Auton myymisen vaikeus

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Myrkky, 24.10.2016.

1. Hifiguru

Hifiguru

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    mulla ollu jo yli 2 viikkoo käyttis myynnissä nettiautossa ja ollut kokoajan nettiauton halvin. 1250e pyynti ja just leimattu kun laitoin myyntiin. tullu sit jokunen tarjous välillä 600-800e joihin en oo jaksanu edes vastata.

2. Manne

Manne

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Sama juttu itsellä.
    Kun laittoi suoraan sinne halvimmaksi, niin noita oman elämän huutokauppakeisareita on riittänyt samaten sitten vaihdokin tarjokaita joilla juurikin sitten se vaihtohinta myyntihintana.

3. Walla

Walla //TODO: Add Title

Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    Itse kyllä vastailisin henkilölle, joka tarjoaa suorilta 450€ alle pyynnin, ja perustelisin sitten em. seikoilla ettei noin paljon pysty mutta special price only for you 1200e (IMO nimellinen tinkivara pitää aina olla, koska joillekin tinkaus on periaatekysymys).

Onhan se 450e juu prosentteina paljon, mutta kun maksu suoritettaneen euroilla eikä prosenteilla, niin en nyt lähtisi noin pienestä mieltä pahoittamaan. Moni kokeilee kepillä jäätä, vaikka olisi valmis maksamaan pyynninkin (enkä ihmettele yhtään, kun yleensä pelkästään kysymällä säästää tai tonneja aina satasia auton ostossa.)

4. Joymään

Joymään

Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    Kyllä kannattaa vastatarjous antaa ja koittaa saada homma maaliin. Mulla oli edellinen auto vuoden myynnissä, jona aikana tuli vain kolme yhteydenottoa, jos ei lasketa välityspalveluita mukaan. Ei kai onkeakaan heitetä kädestä heti kun, kun kala vähän näykkää ;)

5. TeknoR

TeknoR

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
  6. jultsu

jultsu

Rekisteröitynyt:
    02.12.2016

Jo kuvien paljoudesta (ja niiden yksityiskohtaisuudesta) huomaa että kyseessä on jobbari, ja itse ainakin karttaisin tuota ilmoitusta. Toki tekstiäkin on aivan helvetisti liikaa joka sekin on merkki ammattimaisesta jobbaamisesta. Joskus vähempi on parempi.

Valehdella ei tarvitse eikä kannatakaan, mutta voi vain todeta "ostettu pikkuvikaisena ja korjattu kuntoon" jos joku tiedustelee historiasta.

7. petepeluri

petepeluri

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kieltämättä liian pitkä myyntipuhe tonnin autoon.

8. tom_gore

tom_gore

Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Tässä pätee todennäköisesti vanha sananlasku "Can't polish a turd."

9. rth

rth

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    "auton sielu, moottori" ... Legendaarista!

SR50La tykkää tästä.
  10. Myrkky

Myrkky

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Varsinkin tuo että joku ei tiedä ettei tiedä mikä se on:D Kerran mulle tuli joku vaihdossa jotain missä ei ollut ilmastointia. Mutta seuraavana päivänä kun tarkemmin katoin mitä nappuloita mulle tulleessa vaihdokissa oli, niin AC nappihan se siinä, ja jopa toimi. Muistaakseni kysyin onko sitä, ja ei ollut joten se aiheesta. Ei kaikki tosiaan tiedä. Ja nämäkin oli ns. budjettiluokan kulkineita.

11. zaneislandd

zaneislandd

Rekisteröitynyt:
    18.06.2018
    Mun mielestä ihan asiallinen ilmoitus, tosissaan vähän paljon hehkutusta ottaen huomioon mikä auto kyseessä, mutta sentään selkokielellä kirjoitettu ja jotakuinki hyvin perusteltu. Jos olisin tuollaista ostamassa niin ehdottomasti mielummin tuo ku jollain kahdella suttuisella kuvalla ja "Tästä melekoone TYKKI! Auto maatti ja kaikki Herkut. Lähtee ku mummo makuulta HEHHEH!" mitä moni ilmoitus tuntuu olevan.

Ehkä toi painerajoittamaton polttoainesuodatin -viritelmä vähän karkottaa joitain ostajia jos ei esim. ole tuollaista asemaa lähellä ja pelkää, että se hajoaa normibensasta.

SR50La tykkää tästä.
  12. Manne

Manne

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Kuten edelliset, niin perin jopparifiilikset ilmoituksesta ja jos liikkeestä saa samanmoisia halvemmalla, niin hinnan tarkistu alaspäin

Skoda Fabia 1.4-16 Comfort Combi Farmari 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto

13. TeknoR

TeknoR

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
  14. Manne

Manne

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Kyseessä 15v+ ikäiset ja hintaluokka liikkuu alta tonnissa, niin tuskin kukaan virheetöntä odottaakaan.

15. jm82

jm82

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Omasta mielestä 400€ liikaa hintaa, kun aika vastaavaa saa 900 eurolla ja siihen vaikka 100€ tinkivara vielä päälle. Tekstiä en jaksanut lukea.

Skoda Fabia vaihtoautot

16. BHN

BHN

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Mihin hintaan meni kaupaksi?

17. Hifiguru

Hifiguru

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    huomenna näyttäs ostaja tulevan eli piti pudottaa hintaa 900 euroon....mut eipähän tarvii laittaa seisomaan kesäks mökille....
    aika paljon ostajia pelottaa ajokilometrit kun litrasella koneella lähes 300k ajettu vaikka toimii kaikki kun junan vessa

18. BHN

BHN

Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Eli aika lähelle sitä mitä sait ensimmäiset tarjoukset

Jamboa tykkää tästä.
  19. TeknoR

TeknoR

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Meni 1100 eurolla.

Viimeksi muokattu: 03.06.2019
  20. Henriquez

Henriquez SER OMISTAJA

Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Liian paljon korulauseita mielestäni. Ne ekstratekstit voisi säästää ehkä siihen, jos ostaja jotakin ekstraa kyselee autosta.
    Toki plussaa siitä, että helmojen tarkasteluun on panostettu. Eiakit tuon hintaluokan ja tuon merkin osalta hirveästi oletetakkaan.

Kuvia on mukavasti ja pohjakuvat on jotain sellasta jota ei monesti ilmoituksista näykkään. Omasta mielestäni sellainen ilmotus, jonka perusteella kävisin katsomassa. Mutta joku tuossa aiemmin sanoikin, vähän jobbatimainen fiilis tulee.

21. Jo_Hani

Jo_Hani

Rekisteröitynyt:
    30.05.2018
    Suurin vaikeus tuntuu itsellä olevan, että ostoehdokkaat yritään tinkiä puolet pois hinnasta (9k->5k) ja silti todetaan et lainaa ei saa pankista. Kysyjiä ja renkaanpotkijoita kyllä on riittänyt, mut tarjoavat silti +2k vähemmän mitä autoliike tarjoaisi jos vaihtaisin toiseen autoon.

22. Joymään

Joymään

Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    Myymässä – Rahoituskumppani.fi

Tuosta yo linkistä voisi olla apua. Toki jos luottotiedot on menneet, niin hankalampaa on saada rahoitusta. Autoliikkeet ostavat uudehkoja autoja, joten kannattaa vertailla niidenkin tarjoukset.

23. Toiota

Toiota

Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    En tiedä miten köyhiä olette, mutta ainakin itse kun haluan päästä autosta eroon, niin ei paljoa paina muutama tingitty satanen. Se on kuitenkin oma vaivansa vastata kyselyihin ja esitellä ja koeajattaa vanhaa autoa omalla vapaa-ajalla, joten enemmin annan mennä halvalla tosi ostajalle eikä tarvii montaa päivää stressata. Tietty pyynti pitää olla nettiauton halvimmasta päästä.

Itse aina vertaan siihen että jos annan mennä liikkeessä vaihdossa, niin enempi säästän kun myyn yksityisesti vaikka 2000-3000€ halvemmalla kuin muut.

24. itarumaa

itarumaa

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kyllä tässä kun nyt tehnyt autokauppaa, niin huomaa että siellä on se tonni-kaksi helposti hinnoissa, varsinkin jos autoliikkeessä yrittää vaihtaa. Itse asiassa, kun itse olen nyt kaupitellut n. 4k Pösöä, niin jos hakisi ulkomailta n. 8-9k hintaisen auton + verot versus vaihto autoliikkeessä, niin rahallisesti alkaa olla melkein sama pistää Pösö romuksi ja hakea itse ulkomailta se auto, varsinkin kun sen voisi ostaa suoralla kaupalla.

25. tom_gore

tom_gore

Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Autokaupat ei itse myy eteenpäin yleensä noita muutaman tonnin arvoisia autoja vaan diilaavat ne eteenpäin jobbareille pilkkahintaan. Siksi eivät niistä käytännössä juuri mitään myöskään hyvitä.

26. Lucas

Lucas

Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Autoliikkeen hinnoissa on leivottu sisään se ilma hintapyynteihin Väliraha-Veijoja varten. Väliraha-Veijot on innolla ostamassa jotain autoa kun kuulevat että saavat omasta oikeasti 1000 euron arvoisesta autostaan 2500 euroa hyvitystä ostamansa auton hinnasta vaikka yli 2000 euroa saisivat alennusta kun ostaisivat sen auton käteisellä ilman minkään vaihtoeauton antamista vaihdossa.

Väliraha-Veijot ovat harvinaisen yksinkertaisia järjenjuoksultaan, mutta ilmeisesti harvinaisen paljon niitä Suomeen mahtuu kun itsekkin tunnen tai oikeastaan tiedän useamman.

Sen oman auton käyvän arvon saanee selville kun tarjoaa autoa myyntiin ilman että ostaa mitään tilalle tai selvittelee ensin mikä on ostetuksi kaavaillun auton tiukka hinta kun sen ostaa käteisellä tai sitten autoliikkeen tarjoamalla rahoitussopimuksella josta saavat provikoita kun niitä rahoitussopimuksia myyvät.

27. Docweird

Docweird

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Niistä hyvitetään tosiaan about sen käteisalennuksen verran ja sitten joku jobbari hakee parhaimmillaan 10 autoa "kerralla" pois takapihalta missä ne on piilossa "paremmissa" yrityksissä...

28. Myrkky

Myrkky

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tähän lisään vielä että ne on mahdollisuuksien mukaan hyvinkin piilossa ja pois näkyvistä, ennenkuin jotkut seurueet ehtivät huomaamaan niitä ja "kaupankäynti" tulisi eteen. Mieluummin jobbarille könttänä, niin säästyy paljolta.

29. finphenom

finphenom

Rekisteröitynyt:
    07.01.2017
    Joo, välirahalla ne autot yleensä ostetaan, ja ei sillä ole mitään merkitystä tippuuko se autoliikkeen auton hinta 1-2k€ vai hyvittääkö ne ylihintaa 1-2k€ sinun autosta...Yleensä kun autokaupassa neuvotellaan niin neuvotellaan nimenomaan siitä välirahasta...
    Se mitä itse olen huomannut kun viimeks ostin autoa, niin kiersin autoliikkeitä ja tarjoilin näistä 4900-5900 autoista 2k€-3k€, ja monestakin sain vasta tarjousta 2,5-3,5k€, vaikka yksityisten myyjien hinnat olivat ihan samalla pyyntihinnalla kuin autoliikkeidenkin. Ja sitten kun yksityiselle tarjosit siitä 4900€ autosta 2500e niin naurettiin että ei lähe alle 4850€...No vastaavan ois sitten autokauppa myynyt 3500€... Muutenkin tuntuu nykyään tuo nettiauton hinnoittelun menevän jollain mystisellä 50€ hintaeroilla kilometrien ja iänmukaan, varusteilla tai koneilla ei nyt niin hirveästi ole merkitystä :D
    Itse ostin tätä edellisen auton 7200€ autokaupasta. (pyynti 9800€), ajoin 2 vuotta ja 50tkm tekemättä mitään sille autolle, möin sitten huoltamattona ja vikaisena pois 5500€ ja ostaja oli tyytyväinen kun pyynti oli 6900€ ja sai tingattua niin paljon...Minä olin tyytyväinen kun en laittanut rahaa remontteihin sinä aikana...Joten, pyyntihinnat on pyyntihintoja, ja itse ainakin otan kaikki tarjoajat tosissaan vastaan, ja varsinkin jos ei ole tullut isompia tarjouksia kuukauden sisään niin sitten todennäköisesti se oma pyyntihinta on vaan epäreallistinen, sillä auton arvot tippuu, piste.

30. Enig

Enig

Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    BMW 335 E92 Coupé AjTech ohjelmointi, Breyton 19” ym. Coupé 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto Mikähän tämän myynnissä mättää, nettiauton halvin tuon mallinen ja arvokkailla vanteilla jotka kuuluvat hintaan. Kohta 50 haaveilijaa, yli 1k katsonut ja yksi mersua vaihdossa tyrkyttänyt ainut tulos tähän asti. Olen koittanut rehdisti kertoa autosta ja historiasta, ja myyn sitä sellaisena kun on, hyvin suorituskykyisenä dieselinä jota käyttöä se myös kestää.
    Onko lähestyvä 300tkm vain liian suuri pelote? Hinta kuitenkin linjassa kilometreihin melko hyvin.

31. corpse

corpse

Rekisteröitynyt:
    03.09.2018
    Iha nätti bemmi mut luulen et kilometrit, diisseli ja Italian tuonti hidastaa myyntiä.

Enig tykkää tästä.
  32. itarumaa

itarumaa

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kyllä myyntiä hidastaa se, että yksityisillä ei ole rahaa ja niillä (harvoilla rikkailla) jolla on rahaa, ne eivät osta 300k ajettuja autoja. Mutta mitä nyt olen itse katsellut (taas) autoja paljonkin, niin jo 9-10k hintaluokassa tulee ongelmaksi se, että suurimmalla osalla ostajilla rahaa ei ole millä maksaa tai että vaihtoauto on, josta pitäisi päästä eroon ensin.

Saiskohan tuohon bemariin jotenkin tarjottua yksityistä rahoitusta, ehkä se voisi auttaa?

Minulla on itselläni ironinen tilanne, jossa on 4k arvoinen Pösö ja voisin vaihtaa yksityiskauppana vaikka 5-8k välirahalla kalliimpaan autoon, mutta kukana ei halua vaihtaa kun tuota Pösöä ei halua kukaan.

Senpä takia nämä autokaupat on aika jumissa ja liikkeessä on sulaa hulluutta vaihtaa tämän hintaluokan autoja, kun siinä on katetta monta tonnia välissä.

Toisaalta jos jollain ihmeellä saan pösön hävitettyä halvalla, niin sitten kun olen itse tilanteessa jossa olen ns. käteisostaja, en tarvitse rahoitusta, niin miksi ostaisin suomesta mitään jos voin hakea auton Ruotsista tai Saksasta. Se on yksi syy, miksi tuollaisen 15k auton myynti yksityisesti on taatusti aika vaikeaa.

Viimeksi muokattu: 30.05.2019
    SR50La tykkää tästä.
  33. jleinonen

jleinonen

Rekisteröitynyt:
    27.10.2016
    Varmaan kilometrit eniten ahdistaa tässä tapauksessa. Harvemmin tuollaisia ostetaan 1.autoksi tai jos ostetaan, niin kyseessä nuori ja rahaton

Itse myin joskus tuossa hintaluokassa olevan auton ihan vaan tiputtamalla reilusti hintaa siten että pyynti alle 10k€ ja ei tinkivaraa.

34. jm82

jm82

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    12v ja 300tkm niin taitaa olla hintaa vielä pikkasen liikaa.

Tuossa erilainen auto, mutta hintakin on vähän maltillisempi.
    BMW 530 D A E61 Touring Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Aika paljon täytyy tuota listaa selata, että tulee tuo 14 400€ auto vastaan.
    BMW vaihtoautot - Käytetyt Bemarit edullisesti - Nettiauto

35. Lucas

Lucas

Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Kyseessä on siis BMW 335 E92 Coupé hintapyynnillä 14.400 euroa ja kilometrejä 300 tuhatta. Eli jo 12 vuotta vanha auto.

Itse en tuota automallia tunne, mutta voisi kuvitella että varaosa- ja huoltohinnat ovat sellaisia ettei köyhien kannata vaivautua vaikka hintapyynnin saisikin auton ostoon kaivettua kasaan.

Jos taas on paljon rahaa ja pinkka kunnossa, niin miksikäs ei silloin ostaisi vaikka uudenkarheaa tai vaikka uutta pikkubemaria vaikka M3 mallina.

Ylläpito- ja varaosa- ja korjauskulujen vuoksi tuossa 12 vuoden iässä alkaa saamaan jo kymppitonnin hintaluokassa ja hieman päälle hintaluokassa melkoisia "massipäällikköautoa" tyyliin A8 Audi ja ässämersu ja muuta entistä edustusluokan menopeliä.

Hieno tuollainen BMW on ja mukava tuollaisella olisi ajella varsinkin kesäisin. Itse ilmoituksessa ei sinänsä kyllä mitään vikaa ole. Ei kait siinä auta kuin hintapyyntiä alkaa laskea jollakin vauhdilla.

36. corpse

corpse

Rekisteröitynyt:
    03.09.2018
    Kyseessähän n57 koneinen bemari joka on kestävä ja luotettava. Huolta siitä näköjään pidetty ja eihä noissa vaihtoon tarvi laittaa yleensä kun turbot ja ehkä suuttimet? Varaosat noihin ei kalliita ole kun ulkomailta tilaa ja varmasti asennus hinnatkaan pilvissä ole ellei vie sitten isoihin korjaamoihin. Tehoakin sais revittyy vielä paljon irti jos semmonen kiinostaa. Jengi aina kuumottelee bemareita että on kalliita korjaa jne mutta asiahan ei niin ole. On hyvä pitää sääntönä kun käytettyä autoa on ostamassa niin ettei kaikkia rahojansa siihen laita kiinni ja taskun pohjalla ois touhu tonni taikka pari.

Kidov tykkää tästä.
  37. Lexxa

Lexxa

Rekisteröitynyt:
    31.12.2016
    Sulla on juurikin nyt termit väärinpäin.
    Väirahaveijoja ei kiinnosta pätkän vertaa se mitä omasta autosta hyvitetään, vaan juurikin se summa mitä pitää maksaa siitä autosta.
    Sitten on juuri nuo toiset heput jotka on innoissaan niitä "autosta kuin autosta vähintään 5k tarjous"

38. Lucas

Lucas

Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Kyllä ne välirahaveijot on innossaan kun kuulevat että saavat niin ja niin paljon hyvitystä kun ostavat jonkun niin ja niin monen tuhannen euron auton kun välirahaa tarvii maksaa vain niin ja niin monta tonnia.

Ilmeisesti ne kaikista tolloimmat tapaukset eivät enää edes välitä koko välirahasta ja auton ostohinnasta vaan sen on korvannut se "kuukausimaksu" eli neljä vuotta vaikka kunhan maksaa 130 euroa kuussa plus korot ja tilinhoitomaksut niin tällaisen ja tällaisen auton ja lopuksi pitää sitten maksaa joku muutaman tonnin "viimeinen erä" joka on suurempi mitä sen auton käypä arvo siinä vaiheessa. Ja toki siihen ostettavaan romuun pitää ottaa vielä joku kaskovakuutus kun rahoitusliike sen vaatii ja siitäkin saa maksaa perkeellisesti turhaan.

39. Lexxa

Lexxa

Rekisteröitynyt:
    31.12.2016
    Ei, vaan nimensä mukaisesti nuo välirahailijat välittävät juurikin siitä välirahasta sitten on niitä sankareita jotka menevät juurikin sen nimellishyvityksen mukaan.

40. Lucas

Lucas

Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Välirahan "alennus" riippuu taas siitä paljonko ilmaa on kehdattu leipoa siihen hintapyyntiin.

Jos vaihtaa uuteen autoon Suomessa ja käyttää autoliikettä sen autoveron maksamisen asiamiehenä, niin aika vähän ne voi antaa siitä uudesta alennuksia kun autoverot pitää kuitenkin maksaa sen OVH hinnan mukaisina kun autoliike minimoi ne verot pienentämällä sen OVH hinnan ilmat aika olemattomaksi. Kovan väännön takana taitaa olla joku 10 prosentin alennuskin käteisostajalle Suomessa. Vanhan jobbarille myyntiin liikkeestä laitettavan auton hyvityshinta on silloin todella pieni.

41. Lexxa

Lexxa

Rekisteröitynyt:
    31.12.2016
    Sulla nyt on termit pahasti hakusessa.
    Välirahasta ei anneta mitään alennusta, vaan se on se summa mikä liikkuu suuntaan tai toiseen vaihdossa.

42. Lucas

Lucas

Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Se alennus annetaan autokaupassa siis pienentämällä sitä "välirahaa".

Voihan sen saman alennuksen antaa pienentämällä sitä uuden auton myyntihintaa ja laskemalla sitä hyvityshintaa vanhasta tai sitten päinvastaisesti eli pitämällä se uuden auton myyntihinta ennallaan mutta kasvattamalla sitä vanhasta maksettavaa hyvityshintaa.

Käytännössä siinä on kaksi erillistä kauppaa eli vanhan auton myynti autoliikkeelle ja uuden (käytetyn) auton osto autoliikkeeltä. Ne on kuitenkin koplattu yhteen niin, että autoliike ei todellakaan maksa sitä summaa autosta jonka se hyvittää siitä vaihtokaupassa jos ei ostakkaan uutta autoa tilalle vaan myy pelkästään vanhan pois. Eikä käteisostajan todellakaan tarvi maksaa sitä pyyntihintaa autosta joka autoliikkeessä siitä pyydetään jos ei mitään ole antamassa vaihdossa.

Joskus markka-aikana tuttava oli mennyt autoliikkeeseen tinkaamaan jotain käytettyä autoa ja sanonut ettei hänellä ole nyt autoa tulossa vaihdossa. Aikansa oli autoa tinkaillut ja käynyt koeajolla ja saanut mielestään hyvän hinnan tingattua, niin sitten sanonut että olisi hänellä sittenkin tulossa tuo pihalla oleva vanha mersu vaihdossa ja kysynyt paljonko hyvittää. Autokauppias oli siitä hermostunut ja sanonut että 500 markkaa. Auton ostaja oli sitten siitä puolestaan hermostunut ja haistattanut vitut sille automyyjälle. Siihen oli loppunut se kaupanteko.

43. Lexxa

Lexxa

Rekisteröitynyt:
    31.12.2016
    Tuossahan juuri itsekkin alimmassa kappaleessa totesit, että se väliraha ei muutu mihinkään.

Se maksettava summa = väliraha on suurinpiirtein aivan sama kuin jos on tuomassa sitä muutaman satasen räpsyä tai sitten jos on ostamassa sitä autoa ilman mitään vaihdokkia.
    Eli ainut mitä on järkevää seurata on juurikin se väliraha=maksettava summa.

Jos olet ostamassa Autoa X joka maksaa liikkeessä A) 40t€ ja ne hyvittää vanhasta autostasi tonnin ja sitten jos liike B) lupaa autosta kuin autosta vähintään 5t€ mutta auto maksaakin 45t€, niin kukaan fiksu ei sieltä ostaisi autoa vaan meni juurikin tuon "Väliraha-Veijon" mukaan hakemassa tuolta liikkeestä A vaikka "häviäisi" oman auton arvosta 4t€ vaikka todellisuudessa välirahaa olisi tuhannen euroa vähemmän maksettavaa kuin liikkeessä B.

44. Myrkky

Myrkky

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sellaisen uuden ns keskivertokärryn myyntikatekaan ei ole välttämättä edes sitä 10 prossaa, joskus menee jopa prosentin katteella, siinä ei sitten paljoa hyvitetä edes tonnin kipossa vaihdossa, tai suorallakaan kaupalla.

SR50La tykkää tästä.
  45. Hifiguru

Hifiguru

Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    no tää ostajaehdokas teki oharit....no eilen sain sitten kaupaks 1000 eurolla joten parempi näin.
    jäin pikkusen voitolle kun vuos sitten ostin 700 eurolla ja katsastukseen meni tänä keväänä 200e ja muuta ei oo tarvinnu laittaa.

46. itarumaa

itarumaa

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Miten maksu kannattaa suorittaa, kun 9k summa ja tilit eri pankeissa. Kuitenkin käteistä ei viitsi noin paljoa kuljettaa mukana, mutta reaaliaikainen maksu pitäisi kyllä saada aikaiseksi.

47. jultsu

jultsu

Rekisteröitynyt:
    02.12.2016
    Käteisellä, mikäli myyjälle ei kelpaa maksutapahtuman näkymä verkkopankista.

Shikanjyo tykkää tästä.
  48. itarumaa

itarumaa

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Juu, jotenkin tuntuu että vois joku turvallisempikin tapa tähän olla, ehkä pikasiirto, pankkivekseli yms. Voikohan paypalilla maksaa tuollaisia summia. Viimeksi oli helppo kun molemmilla oli samassa pankissa tili.

49. Myrkky

Myrkky

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Siirtelee rahaa pankista toiseen, ja kysyy myyjältä mikä pankki on käytössä. Jos esim S-pankki (vihreä kortti) mikä on aika yleinen kuitenkin. Pankkipäivä tai pari voi mennä, ehkä. Sitten kun samassa pankissa on tili niin helpottaa kun siirtyy samantien. Pankkishekki on vähän vanhanaikainen, ja siinäkin joku pieni kulu. Jos ei muu auta niin konttoriin varaamaan aikaa että saa sitten joskus käteistä, kun tuo käteinenkään ei ole mikään itsestään selvyys enää.

50. itarumaa

itarumaa

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kyseessä olisi OP:sta POP-pankkiin ja vaikuttaa että molemmat tukevat nykyään SEPA pikasiirtoa, että se voisi olla mahdollista.

EDIT: Voi vastaanottaa, mutta ei ilmeisesti maksaa.

Viimeksi muokattu: 04.06.2019