Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 180
Muutoskatsastus maksaa, puhumattakaan, että käytät aikaa ja tupakkaa hommatakses tüv-laput. Eikä se edes riitä vaan tarvitset vielä suuntauslaput, että kelpaa katsastusmiehelle.

Yks vitun iso työmaa, että saa auton leimaan, kun edelliset omistajat oikoo joka vitun asiassa.

Edit: koskee siis alustasarjaa joka räpelletty paikalleen.
Joo, tosin en muista kertaakaan katsastusmiehen puuttuneen tähän. Monen moneen autoon lippispääiässä vedettiin jotain JOM coilaria alle eikä kukaan jaksanut ikinä sanoa mitään :D
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
taitaa olla myyjillä yleisesti monet tunnukset tai hyviä kavereita jotka käy korottelemassa hintoja.renkaita ja työkaluja joskus tuolla huvikseen huutelin mutta ikänä ei mitään jäänyt käsiin kun nettikaupoista sai normaalihinnalla halvemmalla.
Tuo voi olla mahdollista, mutta eiköhän yleensä sen viimeisen hinnan maksa ihan kuluttaja ja niitä hintoja ihmettelen. Erityisesti niitä, joissa suoraan ilmoitetaan useita vikoja, joihin kuluu ties kuinka paljon rahaa korjaamiseen. Ainakin Kamux on löytänyt tuon markkinapaikan ja tuntuvat laittavan koko ajan tuonne myyntiin näitä tonnin pommeja.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Mä oon koittanut myydä useampaa henkilöautoa, hintaluokassa 5000-12000€, siinä toivossa että seuraavaan autoon saisi alennuksen liikkeestä kun ei anna vaihdokkia. Jopa sitä 5000€ kippoa sai yrittää myydä 4kk, vaikka oli alustasarja, korisarja ja ikkunat kalvotettu. Olen todennut että säästää kovasti hermojaan kun ei avaa nettiautoa laisinkaan enää.
Näinhän se menee. Toisaalta luulisi olevan kysytty hintaluokka, ainakin jos auto ehjä ja kohtuu kilsat. Tuon 5000€ hintaista autoa kun itse myin, niin totesin että käteisalennus samaa luokkaa kuin auton arvo, siis kun liikkeessä vaihdoikin arvo noteerataan nettiauton halvimman pommin mukaan tai alle, ja ilman vaihdokkia saat hyvän alennuksen, niin yhteensä tuo tekee useamman tonnin, eli siinä on varaa antaa oma mennä nettiautossa todella halvalla (tai lähes ilmaiseksi), tai vaihtoehtoisesti pääsee kaikkein helpoimmalla kun antaa vaihdossa liikkeeseen. Jos elämä on viimeisestä tonnista kiinni, niin sitten toki pitää makuuttaa sitä autoaa nettiauton listoilla pitkään toiveissa saada "oikea" hinta.
 
Liittynyt
04.04.2021
Viestejä
11
Ite oon ainakin ottanut sen tyylin, että vanha menee vaihdossa liikkeeseen. Enkä myöskään enää osta käyttöpeliä yksityiseltä.
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
Enemmän ihmetystä aiheutti kun viimeksi yritin myydä tai vaihtaa Skoda Octavia -12 1.6 dieseliä. Autolla ajettu 220tkm, ja pistin hinnan samalle tasolle kun vuotta vanhemmat 300tkm ajetut ja oletin että saattaisi mennä helpostikin kaupaksi, kysyntää ei kuitenkaan ollut oikeastaan ollenkaan. Tarkoitus oli vaihtaa bensa-autoon mutta laskeskelin että hinnan polkemisessakaan ei ole mitään järkeä kun vastaavat bensa-autot kuitenkin maksaa ja hintaerolla makselen monta vuotta diesel veroa.
Ei dieseliä kannata myydä, tällä hetkellä ei saa mitään järkevää rahallista korvausta. Ajaa menemään vaan. Jos on paljon kaupunkiajoa tai kärryn vetoa tulee diesel verosta huolimatta saman hintaiseksi kuin bensa pienelläkin ajomäärällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Ite oon ainakin ottanut sen tyylin, että vanha menee vaihdossa liikkeeseen. Enkä myöskään enää osta käyttöpeliä yksityiseltä.
Joka kerta kun olen ajatellut antaa auton vaihdossa niin myymällä sen erikseen on voittanut vähintään sen tonnin, yleensä pari ellei jopa kolme. Siis ihan kun puhutaan näistä ~20-30 tonnin käytetyistä ostokohteena ja oman auton hinta 5-10 tonnia.

Toki >sadantonnin vuosipalkalla joku tonnin säästö on marginaalinen, mutta meille köyhemmille liikkeeseen vaihdossa vieminen on yleensä vain hyväntekeväisyyttä autokauppiaita kohtaan. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Eipä se tarvi kuin sattua se yksi ostaja kohdalle, niin auton saa myytyä. Kaikki on lopulta mennyt, oikealta ajettava Lexus ja jopa avopösökin, josta ostajan jälkeinen ostaja soitti mulle vihasena, kun oli sähkövika yllättänyt ja jäänyt tielle. Mutta kaikki on mennyt kaupaksi sille ekalle ostajalle, joka on paikalle saapunut. Hinta pitää kyllä olla kohdallaan kun yksityiselle myy. Ikinä ei ole myöskään kukaan huijannut, ainakaan merkittävissä määrin näissä yksityisten välisissä autokaupoissa. Eipä ole tarvetta käyttää autoliikkeiden palveluita ja maksaa siitä ylimääräistä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Ite oon ainakin ottanut sen tyylin, että vanha menee vaihdossa liikkeeseen. Enkä myöskään enää osta käyttöpeliä yksityiseltä.
Tuo on se rahamiesten tyyli, onhan se helppoa ja kivaa.

Itse olen valitettavasti sen verran köyhä, että mielummin kauppaan itse omat vaihdokkini ja kaiken lisäksi raahaan vielä "uuden" autoni saksasta tai ruotsista.
Käyttöpelejäkin olen ostanut ja ostan edelleen yksityiseltä, jos sellainen tarve tulee eteen.

Kaikki autoni olen saanut kaupaksi ennemmin tai myöhemmin ja yleensä vielä ihan kohtuulliseen hintaan, enkä ole vielä hermojani menettänyt, vaikka kaikenlaisia pussihousuja onkin vastaan tullut.
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
Myymällä auton itse ja ostamalla yksityiseltä tuntipalkaksi tulee 500-2000e netto riippuen tapauksesta. Joillekin se on paljon joillekin vähän
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
865
Myymällä auton itse ja ostamalla yksityiseltä tuntipalkaksi tulee 500-2000e netto riippuen tapauksesta. Joillekin se on paljon joillekin vähän
En tiedä mitä olet myynyt jos tunnissa lähtenyt mutta kyllä omalla kohdalla oman vaivansa myyntiin saanut nähdä, myynti siistiminen, kuvat, ilmoitus, kyselyihin ja puheluihin vastaaminen ja kaupan paperityöt päälle. Säästöähän siinä tulee mutta en sanoisi 1000€ tuntipalkaksi.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 043
En tiedä mitä olet myynyt jos tunnissa lähtenyt mutta kyllä omalla kohdalla oman vaivansa myyntiin saanut nähdä, myynti siistiminen, kuvat, ilmoitus, kyselyihin ja puheluihin vastaaminen ja kaupan paperityöt päälle. Säästöähän siinä tulee mutta en sanoisi 1000€ tuntipalkaksi.
Pidät auton koko ajan siistinä, niin ei tarvitse erikseen siistiä. Muut hommat menee arjen mukana. Tuo "saako nähdä" on rasittavin, kun ei ole koskaan johtanut kauppoihin. Jos laitat jo kuvat huoltokirjasta ilmoitukseen, niin ei tarvitse niitäkään jokaiselle kyselijälle erikseen toimittaa, melko helppoa ja vaivatonta auton myynti loppujen lopuksi .
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Pidät auton koko ajan siistinä, niin ei tarvitse erikseen siistiä. Muut hommat menee arjen mukana. Tuo "saako nähdä" on rasittavin, kun ei ole koskaan johtanut kauppoihin. Jos laitat jo kuvat huoltokirjasta ilmoitukseen, niin ei tarvitse niitäkään jokaiselle kyselijälle erikseen toimittaa, melko helppoa ja vaivatonta auton myynti loppujen lopuksi .
Totta tuokin; suurin osa typeristä ja turhista kyselyistä johtuu puutteellisesta ilmoituksesta. Jos siellä on kaikki oleellinen, niin melkein voi olla vastaamatta niihin lukutaidottomien idioottien lähettämiin kyselyihin. Esim. jos sanotaan ettei vaihtoa tai on listattu just precis ne mallit joita voi harkita, niin ihan turha se on vastailla niille vanhojen romujen tarjoajille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Itse jos olen ostamassa, niin en monesti jaksa edes vaivautua niiden ilmoitusten kanssa, jossa lukee että: Siisti auto, eikä mitään muita tietoja. Menee aivan liikaa aikaa siihen, että yrittää saada tiedon kerrallaan, onko nyt se ja se tehty vai ei.

Myyjänä taas on hyvä taktiikka laittaa tarkasti autot mihin vaihtoa halutaan ja tarkka kuvaus myytävästä autosta, niin ei tule huonoa omatuntoa siitä, että ei ole vastannut jokaiselle urpolle, joka kysyy samoja tietoja mitä ilmoituksessa jo on tai tinkii 50% hinnasta.
 
Liittynyt
04.04.2021
Viestejä
11
Tuo on se rahamiesten tyyli, onhan se helppoa ja kivaa.

Itse olen valitettavasti sen verran köyhä, että mielummin kauppaan itse omat vaihdokkini ja kaiken lisäksi raahaan vielä "uuden" autoni saksasta tai ruotsista.
Käyttöpelejäkin olen ostanut ja ostan edelleen yksityiseltä, jos sellainen tarve tulee eteen.

Kaikki autoni olen saanut kaupaksi ennemmin tai myöhemmin ja yleensä vielä ihan kohtuulliseen hintaan, enkä ole vielä hermojani menettänyt, vaikka kaikenlaisia pussihousuja onkin vastaan tullut.
En ole rahamies, vaan näihin päätelmiin ajoi 2 edellistä autokauppaa. Ostin yksityiseltä "hyvin palvelleen" auton jokapäiväisestä ajosta. Kaikki päällisin puolin kunnossa, mutta sen vuoden aikana minkä auton omistin, tein siihen enemmän remonttia, kuin kaikkiin omistamiini autoihin yhteensä. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt ostaa siihen se 3k€ vaihtokone välittömästi.. Ehkä tuo olisi vieläkin ajossa jos olisin niellyt myrkyn kerralla. Tuon vuoden aikana vannotin itelle, että käyttöautoa en enää yksityiseltä osta.

Liikkeessä kuitenkin tarjosivat autosta täsmälleen saman summan mitä olin ajatellut laittaa nettiauton myynti-ilmoitukseen. Ei se tietenkään aina näin toimi, mutta joskus osuu tähdet kohdilleen.
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
En tiedä mitä olet myynyt jos tunnissa lähtenyt mutta kyllä omalla kohdalla oman vaivansa myyntiin saanut nähdä, myynti siistiminen, kuvat, ilmoitus, kyselyihin ja puheluihin vastaaminen ja kaupan paperityöt päälle. Säästöähän siinä tulee mutta en sanoisi 1000€ tuntipalkaksi.
Myyntiaika en laskenut tuntipalkkaan. Silloinhan en tee mitään ilmoitus tekee työtään netissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 180
En ole rahamies, vaan näihin päätelmiin ajoi 2 edellistä autokauppaa. Ostin yksityiseltä "hyvin palvelleen" auton jokapäiväisestä ajosta. Kaikki päällisin puolin kunnossa, mutta sen vuoden aikana minkä auton omistin, tein siihen enemmän remonttia, kuin kaikkiin omistamiini autoihin yhteensä. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt ostaa siihen se 3k€ vaihtokone välittömästi.. Ehkä tuo olisi vieläkin ajossa jos olisin niellyt myrkyn kerralla. Tuon vuoden aikana vannotin itelle, että käyttöautoa en enää yksityiseltä osta.

Liikkeessä kuitenkin tarjosivat autosta täsmälleen saman summan mitä olin ajatellut laittaa nettiauton myynti-ilmoitukseen. Ei se tietenkään aina näin toimi, mutta joskus osuu tähdet kohdilleen.
Itse olen taas edullisemmat kakkosautot (luokkaa siis alle 10-15k pyssyt) ostanut yksityisiltä sen takia että jotenkin on jäänyt fiilis että tuossa hintaluokassa yksityinen on se rehellisempi tai ainakin autostaan paremmin tietävä myyjä. Tämä on toiminut ihan hyvin eikä sen kummemmin ole sorvattu saviruukkuun näiden kakkosautojen kanssa koskaan. Mielestäni halpaa vanhaa autoa ostaessa on järkevintä asennoitua siten että tonnin tai parin kulut tulevat varmasti pian esiin - miksi kukaan myisi autoa jossa kaikki on tip top vielä vuoksiksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
80
Itse olen käytettyä ostaessa katsonut noita paremmin varusteltuja tai tehokkaammalla koneella varustettuja vehkeitä. Niistä pidetään yleensä parempaa huolta, kuin perus 1.6 autoista.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
vanhaa autoa ostaessa on järkevintä asennoitua siten että tonnin tai parin kulut tulevat varmasti pian esiin - miksi kukaan myisi autoa jossa kaikki on tip top vielä vuoksiksi.
Joo. Toki on bensalenkkareita jotka vaihtaa autoa vaihtamisen ilosta tai tuore lapsiperhe tarvitsee isoa farkkua sedanin tilalle, mutta suurin osa perus käyttöautoista on ihan pakolliseen liikkumiseen ja ne vaihtuu vasta kun alkaa piilevää vikaa, tai muuten leviämispisteessä.

Liikkeestä ostettaessa on sentään kuluttajan turva, eli jos täysi pommi, esim. mottori repeää hetipian, niin saat rahasi takaisin, tai ainakin muuten myyjä tulee pienemmissäkin remonteissa vastaan. Jos hyvä liike niin olenpä minäkin saanut ~10tEUR autoon ensimmäiset korjaukset täysin ilmaiseksi.

Liikkeessä auto maksaa hieman enemmän kun yksityiseltä, mutta tuo "takuu" on kyllä sen arvoinen. Toki jos puhutaan muutaman tonnin pommeista jotka selvästi loppuun poljettu, niin yksi ja sama mistä ostaa. Eipä mikään oikea autoliike niitä edes myy, juurikin tuon kuluttajaturvan takia, vaan vaihdossa tulleet pommit huutokaupataan "siinä kunnossa kun on".
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
865
Joo. Toki on bensalenkkareita jotka vaihtaa autoa vaihtamisen ilosta tai tuore lapsiperhe tarvitsee isoa farkkua sedanin tilalle, mutta suurin osa perus käyttöautoista on ihan pakolliseen liikkumiseen ja ne vaihtuu vasta kun alkaa piilevää vikaa, tai muuten leviämispisteessä.
Tässä nyt varmaan näkemysero käyttöautosta mutta kyllä täysin hyviä ja ehjiä ihmiset vaihtavat täysin uusiin usein tasaisin väliajoin. Mistä muualtakaan nämä vähän ajetut suht uudet käytetyt autot tulisivat. Yksityisiä myyjiäkin on jotka hakevat viimeistä säästöä sen uuden auton nettohintaan ja yrittävät myydä itse tai lopulta vievät liikkeeseen vaihdossa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Tässä nyt varmaan näkemysero käyttöautosta mutta kyllä täysin hyviä ja ehjiä ihmiset vaihtavat täysin uusiin usein tasaisin väliajoin. Mistä muualtakaan nämä vähän ajetut suht uudet käytetyt autot tulisivat. Yksityisiä myyjiäkin on jotka hakevat viimeistä säästöä sen uuden auton nettohintaan ja yrittävät myydä itse tai lopulta vievät liikkeeseen vaihdossa.
Joo, toki. Kyllähän nämä ekoilta omistajilta tulevat ovat yleensä vähänajettuja ja ehjiä, vaikka onhan niitä monelta merkiltä tullut mätämunia joissa paljon hajoavaa osaa jopa ennen 100tkm ajettuna.
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Itse jos olen ostamassa, niin en monesti jaksa edes vaivautua niiden ilmoitusten kanssa, jossa lukee että: Siisti auto, eikä mitään muita tietoja. Menee aivan liikaa aikaa siihen, että yrittää saada tiedon kerrallaan, onko nyt se ja se tehty vai ei.

Myyjänä taas on hyvä taktiikka laittaa tarkasti autot mihin vaihtoa halutaan ja tarkka kuvaus myytävästä autosta, niin ei tule huonoa omatuntoa siitä, että ei ole vastannut jokaiselle urpolle, joka kysyy samoja tietoja mitä ilmoituksessa jo on tai tinkii 50% hinnasta.
Tuo on totta, että suuri osa ilmoituksista on todella onnettomia. Tämä on klassikko; siisti auto, soittamalla saa lisätietoja. Kuka näitä jaksaa kysellä tarkemmin?

Ei tarvitse kuin 15 laadukasta kuvaa, tiedot viime aikojen huolloista ja korjauksista. Jakopään, renkaiden, ilmastoinnin ja tuulilasin kunto sekä tiedossa olevat viat listattuna, niin erottuu edukseen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
80
Joo. Toki on bensalenkkareita jotka vaihtaa autoa vaihtamisen ilosta tai tuore lapsiperhe tarvitsee isoa farkkua sedanin tilalle, mutta suurin osa perus käyttöautoista on ihan pakolliseen liikkumiseen ja ne vaihtuu vasta kun alkaa piilevää vikaa, tai muuten leviämispisteessä.

Liikkeestä ostettaessa on sentään kuluttajan turva, eli jos täysi pommi, esim. mottori repeää hetipian, niin saat rahasi takaisin, tai ainakin muuten myyjä tulee pienemmissäkin remonteissa vastaan. Jos hyvä liike niin olenpä minäkin saanut ~10tEUR autoon ensimmäiset korjaukset täysin ilmaiseksi.

Liikkeessä auto maksaa hieman enemmän kun yksityiseltä, mutta tuo "takuu" on kyllä sen arvoinen. Toki jos puhutaan muutaman tonnin pommeista jotka selvästi loppuun poljettu, niin yksi ja sama mistä ostaa. Eipä mikään oikea autoliike niitä edes myy, juurikin tuon kuluttajaturvan takia, vaan vaihdossa tulleet pommit huutokaupataan "siinä kunnossa kun on".
Tämä "takuu" nykyään koskee kyllä yksityiseltäkin ostettaessa. Pommia myydessä vastuu on aina myyjällä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Tämä "takuu" nykyään koskee kyllä yksityiseltäkin ostettaessa. Pommia myydessä vastuu on aina myyjällä.
Kyllä ja ei. Liikkeestä ostettaessa saat apua ilmaiseksi kuluttajariitalautakunnasta.
Toki aina saa haastaa omilla rahoilla käräjille, jos kokee ettei myyjä ole rehdisti kertonut auton kunnosta. Mutta siinä on isot oikeudenkäyntikulut pelissä ja jos häviät niin maksat omat ja vastapuolen kulut. Yleensä puhutaan useista kymppitonneista.
Iso riski lähteä haastamaan ketään raastupaan, varsinkaan jos kyseessä vanha pommi. Siinä aika varmasti tuomari toteaa, ettei tämän ikäinen auto ole uusi ja viaton.

Mutta onhan näitä nähty kun on laitettu yksityinen myyjä maksumieheksi. En nyt löydä sitä uutista, mutta olikohan jokin VAG jossa automaatti hajosi pian ja yksityinen myyjä laitettiin korvaamaan. Todistusaineistona oli, että vaihteiston vika oli asiakkaalle kerrottu huollossa, mutta sen sijaan että hän olisi korjannut auton, niin vaihtoi heti auton pois.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 223
Liikkeestä ostettaessa on sentään kuluttajan turva, eli jos täysi pommi, esim. mottori repeää hetipian, niin saat rahasi takaisin, tai ainakin muuten myyjä tulee pienemmissäkin remonteissa vastaan. Jos hyvä liike niin olenpä minäkin saanut ~10tEUR autoon ensimmäiset korjaukset täysin ilmaiseksi.

Liikkeessä auto maksaa hieman enemmän kun yksityiseltä, mutta tuo "takuu" on kyllä sen arvoinen. Toki jos puhutaan muutaman tonnin pommeista jotka selvästi loppuun poljettu, niin yksi ja sama mistä ostaa. Eipä mikään oikea autoliike niitä edes myy, juurikin tuon kuluttajaturvan takia, vaan vaihdossa tulleet pommit huutokaupataan "siinä kunnossa kun on".
Kyllä sen vakuutuksen voi käsittääkseni ottaa ihan yksityiseltä ostettuunkin tietyin ehdoin. Ja ainakin tutun, autoalalla toimivan kaverin mukaan jobbarit, myös isot sellaiset ketjut, ainoastaan pesevät autot ja laittavat suoraan myyntiin ilman huoltoja tai tarkastuksia. Luottavat siihen, ettei mitään hajoa 6 kk aikana ja jos hajoaa niin yrittävät tuupata sitä asiakkaan syyksi tai normaaliksi kulumaksi. Tiedä siitä sitten....
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 223
Voi ottaa, mutta tässä ei ollut kyse erikseen rahalla ostettavista tekniikkavakuutuksista, vaan myyjäliikkeen lakisääteinen virhevastuu.
Mutta se virhevastuu ei ulotu kovin kauas eikä kata ns. kuluvia osia. Niinpä myyjäliikkeet tarjoavat 12kk tai jopa 24kk maksullista lisäturvaa. Viimeksi eilen minulle tarjottiin tällaista.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
Mutta se virhevastuu ei ulotu kovin kauas eikä kata ns. kuluvia osia. Niinpä myyjäliikkeet tarjoavat 12kk tai jopa 24kk maksullista lisäturvaa. Viimeksi eilen minulle tarjottiin tällaista.
Rehti liike tulee korjauskustannuksissa vastaan myös kuluvien osien kanssa, ellei auto ole jokin +200tkm poljettu paalikuntoinen.
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
162
Jaha kohta kk mennyt kun on diisselifarkkua pidellyt nettiautossa ja torissa. Ei yhtäkään yhteydenottoa pl. autoliikkeeltä. Alkaa kyllä ottamaan päähän.

Pyyntihinta 14te ja ajettukin alle 100 000 ja pyynti n. 1000e alle mitä autoliikkeet pyytää. Ehkäpä noi pikkudiisselit ei enää tee kauppansa nykyisin kuin ihan reippaalla alella että takkiin tulee.

Pitäisikö laittaa vuokralle GoMoreen siksi aikaa, jotta edes jotain palautusta pääomalle alkaisi tulla.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 223
Autoliikkeiden nollakorkotarjoukset ajaa ohitte ja mahdollinen vaihtoauto on helppoa jättää sinne.

Sen takia varmaan myynti takkuaa.
Tonni on varmaan ostajan mielestä liian pieni ero yksityisen ja autoliikkeen välillä kun ottaa kuluttajansuojan ym. huomioon. Ja ei se autoliikkeen hintakaan ole kiveen hakattu. Itse kun kyselin parinkympin hintaluokassa liikkeiltä tarjouksia niin 5-7 % lähti ensimmäisellä kysymällä hinnasta pois. Yksityisistä myyjistä osalla on hinnassa tinkivaraa ja osalla ei.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 223
Rehti liike tulee korjauskustannuksissa vastaan myös kuluvien osien kanssa, ellei auto ole jokin +200tkm poljettu paalikuntoinen.
Ei kai se nyt ihan niin kategorisesti mene, että +200 tkm tarkottaa paalausvalmista? Volvoja kun olen katsellut, niin 5-6 vuotta vanhan ja 250 tkm ajetun hinta on kyllä vielä järjestäen yli 20 tuhatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Jaha kohta kk mennyt kun on diisselifarkkua pidellyt nettiautossa ja torissa. Ei yhtäkään yhteydenottoa pl. autoliikkeeltä. Alkaa kyllä ottamaan päähän.

Pyyntihinta 14te ja ajettukin alle 100 000 ja pyynti n. 1000e alle mitä autoliikkeet pyytää. Ehkäpä noi pikkudiisselit ei enää tee kauppansa nykyisin kuin ihan reippaalla alella että takkiin tulee.

Pitäisikö laittaa vuokralle GoMoreen siksi aikaa, jotta edes jotain palautusta pääomalle alkaisi tulla.
Kuulemma vähän ajettu ja riittävän tehokas diesel menee kaupaksi, kun hinta on sopiva.

Plussana siis että alle 100tkm, mutta yksityisen on varmaan hankala myydä "vain" 1000€ liikkeen hintaa halvemmalla.

Itsekin koitin laittaa +600€ kalliimmalla auton myyntiin, mutta ei ole tullut Toriin yhtään viestiä. Eli auto ei ollut kovin hyvä ostos, mutta kumminkin itselle mieluinen, kun tuli 5200€ maksettua siitä. Nettiautossa 28tkm vähemmän ajettu 9000€.

Joskus autoliikkeet maksaa hyvin, kun VW id.3 meni multa k-caaralle ja toinenkin autoliike olisi maksanut hyvän hinnan.

Torin kautta meni lähes heti kolme halpaa autoa, eli sekin kauppapaikka kyllä toimii. Itse en ole nettiautoon edes viitsinyt autoa laittaa myyntiin, kun saattaisi tulla turhia soittoja. Paitsi että varmaan hiljaista saattaisi olla, jos esim auton ikä ja hinta ei kohtaa.

Edit:
Niin ja koska sulla on nyt kuukausi kulunut, niin auton arvo on tippunut vaikkapa 200€. Eli kannattaa edes vähän laskea hintaa, kun "vanhempi auto".
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
973
Pyyntihinta 14te ja ajettukin alle 100 000 ja pyynti n. 1000e alle mitä autoliikkeet pyytää. Ehkäpä noi pikkudiisselit ei enää tee kauppansa nykyisin kuin ihan reippaalla alella että takkiin tulee.
Hinta on liian kova, niin ihmekös se jos kukaan ei kiinnostu. Autoliikkeistä saa usein tuossa hintaluokassa käteiskaupalla tonnin luokkaa hinnasta pois. Sitten ollaankin jo autosi kanssa samoissa hinnoissa, ja sinulta puuttuu kuluttajansuojat, korkotarjoukset, vakuutustarjoukset ja niin edelleen. Yksityisen myymä auto pitää olla hyvä diili molemmille, ei vaan myyjälle.s
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
162
Hinta on liian kova, niin ihmekös se jos kukaan ei kiinnostu. Autoliikkeistä saa usein tuossa hintaluokassa käteiskaupalla tonnin luokkaa hinnasta pois. Sitten ollaankin jo autosi kanssa samoissa hinnoissa, ja sinulta puuttuu kuluttajansuojat, korkotarjoukset, vakuutustarjoukset ja niin edelleen. Yksityisen
myymä auto pitää olla hyvä diili molemmille, ei vaan myyjälle.s
Olet oikeassa.

Totta kai mullakin tinkivaraa löytyy. Noh, ehkä olisi pitänyt laittaa samoin tein tiukalla hinnalla.

Pistetään pikku hiljaa alas päin ja katsotaan kuinka käy :)

Mites oletteko kokeneet että esim. Nettiauton etusivunostoista olisi jotakin hyötyä auton myynnissä? Itsellä ainakin kävijämäärä nousee, jos ajoittaa oikein eli pe ja la iltaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
973
Olet oikeassa.

Totta kai mullakin tinkivaraa löytyy. Noh, ehkä olisi pitänyt laittaa samoin tein tiukalla hinnalla.

Pistetään pikku hiljaa alas päin ja katsotaan kuinka käy :)

Mites oletteko kokeneet että esim. Nettiauton etusivunostoista olisi jotakin hyötyä auton myynnissä? Itsellä ainakin kävijämäärä nousee, jos ajoittaa oikein eli pe ja la iltaan.
Oma vähäinen kokemus puhuu sen puolesta, ettei etusivunostoista ole juuri hyötyä. Auton etsijöistä itselleni on tullut vastaan pari lajia:
1. Uusimpia ilmoituksia selaavat, jotka tarttuvat houkuttelevasti hinnoiteltuihin ja usein tarjoavat aika nopeasti ilmoituksen jälkeen jotain enemmän tai vähemmän järkevää. Näihin lukeutuu jobbarien sisäänostajia sekä yksityisiä jotka nyt vain muuten vaan vaihtelevat autoja kohtuu usein
2. Autoa tositarkoituksella etsivät, jotka haarukoivat haluamaansa autoa haun avulla (ikä, kilsat, merkki, malli, jne.).

Kumpaakaan näistä ei etusivunostot saavuta sen paremmin kuin perus ilmoitus. Auto on mennyt aina kaupaksi kun kuvat ja ilmoituksen tiedot ovat riittävät, sekä hinta kohdallaan. Omat myyntiajat olleet noin päivästä kuukauteen, ja yleensä pidemmän myyntiajan on mielestäni selittänyt oma alkuperäinen hintapyyntö.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 223
Oma vähäinen kokemus puhuu sen puolesta, ettei etusivunostoista ole juuri hyötyä. Auton etsijöistä itselleni on tullut vastaan pari lajia:
1. Uusimpia ilmoituksia selaavat, jotka tarttuvat houkuttelevasti hinnoiteltuihin ja usein tarjoavat aika nopeasti ilmoituksen jälkeen jotain enemmän tai vähemmän järkevää. Näihin lukeutuu jobbarien sisäänostajia sekä yksityisiä jotka nyt vain muuten vaan vaihtelevat autoja kohtuu usein
2. Autoa tositarkoituksella etsivät, jotka haarukoivat haluamaansa autoa haun avulla (ikä, kilsat, merkki, malli, jne.).

Kumpaakaan näistä ei etusivunostot saavuta sen paremmin kuin perus ilmoitus. Auto on mennyt aina kaupaksi kun kuvat ja ilmoituksen tiedot ovat riittävät, sekä hinta kohdallaan. Omat myyntiajat olleet noin päivästä kuukauteen, ja yleensä pidemmän myyntiajan on mielestäni selittänyt oma alkuperäinen hintapyyntö.
Itse lukeudun ostajana tuohon kakkoskategoriaan. En oikein tykkää tinkimisestä ja sen johdosta sivuutan usein sellaiset ilmoitukset, joissa on aivan selvästi ylihintaa. Voihan se olla, että tinkivaraakin olisi reilusti, mutta mietin yleensä että antaa turkkilaisten tinkiä, se kuuluu heidän kaupankäyntikulttuuriinsa. Nyt kun on yhtä tiettyä merkkiä ja mallia tullut etsittyä, niin ihmetyttää isot hintaerot ainakin näennäisesti identtisten yksilöiden välillä ja jopa saman ketjun eri toimipisteiden välillä.

Muutama vanha auto, moottoripyörä ja mopo on tullut nettiauton kautta myytyä ja jopa moottorivikainen skootterikin meni nopeasti kun hinta vain oli tarpeeksi halpa.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 851
Itsellä kävi vähän hölmösti lyhytleimaista vanhaa tilahirmua myydessä. Ulkolaiset pojat tartti nopeesti uuden pirssin alle kun oli vanha kuulemma lahonnut. No ne se auto menikin sitten rikolliseen käyttöön ja poliisi soitteli aika nopsaan kelles olette koslanne myyneet. Omat velvoitteet autoon loppusi luovutusilmoituksen myötä, mutta vähän jännitti hyödyntävätkö henkilötietoja ja tulevatko vaikka kostamaan kun kaikki tiedot tietenkin poliisille annoin.

Autoja vaihtelen niin harvoin, että ei varmaan enää osu kohdalle ulkomaiset ostajat. Mutta jos olis ollut yhtään tietoa eri koijareista jotka autoja hakee olisin puhelimessa tivannut kaikki ostoon liittyvät tiedot tarkemmin jos vaikka olisivat valinneet toisen. Vastaavia autoja alle 1ke hinnastta ei tietenkään paljoa ole tarjolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 180
Tonni on varmaan ostajan mielestä liian pieni ero yksityisen ja autoliikkeen välillä kun ottaa kuluttajansuojan ym. huomioon. Ja ei se autoliikkeen hintakaan ole kiveen hakattu. Itse kun kyselin parinkympin hintaluokassa liikkeiltä tarjouksia niin 5-7 % lähti ensimmäisellä kysymällä hinnasta pois. Yksityisistä myyjistä osalla on hinnassa tinkivaraa ja osalla ei.
Kyllähän autoliikkeellä kun autoliikkeellä on se tonnin tinkivara ton hintaluokan autossa. Yksityisellä sen auton pitäisi olla 2-3000e kyllä halvempi, eli käytännössä melkein samaan rahaan saat sen jo myytyä johonkin kamuxille tai sakalle tämän hetkisellä kaupankäynnin logiikalla.
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Eikös Autovex palvelu ole hyvä tuossa 14k hintaluokassa? Siitä näkee nopeasti markkinahinnan sisäänostolle ja yksityisesti myymällä voi pyytää vähän enemmän.
 
Liittynyt
11.07.2019
Viestejä
162
Eikös Autovex palvelu ole hyvä tuossa 14k hintaluokassa? Siitä näkee nopeasti markkinahinnan sisäänostolle ja yksityisesti myymällä voi pyytää vähän enemmän.
Koitin ennen kuin pistin nettiautoon. Paras tarjous olu 11,5te. Olisi voinut myös neuvotella mutten lähtenyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Itsellä kävi vähän hölmösti lyhytleimaista vanhaa tilahirmua myydessä. Ulkolaiset pojat tartti nopeesti uuden pirssin alle kun oli vanha kuulemma lahonnut. No ne se auto menikin sitten rikolliseen käyttöön ja poliisi soitteli aika nopsaan kelles olette koslanne myyneet. Omat velvoitteet autoon loppusi luovutusilmoituksen myötä, mutta vähän jännitti hyödyntävätkö henkilötietoja ja tulevatko vaikka kostamaan kun kaikki tiedot tietenkin poliisille annoin.

Autoja vaihtelen niin harvoin, että ei varmaan enää osu kohdalle ulkomaiset ostajat. Mutta jos olis ollut yhtään tietoa eri koijareista jotka autoja hakee olisin puhelimessa tivannut kaikki ostoon liittyvät tiedot tarkemmin jos vaikka olisivat valinneet toisen. Vastaavia autoja alle 1ke hinnastta ei tietenkään paljoa ole tarjolla.
No luovarin teit kuitenkin..? Rosvot ei sitten rekanneet sitä itselleen (tietenkään), näin tulkitsin teksin.

Eiköhän se ole noille ties kuinka mones auto, ja tuskin on mielenkiintoa mitään kostoreissua tehdä muiden tuomioiden päälle.

Aina tarkastaa ostajan henkkarit, tekee luovarin - olet turvassa muiden hölmöilyiltä.

Täällä paikalliset hankkii halpoja paskoja, ajelee ilman kilpiä tai väärillä kilvillä, sitten auto hylätään johonkin. Tavarat mitä varastetaan ei yleensä ole mitään arvokamaa, joten määrällisesti saa tehdä "keikkaa" aika paljon että voi taas ostaan jonkun lintan että toimintaa voi jatkaa.

Ennen oli rosvoillakin helpompaa kun autoja oli helppo varastaa, nykyään kun ei lähden ruuvimeisselillä käyntiin.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 851
No luovarin teit kuitenkin..? Rosvot ei sitten rekanneet sitä itselleen (tietenkään), näin tulkitsin teksin.

Eiköhän se ole noille ties kuinka mones auto, ja tuskin on mielenkiintoa mitään kostoreissua tehdä muiden tuomioiden päälle.

Aina tarkastaa ostajan henkkarit, tekee luovarin - olet turvassa muiden hölmöilyiltä.
Joo tietenkin luovarit tuli tehtyä. Onneksi meni läpi, kun tunnistus tuli tehtyä epämääräisestä ulkomaisesta henkilökortista. Kai sitä eu-alueella henkilökortinkin pitää kelvata? Muutenkin voisi lisäohjeita kaivata ulkolaisille myynnissä. Luultavasti ainakin normiaikana rosvot olis liuenneet maasta. En tiedä onnistuuko samoin nyt rajoutusten aikaan.

Olisihan se pitänyt ymmärtää, että kun auto kiinnosti kovin eikä kauppa-papereilla niin väliä niin ei mihinkään normaalikäyttöön ole menossa.

Tosiaan omat riskinsä näemmä tuollaisten halpojen ruoskien myynnissä. Jos vielä tulee vastaava kohdalle, pitäisi ehkä huutokaupat.com paikkaa tutkia enemmän tai mikä se olikaan.
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Suosittelen tuota huutokaupat.com myyntipaikkaa erityisesti alle tonnin autoissa. Hyvin liikkuu autot ilman turhia renkaiden potkijoita. Hoitavat vielä paperityöt Trafin suuntaan, eli ei tarvi myydessä edes omistajavaihdoksesta huolehtia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Suosittelen tuota huutokaupat.com myyntipaikkaa erityisesti alle tonnin autoissa. Hyvin liikkuu autot ilman turhia renkaiden potkijoita. Hoitavat vielä paperityöt Trafin suuntaan, eli ei tarvi myydessä edes omistajavaihdoksesta huolehtia.
Itsellä ei mitään kokemusta tuosta, pitääkin perehtyä tarkemmin jos joskus tarvii. Liikkeiden ilmoituksia tuolla näkyy olevan 99%, mitä omaa aluetta välillä tulee katseltua. Auto kuitenkin kait omassa pihassa tms. kunnes kaupat syntyy, ja pitänee sopia näyttö jos/kun ostaa haluaa nähdä? Joo siis nopsaan vaan vilkaisin mitä tuo maksaa.

Hyväksytystä tarjouksesta maksat vain 4,9 % toteutuneesta kauppahinnasta (minimiveloitus 62 €).
Kampanjaetuna emme toistaiseksi peri maksua korkeimman tarjouksen hylkäämisestä (normaali hinta hylätystä tarjouksesta on 62 €).
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Itsellä ei mitään kokemusta tuosta, pitääkin perehtyä tarkemmin jos joskus tarvii. Liikkeiden ilmoituksia tuolla näkyy olevan 99%, mitä omaa aluetta välillä tulee katseltua. Auto kuitenkin kait omassa pihassa tms. kunnes kaupat syntyy, ja pitänee sopia näyttö jos/kun ostaa haluaa nähdä? Joo siis nopsaan vaan vilkaisin mitä tuo maksaa.
Auto pysyy omassa pihassa ja rahat kierrätetään Huutokaupat.comin kautta, eli ovat ns. turvassa molemmin puolin myyntihetken ajan. Puhelinnumero tuonne annataan yhteydenottoja varten.

Autoliikeet ovat tuon löytäneet. Ei tarvitse jobbareille myydä, kun voi tuonne romut laittaa pienellä vaivalla.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
275
Tämä huutokaupat.comin myyntipalvelu kiinnostaisi itseänikin. Jos tuosta on tänne kirjoittelevilla omakohtaisia kokemuksia, niin antakaapa tulla. Ostaako tuolta vain yksityiset vai täydentävätkö jobbarit varastojaan tuota kautta?

Mulla on jäämässä toinen auto tarpeettomaksi ja ajattelin myydä sen autokauppaan (lue: jobbarille), mutta tuo huutokaupat.com vois olla myös vaihtoehto. Auto on Honda CR-V vuodelta 2003 bensa ja automaatti, eli ei sillä rikastumaan pääse, mutta käsittääkseni ei olisi kuitenkaan sieltä hankalimmasta päästä myydä.

Toki on nettiauto, mutta kokemuksien perusteella sieltä tulee näitä oman elämänsä palsanmäkiä markku mukanaan tontille pyörimään, joten mielummin myyn vähän halvemmalla kun alan noiden em. tapausten kanssa stressaamaan.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 353
Tämä huutokaupat.comin myyntipalvelu kiinnostaisi itseänikin. Jos tuosta on tänne kirjoittelevilla omakohtaisia kokemuksia, niin antakaapa tulla. Ostaako tuolta vain yksityiset vai täydentävätkö jobbarit varastojaan tuota kautta?
Yksi tuttu yksityishenkilö on ostanut tuolta useita autoja. Ajanut hetken ja pistänyt eteenpäin, aina pienellä voitolla eli kai sieltä löytöjäkin voi tehdä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Auto pysyy omassa pihassa ja rahat kierrätetään Huutokaupat.comin kautta, eli ovat ns. turvassa molemmin puolin myyntihetken ajan. Puhelinnumero tuonne annataan yhteydenottoja varten.

Autoliikeet ovat tuon löytäneet. Ei tarvitse jobbareille myydä, kun voi tuonne romut laittaa pienellä vaivalla.
Okei joo. Yhtä kampetta kävin kokeilemassa liikkeessä harrastemielessä - eli suoraan lyhkäsen koeajon jälkeen kaverin pajalle, ja nosturille etsimään vikoja joita löytyi by henkilökunta. Löytyihän niitä. Siitä sitten takaisin myyjäliikkeelle, jossa blaa blaa - okke, noilla tiedoilla lähteekin huutokauppaan. En ostanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Auto on Honda CR-V vuodelta 2003 bensa ja automaatti, eli ei sillä rikastumaan pääse, mutta käsittääkseni ei olisi kuitenkaan sieltä hankalimmasta päästä myydä.
Jos ei ole mätä, loppuunajettu, rikki tms. ja vielä kymenlaaksossa niin heitä viestillä. Nelikko automaatti voisi kiinnostella.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
275
Jos ei ole mätä, loppuunajettu, rikki tms. ja vielä kymenlaaksossa niin heitä viestillä. Nelikko automaatti voisi kiinnostella.
Valitettavasti on ihan eri puolella Suomea. Vuoden verran ollut seisonnassa, uusi akku ja ABS-anturi pitäis leimalle laittaa.

Ajattelin laittaa/laitattaa kuntoon ja myydä pois, kun en mä tuota enää tartte. Pääsee varmaan palkoille jos myy juuri katsastettuna kuin noine vikoineen. Kyllähän nuo jobbarit ostaa leimaamattomiakin autoja, mutta ei ne varmaan mitään niistä maksa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Itse olen taistellut auton myymisen hankaluuden kanssa, ja todennut että helpompi on pyytää 2-3:sta liikkeestä suoraostotarjous. Sitten kun tarjoukset on saanut, niin kysymään 2 huonommasta onko mahdollisuutta korottaa tarjousta. Lopputulemasta riippuen auto korkeimman tarjouksen antaneeseen liikkeeseen. Rahat tullut viimeistään seuraavana päivänä tilille ja homma rokkaa.

Toki parin tonnin autoilla tämä homma ei toimi, kun autoliikkeet haluaa sen 1000-3000e katetta laskea ostohinnan päälle, niin eivät maksa noista mitään
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 535
Viestejä
4 190 098
Jäsenet
70 764
Uusin jäsen
FreeJarde

Hinta.fi

Ylös Bottom