekä persoonallinen kippo. En edes muista milloin olisi tullut toinen Mito vastaan täällä pk-seudulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Kyllä siitä yksi selkeästi tosiostaja on kiinnostunut, alfaforumisti oikein. Mutta harmittaa jo etukäteen jos siitä joutuu luopumaan ja ottamaan tilalle jokin mk.2 Focuksen tai vastaavan ikäisen Fiestan / Swiftin / 207:n tms. Helvatan kiva ja hauska sekä persoonallinen kippo. En edes muista milloin olisi tullut toinen Mito vastaan täällä pk-seudulla.
Mutta näitä tulee ja menee. Ei pidä rakastua liikaa autoon, tuolla rahalla saa jo kaikenlaista hauskaa tilalle, ja vaikka välillä olisikin joku peruskippo, niin senkin kestää kunnes löytyy se oikea seuraava. Itsehän jouduin ajamaan 4kk Puntolla (joka maksoi 500e) kunnes löytyi lähes tarvetta vastaava kulkine.:)
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
se on se kuuluisa "ei pakkomyynnissä"
VAIN hyvään kotiin, VAIN harrastajalle, EI pakkomyynnissä, VIIKONLOPUN tiukka hinta, KUVISSA näkyvät asia tX, Y ja Z eivät kuulu kauppaan mutta voidaan lisähinnasta EHKÄ sovitella :beye:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
166
Auto tuli myytyä neljässä päivässä kolmannelle ostajalle, joka tuli paikan päälle autoa katsomaan. Kävin katsastamassa auton ennen myyntiä ja leima tuli kahdella korjauskehotuksella. Tällä kertaa en vikoja viitsinyt lähteä itse korjaamaan mutta laitoin näistä maininnat ilmoitukseen. Lyhyt ja ytimekäs myyntipuhe ja tuoreet kuvat autosta, niin ei kauaa tarvinnut kaupitella. Mielestäni on hyvä kertoa myynti-ilmoituksessa auton todellinen kunto, niin paikanpäälle tulee vain todellisia ostajia. Tykkäsin, että sain vielä ihan hyvän hinnan autosta. Autoliike olisi tarjonnut autosta kolmanneksen, mitä nyt sain.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Saapa nähä kuinka vaikeaa on tuon oman auton myynti sitten kun tulee sen aika. Diisseli joka alkaa lähestymään 400 tonnia (eli kohta ollaan sisäänajettu) jakopäähihna pitäis 10 tonnin sisään vaihtaa ja kesärenkaat myös uusia... Miettiny että ei tuosta kuitenkaan häävisti tule saamaan että käy jossakin liikkeessä vaihatuttamassa kunhan tulee jotakin vastaan joka kiinnostaisi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 423
Viestejä
4 160 930
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom