Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Mikäs muuten olisi suositeltu tapa 3v seisoneen 230tkm ajetun -03 Almeran eroon hankkiutumisesta? Tuossa oli ennen seisontaa muutamaa vikaa joiden korjaaminen olisi arviolta maksanut n. 1k€ (jarrut, tuulilasi, uudet kesärenkaat ja kaikkea muutakin "pientä vikaa", käytännössä ruostetta ja sähköhäiriöitä). Tuolloin ei ollut tarvetta autolle ja piti myydä pois, mutta ei sitä saatu myytyä. Tuolla parkkipaikalla se mokoma nyt edelleenkin seisoskele.

Saakohan tollasta myytyä missään edes jollakin summalla vai soittelenko suosiolla romuttamolle jotta tulevat hakemaan pois?
Aina kannattaa kokeilla, tuollainen "ei tieliikennekelpoinen" ja ne viat mitä mainitsit... niin jos siitä pari sataa saisi. Joku pöljä voi ostaa kunnostettavaksi vaikkei tiedä mihin on ryhtymässä, joku taas varaosiksi. Jos ei mene parissa kuukaudessa, niin soitto romuttamolle. Toki hintaa rukkaa niin alas että se varmasti lähtee pihasta. Muista luovari.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Se on kyllä totta että jotain 1% korkoa saisi noin vaan. Nehän on autoliikkeen ja rahoitusyhtiön räätälöimiä kampanjoita, joihin sitten yritetään lisäillä muita kuluja.

Asiaa toki helpottaa jos Joymään maksaa sen loppuvelan pois nyt, tai sitten kun kaupat on sovittu. Se mistä löytyy yksityinen jolla 30ke taskussa, on ihan eri asia. Toki jos auto on riittävän erikoinen niin joku massimies saattaa kiinnostua. Mutta jos se onkin joku tavan kulkine mitä 13 tusinaan mahtuu, niin menee mahdottomaksi. Kun sen samanlaisen saa liikkeestä, vaikka sillä rahoituksella, ja olennainen juttu on se kuluttajan suoja mitä ei yksityiseltä saa. +menee se vaihdokki siinä samalla..
Noniin, vastasivat A1:stä ja homma selvisi. Heidän puolestaan kaikki käy, sopimuksen siirtokin onnistuu sellaisenaan, jos ostaja saa myönteisen luottopäätöksen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Mikäs muuten olisi suositeltu tapa 3v seisoneen 230tkm ajetun -03 Almeran eroon hankkiutumisesta? Tuossa oli ennen seisontaa muutamaa vikaa joiden korjaaminen olisi arviolta maksanut n. 1k€ (jarrut, tuulilasi, uudet kesärenkaat ja kaikkea muutakin "pientä vikaa", käytännössä ruostetta ja sähköhäiriöitä). Tuolloin ei ollut tarvetta autolle ja piti myydä pois, mutta ei sitä saatu myytyä. Tuolla parkkipaikalla se mokoma nyt edelleenkin seisoskele.

Saakohan tollasta myytyä missään edes jollakin summalla vai soittelenko suosiolla romuttamolle jotta tulevat hakemaan pois?
Jotain kaikkein "pahimpia" puutteita kannattaa mainita. Esim että mitä sähköhäiriöitä autossa on. Ja sitten se että auto on seisonut 3 vuotta. Ihan kaikkia vikoja ei kai tarvitse listata, koska auto on ollut pois ajosta niin pitkän aikaa?

Lähteekö auto käyntiin ja liikkuuko eteen/taakse? Tuo kai se tärkein juttu.
Tosiaan joku voisi maksaa autosta 50, 100 tai 200€. Ilmeisesti siirtokilvillä auton voi ajaa laillisesti muualle.
Myyntiä voi yrittää nettiautossa?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Noniin, vastasivat A1:stä ja homma selvisi. Heidän puolestaan kaikki käy, sopimuksen siirtokin onnistuu sellaisenaan, jos ostaja saa myönteisen luottopäätöksen.
Mukava kuulla, että tässä maassa on vielä luottoyhtiöitä, jotka eivät ole täysin ahneuden sokaisemia.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Mukava kuulla, että tässä maassa on vielä luottoyhtiöitä, jotka eivät ole täysin ahneuden sokaisemia.
Näinhän se on. Nyt vaikeutena on se, että oikeastaan en halua myydä, kun auto on vaan niin hyvä. Hieman turha vaan, kun autolle, varsinkaan dieselille ei ole juurikaan tarvetta. Nettiautossa ilmoitus odottelee luonnoksena.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 355
Laita sitten linkki tänne niin haukutaan porukassa ylihintaiseksi :D
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Näinhän se on. Nyt vaikeutena on se, että oikeastaan en halua myydä, kun auto on vaan niin hyvä. Hieman turha vaan, kun autolle, varsinkaan dieselille ei ole juurikaan tarvetta. Nettiautossa ilmoitus odottelee luonnoksena.
Kuitenkin laitoin myyntiin. Pari viikkoa mennyt, toistasataa mulkaisua, mutta ei vielä yhtään kyselyä. Edellisen auton kanssa meni kaksi kuukautta, ennen kuin tuli yhtäkään soittoa. Se yksi tosin oli tarpeeksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
23
Onko tietoa ostaako autoliikkeet kalliimpaa autoa sisään mitä itse ottaisit vaihdossa vai tarviiko lähteä itse myymään? Pitäisi luopua n. 20k€ autosta kun ostin asunnon Helsingistä eikä siellä tee mitään diesel autolla. En myöskään tarvitse vastaavaa bensaa kun työmatkat kuluu pyörällä ja julkisilla. Toki työmatkoja varten tarvitsee olla auto, jolla matka taittuu mukavasti ja ennen kaikkea varmasti.

15k€ saa kuitenkin passeleita bensavehkeitä vaikka kuinka ja paljon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Onko tietoa ostaako autoliikkeet kalliimpaa autoa sisään mitä itse ottaisit vaihdossa vai tarviiko lähteä itse myymään? Pitäisi luopua n. 20k€ autosta kun ostin asunnon Helsingistä eikä siellä tee mitään diesel autolla. En myöskään tarvitse vastaavaa bensaa kun työmatkat kuluu pyörällä ja julkisilla. Toki työmatkoja varten tarvitsee olla auto, jolla matka taittuu mukavasti ja ennen kaikkea varmasti.

15k€ saa kuitenkin passeleita bensavehkeitä vaikka kuinka ja paljon.
Erittäin selvästi kuvailtu scenaario.

Liike ei osta. Laita se myyntiin, ilmoon optio vaihto bensaan -> odota ikuisuus ja häviä 5-10ke päittäin vaihtaessa johonkin pommiin:confused:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Onko tietoa ostaako autoliikkeet kalliimpaa autoa sisään mitä itse ottaisit vaihdossa vai tarviiko lähteä itse myymään? Pitäisi luopua n. 20k€ autosta kun ostin asunnon Helsingistä eikä siellä tee mitään diesel autolla. En myöskään tarvitse vastaavaa bensaa kun työmatkat kuluu pyörällä ja julkisilla. Toki työmatkoja varten tarvitsee olla auto, jolla matka taittuu mukavasti ja ennen kaikkea varmasti.

15k€ saa kuitenkin passeleita bensavehkeitä vaikka kuinka ja paljon.
Kyllä liike ostaa, mutta varsinkin jos ostat halvempaa tilalle niin ostohinta tulee olemaan surkean pieni auton arvoon nähden.

Suosittelen tässä tapauksessa ns. myyntitilin käyttämistä, eli autoliike myy auton puolestasi ja ottaa siitä välistä normaalia pienemmän siivun. Googlella löytynee useampikin liike, jotka tarjoavat tällaista palvelua.

Toki voi yrittää itsekin myydä/vaihtaa. Tässä tapauksessa kun olet valmis ottamaan halvemman auton vaihdossa niin voi toimia hyvinkin kun väliraha jää sellaiseksi, että keskiverto-ostajalla voi sellainen summa käteisellä löytyäkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Auttais kyllä tosi paljon jos olet myymässä 20k autoja ja otat halvemman vaihdossa. Itsekkin olisin vaihtamassa 6k autoa esim 9k autoon mutta yleensä se loppuu siihen että se vastapuoli ei halua vaihtaa. Varsinkin harvinaisemmat autot on sellaisia myynniltään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Facesta copsattua:

Et ottanut nimille huomen vien luovarin vaikka ole sun tietoja oma Moka ku myin pelkällä varmenteella mut en enempiä odota vakuutukset ja verot katkeaa se riittää en tiedä saatko sitä enään omiin nimiin sen jälkeen mut se taas oma mokasi
Löytyy siis moneltakin palstalta sama juttu. Mokailuahan tuossa on tapahtunut, luovari on tai ei ole mutta varmenne tehty. wtf?

Itse myynyt semitutulle auton varmenteella, koska tasan varmasti tiennyt että rekkaa itselleen. Jobbarilta ostanut auton ilman papereiden tekoa, sain varmenteen ja 5 min jälkeen oli jo omissa nimissä. Muiden kanssa tehty kyllä luovarit ja asiat niin ettei jää epäselvyyksiä.

Mites tuo oikeen menee jos joku ei ota edes selvää kenelle on myymässä, ja sitten auto on omissa nimissä. Voi toki poistaa liikennekäytöstä, jää verot ja vakuutukset pois. Sen jälkeen jos ja kun se joka autolla ajelee jää kiinni ajokiellossa olevalla, verovelkaisella, kameraan, parkkimaksuun jne jne. Niin kuka maksaa?

Myyjän tyhmyyttä toki jos ei tee asioita kuten pitää. Mutta jos jää väliin, niin maksaja on ...?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
848
Mites tuo oikeen menee jos joku ei ota edes selvää kenelle on myymässä, ja sitten auto on omissa nimissä. Voi toki poistaa liikennekäytöstä, jää verot ja vakuutukset pois. Sen jälkeen jos ja kun se joka autolla ajelee jää kiinni ajokiellossa olevalla, verovelkaisella, kameraan, parkkimaksuun jne jne. Niin kuka maksaa?
Tuommoisen lomakkeen kanssa konttorin tädin juttusille ja homma on sillä selvä.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Kävikin sitten sellainen ihme, että soittelivat toisen paikkakunnan liikkeestä, ja päätyivät ostamaan autoni suoralla kaupalla. Epäilyttävän kovalla innolla vielä olivat liikkeellä. Hinta minkä sain oli ihan ok, vaihdossa tarjottu tapauksesta riippuen 4500-500€ matalampaa hyvitystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Kävikin sitten sellainen ihme, että soittelivat toisen paikkakunnan liikkeestä, ja päätyivät ostamaan autoni suoralla kaupalla. Epäilyttävän kovalla innolla vielä olivat liikkeellä. Hinta minkä sain oli ihan ok, vaihdossa tarjottu tapauksesta riippuen 4500-500€ matalampaa hyvitystä.
Mikäs auto sulla oli, joku 30k vehje mitä aikaisempia viestejä katoin? Ilmeisesti jotain spessumpaa jos liike kerran noin innostui. Mut hyvä että meni.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Mikäs auto sulla oli, joku 30k vehje mitä aikaisempia viestejä katoin? Ilmeisesti jotain spessumpaa jos liike kerran noin innostui. Mut hyvä että meni.
2014-mallinen 120d hyvillä varusteilla mulla oli. Alle 60 tuhatta menty, mutta alta 30k auto se oli. Pikku suihku tuli myydessä, mutta en raaskinut pitää tyhjänpanttina tienposkessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
2014-mallinen 120d hyvillä varusteilla mulla oli. Alle 60 tuhatta menty, mutta alta 30k auto se oli. Pikku suihku tuli myydessä, mutta en raaskinut pitää tyhjänpanttina tienposkessa.
Luin jotenkin että i20d, ja mietin että on hyundailla hintaa, ja sitten tajusin että ehkä merkki onkin joku muu:D

Mutta joo, eihän noilla rikastumaan pääse, eikä ne arvoaan nosta:)
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 909
Kyllähän liikkeet saattaa vähän ajetuista suht uusista joskus ihan kohtuullisen hinnan maksaa. Varsinkin kun suhteuttaa siihen, että noiden myynti yksityisenä on yleensä hankalaa, eli ei toivoakaan saada lähellekään autoliikkeiden hintoja (joku vuoden kaks käytetty ja vähän ajettu onkin yleensä ihan tolkuttoman kallis liikkeessä suhteessa uuteen, etenkin jos varustelistaa ei ole raksittu paljoa).

Halvemmat autot on yleensä sitten fiksumpi myydä itse jos ei vaihda kalliimpaan. Ja usein vaikka vaihtaisikin.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Todennäköisesti joku liikkeen asiakas on pistänyt myyjän etsimään sopivaa autoa. Jos oli hyvillä varusteilla niin joku varuste ollut erityisen tärkeä ja asiakas ei jaksa itse tonkia nettiautoa.

Noita on aina välillä liikkeellä ja pari omaakin tuttua harrastaa samaa.
Ehkä webasto oli se mitä halusivat? Toki joku on saattanut takavetoisenkin haluta, bemarit nykypäivänä ovat pääsääntöisesti nelivetoja.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 355
Toki joku on saattanut takavetoisenkin haluta, bemarit nykypäivänä ovat pääsääntöisesti nelivetoja.
Kyllä suurin osa bemareista taitaa olla vieläkin takavetoisia, varsinkin pienillä koneilla varustetut alkaen mallit :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Kyllä suurin osa bemareista taitaa olla vieläkin takavetoisia, varsinkin pienillä koneilla varustetut alkaen mallit :D
Pitipä ihan trafin tämän vuoden tammikuu-kesäkuu rekisteröinneistä kurkata, tulokset:

1-sarja: takavetoja 296 nelivetoja 50
2-sarja: etuvetoja 103 nelivetoja 76
3-sarja: takavetoja 299 nelivetoja 501
4-sarja: takavetoja 38 nelivetoja 70
5-sarja: takavetoja 217 nelivetoja 506
6-sarja: takavetoja 1 nelivetoja 2
7-sarja: takavetoja 5 nelivetoja 22

X1: etuvetoja 76 nelivetoja 222

Ja loput äxät onkin sitten suomessa kaikki nelivetoja.

Hmm!
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 355
Pitipä ihan trafin tämän vuoden tammikuu-kesäkuu rekisteröinneistä kurkata, tulokset:

1-sarja: takavetoja 296 nelivetoja 50
2-sarja: etuvetoja 103 nelivetoja 76
3-sarja: takavetoja 299 nelivetoja 501
4-sarja: takavetoja 38 nelivetoja 70
5-sarja: takavetoja 217 nelivetoja 506
6-sarja: takavetoja 1 nelivetoja 2
7-sarja: takavetoja 5 nelivetoja 22

X1: etuvetoja 76 nelivetoja 222

Ja loput äxät onkin sitten suomessa kaikki nelivetoja.

Hmm!
Kuten sanottu, pienillä koneilla varustetuissa bemareissa takaveto on vielä yleisin vetotapa.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Noihin isompiin onkin saanut viime aikoina nelivedon käytännössä ilmaiseksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Niin kuollutta oli avo-pösön myynti että ei oo tosikaan, mutta toisaalta melkein kaikki harvinaisemmat/erikoisemmat autot mitä oon tässä katsellut jostain toukokuusta alkaen on edelleen myymättä, hintaluokka on sellaista n. 6-9k että taitaa olla markkinoilla olla kohtuuhiljaista. Itse luovuin jo toivosta ja taidan kokeilla uudestaan ensi keväällä. Kamux oli ainoa joka osoitti jonkinlaista kiinnostusta muuten aika nahkeaa oli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Niin kuollutta oli avo-pösön myynti että ei oo tosikaan, mutta toisaalta melkein kaikki harvinaisemmat/erikoisemmat autot mitä oon tässä katsellut jostain toukokuusta alkaen on edelleen myymättä, hintaluokka on sellaista n. 6-9k että taitaa olla markkinoilla olla kohtuuhiljaista. Itse luovuin jo toivosta ja taidan kokeilla uudestaan ensi keväällä. Kamux oli ainoa joka osoitti jonkinlaista kiinnostusta muuten aika nahkeaa oli.
Jossain kohtaa spottasin sen ilmon. Eipä sitä ees kovin moni tainnut katsoa, tyyliin vähän yli sata.

Noh, kaverilla oli motskari myytävänä, sarjassaan suomen halvin ja vähiten ajettu. Meni siinäkin monta kuukautta, mutta lopulta meni. Pyyntihintaan, mutta alihintaan.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 355
Niin kuollutta oli avo-pösön myynti että ei oo tosikaan, mutta toisaalta melkein kaikki harvinaisemmat/erikoisemmat autot mitä oon tässä katsellut jostain toukokuusta alkaen on edelleen myymättä, hintaluokka on sellaista n. 6-9k että taitaa olla markkinoilla olla kohtuuhiljaista. Itse luovuin jo toivosta ja taidan kokeilla uudestaan ensi keväällä. Kamux oli ainoa joka osoitti jonkinlaista kiinnostusta muuten aika nahkeaa oli.
Myynti voi olla vaikeaa mutta jos haluaa jotain romuja ottaa vaihdossa niin niitä kyllä aina tyrkytetään :) Ja aina pitäisi päittäin vaihtaa vaikka oma koppero olisi 150tkm ajettu ja se tarjottu Volvo/Mersu/Bemari 350tkm :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Jos kasetti ja huumorintaju kestää, niin laittakaan facen "autokauppaa ilman turhaa lätinää" ryhmään myyntiin:D Halpiksiahan siellä yleensä on, mutta sitten löytyy kaikenlaisia ruotsinkilpisiä mersuja, volvoja, paljon ajettuja, katsastamattomia, verovelkaisia. Turha edes sanoa mikä porukka noita myyskentelee. Koko paikka on yksi vitsi ja hiekkalaatikko.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Todennäköisesti joku liikkeen asiakas on pistänyt myyjän etsimään sopivaa autoa. Jos oli hyvillä varusteilla niin joku varuste ollut erityisen tärkeä ja asiakas ei jaksa itse tonkia nettiautoa.

Noita on aina välillä liikkeellä ja pari omaakin tuttua harrastaa samaa.
Nettiautosta se löytyi, eli ei tainnut olla toimeksianto?
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Siis sun auto on nyt laitettu nettiautoon?

Voihan se olla että kaupat peruuntui... oudolta toiminnalta tuo kuulostaisi muuten.
Juu, se mun vanha. Tekevät vähän voittoa, jos vain saavat myytyä. Mulla oli nettiautossa kahdeksan viikkoa, eikä tullut muita kyselyitä. Oli muuten sitä mieltä, että VAG:n kanssa ei oikein kauppa käy, niin ostelevat mersuja ja bemareita mielellään.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 355
Näemmä saivat mun vanhan bemarin myytyä vihdoin. Yllättävän kauan siihen menikin (n. 1 kuukausi) ja joutuivat pudottamaan hintaa tonnilla alkup. pyyntöön verrattuna. Vissiin Dieselien myynti alkaa pikkuhiljaa jo takkuamaan, varsinkin tuollaisissa pienemmissä autoissa.

BMW 116 D F20 TwinPower Turbo 5ov A Business Urban Line **Korko huoltorahalla vain 1,9 % +kulut** Viistoperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto
Kova hinta alkupään äffästä, lähempänä 15te olisi pitänyt olla....
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 355
Näyttikin olevan tomaatti. Manuaalina noita näkyy olevan halvemmalla mutta tomaatit tosiaan siellä ~20te nurkilla...
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Ei ole ainakaan käsistä viety, kun vieläkin myynnissä. Ostelin tilalle vähän ajetun tehdastakuun alaisen pelin, kun luulin saaneeni halvalla. Sekin myynnissä, kun ajattelin kokeilla pääseekö tienaamaan?
Mulla nettiauto 404 koko päivän. Muistaakseni tuo bimmeri 20k auto. Yksityisille edelleen hankala myytävä, tuohan meni vissiin kamuxille? Parin tonnin kulkineet jotenkin yksityisillä menee, autoliikkeissä sitten hiljaisempaa, itse myyden vielä vaikeampaa ellei ole keräilykohde.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Mulla nettiauto 404 koko päivän. Muistaakseni tuo bimmeri 20k auto. Yksityisille edelleen hankala myytävä, tuohan meni vissiin kamuxille? Parin tonnin kulkineet jotenkin yksityisillä menee, autoliikkeissä sitten hiljaisempaa, itse myyden vielä vaikeampaa ellei ole keräilykohde.
Tämä uusi peli reilun 10k:n auto, joka paljon helpompi ostella käteisellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Tämä uusi peli reilun 10k:n auto, joka paljon helpompi ostella käteisellä.
Niin joo, en muista koko kettua. Riippuu ihan mitä oot myymässä, tehdastakuu plussaa tottakai. Harvemmin noilla tienaa, pitää olla jotain spessua mitä ei oikein muualta saa ja sitten tietty se että oikeaa ostajaa ei välttämättä heti löydä. Jos yhdenkin saa houkuteltua paikanpäälle ja hinta on sellainen että voi vähän neuvotella, niin kannattaa laittaa kättäpäälle jos yhtään on linjassa;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
848
BMW pitäisi vaihtaa halvempaan. Halvin samanlainen nettiautossa 45t€. Yksityisille siis markkinat aika ohkaiset. Ja sen tietää jo valmiiksi, mitä liikkeet ovat tuommoisesta vaihdosta mieltä.
Ensi viikolla pääsen naurettavia vaihtohyvityksiä kuuntelemaan. Järki menee tuohon projektiin jo valmiiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
BMW pitäisi vaihtaa halvempaan. Halvin samanlainen nettiautossa 45t€. Yksityisille siis markkinat aika ohkaiset. Ja sen tietää jo valmiiksi, mitä liikkeet ovat tuommoisesta vaihdosta mieltä.
Ensi viikolla pääsen naurettavia vaihtohyvityksiä kuuntelemaan. Järki menee tuohon projektiin jo valmiiksi.
Jos nuo yksityismarkkinat unohtaa, toki voi ilmon laittaa ja katsoa jos joku sattuisi kiinnostamaan. Muuten lähtisin tarjoamaan liikkeelle suoraan, sanomalla että tarpeeton, muutat maasta, työsuhdeauto tulossa tms. Vaihto halvempaan ei ainakaan hintaa nosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
848
Jos nuo yksityismarkkinat unohtaa, toki voi ilmon laittaa ja katsoa jos joku sattuisi kiinnostamaan. Muuten lähtisin tarjoamaan liikkeelle suoraan, sanomalla että tarpeeton, muutat maasta, työsuhdeauto tulossa tms. Vaihto halvempaan ei ainakaan hintaa nosta.
Pitää kysyä suoraa kauppaa ja kauppaa vaihdokin kanssa. Jonkinmoinen kulkine kuitenkin pitää saada tilalle, vaikka auton tarve vähenee lähes kokonaan.
Voisi saada edes muutaman tonnin enemmän (enemmän katetta liikkeelle), jos jonkun auton ottaisi sieltä vaihdossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Pitää kysyä suoraa kauppaa ja kauppaa vaihdokin kanssa. Jonkinmoinen kulkine kuitenkin pitää saada tilalle, vaikka auton tarve vähenee lähes kokonaan.
Voisi saada edes muutaman tonnin enemmän (enemmän katetta liikkeelle), jos jonkun auton ottaisi sieltä vaihdossa.
Mieluummin menet liikkeeseen vähän hälläväliä asenteella, niin ettei auto ole ns. pakkomyynnissä. Jos haistavat rahapulan ja mikä tahansa käy vaihdossa, niin et sillä parempaa kauppaa tee. Millä syyllä nyt haluatkaan autosta eroon ja halvempaa tilalle, niin omia kortteja ei pidä paljastaa.
Jos tulee tarjous minkä voit hyväksyä, niin ota rahat ja juokse. Nettiautosta sitten joku kottero mikä on äskettäin leimattu, niitä riittää jos vaatimustaso ei ole kova.

Tuossa hintaluokassa kyllä on jumppaamista, häkkijobbarit saa melkein kokonaan unohtaa ja katsella isompia liikkeitä jotka pelaavat käytettyjen kanssa, ja pihalla ei näy tonnin pommeja.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
BMW pitäisi vaihtaa halvempaan. Halvin samanlainen nettiautossa 45t€. Yksityisille siis markkinat aika ohkaiset. Ja sen tietää jo valmiiksi, mitä liikkeet ovat tuommoisesta vaihdosta mieltä.
Ensi viikolla pääsen naurettavia vaihtohyvityksiä kuuntelemaan. Järki menee tuohon projektiin jo valmiiksi.
Kysäise Autolle.comista millaista diiliä tarjoavat jos myyvät tuon. Jos ei siis hirveä kiire ole. Vaihtamalla liikkeessä halvempaan tulee turpaan reilusti.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
BMW pitäisi vaihtaa halvempaan. Halvin samanlainen nettiautossa 45t€. Yksityisille siis markkinat aika ohkaiset. Ja sen tietää jo valmiiksi, mitä liikkeet ovat tuommoisesta vaihdosta mieltä.
Ensi viikolla pääsen naurettavia vaihtohyvityksiä kuuntelemaan. Järki menee tuohon projektiin jo valmiiksi.
Q3 lähenee loppuaan, joten jostain liikkeestä voi ihan hyvän tarjouksen saadakin, jos sopivasti loppukuusta osut paikalle.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
No nyt on taas. Laitoin isän Peugeot Partnerin myyntiin 700 eurolla ja ihmiset soittelee ja tarjoaa 300 euroa. Toimiva laitos, pakuksi rekisteröity, jakohihnalla ajaa 60tkm jne. Äsken katsoin, niin meidän alueella on vain kaksi halvempaa pakuksi rekisteröityä dieselautoa. Toisella ajettu enemmän ja toisen mittarilukema ei ole tiedossa, lisäksi olivat vanhempia yksilöitä. Ei pitäisi olla hinnasta kiinni. Jos laitan myynti-ilmoitukseen "kaupanpäälle ämpäri", niin meneeköhän samantien pyyntihinnalla. :hungry:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
No nyt on taas. Laitoin isän Peugeot Partnerin myyntiin 700 eurolla ja ihmiset soittelee ja tarjoaa 300 euroa. Toimiva laitos, pakuksi rekisteröity, jakohihnalla ajaa 60tkm jne. Äsken katsoin, niin meidän alueella on vain kaksi halvempaa pakuksi rekisteröityä dieselautoa. Toisella ajettu enemmän ja toisen mittarilukema ei ole tiedossa, lisäksi olivat vanhempia yksilöitä. Ei pitäisi olla hinnasta kiinni. Jos laitan myynti-ilmoitukseen "kaupanpäälle ämpäri", niin meneeköhän samantien pyyntihinnalla. :hungry:
Mulla oli vastaava vempele, tosin pari vuotta vanhempi ja helvetisti enemmän ajettu. Maksoin siitä 500€. Pyyntihinta oli aluksi 900€, sitten joka toinen päivä laskin hintaa viidellä kympillä, lopulta hinta tais olla 700€, yhden ostajan kanssa kyllästyin chattailuun, seuraavan kanssa sovittiin kaupat puhelimessa, taisin saada siitä 600-650€. Oli paku, leimassa, ehjä. Kyllä tuon pitäisi kaupaksi mennä kun oman järjettömästi ajetunkin sain maailmalle. Hinta on mielestäni ihan kohdillaan, tosin leimahan tuolla tulee kohta eteen.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Niinhän se tulee. Juuri juttelin isän kanssa, että pitääkö hakea tuore leima, jotta siitä pääsee eroon. Ihmitetyttää, kun ihmiset edes soittelee 700 euron autosta, jos lompakossa on vain 300e. Tuolle viimeiselle soittajalle sanoin heti, että satkun voin pudottaa. Mutta kun kaikki pitää saada ilmaiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Niinhän se tulee. Juuri juttelin isän kanssa, että pitääkö hakea tuore leima, jotta siitä pääsee eroon. Ihmitetyttää, kun ihmiset edes soittelee 700 euron autosta, jos lompakossa on vain 300e. Tuolle viimeiselle soittajalle sanoin heti, että satkun voin pudottaa. Mutta kun kaikki pitää saada ilmaiseksi.
Se on mulla ainakin yhtenä tärkeenä hakukriteerinä, koska leimattu. Oman vastaavan ostin juuri leimattuna, niin ei ollut tiedossa olevia vikoja. Auto ehti olla niin vähän aikaa että leimaa oli vielä pitkälle kun aloin myymään.
Vaikka tuo nyt on tuollainen vähän ankea koppi, niin itse ainakin tykkäsin, pienellä kulutuksella ja kolmisen kuutiota tavaratilaa, jopa hauska ajaa kaikesta huolimatta :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 050
Viestejä
4 193 516
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom