Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 594
Lunastuksessa ollut ja korjattu auto on kyllä vaikeaa myydä edes jotenkin kohtuuliseen hintaan.
Itse ostanut kaksi lunarissa käynyttä autoa ja ollut elämäni parhaimpia ja kestävämpiä pelejä. Tämänkin mistä koitan päästä eroon ostin tietäen, että on käynyt lunastuksen kautta korjattavana.

Ymmärtäähän sen ettei porukka halua riskiä ottaa niiden kanssa, mutta tarjotaan melkein PUOLET pyyntihintaa vähemmän menee jo itselle yli ymmärryksen. Autovexin kanssa ei oltu lähellekkään. Noh täytyy laittaa nettiautoon, jospa pari viikkoa siellä poikisi edes yhden kiinnostuneen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 872
Kokemuksia autovexistä? Tarjosin autoani suoraan pariin liikkeeseen, ihan siis vain myyn, enkä osta tilalle mitään. Sain ihan ok tarjoukset. Mitä jos laitan autovexiin ja sieltä tulee huonommat tarjoukset niin käykö niin, että nuo jo tarjonneet vetävät tarjouksensa pois kun ovat katsoneet autovexistä että jaahas, ei tästä kukaan muukaan enempää tarjoa?

Eli kannattaako tuota sitten enää edes käyttää kun on jo ihan ok tarjoukset parista paikkaa? Autovexin automaattinen hinta-arviokin tuossa ennen ilmoituksen jättämistä on aika paljon alempi kuin tarjous joka minulla jo on.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 594
Kokemuksia autovexistä? Tarjosin autoani suoraan pariin liikkeeseen, ihan siis vain myyn, enkä osta tilalle mitään. Sain ihan ok tarjoukset. Mitä jos laitan autovexiin ja sieltä tulee huonommat tarjoukset niin käykö niin, että nuo jo tarjonneet vetävät tarjouksensa pois kun ovat katsoneet autovexistä että jaahas, ei tästä kukaan muukaan enempää tarjoa?

Eli kannattaako tuota sitten enää edes käyttää kun on jo ihan ok tarjoukset parista paikkaa? Autovexin automaattinen hinta-arviokin tuossa ennen ilmoituksen jättämistä on aika paljon alempi kuin tarjous joka minulla jo on.
Kaikki autoliikkeet eivät käytä Autovexiä, mutta aika moni taitaa käyttää. Tilanteessasi en laittaisi Vexiin.

Mulla hinta arvio näytti 12t ja tarjoukset olivat 6-7t autovexistä. En tarttunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 872
Kaikki autoliikkeet eivät käytä Autovexiä, mutta aika moni taitaa käyttää. Tilanteessasi en laittaisi Vexiin.

Mulla hinta arvio näytti 12t ja tarjoukset olivat 6-7t autovexistä. En tarttunut.
Autovex automaatti hinta-arvio oli 13-13,5t ja tarjottu 14,5t suoraan liikkeestä sekä toisesta 14t.

Molemmat liikkeet ovat autovexissä. Tosiaan sitä vain mietin, että jos siellä ei sitten oikein kukaan tarjoa niin meneekö nämä nykyisetkin tarjoukset pois jos siis sama liike katsoo että autovexissä hinta jäi kovin alas. Sitoviahan nämä eivät ole kun niissä lukee että koeajon jälkeen vasta sitovia tms.

Nettiautossa joku 15-17t, mutta varmaan aina joku 1t tinkivaraa noissa nettiauto hinnoissa. Eli tuskin kyllä mikään liike ainakaan yli 15t maksaisi?
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
437
Autovex automaatti hinta-arvio oli 13-13,5t ja tarjottu 14,5t suoraan liikkeestä sekä toisesta 14t.

Molemmat liikkeet ovat autovexissä. Tosiaan sitä vain mietin, että jos siellä ei sitten oikein kukaan tarjoa niin meneekö nämä nykyisetkin tarjoukset pois jos siis sama liike katsoo että autovexissä hinta jäi kovin alas. Sitoviahan nämä eivät ole kun niissä lukee että koeajon jälkeen vasta sitovia tms.

Nettiautossa joku 15-17t, mutta varmaan aina joku 1t tinkivaraa noissa nettiauto hinnoissa. Eli tuskin kyllä mikään liike ainakaan yli 15t maksaisi?
Itse ottaisin tuossa tilanteessa tuon 14,5k ja olisin siihen tyytyväinen. 15k varmasti tiukassa jos pyynnitkin on sitä tasoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200
Myy nyt hyvä mies äkkiä se auto jos tarjoukset tuota luokkaa suhteessa pyyntihintoihin. Mitä oikein kuvittelet hyötyväsi sillä autovexillä?
Normaalitilanteessa 15k autosta maksetaan 11-12k, tällä hetkellä kun haet nettiautosta vaikkapa yli 1,6 litraiset alle 5v ja alle 100tkm ajetut autot, niin ihan järjettömät määrät liikkeissä suhteessa yksityisiin, myynnissä niitä laitteita. Eli autoliikkeet ostaa tällä hetkellä munat vaahdossa, nyt on hyvä aika myydä ja hinnat joka tapauksessa sellaiset että se muutaman satasen huudattaminen on aivan turhaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
466
Kokemuksia oman auton myymisestä, reilu 4000€ pyynti ja tinkivaraa parisataa. Pariin viikkoon ei oikeastaan mitään kiinnostusta, oma autokuume kova joten pistin hinnaksi 3500€ ja 5 min päästä soittaa ostaja joka tulee katsomaan parin tunnin päästä, koeajo meni hyvin ja 50€ tingataan vielä hinnasta ja kaupat tehty. Toki varmaan olisi satasen pari enemmän saanut jos viikkokaupalla odottelisi mutta itse en ainakaan olisi jaksanut odottaa kun seuraava auto oli jo melkein valittu.

Eli ostaja kyllä löytyy kun hinta on sopiva.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 231
Eli ostaja kyllä löytyy kun hinta on sopiva.
Näin se on aina ollut ja on aina oleva. Ja pätee kaikkeen muuhunkin käytetyn tavaran myymiseen.

Lisäksi täytyy muistaa, että autoa/tavaraa on ostamassa vain tietty määrä porukkaa, eli ostajaa ei välttämättä ilmaannu tunnissa tai päivässä. Itse ostin eilen laitteen, joka oli ollut kuukauden päivät myynnissä ja hinta oli 40% uuden hinnasta. Ei ollut kuulemma kukaan muu kysellyt vaikka hinta oli mielestäni ns. kohdallaan. Käytetyissä autoissakin hinnat ovat mielenkiintoisia. Myin vuonna 2013 190 tkm ajetun vm 2002 rellun 1200 eurolla. Nyt kun kymmenen vuotta on kulunut, näyttää samanlaisia edelleen olevan myynnissä samalla hintatasolla useampiakin. Eli tonnin autoissa ei iällä näytä olevan enää mitään merkitystä. 1980-luvun corollaakin on myynnissä tonnin-kahden hintaan useitakin. Itse en sellaista huolisi edes ilmaiseksi.

Tietysti on trokareita, jotka ostavat mitä tahansa ansaintatarkoituksessa, jos kokevat että hinta on reilusti alakanttiin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
662
Kokemuksia autovexistä? Tarjosin autoani suoraan pariin liikkeeseen, ihan siis vain myyn, enkä osta tilalle mitään. Sain ihan ok tarjoukset. Mitä jos laitan autovexiin ja sieltä tulee huonommat tarjoukset niin käykö niin, että nuo jo tarjonneet vetävät tarjouksensa pois kun ovat katsoneet autovexistä että jaahas, ei tästä kukaan muukaan enempää tarjoa?

Eli kannattaako tuota sitten enää edes käyttää kun on jo ihan ok tarjoukset parista paikkaa? Autovexin automaattinen hinta-arviokin tuossa ennen ilmoituksen jättämistä on aika paljon alempi kuin tarjous joka minulla jo on.
Testasin edellisillä autoilla, Honda Accord Tourer vuosimallia 2008. Autovexin kautta paras tarjous oli jotain 5000e luokkaa, vastaavat oli nettiautossa 9-10k. Laitoin oman nettiautoon 8,5k hintaan eikä ainuttakaan kyselyä yksityisiltä. Muutaman viikon jälkeen meni liikkeeseen hintaan 7500.

Toinen oli Huyndai i30, farmari sekin ja vuosimallia 2009. Nettiauton pyynnit oli 5-6k luokkaa vastaavissa. Autovexistä 4200e tarjous ja hakivat auton kotipihasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
466
Olipas mukava myydä vanhempien pikku-Volvo S40, hinta reilu tonni ja hyvä yksilö kyseessä niin käytännössä parin tunnin kuluessa ilmoituksesta kaupat sovittu ja paljon ihmisiä olisi ollut jonossa tulossa katsomaan autoa. Taitaa tuossa "tonnin pommi" hintaluokassa autot liikkua aika vikkelään.
 
Liittynyt
19.08.2017
Viestejä
318
Kertokaas tietävämmät mitä nyt tulisi tehdä.
Myin halvan, parikymmenvuotiaan ja 350tkm ajetun auton( reilusti alle tonnilla), ostaja asui kaukana eikä päässyt itse hakemaan autoaan vaan kaverinsa haki sen.
Noutaja ei autoa katsonut sen tarkemmin eikä koeajanut, kunhan kysyi että onko hyvät renkaat ja toimiiko ilmastointi. Kerroin noutajalle että airbagin valo oli syttynyt penkkiä liikuttaessa hetki sitten, kuten näin oli tapahtunutkin. Tässä vaiheessa olisi kaupan voinut vielä perua mutta noutaja ei tästä ostajalle sanonut edes matkansa aikana.
Nyt ostaja haluaa osan hinnasta takaisin vedoten tuohon em. vikaan.
Olen siis viasta kertonut noutajalle ennen omistajuuden siirtoa ja rahojen saamista.

Tämä autojen myynti ei ole mulle kovin tuttua joten siksi kyselen jeesiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
Kertokaas tietävämmät mitä nyt tulisi tehdä.
Myin halvan, parikymmenvuotiaan ja 350tkm ajetun auton( reilusti alle tonnilla), ostaja asui kaukana eikä päässyt itse hakemaan autoaan vaan kaverinsa haki sen.
Noutaja ei autoa katsonut sen tarkemmin eikä koeajanut, kunhan kysyi että onko hyvät renkaat ja toimiiko ilmastointi. Kerroin noutajalle että airbagin valo oli syttynyt penkkiä liikuttaessa hetki sitten, kuten näin oli tapahtunutkin. Tässä vaiheessa olisi kaupan voinut vielä perua mutta noutaja ei tästä ostajalle sanonut edes matkansa aikana.
Nyt ostaja haluaa osan hinnasta takaisin vedoten tuohon em. vikaan.
Olen siis viasta kertonut noutajalle ennen omistajuuden siirtoa ja rahojen saamista.

Tämä autojen myynti ei ole mulle kovin tuttua joten siksi kyselen jeesiä.
Yksityisten välisissä kaupoissa se on voi voi ostajalle, ja tuolla hinnalla ja kilsoilla kaikki on mahdollista. Sun ei siis tarvi maksaa mitään kenellekään. Pyytäkööt kaveriltaan rempparahaa kun ei asiasta kertonut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 608
Kertokaas tietävämmät mitä nyt tulisi tehdä.
Myin halvan, parikymmenvuotiaan ja 350tkm ajetun auton( reilusti alle tonnilla), ostaja asui kaukana eikä päässyt itse hakemaan autoaan vaan kaverinsa haki sen.
Noutaja ei autoa katsonut sen tarkemmin eikä koeajanut, kunhan kysyi että onko hyvät renkaat ja toimiiko ilmastointi. Kerroin noutajalle että airbagin valo oli syttynyt penkkiä liikuttaessa hetki sitten, kuten näin oli tapahtunutkin. Tässä vaiheessa olisi kaupan voinut vielä perua mutta noutaja ei tästä ostajalle sanonut edes matkansa aikana.
Nyt ostaja haluaa osan hinnasta takaisin vedoten tuohon em. vikaan.
Olen siis viasta kertonut noutajalle ennen omistajuuden siirtoa ja rahojen saamista.

Tämä autojen myynti ei ole mulle kovin tuttua joten siksi kyselen jeesiä.
Tuskinpa tosiaan tuo autoa takaisin tuon "pikkuvian" takia.

Eli numerot vaan estoon, jos pommittaa vielä "roskapostilla" tai puheluilla. Eiköhän se siitä rauhoitu. Olet kertonut asian, niin ei ole mitään syytä enää laskea hintaa. Ja noutaja on halunnut maksaa kaikki rahat vähän kuin omaa tyhmyyttään. Jälkeenpäin se on myöhäistä.


Itse kyllä kerran maksoin ostajalle muistaakseni 100€ kun auton starttimoottori meni vaihtoon. Varmasti ainakin ostaja oli tyytyväinen sen jälkeen :) Ja auton olisi kai voinut vaikka palauttaakin, mutta ostaja ei sellaista edes halunnut (500€ auto).

Eli voithan maksaa myyjän tilille 50€ ja myyjä on tyytyväinen? Mutta ei kyllä enempää kannata maksaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
775
nyt oli kieltämättä erikoisempi autonmyyti skenaario....mulla oli tommonen halpa alle 500e auto myynnissä jossa leimaa vielä 4kk jäljellä eikä ajoa haittaavaa vikaa...kerkes olla 2-3 viikkoo varmaan myynnissä ja nippu tommosia 150-250e tarjouksia tuli mutta nyt sitten lähempänä puoltayötä lauantai iltana tuli viesti että haluais tehdä autokaupat heti, ehdotin huomista kun olin jo olutta nauttinu mutta ei käyny kun piti saada heti auto.
No vähän ihmettelin että mikähän homma tää on mutta suostuin kuiteskin, no selvis että sen käyttiksen kone oli just levinny ja piti päästä heti aamusta töihin kulkemaan....löi mukisematta setelit kouraan ennekun edes autoa oli startattu ja tein kännykällä luovarin ja homma oli siinä, no eka kerta se on kun tohon ajankohtaan ja kaljapäissään autokaupat tekee.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
389
Aloin tuossa miettiä, että mikä on iän vaikutus kaupattaessa omaa autoa. Sanotaan esimerkin vuoksi, että ajot on 50 tkm vuodessa ja auto vaihdetaan pois ennen 100 tkm täyttymistä (takuun päättymistä). Kannattaako auto tällöin ensirekisteröidä tammikuussa, jolloin sen voi myydä pois seuraavan vuoden marraskuussa, kun se on näennäisesti vain vuoden vanha (vaikka oikeasti se onkin 22 kk vanha)? Vai onko käytännössä saman tekevää, vaikka auton ottaisi käyttöön kesäkuussa 2023 ja myisi pois 22 kk myöhemmin huhtikuussa 2025, jolloin auto on jo kaksivuotias? Jääkö ero pieneksi vai voiko eroa syntyä jopa useampi tonni?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200
Kyllä nykyään aika yleisesti auto hinnoitellaan todellisen vuosimallin mukaan. Esim 9/21 valmistettu bemari myydään 22 vuotisena. Se on aika vanhaa "legendaa" se että kun käyttöönottopäivä siirtyy seuraavalle vuodelle, niin hyvitys olisi jotenkin olennaisesti suurempi.

Ehkä jossain korsumäen autossa, mutta harvemmin niillä jotka tietävät mitä tekevät.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
867
Kyllä nykyään aika yleisesti auto hinnoitellaan todellisen vuosimallin mukaan. Esim 9/21 valmistettu bemari myydään 22 vuotisena. Se on aika vanhaa "legendaa" se että kun käyttöönottopäivä siirtyy seuraavalle vuodelle, niin hyvitys olisi jotenkin olennaisesti suurempi.

Ehkä jossain korsumäen autossa, mutta harvemmin niillä jotka tietävät mitä tekevät.
Liikkeeseen viedessä rekisteröinti päivää katsotaan ja liikkeen myydessä mallivuosi. Bemareissakin mallivuosi taitaa vaihtua jo heinäkuussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200
No sehän on ihan puhdasta neuvottelutaktiikkaa. Puheista huolimatta se myyjä netottaa auton sen vuosimallin mukaan, vaikka käyttöönottopäivä olisikin pari kk ennen vuosimallin vaihdetta. Se on sitten taas asiakkaan menetys jos nielee sen myyntitykin puheen ja antaa auton halvemmalla vaihdossa.
 
Liittynyt
24.01.2022
Viestejä
30
Tonnin Nissani laitettu myyntiin, arvata saattoi millaista touhua se on.. Muutama soitto tullut, tarjoukset 400€ ylöspäin. Yksi 500€:n viestitarjous. Kysytään asioita, jotka ovat selvästi ilmoituksesta itse luettavissa. Kaksi "ostajaa" luvannut tulla, mutta ei ole vielä näkynyt. Jatketaan yrittämistä..
 
Liittynyt
28.02.2020
Viestejä
258
Tonnin Nissani laitettu myyntiin, arvata saattoi millaista touhua se on.. Muutama soitto tullut, tarjoukset 400€ ylöspäin. Yksi 500€:n viestitarjous. Kysytään asioita, jotka ovat selvästi ilmoituksesta itse luettavissa. Kaksi "ostajaa" luvannut tulla, mutta ei ole vielä näkynyt. Jatketaan yrittämistä..
Sama oli talvella itellä tonnin avensiksen kanssa. Tietää kyllä mitkä soittaa ja tarjoaa puolta, jos sitäkään. Myin sitten Copartille hyvällä hinnalla ja helposti.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 231
Työkaveri kertoi, minkälaista oli ollut taas kun oli viallista ja ei-tieliikennekelpoista autoa ollut myymässä. Teki heti mieli riipaista tukevat kännit ihan myötävitutukseen. No, enemmän myyneillehän nämä jutut on peruskauraa, mutta kerrataan silti parhaat palat:
+ Heti ilmoituksen jälkeen puhelin alkoi soida. "Ollos huoleton, poikas valveill' on."
+/- "Tulen heti hakemaan 200 km päästä". "Ajattelin kyllä mennä nukkumaan kun kello on 22."
- "Tarjoan 20-50% hintapyynnistä". Näitä oli monta.
- "Tästä on tarjottu jo hintapyynti". "No myy sille sitten saatana."
- "Tulen hakemaan sen pyyntihinnalla." "OK, tule vaan." "Tossa on 75%, ei siitä kukaan enempää maksa."
- "Muista, että auto on katsastamaton ja rikki, ota traileri mukaan." "Missä on traileri, autolla ei voi ajaa" "Se ei ole sinun ongelmasi."
- Jne jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Myin auton huutokaupat.com kautta kuukausi sitten. Myyntihinta oli noin tonnin vähemmän mitä vastaavan pyynti nettiautossa, mutta noin tonnin enemmän millä hinnalla muut vastaavat olivat menneet huutokaupat.com kautta. Sain siis kuitenkin enemmän kuin olin odottanut.

Yksi kysymys taisi tulla ja vain yksi kävi koeajamassa auton. Eli melko vähällä pääsin, ja paljon helpommalla mitä nettiauto.com kautta. Kaipa tuollakin niitä hupihuutajia löytyy, mutta ainakin omat kaupat meni ongelmattomasti maaliin. Ja ostaja oli tyytyväinen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
528
Lunastuksessa ollut ja korjattu auto on kyllä vaikeaa myydä edes jotenkin kohtuuliseen hintaan.
Itse ostanut kaksi lunarissa käynyttä autoa ja ollut elämäni parhaimpia ja kestävämpiä pelejä. Tämänkin mistä koitan päästä eroon ostin tietäen, että on käynyt lunastuksen kautta korjattavana.

Ymmärtäähän sen ettei porukka halua riskiä ottaa niiden kanssa, mutta tarjotaan melkein PUOLET pyyntihintaa vähemmän menee jo itselle yli ymmärryksen. Autovexin kanssa ei oltu lähellekkään. Noh täytyy laittaa nettiautoon, jospa pari viikkoa siellä poikisi edes yhden kiinnostuneen.
Itselläkin aikoinaan täysin nokkakolaroitu auto. Ei mielestäni ole mitään vikaa sen takia ollut enkä itse katso kilometrejä oikeastaan enemmän ihmettelen jos vähän ajettu et kaikki kalliit remontit vasta eessä.

Itse vähentäisin jonku prosentin niille pelkääjille toki mutta tuota puolen tarjoojia en itsekkään ymmärrä tuhlaako ne vain aikaansa.

Paras itselle oli yks pikku auto saada eteenpäin niin yks vänkytti et kun kilometrejä ja jakopää remontti pitäis varmaan tehdä et tarjoo vain sen satkun pari autosta kun liian kallis remontti muuten... noh vedin ässän hihasta kun löyty viime jakopää remontin kuitti et se maksoi hassun satkun tuli vastauksena "liian kallis". :p
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 789
Yrittänyt tässä myydä omaa noin 5k€ autoa, joka on ajomäärään (vähän normaalia enemmän) nähden siisti ja ylihuollettu yksilö. Ei kertakaikkiaan mitään kyselyitä. Autovex antoi 2000€ tarjouksen. Olisiko tuosta autoturva.fi palvelusta kokemuksia, onko nämä 5k€ auton ostajat sellaisia että tarvii rahoitusta?
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 231
Yrittänyt tässä myydä omaa noin 5k€ autoa, joka on ajomäärään (vähän normaalia enemmän) nähden siisti ja ylihuollettu yksilö. Ei kertakaikkiaan mitään kyselyitä. Autovex antoi 2000€ tarjouksen. Olisiko tuosta autoturva.fi palvelusta kokemuksia, onko nämä 5k€ auton ostajat sellaisia että tarvii rahoitusta?
En tiedä, koska laitoit ilmoituksen, mutta juhannuksena ainakin Tori.fi on aika hiljainen. Eli porukalla on "muutakin tekemistä" kuin tehdä kauppoja.
 
Liittynyt
03.11.2019
Viestejä
134
Myin 6k auton tänä kesänä ja sanoisin että on tärkeää miettiä mikä siinä autossasi on perusteluna hinnalle ja ketkä sen voisivat ostaa. Kannattaa tutkia tarkkaan markkina, eli millä hinnalla ja argumenteilla jotenkin vertailukelposia autoja myydään. Laita ne hyvät puolet selkeästi ilmoitukseen ilman lätinöitä.

Jos autosi on "ylihuollettu" kuten omanikin oli, niin listaa kuitilliset korjaukset jo ilmoitukseen, ja varaudu kertomaan niistä ostajalle. Omani tuli ostamaan periaatteessa samanlaisen auton jo omistava perhe joka osti toisen samanlaisen (pojalle). Heille oli tärkeää että kaikki aiemmin tutuksi tulleet viat oli jo korjattu.

Tarvitset vain yhden ostajan joka tulee tosissaan ostohousut jalassa. Renkaanpotkijoita laitteli viestiä ja muutama kävi koeajamassakin ensimmäisen kuukauden aikana. Ei kannattanut tinkiä kohtuuttomasti ainakaan tässä tapauksessa.

Osa myynnissä on aina tuuria. Yleensä tässä keskikesän lomakaudella olen huomannut olevan vähemmän kiinnostuneita, kunnes taas saattaa tulla 3-4 kyselyä samana päivänä. Jos ilmoitus on huono, ei erotu, tai hinta ei ole "kilpailukykyinen", kyselyitä ei tule.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
Yrittänyt tässä myydä omaa noin 5k€ autoa, joka on ajomäärään (vähän normaalia enemmän) nähden siisti ja ylihuollettu yksilö. Ei kertakaikkiaan mitään kyselyitä. Autovex antoi 2000€ tarjouksen. Olisiko tuosta autoturva.fi palvelusta kokemuksia, onko nämä 5k€ auton ostajat sellaisia että tarvii rahoitusta?
Avaa nyt vähän enemmän mitä olet myymässä. Autoliikkeetkin myy mielellään edullisimman puolen paljon ajetut autot huutokaupoissa. Jos sieltä löytyisi vähän suuntaa millä hintaa menee.
Jos autolla on ikää, niin rahoituksen kanssa voi tulla ongelmia, vaan eiköhän 5k€ autoon pitäisi löytyä käteistä, eipä noissa huutokaupoissakaan rahoituksia saa vaikka välillä on kalliimpaakin kampetta myynnissä.

Liikkeelle silleen näppärää että ei tarvi erään vähemmistön kanssa olla sen enempää tekemisissä mitä menneinä vuosina.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 791
Mulla meni about tuon hintainen auto päivässä, mutta kyseessä olikin alle 150tkm ajettu bensa kippo.
Ehkä tuo autovexin tarjous kertoo jotain menekistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
Mulla meni about tuon hintainen auto päivässä, mutta kyseessä olikin alle 150tkm ajettu bensa kippo.
Ehkä tuo autovexin tarjous kertoo jotain menekistä.
No jaa, saattoi olla autovex mutta en ole nyt ihan varma. Tuttu ajatteli hankkiutua turhan kalliista autosta eroon millä ei ole käyttöä. Auton hinta vastaavissa noin 25k€, tämä liike tarjosi 10k€ ihan paras tarjous. Kohtuu kilsat, hyvät varusteet ja historia, siisti ja huolella pidetty.

Fast forward. Toinen tuttu osti vastaavan laitoksen vielä paremmilla varusteilla, kilsoilla ja toki paljon uudemman. Noillakin mitä nyt on, on kysyntää. Saksan premiumia ja bensalla.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 791
No jaa, saattoi olla autovex mutta en ole nyt ihan varma. Tuttu ajatteli hankkiutua turhan kalliista autosta eroon millä ei ole käyttöä. Auton hinta vastaavissa noin 25k€, tämä liike tarjosi 10k€ ihan paras tarjous. Kohtuu kilsat, hyvät varusteet ja historia, siisti ja huolella pidetty.

Fast forward. Toinen tuttu osti vastaavan laitoksen vielä paremmilla varusteilla, kilsoilla ja toki paljon uudemman. Noillakin mitä nyt on, on kysyntää. Saksan premiumia ja bensalla.
En oikein käsittänyt mitä yrität viestiä, mutta liike osti tämän about pyyntihinnalla.
Mun osalta auton myynti ei ole koskaan ollut näin helppoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
En oikein käsittänyt mitä yrität viestiä, mutta liike osti tämän about pyyntihinnalla.
Mun osalta auton myynti ei ole koskaan ollut näin helppoa.
No kaveri ei myynyt autoaan puoleen hintaan kuultuaan tarjouksen. Samaan aikaan samanlaisia myydään käypään hintaan. Tää tapaus antoi olla ja pitää autonsa vaimon työmatkakulkineena kun ei siinä ole velkaa tai mitään perässä niin ihan sama. 25k auto vähän eri kun 5K auto.

Toinen kaveri taas myi järkevään hintaan suoraan paikalliseen käytettyjen liikkeeseen, iso ketju kyseessä. Japsi pienillä kilsoilla, auto tullut perintönä, liike myi eteenpäin muistaakseni viikossa. Hinta siinä 5K vähän yli.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 789
varmaan kysynnän puute johtuu tarjonnasta, samaan hintaluokkaan saa vähemmän ajettua mutta koska kyse rekisteritilastojen kärjessä olevasta suositusta kansanautosta jonka ongelmina on jakoketjumurheet ja automaattilaatikoiden porsimiset luulisi säntillisen huoltohistorian jossa aina vaihdettu öljyt tiuhempaan kuin pitää ja vaihteiston ollessa manuaali, herättäisi jotain kiinnostusta tietäjissä..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
775
Nyt huomannu että jonkun muun kun päivittäisen käyttöauton myynti on vaikeaa, vaikka panostin ilmotukseen ja kuviin normaalia enemmän niin silti on hiljasta.
Oon huomennu että vastaavat myös seisoo, samoin ennen tuli harrastettua avoautoja niin noikaan ei liiku samaan tahtiin kun ennen.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
850
Avaa nyt vähän enemmän mitä olet myymässä. Autoliikkeetkin myy mielellään edullisimman puolen paljon ajetut autot huutokaupoissa.
Mä vein omani autoliikkeeseen vaihtoon ja sanoivat suoraan, että myyvät sen huutokaupassa. Kyseessä vajaa 300k ajettu V6 diesel MB. Auton korjaushistoria oli sen verran mittava, että tuosta on aika helppoa vetää johtopäätöksiä, että sama sykli tulee jatkumaan tulevaisuudessakin. Ei liikkeellä ole mitään hinkua ottaa virhevastuuta tuon tyyppisten autojen myynnistä, aivan kuten itsellänikään ei ollut hinkua kuunnella mahdollisen ostajan vinkumista kun se veho-keikka osuu taas kohdalleen.

Vaihtohinta oli ok, ja liike näytti saaneen huutarissa siitä 200€ vähemmän, joten kaikki lienevät tyytyväisiä. Toivotaan, että uudella omistajallakin on kaikki kunnossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
736
Mä vein omani autoliikkeeseen vaihtoon ja sanoivat suoraan, että myyvät sen huutokaupassa. Kyseessä vajaa 300k ajettu V6 diesel MB. Auton korjaushistoria oli sen verran mittava, että tuosta on aika helppoa vetää johtopäätöksiä, että sama sykli tulee jatkumaan tulevaisuudessakin. Ei liikkeellä ole mitään hinkua ottaa virhevastuuta tuon tyyppisten autojen myynnistä, aivan kuten itsellänikään ei ollut hinkua kuunnella mahdollisen ostajan vinkumista kun se veho-keikka osuu taas kohdalleen.

Vaihtohinta oli ok, ja liike näytti saaneen huutarissa siitä 200€ vähemmän, joten kaikki lienevät tyytyväisiä. Toivotaan, että uudella omistajallakin on kaikki kunnossa.
Ei se nyt ihan niinkään mene. En tiedä mikä on huutokaupat.comin ja myyjäliikkeen välinen sopimus, mutta maksoin ajoneuvon huutokaupalle, reklamaatioista sitten myyjäliike makseli taas suoraan minulle.
Näkyyhän noita jatkuvasti, kun on "ilmoitettu" paskaa ja se on palautunut huutokaupalle, sitten myyvät sen itse pois paremmilla tiedoilla. Mitä mahtaa jäädä tässä käteen myyjälle? Vai ottaako huutokaupat takkiin, tuskin?

Siinä on esimerkki, Saka "ilmoittanut" ja ostaja reklamoinut. Nyt huutokaupat myy sen pois.


Mitähän kaikkea näistäkin unohtunut mainita ensimmäisellä kierroksella...

1688105151732.png
 
Viimeksi muokattu:

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 281
Tuttu ajatteli hankkiutua turhan kalliista autosta eroon millä ei ole käyttöä. Auton hinta vastaavissa noin 25k€, tämä liike tarjosi 10k€ ihan paras tarjous. Kohtuu kilsat,
Sama kävi tutulle. Oliko kenties TFSI moottori?
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
850
Ei se nyt ihan niinkään mene. En tiedä mikä on huutokaupat.comin ja myyjäliikkeen välinen sopimus, mutta maksoin ajoneuvon huutokaupalle, reklamaatioista sitten myyjäliike makseli taas suoraan minulle.
Näkyyhän noita jatkuvasti, kun on "ilmoitettu" paskaa ja se on palautunut huutokaupalle, sitten myyvät sen itse pois paremmilla tiedoilla. Mitä mahtaa jäädä tässä käteen myyjälle? Vai ottaako huutokaupat takkiin, tuskin?
No omani myynti-ilmoituksessa (siinä liikkeen tekemässä) luki ympäripyöreästi, että autossa voi olla piileviä vikoja, joita ei ole havaittu koeajossa. Ei hintavarauksia yms. Näkisin tuossa tilanteessa, että jos sen koeajon ja katselmoinnin jälkeen joku huutaa, niin vastuu siirtyy ostajalle. Ite korjailin tuota neljän vuoden aikana lähes 10-kilolla (Alustan osat, iskarit + jousitus, vaihdelaatikko, lauri, imusarja + egr-kilkkeet, abs-antureita yms.) ja ihan nitinöistä pystyi päättelemään, että alustan osien kanssa alkoi uuden kierroksen käynnistyminen olemaan käsillä. Siksi ei tullut mieleenkään myydä jollekin tolvanalle, joka olettaa saavansa pikkurahalla siitä itselleen huolettoman edustusauton ja alkaa sitten jälkeenpäin vinkumaan kun rahat valuu Veholle.

Noi jo kunnolla ruuvatut isot MB:t ja BMW:t ovat jo lähtökohtaisesti niin riskiostoksia ja kalliita korjata, että ei mikään lähtökohtaisesti uutta ja uudehkoa autoa myyvä liike lähde pelaamaan niiden kanssa venäläistä rulettia. Se on vaan väline, joka helpottaa niiden uusien myyntiä ja voidaan antaa helposti nollakatteella tai pienellä tappiollakin pois. Markkinaahan niille kyllä on. Ja hyviä vehkeitäkin ovat, kunhan ostaja vain tietää mitä ostaa ja ymmärtää realiteetit käytetyn auton kanssa, jonka hankintahinta on ollut uutena 100k.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
263
Ostin kakkosautoksi herrasmies-coupen itselleni. Vanhempi eläkeläismies kauppasi autoa internetin kauppapaikalla ja voivotteli auton myymisen vaikeutta tänä päivänä.

Oli rehti ja mukava mies, kuvat oli vähän huonoja vanhalla luurilla otettuja , myyntiteksti hyvin lyhyt, ei huolloista yms. tarkkoja tietoja. Kaiken tiedon kyllä kertoi kysyttäessä, toimitti kuvia kuiteista jne. ja vaati vielä että hän katsastaa auton ennen myyntiä niin on sitten rehti kauppa. Autokaupoista sen verran kokemusta että muutaman tonnin auton ostin toiselta puolelta Suomea näkemättä näillä tiedoilla, koska hinta oli halpa ja remppabudjettia jää reilusti jos käy huono tuuri. Käytetty on aina käytetty, vaikka olisi Maybach ja myydessä minttikunnossa "täydellisellä huoltokirjalla".

Auto on moottorin ja vaihteiston osalta melko varmaa 2000 luvun alun tekniikkaa, ei mikään DSG TFSI pommi, myöskin sinkkikori eli ei ruostu. "Helpohko" vaihtoehto siis ostajan kannalta. Hinta 50-60% halvempi kuin vastaavat myynnissä olevat, ja hinta perustui siihen että halusi päästä eroon (oli ostanut hieman uudemman vastaavan isommalla moottorilla ja paremmilla varusteilla) , pari tuttua autokauppiasta olivat kertoneet aikalailla saman hyvityshinnan järjestelmistään. Päätti siis myydä sillä hinnalla minkä saisi vaihdossa, mutta ei halvemmalla koska säilöntäpaikka oli joten olisi jättänyt odottamaan aikaa parempaa. Mitää syytä miksi alentaa hintaa ei ollut, Suomiauto, ei kolarihistoriaa, 2x tuoreet renkaat, ilmastointi toimii, jakopää ok jne.

Silti ostajaehdokkaat olivat varsinkin vähemmistön edustajia jotka nakkelivat järjettömiä tarjouksia eri viestivälineillä. Humalassa soittelijoita tai muuten vaan todella epämääräisiä tapauksia. "Mikä siinä sun romussa on vikana kun on niin halpa, voin tonnilla hakea pois haitoilta". Eräs tosiostaja oli sitten ajanut reilun 300 kilsaa suuntaansa ihan kuskin kanssa autoa ostamaan. Oli käynyt koeajamassa, ei keksinyt mitään moitetta mutta olisi sitten alkanut kysymään että montako sataa tuossa ois tinkivaraa. Siinä vaiheessa myyjällä oli palanut lakki ja oli todennut että tästä ei nyt taida kauppaa syntyä... Äijä oli vähän hiilenä kun mökkireissun oli perunut ostattelijan vuoksi, epäili sitten että olisiko ollut jobbari kyseessä ja ollut muitakin autoja samanlta suunnalta kiikarissa. Ihmetteli muuten kovasti motiivia kesäiselle maakunta-ajelulle...

Tonnin autot saavat kaiken maailman huutokauppakeisarit ja hullut liikenteeseen, se on oikeasti aivan kauhea tivoli.

Muutaman tonnin - 7000€ (ei ole kalliimmista omaa kokemusta) coupet, sporttiautot ja muuten erikoisemmat tapaukset saavat myös monenlaista hiihtäjää liikkeelle. Joka kerta hinta on ollut kohdallaan laatuun nähden, eli hinta halvimmasta päästä mutta huoltokuittia yms. on ollut mistä näyttää. Arvidin kirjoittelu tuolla ylempänä on täyttä asiaa, kun osaa kertoa suoraan tyyppivikojen korjaukset yms. niin myynti on helppoa, ja vaatii vain sen yhden. Mutta voi helvetti että se on raskasta hommaa odottaa sitä tosiostajaa. Rahattomat soittelee varsikin pe-la iltaisin kännissä, tai muuten vaan vittuillaan että ihan paska ja miksi/kuka tuota on noin rakentanut. Todella paljon näiden näyttävien autojen kohdalla jobbarit tarjoilee typeriä. Aikaisemminkin kirjoitellut tänne että suuri osa muutaman tonnin coupeista (halvoista markkinahinnaltaan) menee nopeasti kaupaksi nettiautossa ja muutaman päivän päästä takaisin nettiautossa muutaman tonnin kalliimmalla. Muutamat samat myyjän nimet jäänyt mieleen, eli "ammattimaisia" yksityisiä jobbareita.

Perus käyttöautoa olen myynyt pari kertaa, ja se on leppoista touhua. Ei 10 keur hintaluokassa kukaan vissiin uskalla ostaa yksityiseltä. Yhden omistajan oikeasti niin hyvä auto kuin voi ikäisekseen olla, 2x hyvät renkaat, täysi huoltokirja, ketjukone, ei hankalia tyyppivikoja jne. Ei huutokauppakeisarit tai mamut laittaneet tekstaria, ei mitään yhteydenottoja. Auto meni sitten liikeeseen vaihdossa, siellä huutokaupat.com kautta jobbarille josta lähti melkein heti 3000€ kalliimmalla yksityiselle ostajalle. Auto oli siis oikeasti hyvä kun kelpasi "luotettavalta" yhden miehen autokaupalta.

Että semmoista, voimia tonnin autoja tai harrasteautoja/erikoisuuksia myyville. Ja hyvää tuuria niille jotka myy hieman kalliimpaa perus käyttistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
850
Silti ostajaehdokkaat olivat varsinkin vähemmistön edustajia jotka nakkelivat järjettömiä tarjouksia eri viestivälineillä.
Been there, done that.. Myin jokunen vuosi sitten 2000-luvun alkupuolen C- mersua ja totesin, että seuraavalla kerralla otan ennemmin niskalaukauksen kun laitan ilmoitusta nettiautoon ja alan jahkaamaan niiden parin tonnin autoa tinkaavien urpojen ja jobbareiden kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 029
Yritin joskus aikoja sitten myydä 500 eurolla anopin Mondeota, joka oli ihan kunnossa muutamaa pikkujuttua lukuunottamatta. Se oli kyllä sellaista paskaa ettei tosikaan.

Tarjoukset olivat parista kahvipaketista pariin laatikkoon olutta. Tai sitten vaihtoa johonkin todelliseen pommiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
Muutama vuos sitten myin "kohtuu" kilsoilla parin tonnin volvoa, auton entinen omistaja sattui bongaamaan sen jotenkin ja pienen tinkaamisen jälkeen ajoi pois.
Sitten oli samaan aikaan myynnissä alle 800tkm ajettu patonki, hinta jotain 500 tms, leimassa ja kaikki toimi, oli toki elämää nähnyt ja remontoitu vuosien varrella. Yhden kanssa kyllästyin chattäilemään kun piti laittaa kuvia vaikka mistä kulmasta, tuo viiden satkun auto. No aika pian en enää vastaillu mihinkään kun olisi tullut katsomaan vaan kun välimatka ei ollut kohtuuton, sata kilsaa noin.
Meinasin vetää citikan pois myynnistä kun se oli ainoa auto sillä hetkellä. Sitten soitti vanhempi mies, tuli katsomaan, ajoi muutaman sata metriä, rahat käteen ja moi.

No sitten piti ostaa joku halpis taas, tutulla jobbarilla oli eilen leimattu punto varsin hyvässä kunnossa, eli täysin karvalakki. Maksoin minkä pyydettiin, ajoin pari kuukautta kai tms. ja myyntiin. Ensimmäinen soittaja oli voittaja, vilkaisi auton ja rahat tiskiin.

Jossain välissä noita aikoja oli viiden satkun vanha skoda, meni parissa päivässä eikä ostaja edes koeajanut. Nää kaikki siis äskettäin leimattuja ja ehjiä.

Volvoa lukuunottamatta kaikista sai enemmän mitä itse maksoin. Tuossa oli vaan se yksi ihme jankkaaja välissä.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Lunastuksessa ollut ja korjattu auto on kyllä vaikeaa myydä edes jotenkin kohtuuliseen hintaan.
Itse ostanut kaksi lunarissa käynyttä autoa ja ollut elämäni parhaimpia ja kestävämpiä pelejä. Tämänkin mistä koitan päästä eroon ostin tietäen, että on käynyt lunastuksen kautta korjattavana.

Ymmärtäähän sen ettei porukka halua riskiä ottaa niiden kanssa, mutta tarjotaan melkein PUOLET pyyntihintaa vähemmän menee jo itselle yli ymmärryksen. Autovexin kanssa ei oltu lähellekkään. Noh täytyy laittaa nettiautoon, jospa pari viikkoa siellä poikisi edes yhden kiinnostuneen.
Nettiautoon myyntiin ja lasket joka viikko satasella hintaa. Oikea arvo määrittyy aikanaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
775
Ostin kakkosautoksi herrasmies-coupen itselleni. Vanhempi eläkeläismies kauppasi autoa internetin kauppapaikalla ja voivotteli auton myymisen vaikeutta tänä päivänä.

Oli rehti ja mukava mies, kuvat oli vähän huonoja vanhalla luurilla otettuja , myyntiteksti hyvin lyhyt, ei huolloista yms. tarkkoja tietoja. Kaiken tiedon kyllä kertoi kysyttäessä, toimitti kuvia kuiteista jne. ja vaati vielä että hän katsastaa auton ennen myyntiä niin on sitten rehti kauppa. Autokaupoista sen verran kokemusta että muutaman tonnin auton ostin toiselta puolelta Suomea näkemättä näillä tiedoilla, koska hinta oli halpa ja remppabudjettia jää reilusti jos käy huono tuuri. Käytetty on aina käytetty, vaikka olisi Maybach ja myydessä minttikunnossa "täydellisellä huoltokirjalla".

Auto on moottorin ja vaihteiston osalta melko varmaa 2000 luvun alun tekniikkaa, ei mikään DSG TFSI pommi, myöskin sinkkikori eli ei ruostu. "Helpohko" vaihtoehto siis ostajan kannalta. Hinta 50-60% halvempi kuin vastaavat myynnissä olevat, ja hinta perustui siihen että halusi päästä eroon (oli ostanut hieman uudemman vastaavan isommalla moottorilla ja paremmilla varusteilla) , pari tuttua autokauppiasta olivat kertoneet aikalailla saman hyvityshinnan järjestelmistään. Päätti siis myydä sillä hinnalla minkä saisi vaihdossa, mutta ei halvemmalla koska säilöntäpaikka oli joten olisi jättänyt odottamaan aikaa parempaa. Mitää syytä miksi alentaa hintaa ei ollut, Suomiauto, ei kolarihistoriaa, 2x tuoreet renkaat, ilmastointi toimii, jakopää ok jne.

Silti ostajaehdokkaat olivat varsinkin vähemmistön edustajia jotka nakkelivat järjettömiä tarjouksia eri viestivälineillä. Humalassa soittelijoita tai muuten vaan todella epämääräisiä tapauksia. "Mikä siinä sun romussa on vikana kun on niin halpa, voin tonnilla hakea pois haitoilta". Eräs tosiostaja oli sitten ajanut reilun 300 kilsaa suuntaansa ihan kuskin kanssa autoa ostamaan. Oli käynyt koeajamassa, ei keksinyt mitään moitetta mutta olisi sitten alkanut kysymään että montako sataa tuossa ois tinkivaraa. Siinä vaiheessa myyjällä oli palanut lakki ja oli todennut että tästä ei nyt taida kauppaa syntyä... Äijä oli vähän hiilenä kun mökkireissun oli perunut ostattelijan vuoksi, epäili sitten että olisiko ollut jobbari kyseessä ja ollut muitakin autoja samanlta suunnalta kiikarissa. Ihmetteli muuten kovasti motiivia kesäiselle maakunta-ajelulle...

Tonnin autot saavat kaiken maailman huutokauppakeisarit ja hullut liikenteeseen, se on oikeasti aivan kauhea tivoli.

Muutaman tonnin - 7000€ (ei ole kalliimmista omaa kokemusta) coupet, sporttiautot ja muuten erikoisemmat tapaukset saavat myös monenlaista hiihtäjää liikkeelle. Joka kerta hinta on ollut kohdallaan laatuun nähden, eli hinta halvimmasta päästä mutta huoltokuittia yms. on ollut mistä näyttää. Arvidin kirjoittelu tuolla ylempänä on täyttä asiaa, kun osaa kertoa suoraan tyyppivikojen korjaukset yms. niin myynti on helppoa, ja vaatii vain sen yhden. Mutta voi helvetti että se on raskasta hommaa odottaa sitä tosiostajaa. Rahattomat soittelee varsikin pe-la iltaisin kännissä, tai muuten vaan vittuillaan että ihan paska ja miksi/kuka tuota on noin rakentanut. Todella paljon näiden näyttävien autojen kohdalla jobbarit tarjoilee typeriä. Aikaisemminkin kirjoitellut tänne että suuri osa muutaman tonnin coupeista (halvoista markkinahinnaltaan) menee nopeasti kaupaksi nettiautossa ja muutaman päivän päästä takaisin nettiautossa muutaman tonnin kalliimmalla. Muutamat samat myyjän nimet jäänyt mieleen, eli "ammattimaisia" yksityisiä jobbareita.

Perus käyttöautoa olen myynyt pari kertaa, ja se on leppoista touhua. Ei 10 keur hintaluokassa kukaan vissiin uskalla ostaa yksityiseltä. Yhden omistajan oikeasti niin hyvä auto kuin voi ikäisekseen olla, 2x hyvät renkaat, täysi huoltokirja, ketjukone, ei hankalia tyyppivikoja jne. Ei huutokauppakeisarit tai mamut laittaneet tekstaria, ei mitään yhteydenottoja. Auto meni sitten liikeeseen vaihdossa, siellä huutokaupat.com kautta jobbarille josta lähti melkein heti 3000€ kalliimmalla yksityiselle ostajalle. Auto oli siis oikeasti hyvä kun kelpasi "luotettavalta" yhden miehen autokaupalta.

Että semmoista, voimia tonnin autoja tai harrasteautoja/erikoisuuksia myyville. Ja hyvää tuuria niille jotka myy hieman kalliimpaa perus käyttistä.
Coupe myös itselläni myynnissä kohtuuhintaan mitä oon katellu myytäviä ja myytyjä vastaavia, 0 kyselyä, ilmotukseen on panostettu sekä kuvien että tekstin osalta ja hinta on sieltä halvimmasta päästä, ehkä maailmantilanne on sen verran muuttunu nyt että tommosille on vähemmän kysyntää
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Coupe myös itselläni myynnissä kohtuuhintaan mitä oon katellu myytäviä ja myytyjä vastaavia, 0 kyselyä, ilmotukseen on panostettu sekä kuvien että tekstin osalta ja hinta on sieltä halvimmasta päästä, ehkä maailmantilanne on sen verran muuttunu nyt että tommosille on vähemmän kysyntää
Satasen lasket viikossa niin jossain vaiheessa menee kaupaksi.
Odotuksesi on jossain pilvissä ainakin tähän saakka.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Oikealta ajettava Lexus LS ja Pösö 307cc avo meni molemmat kaupaksi, mutta kyllä sen hinnan tulee olla oikea. Molemmat myin aika halvalla, mutta ostaja oli luotettava molemmilla kertaa. Sekin on ihan kivaa, että ostajaan voi luottaa eikä ole takaisin autot tulleet:) Tosin Pösön suhteen se kaveri joka sen osti ajoi vuoden ja myi eteenpäin ja seuraava ostaja soitti mulle kun oli sähkövika iskenyt ja uhkasi polttaa koko auton. No sellaista se on ranskalaisten kanssa. Pösön suhteen lisäksi myin sitä kahtena kesänä, joten eka kesänä oli autossa liikaa hintaa.

Nyt on avomersu ja sitä en taida myydä koskaan, kun ei näitä autokauppoja jaksa kovin montaa kertaa käydä läpi. Ja ainakin avojen suhteen paras myyntisesonki meni jo. Se on huhtikuu-kesäkuu, ennen juhannusta mieluusti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
93
Tää vois sopia tähän threadiin, ehkä.

Perintönä saatu vuoden 1987 Chevrolet Camaro 2,8l koneella, automaattina. Seissyt samassa paikassa liikkumattomana lähemmäs 10 vuotta sepelin päällä, jäänyt tuohon aikanaan ajokuntoisena. Eli kaikki on aivan varmasti jumissa, maalipinta hirveä, sisusta hapan. Onko tuollaisessa mitään rahallista arvoa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
263
Jos kori ei ole laho niin on arvoa enemmän kuin lusikoiksi myytynä.Sepeli on voinut pelastaa pahimmalta. Jos täysin orkkis niin joku museoniilo voi innostua pelastamaan. Omaan kasikoneiseen etsin noita vanteita taannoin eikä löytynyt mistään järkihintaan. Maalipinta voi myllyttämällä olla ihan ok, jos ei lakkavikoja. Ruostetta ei ainakaan päällepäin näy.

Näyttää olevan targa katto, niillä on taipumus vuotaa. Omassakin purin sisustan pois niin oli lattia sisältä melko ruosteessa ja ruman näköinen. Lattiamatto tunnustelemalla selvinnee.

Missä päin auto on? PK-seutu helpottaa huomattavasti myyntiä, jostain Savukoskelta voi trailerilla hakijat olla vähissä.

Laita 1500 - 1900€ Nettiautoon myyntiin, huokaise syvään ja varaudu ketjussakin mainittuihin lieveilmiöihin niin kyllä sen joku vie pois. Tietenkin jos voittoa haluaa maksimoida niin esim. sisäpesu tekisi ihmeitä. Pienet homepilkut ja pinttymät lähtee usein helposti pois tekstiilipesurilla ja mikrokuituliinalla. Jos ei siis ole täysin rytöläjä, jyrsijöiden syömä ja auringon polttama. Toinen myyntiä helpottava asia olisi jos auton saa käymään. Lappopumpulla tankkia tyhjäksi, 10 litraa uutta bensaa tankkiin, öljyn vaihto ja käyntiin. Tai ainakin voisi todeta että kone pyörii....
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
998
Tutuilla mitä viime aikoina ollut autoja myytävänä, niin hinta niin että on about suomen halvin luokassaan, silti on hidasta, mutta mennyt kaupaksi kuitenkin kun jaksaa odottaa.
Hidasta on täälläkin, vaikka pyydän paljon pienempää hintaa kuin muut ja mun autolla ajettu n70tkm vähemmän. Silti pitäis 600€ pudottaa tinkaajille hintaa. Ja sentään Toyotaa myydään. Muutama autoliikekin halunnut ostaa liian halvalla.
 
Liittynyt
24.01.2022
Viestejä
30
Tonnin Nissani laitettu myyntiin, arvata saattoi millaista touhua se on.. Muutama soitto tullut, tarjoukset 400€ ylöspäin. Yksi 500€:n viestitarjous. Kysytään asioita, jotka ovat selvästi ilmoituksesta itse luettavissa. Kaksi "ostajaa" luvannut tulla, mutta ei ole vielä näkynyt. Jatketaan yrittämistä..
Tämäkin surunäytelmä saatu päätökseensä. Vaikein autonmyyntini ikinä, seitsemäs "ostaja" lopulta haki muutamalla sadalla. Viestejä sekä puheluita tuli yötä myöten, arvaatte varmaan minkä väen edustajilta. Olisi pitänyt satasella myydä sekä tietenkin ajaa 100km vastaan.

Autosta kerkesi tosin airbagin sekä moottorin vikavalo syttymään, nelospytty lähti pois pelistä, eikä ollut kipinä/bensapuolella vika, todennäköisesti venttiili palanut tai sitten väljä paska. Öljyäkin vei törkeästi.

Uudella omistajalla (näkökään jobbari) myynnissä vajaalla tonnilla, mutta minun huomaamiani ja mainitsemiani vikoja ei tietenkään ole myynti-ilmoituksessa mainittu, nelospytyn käymättömyyskin on "karkeaa tyhjäkäyntiä". Ei ole minun murheeni enää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 118
Viestejä
4 196 097
Jäsenet
70 851
Uusin jäsen
JoniKaup

Hinta.fi

Ylös Bottom