Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
490
En tiedä miten köyhiä olette, mutta ainakin itse kun haluan päästä autosta eroon, niin ei paljoa paina muutama tingitty satanen. Se on kuitenkin oma vaivansa vastata kyselyihin ja esitellä ja koeajattaa vanhaa autoa omalla vapaa-ajalla, joten enemmin annan mennä halvalla tosi ostajalle eikä tarvii montaa päivää stressata. Tietty pyynti pitää olla nettiauton halvimmasta päästä.

Itse aina vertaan siihen että jos annan mennä liikkeessä vaihdossa, niin enempi säästän kun myyn yksityisesti vaikka 2000-3000€ halvemmalla kuin muut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Kyllä tässä kun nyt tehnyt autokauppaa, niin huomaa että siellä on se tonni-kaksi helposti hinnoissa, varsinkin jos autoliikkeessä yrittää vaihtaa. Itse asiassa, kun itse olen nyt kaupitellut n. 4k Pösöä, niin jos hakisi ulkomailta n. 8-9k hintaisen auton + verot versus vaihto autoliikkeessä, niin rahallisesti alkaa olla melkein sama pistää Pösö romuksi ja hakea itse ulkomailta se auto, varsinkin kun sen voisi ostaa suoralla kaupalla.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Autokaupat ei itse myy eteenpäin yleensä noita muutaman tonnin arvoisia autoja vaan diilaavat ne eteenpäin jobbareille pilkkahintaan. Siksi eivät niistä käytännössä juuri mitään myöskään hyvitä.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 824
Suurin vaikeus tuntuu itsellä olevan, että ostoehdokkaat yritään tinkiä puolet pois hinnasta (9k->5k) ja silti todetaan et lainaa ei saa pankista. Kysyjiä ja renkaanpotkijoita kyllä on riittänyt, mut tarjoavat silti +2k vähemmän mitä autoliike tarjoaisi jos vaihtaisin toiseen autoon.
Autoliikkeen hinnoissa on leivottu sisään se ilma hintapyynteihin Väliraha-Veijoja varten. Väliraha-Veijot on innolla ostamassa jotain autoa kun kuulevat että saavat omasta oikeasti 1000 euron arvoisesta autostaan 2500 euroa hyvitystä ostamansa auton hinnasta vaikka yli 2000 euroa saisivat alennusta kun ostaisivat sen auton käteisellä ilman minkään vaihtoeauton antamista vaihdossa.

Väliraha-Veijot ovat harvinaisen yksinkertaisia järjenjuoksultaan, mutta ilmeisesti harvinaisen paljon niitä Suomeen mahtuu kun itsekkin tunnen tai oikeastaan tiedän useamman.

Sen oman auton käyvän arvon saanee selville kun tarjoaa autoa myyntiin ilman että ostaa mitään tilalle tai selvittelee ensin mikä on ostetuksi kaavaillun auton tiukka hinta kun sen ostaa käteisellä tai sitten autoliikkeen tarjoamalla rahoitussopimuksella josta saavat provikoita kun niitä rahoitussopimuksia myyvät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Autokaupat ei itse myy eteenpäin yleensä noita muutaman tonnin arvoisia autoja vaan diilaavat ne eteenpäin jobbareille pilkkahintaan. Siksi eivät niistä käytännössä juuri mitään myöskään hyvitä.
Niistä hyvitetään tosiaan about sen käteisalennuksen verran ja sitten joku jobbari hakee parhaimmillaan 10 autoa "kerralla" pois takapihalta missä ne on piilossa "paremmissa" yrityksissä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
Niistä hyvitetään tosiaan about sen käteisalennuksen verran ja sitten joku jobbari hakee parhaimmillaan 10 autoa "kerralla" pois takapihalta missä ne on piilossa "paremmissa" yrityksissä...
Tähän lisään vielä että ne on mahdollisuuksien mukaan hyvinkin piilossa ja pois näkyvistä, ennenkuin jotkut seurueet ehtivät huomaamaan niitä ja "kaupankäynti" tulisi eteen. Mieluummin jobbarille könttänä, niin säästyy paljolta.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
44
Autoliikkeen hinnoissa on leivottu sisään se ilma hintapyynteihin Väliraha-Veijoja varten. Väliraha-Veijot on innolla ostamassa jotain autoa kun kuulevat että saavat omasta oikeasti 1000 euron arvoisesta autostaan 2500 euroa hyvitystä ostamansa auton hinnasta vaikka yli 2000 euroa saisivat alennusta kun ostaisivat sen auton käteisellä ilman minkään vaihtoeauton antamista vaihdossa.

Väliraha-Veijot ovat harvinaisen yksinkertaisia järjenjuoksultaan, mutta ilmeisesti harvinaisen paljon niitä Suomeen mahtuu kun itsekkin tunnen tai oikeastaan tiedän useamman.

Sen oman auton käyvän arvon saanee selville kun tarjoaa autoa myyntiin ilman että ostaa mitään tilalle tai selvittelee ensin mikä on ostetuksi kaavaillun auton tiukka hinta kun sen ostaa käteisellä tai sitten autoliikkeen tarjoamalla rahoitussopimuksella josta saavat provikoita kun niitä rahoitussopimuksia myyvät.
Joo, välirahalla ne autot yleensä ostetaan, ja ei sillä ole mitään merkitystä tippuuko se autoliikkeen auton hinta 1-2k€ vai hyvittääkö ne ylihintaa 1-2k€ sinun autosta...Yleensä kun autokaupassa neuvotellaan niin neuvotellaan nimenomaan siitä välirahasta...
Se mitä itse olen huomannut kun viimeks ostin autoa, niin kiersin autoliikkeitä ja tarjoilin näistä 4900-5900 autoista 2k€-3k€, ja monestakin sain vasta tarjousta 2,5-3,5k€, vaikka yksityisten myyjien hinnat olivat ihan samalla pyyntihinnalla kuin autoliikkeidenkin. Ja sitten kun yksityiselle tarjosit siitä 4900€ autosta 2500e niin naurettiin että ei lähe alle 4850€...No vastaavan ois sitten autokauppa myynyt 3500€... Muutenkin tuntuu nykyään tuo nettiauton hinnoittelun menevän jollain mystisellä 50€ hintaeroilla kilometrien ja iänmukaan, varusteilla tai koneilla ei nyt niin hirveästi ole merkitystä :D
Itse ostin tätä edellisen auton 7200€ autokaupasta. (pyynti 9800€), ajoin 2 vuotta ja 50tkm tekemättä mitään sille autolle, möin sitten huoltamattona ja vikaisena pois 5500€ ja ostaja oli tyytyväinen kun pyynti oli 6900€ ja sai tingattua niin paljon...Minä olin tyytyväinen kun en laittanut rahaa remontteihin sinä aikana...Joten, pyyntihinnat on pyyntihintoja, ja itse ainakin otan kaikki tarjoajat tosissaan vastaan, ja varsinkin jos ei ole tullut isompia tarjouksia kuukauden sisään niin sitten todennäköisesti se oma pyyntihinta on vaan epäreallistinen, sillä auton arvot tippuu, piste.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
538
BMW 335 E92 Coupé AjTech ohjelmointi, Breyton 19” ym. Coupé 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto Mikähän tämän myynnissä mättää, nettiauton halvin tuon mallinen ja arvokkailla vanteilla jotka kuuluvat hintaan. Kohta 50 haaveilijaa, yli 1k katsonut ja yksi mersua vaihdossa tyrkyttänyt ainut tulos tähän asti. Olen koittanut rehdisti kertoa autosta ja historiasta, ja myyn sitä sellaisena kun on, hyvin suorituskykyisenä dieselinä jota käyttöä se myös kestää.
Onko lähestyvä 300tkm vain liian suuri pelote? Hinta kuitenkin linjassa kilometreihin melko hyvin.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
315
BMW 335 E92 Coupé AjTech ohjelmointi, Breyton 19” ym. Coupé 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto Mikähän tämän myynnissä mättää, nettiauton halvin tuon mallinen ja arvokkailla vanteilla jotka kuuluvat hintaan. Kohta 50 haaveilijaa, yli 1k katsonut ja yksi mersua vaihdossa tyrkyttänyt ainut tulos tähän asti. Olen koittanut rehdisti kertoa autosta ja historiasta, ja myyn sitä sellaisena kun on, hyvin suorituskykyisenä dieselinä jota käyttöä se myös kestää.
Onko lähestyvä 300tkm vain liian suuri pelote? Hinta kuitenkin linjassa kilometreihin melko hyvin.
Iha nätti bemmi mut luulen et kilometrit, diisseli ja Italian tuonti hidastaa myyntiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Kyllä myyntiä hidastaa se, että yksityisillä ei ole rahaa ja niillä (harvoilla rikkailla) jolla on rahaa, ne eivät osta 300k ajettuja autoja. Mutta mitä nyt olen itse katsellut (taas) autoja paljonkin, niin jo 9-10k hintaluokassa tulee ongelmaksi se, että suurimmalla osalla ostajilla rahaa ei ole millä maksaa tai että vaihtoauto on, josta pitäisi päästä eroon ensin.

Saiskohan tuohon bemariin jotenkin tarjottua yksityistä rahoitusta, ehkä se voisi auttaa?

Minulla on itselläni ironinen tilanne, jossa on 4k arvoinen Pösö ja voisin vaihtaa yksityiskauppana vaikka 5-8k välirahalla kalliimpaan autoon, mutta kukana ei halua vaihtaa kun tuota Pösöä ei halua kukaan.

Senpä takia nämä autokaupat on aika jumissa ja liikkeessä on sulaa hulluutta vaihtaa tämän hintaluokan autoja, kun siinä on katetta monta tonnia välissä.

Toisaalta jos jollain ihmeellä saan pösön hävitettyä halvalla, niin sitten kun olen itse tilanteessa jossa olen ns. käteisostaja, en tarvitse rahoitusta, niin miksi ostaisin suomesta mitään jos voin hakea auton Ruotsista tai Saksasta. Se on yksi syy, miksi tuollaisen 15k auton myynti yksityisesti on taatusti aika vaikeaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
Iha nätti bemmi mut luulen et kilometrit, diisseli ja Italian tuonti hidastaa myyntiä.
Varmaan kilometrit eniten ahdistaa tässä tapauksessa. Harvemmin tuollaisia ostetaan 1.autoksi tai jos ostetaan, niin kyseessä nuori ja rahaton [emoji23]

Itse myin joskus tuossa hintaluokassa olevan auton ihan vaan tiputtamalla reilusti hintaa siten että pyynti alle 10k€ ja ei tinkivaraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 608
BMW 335 E92 Coupé AjTech ohjelmointi, Breyton 19” ym. Coupé 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto Mikähän tämän myynnissä mättää, nettiauton halvin tuon mallinen ja arvokkailla vanteilla jotka kuuluvat hintaan. Kohta 50 haaveilijaa, yli 1k katsonut ja yksi mersua vaihdossa tyrkyttänyt ainut tulos tähän asti. Olen koittanut rehdisti kertoa autosta ja historiasta, ja myyn sitä sellaisena kun on, hyvin suorituskykyisenä dieselinä jota käyttöä se myös kestää.
Onko lähestyvä 300tkm vain liian suuri pelote? Hinta kuitenkin linjassa kilometreihin melko hyvin.
12v ja 300tkm niin taitaa olla hintaa vielä pikkasen liikaa.

Tuossa erilainen auto, mutta hintakin on vähän maltillisempi.
BMW 530 D A E61 Touring Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Aika paljon täytyy tuota listaa selata, että tulee tuo 14 400€ auto vastaan.
BMW vaihtoautot - Käytetyt Bemarit edullisesti - Nettiauto
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 824
Varmaan kilometrit eniten ahdistaa tässä tapauksessa. Harvemmin tuollaisia ostetaan 1.autoksi tai jos ostetaan, niin kyseessä nuori ja rahaton [emoji23]

Itse myin joskus tuossa hintaluokassa olevan auton ihan vaan tiputtamalla reilusti hintaa siten että pyynti alle 10k€ ja ei tinkivaraa.
Kyseessä on siis BMW 335 E92 Coupé hintapyynnillä 14.400 euroa ja kilometrejä 300 tuhatta. Eli jo 12 vuotta vanha auto.

Itse en tuota automallia tunne, mutta voisi kuvitella että varaosa- ja huoltohinnat ovat sellaisia ettei köyhien kannata vaivautua vaikka hintapyynnin saisikin auton ostoon kaivettua kasaan.

Jos taas on paljon rahaa ja pinkka kunnossa, niin miksikäs ei silloin ostaisi vaikka uudenkarheaa tai vaikka uutta pikkubemaria vaikka M3 mallina.

Ylläpito- ja varaosa- ja korjauskulujen vuoksi tuossa 12 vuoden iässä alkaa saamaan jo kymppitonnin hintaluokassa ja hieman päälle hintaluokassa melkoisia "massipäällikköautoa" tyyliin A8 Audi ja ässämersu ja muuta entistä edustusluokan menopeliä.

Hieno tuollainen BMW on ja mukava tuollaisella olisi ajella varsinkin kesäisin. Itse ilmoituksessa ei sinänsä kyllä mitään vikaa ole. Ei kait siinä auta kuin hintapyyntiä alkaa laskea jollakin vauhdilla.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
315
Kyseessä on siis BMW 335 E92 Coupé hintapyynnillä 14.400 euroa ja kilometrejä 300 tuhatta. Eli jo 12 vuotta vanha auto.

Itse en tuota automallia tunne, mutta voisi kuvitella että varaosa- ja huoltohinnat ovat sellaisia ettei köyhien kannata vaivautua vaikka hintapyynnin saisikin auton ostoon kaivettua kasaan.

Jos taas on paljon rahaa ja pinkka kunnossa, niin miksikäs ei silloin ostaisi vaikka uudenkarheaa tai vaikka uutta pikkubemaria vaikka M3 mallina.

Ylläpito- ja varaosa- ja korjauskulujen vuoksi tuossa 12 vuoden iässä alkaa saamaan jo kymppitonnin hintaluokassa ja hieman päälle hintaluokassa melkoisia "massipäällikköautoa" tyyliin A8 Audi ja ässämersu ja muuta entistä edustusluokan menopeliä.

Hieno tuollainen BMW on ja mukava tuollaisella olisi ajella varsinkin kesäisin. Itse ilmoituksessa ei sinänsä kyllä mitään vikaa ole. Ei kait siinä auta kuin hintapyyntiä alkaa laskea jollakin vauhdilla.
Kyseessähän n57 koneinen bemari joka on kestävä ja luotettava. Huolta siitä näköjään pidetty ja eihä noissa vaihtoon tarvi laittaa yleensä kun turbot ja ehkä suuttimet? Varaosat noihin ei kalliita ole kun ulkomailta tilaa ja varmasti asennus hinnatkaan pilvissä ole ellei vie sitten isoihin korjaamoihin. Tehoakin sais revittyy vielä paljon irti jos semmonen kiinostaa. Jengi aina kuumottelee bemareita että on kalliita korjaa jne mutta asiahan ei niin ole. On hyvä pitää sääntönä kun käytettyä autoa on ostamassa niin ettei kaikkia rahojansa siihen laita kiinni ja taskun pohjalla ois touhu tonni taikka pari.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
31
Autoliikkeen hinnoissa on leivottu sisään se ilma hintapyynteihin Väliraha-Veijoja varten. Väliraha-Veijot on innolla ostamassa jotain autoa kun kuulevat että saavat omasta oikeasti 1000 euron arvoisesta autostaan 2500 euroa hyvitystä ostamansa auton hinnasta vaikka yli 2000 euroa saisivat alennusta kun ostaisivat sen auton käteisellä ilman minkään vaihtoeauton antamista vaihdossa.

Väliraha-Veijot ovat harvinaisen yksinkertaisia järjenjuoksultaan, mutta ilmeisesti harvinaisen paljon niitä Suomeen mahtuu kun itsekkin tunnen tai oikeastaan tiedän useamman.

Sen oman auton käyvän arvon saanee selville kun tarjoaa autoa myyntiin ilman että ostaa mitään tilalle tai selvittelee ensin mikä on ostetuksi kaavaillun auton tiukka hinta kun sen ostaa käteisellä tai sitten autoliikkeen tarjoamalla rahoitussopimuksella josta saavat provikoita kun niitä rahoitussopimuksia myyvät.
Sulla on juurikin nyt termit väärinpäin.
Väirahaveijoja ei kiinnosta pätkän vertaa se mitä omasta autosta hyvitetään, vaan juurikin se summa mitä pitää maksaa siitä autosta.
Sitten on juuri nuo toiset heput jotka on innoissaan niitä "autosta kuin autosta vähintään 5k tarjous"
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 824
Sulla on juurikin nyt termit väärinpäin.
Väirahaveijoja ei kiinnosta pätkän vertaa se mitä omasta autosta hyvitetään, vaan juurikin se summa mitä pitää maksaa siitä autosta.
Sitten on juuri nuo toiset heput jotka on innoissaan niitä "autosta kuin autosta vähintään 5k tarjous"
Kyllä ne välirahaveijot on innossaan kun kuulevat että saavat niin ja niin paljon hyvitystä kun ostavat jonkun niin ja niin monen tuhannen euron auton kun välirahaa tarvii maksaa vain niin ja niin monta tonnia.

Ilmeisesti ne kaikista tolloimmat tapaukset eivät enää edes välitä koko välirahasta ja auton ostohinnasta vaan sen on korvannut se "kuukausimaksu" eli neljä vuotta vaikka kunhan maksaa 130 euroa kuussa plus korot ja tilinhoitomaksut niin tällaisen ja tällaisen auton ja lopuksi pitää sitten maksaa joku muutaman tonnin "viimeinen erä" joka on suurempi mitä sen auton käypä arvo siinä vaiheessa. Ja toki siihen ostettavaan romuun pitää ottaa vielä joku kaskovakuutus kun rahoitusliike sen vaatii ja siitäkin saa maksaa perkeellisesti turhaan.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
31
Kyllä ne välirahaveijot on innossaan kun kuulevat että saavat niin ja niin paljon hyvitystä kun ostavat jonkun niin ja niin monen tuhannen euron auton kun välirahaa tarvii maksaa vain niin ja niin monta tonnia.

Ilmeisesti ne kaikista tolloimmat tapaukset eivät enää edes välitä koko välirahasta ja auton ostohinnasta vaan sen on korvannut se "kuukausimaksu" eli neljä vuotta vaikka kunhan maksaa 130 euroa kuussa plus korot ja tilinhoitomaksut niin tällaisen ja tällaisen auton ja lopuksi pitää sitten maksaa joku muutaman tonnin "viimeinen erä" joka on suurempi mitä sen auton käypä arvo siinä vaiheessa. Ja toki siihen ostettavaan romuun pitää ottaa vielä joku kaskovakuutus kun rahoitusliike sen vaatii ja siitäkin saa maksaa perkeellisesti turhaan.
Ei, vaan nimensä mukaisesti nuo välirahailijat välittävät juurikin siitä välirahasta sitten on niitä sankareita jotka menevät juurikin sen nimellishyvityksen mukaan.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 824
Ei, vaan nimensä mukaisesti nuo välirahailijat välittävät juurikin siitä välirahasta sitten on niitä sankareita jotka menevät juurikin sen nimellishyvityksen mukaan.
Välirahan "alennus" riippuu taas siitä paljonko ilmaa on kehdattu leipoa siihen hintapyyntiin.

Jos vaihtaa uuteen autoon Suomessa ja käyttää autoliikettä sen autoveron maksamisen asiamiehenä, niin aika vähän ne voi antaa siitä uudesta alennuksia kun autoverot pitää kuitenkin maksaa sen OVH hinnan mukaisina kun autoliike minimoi ne verot pienentämällä sen OVH hinnan ilmat aika olemattomaksi. Kovan väännön takana taitaa olla joku 10 prosentin alennuskin käteisostajalle Suomessa. Vanhan jobbarille myyntiin liikkeestä laitettavan auton hyvityshinta on silloin todella pieni.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
31
Välirahan "alennus" riippuu taas siitä paljonko ilmaa on kehdattu leipoa siihen hintapyyntiin.

Jos vaihtaa uuteen autoon Suomessa ja käyttää autoliikettä sen autoveron maksamisen asiamiehenä, niin aika vähän ne voi antaa siitä uudesta alennuksia kun autoverot pitää kuitenkin maksaa sen OVH hinnan mukaisina kun autoliike minimoi ne verot pienentämällä sen OVH hinnan ilmat aika olemattomaksi. Kovan väännön takana taitaa olla joku 10 prosentin alennuskin käteisostajalle Suomessa. Vanhan jobbarille myyntiin liikkeestä laitettavan auton hyvityshinta on silloin todella pieni.
Sulla nyt on termit pahasti hakusessa.
Välirahasta ei anneta mitään alennusta, vaan se on se summa mikä liikkuu suuntaan tai toiseen vaihdossa.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 824
Sulla nyt on termit pahasti hakusessa.
Välirahasta ei anneta mitään alennusta, vaan se on se summa mikä liikkuu suuntaan tai toiseen vaihdossa.
Se alennus annetaan autokaupassa siis pienentämällä sitä "välirahaa".

Voihan sen saman alennuksen antaa pienentämällä sitä uuden auton myyntihintaa ja laskemalla sitä hyvityshintaa vanhasta tai sitten päinvastaisesti eli pitämällä se uuden auton myyntihinta ennallaan mutta kasvattamalla sitä vanhasta maksettavaa hyvityshintaa.

Käytännössä siinä on kaksi erillistä kauppaa eli vanhan auton myynti autoliikkeelle ja uuden (käytetyn) auton osto autoliikkeeltä. Ne on kuitenkin koplattu yhteen niin, että autoliike ei todellakaan maksa sitä summaa autosta jonka se hyvittää siitä vaihtokaupassa jos ei ostakkaan uutta autoa tilalle vaan myy pelkästään vanhan pois. Eikä käteisostajan todellakaan tarvi maksaa sitä pyyntihintaa autosta joka autoliikkeessä siitä pyydetään jos ei mitään ole antamassa vaihdossa.

Joskus markka-aikana tuttava oli mennyt autoliikkeeseen tinkaamaan jotain käytettyä autoa ja sanonut ettei hänellä ole nyt autoa tulossa vaihdossa. Aikansa oli autoa tinkaillut ja käynyt koeajolla ja saanut mielestään hyvän hinnan tingattua, niin sitten sanonut että olisi hänellä sittenkin tulossa tuo pihalla oleva vanha mersu vaihdossa ja kysynyt paljonko hyvittää. Autokauppias oli siitä hermostunut ja sanonut että 500 markkaa. Auton ostaja oli sitten siitä puolestaan hermostunut ja haistattanut vitut sille automyyjälle. Siihen oli loppunut se kaupanteko.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
31
Se alennus annetaan autokaupassa siis pienentämällä sitä "välirahaa".

Voihan sen saman alennuksen antaa pienentämällä sitä uuden auton myyntihintaa ja laskemalla sitä hyvityshintaa vanhasta tai sitten päinvastaisesti eli pitämällä se uuden auton myyntihinta ennallaan mutta kasvattamalla sitä vanhasta maksettavaa hyvityshintaa.

Käytännössä siinä on kaksi erillistä kauppaa eli vanhan auton myynti autoliikkeelle ja uuden (käytetyn) auton osto autoliikkeeltä. Ne on kuitenkin koplattu yhteen niin, että autoliike ei todellakaan maksa sitä summaa autosta jonka se hyvittää siitä vaihtokaupassa jos ei ostakkaan uutta autoa tilalle vaan myy pelkästään vanhan pois. Eikä käteisostajan todellakaan tarvi maksaa sitä pyyntihintaa autosta joka autoliikkeessä siitä pyydetään jos ei mitään ole antamassa vaihdossa.

Joskus markka-aikana tuttava oli mennyt autoliikkeeseen tinkaamaan jotain käytettyä autoa ja sanonut ettei hänellä ole nyt autoa tulossa vaihdossa. Aikansa oli autoa tinkaillut ja käynyt koeajolla ja saanut mielestään hyvän hinnan tingattua, niin sitten sanonut että olisi hänellä sittenkin tulossa tuo pihalla oleva vanha mersu vaihdossa ja kysynyt paljonko hyvittää. Autokauppias oli siitä hermostunut ja sanonut että 500 markkaa. Auton ostaja oli sitten siitä puolestaan hermostunut ja haistattanut vitut sille automyyjälle. Siihen oli loppunut se kaupanteko.
Tuossahan juuri itsekkin alimmassa kappaleessa totesit, että se väliraha ei muutu mihinkään.

Se maksettava summa = väliraha on suurinpiirtein aivan sama kuin jos on tuomassa sitä muutaman satasen räpsyä tai sitten jos on ostamassa sitä autoa ilman mitään vaihdokkia.
Eli ainut mitä on järkevää seurata on juurikin se väliraha=maksettava summa.

Jos olet ostamassa Autoa X joka maksaa liikkeessä A) 40t€ ja ne hyvittää vanhasta autostasi tonnin ja sitten jos liike B) lupaa autosta kuin autosta vähintään 5t€ mutta auto maksaakin 45t€, niin kukaan fiksu ei sieltä ostaisi autoa vaan meni juurikin tuon "Väliraha-Veijon" mukaan hakemassa tuolta liikkeestä A vaikka "häviäisi" oman auton arvosta 4t€ vaikka todellisuudessa välirahaa olisi tuhannen euroa vähemmän maksettavaa kuin liikkeessä B.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
Välirahan "alennus" riippuu taas siitä paljonko ilmaa on kehdattu leipoa siihen hintapyyntiin.

Jos vaihtaa uuteen autoon Suomessa ja käyttää autoliikettä sen autoveron maksamisen asiamiehenä, niin aika vähän ne voi antaa siitä uudesta alennuksia kun autoverot pitää kuitenkin maksaa sen OVH hinnan mukaisina kun autoliike minimoi ne verot pienentämällä sen OVH hinnan ilmat aika olemattomaksi. Kovan väännön takana taitaa olla joku 10 prosentin alennuskin käteisostajalle Suomessa. Vanhan jobbarille myyntiin liikkeestä laitettavan auton hyvityshinta on silloin todella pieni.
Sellaisen uuden ns keskivertokärryn myyntikatekaan ei ole välttämättä edes sitä 10 prossaa, joskus menee jopa prosentin katteella, siinä ei sitten paljoa hyvitetä edes tonnin kipossa vaihdossa, tai suorallakaan kaupalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
776
huomenna näyttäs ostaja tulevan eli piti pudottaa hintaa 900 euroon....mut eipähän tarvii laittaa seisomaan kesäks mökille....
aika paljon ostajia pelottaa ajokilometrit kun litrasella koneella lähes 300k ajettu vaikka toimii kaikki kun junan vessa
no tää ostajaehdokas teki oharit....no eilen sain sitten kaupaks 1000 eurolla joten parempi näin.
jäin pikkusen voitolle kun vuos sitten ostin 700 eurolla ja katsastukseen meni tänä keväänä 200e ja muuta ei oo tarvinnu laittaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Miten maksu kannattaa suorittaa, kun 9k summa ja tilit eri pankeissa. Kuitenkin käteistä ei viitsi noin paljoa kuljettaa mukana, mutta reaaliaikainen maksu pitäisi kyllä saada aikaiseksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Juu, jotenkin tuntuu että vois joku turvallisempikin tapa tähän olla, ehkä pikasiirto, pankkivekseli yms. Voikohan paypalilla maksaa tuollaisia summia. Viimeksi oli helppo kun molemmilla oli samassa pankissa tili.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
Miten maksu kannattaa suorittaa, kun 9k summa ja tilit eri pankeissa. Kuitenkin käteistä ei viitsi noin paljoa kuljettaa mukana, mutta reaaliaikainen maksu pitäisi kyllä saada aikaiseksi.
Siirtelee rahaa pankista toiseen, ja kysyy myyjältä mikä pankki on käytössä. Jos esim S-pankki (vihreä kortti) mikä on aika yleinen kuitenkin. Pankkipäivä tai pari voi mennä, ehkä. Sitten kun samassa pankissa on tili niin helpottaa kun siirtyy samantien. Pankkishekki on vähän vanhanaikainen, ja siinäkin joku pieni kulu. Jos ei muu auta niin konttoriin varaamaan aikaa että saa sitten joskus käteistä, kun tuo käteinenkään ei ole mikään itsestään selvyys enää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Kyseessä olisi OP:sta POP-pankkiin ja vaikuttaa että molemmat tukevat nykyään SEPA pikasiirtoa, että se voisi olla mahdollista.

EDIT: Voi vastaanottaa, mutta ei ilmeisesti maksaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
Kyseessä olisi OP:sta POP-pankkiin ja vaikuttaa että molemmat tukevat nykyään SEPA pikasiirtoa, että se voisi olla mahdollista.
Hyvä niin, on jo aikakin että pankit osaa siirtää sitä rahaa ilman jahkailua. Tuossa kun pari vuotta sitten ostin auton missä oli rahoitusta, niin sehän vasta säätäminen oli ja vielä viikonloppuna kun varsinainen aspa ei ollut auki. Maksoin toki vaan loppuvelan pois millä kärry vaihtoi omistajaa, ja senkin suoraan rahoitusyhtiölle. Sai siinä hieroa luottamusta haltijan kanssa että auto jää mun pihaan kun sen kerran suostuin noin maksamaan. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.

Muutenhan noihin saa melkein varata päivän, pari aikaa, että arkenakaan saa kaikki järjestymään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Juu vaikuttaa vaan että verkkopankissa ei voi vielä tehä SEPA-pikasiirtoa, mutta konttorissa voi. Se on tietysti yksi vaihtoehto, minulla vielä hankaloittaa asiaa että auto on 300km päässä. Hankalaksi menee, mutta ehkä tähän jonkinlaisen ratkaisun saa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
Juu vaikuttaa vaan että verkkopankissa ei voi vielä tehä SEPA-pikasiirtoa, mutta konttorissa voi. Se on tietysti yksi vaihtoehto, minulla vielä hankaloittaa asiaa että auto on 300km päässä. Hankalaksi menee, mutta ehkä tähän jonkinlaisen ratkaisun saa.
Sehän se vielä, että konttoriinkaan ei voi marssia noin vaan. Itsellä OP:ssa tili kanssa, en ole aikoihin käynyt, yks kaveri kävi vähän aikaa sitten jotain hyvin yksinkertaista asiaa selvittämässä samassa konttorissa, ja seuraava aika olisi ollut kahden viikon päässä että olisi asian voinut hoitaa. Kunnon vittukasa-asenteella sai pankkineidin hoitamaan asian samantien.

Hankalaa nämä kaikki on nykyään, mutta myyjällä tuskin on ostajia jonossa ellei jotain spesiaalia super halvalla, joten aikaa menee, mutta eiköhän se siitä jotenkin.
 
Liittynyt
28.05.2018
Viestejä
543
BMW 335 E92 Coupé AjTech ohjelmointi, Breyton 19” ym. Coupé 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto Mikähän tämän myynnissä mättää, nettiauton halvin tuon mallinen ja arvokkailla vanteilla jotka kuuluvat hintaan. Kohta 50 haaveilijaa, yli 1k katsonut ja yksi mersua vaihdossa tyrkyttänyt ainut tulos tähän asti. Olen koittanut rehdisti kertoa autosta ja historiasta, ja myyn sitä sellaisena kun on, hyvin suorituskykyisenä dieselinä jota käyttöä se myös kestää.
Onko lähestyvä 300tkm vain liian suuri pelote? Hinta kuitenkin linjassa kilometreihin melko hyvin.
Itellä ihan vastaava kokemus C70 T5 kanssa. Oli hieno auto, mukava ajaa, jonkun verran tehoakin, hyvät varusteet, kohtuulliset kilometrit, manuaali, aidot BBS:ät, nettiauton halvin jne.. Kauan oli myynnissä ja aika polkuhintaan siitä loppuviimein sitten luovuin kun alkoi vaan menemään hermot koko hommaan.



Muutama pointti mitä tuosta on jäänyt mieleen, etenkin näin jälkeenpäin..

95% auton ostajista koittaa ajatella autoa hankkiessa että onko tää järkevä. Tämmöset ostajat ajautuu väkisinkin selaamaan noita edellisen korimallin farmareita mitä tuola ylempänä on linkitettykkin ja coupe, vaikka hieno onkin, skipataan aika nopeasti. Jäljelle jää ostajista se 5% joka on ostamassa autoa nimenomaan sen mallin takia. Ja tarkoitan nyt niitä todellisia ostajia. Näiden speciaalimpien autojen kohdalla törmää paljon siihen että porukka niitä kyllä selaa nettiautosta yömyöhään, esitellään kavereille töissä jne, mutta harvemmin ollaan oikeasti ostohousut jalassa. Tuommoisen tehokkaan coupen ostajan kohdalla kyse on aika isolla todennäköisyydellä ihmisestä joka on ihastunut korimalliin ja tehokkaaseen moottoriin. Semmoisen ostajan kohdalla "nettiauton halvin" on pikemminkin miinus kuin plus. Itselle ainakin tulee harrasteautoja selatessa helposti semmoinen olo että skipataas nämä halvimmat, niissä on jotain mätää varmasti ja kun harrasteautoa oon ostamassa niin haluun hyvän, en halvinta.
Oikotietä onneen ei näiden kanssa oikein ole. Ostajakunta on niin pieni että myynnissä kestää kauan jos haluaa kohtuullisen hinnan. Jos käy kuten itselle että pinna alkaa menemään ja tekee mieli päästä vaan äkkiä eroon niin lasket hintaa edelleen jolloin jossain vaiheessa tullaan siihen että sieltä työpaikan kahvikämpästä aletaan oikeesti tekemään puhelua ja rasvari lähtee ostamaan unelmien bemaria kun kerrankin siihen rahat riittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Voi varmasti, mutta PP vetää jokusen prosentin välistä.
Taitaa olla "vaivaiset" 3,4% ja muutama euro palvelumaksua. Eli jossain 9teur kaupassa menee 300+ euroa "harakoille". Tuskin kannattaa muussa kuin ulkomaan kaupassa (ja sittenkin saa myyjä pelätä reklamaatiota, tms disputea)... :rolleyes:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 350
Itellä ihan vastaava kokemus C70 T5 kanssa. Oli hieno auto, mukava ajaa, jonkun verran tehoakin, hyvät varusteet, kohtuulliset kilometrit, manuaali, aidot BBS:ät, nettiauton halvin jne.. Kauan oli myynnissä ja aika polkuhintaan siitä loppuviimein sitten luovuin kun alkoi vaan menemään hermot koko hommaan.

Muutama pointti mitä tuosta on jäänyt mieleen, etenkin näin jälkeenpäin..

95% auton ostajista koittaa ajatella autoa hankkiessa että onko tää järkevä. Tämmöset ostajat ajautuu väkisinkin selaamaan noita edellisen korimallin farmareita mitä tuola ylempänä on linkitettykkin ja coupe, vaikka hieno onkin, skipataan aika nopeasti. Jäljelle jää ostajista se 5% joka on ostamassa autoa nimenomaan sen mallin takia. Ja tarkoitan nyt niitä todellisia ostajia. Näiden speciaalimpien autojen kohdalla törmää paljon siihen että porukka niitä kyllä selaa nettiautosta yömyöhään, esitellään kavereille töissä jne, mutta harvemmin ollaan oikeasti ostohousut jalassa. Tuommoisen tehokkaan coupen ostajan kohdalla kyse on aika isolla todennäköisyydellä ihmisestä joka on ihastunut korimalliin ja tehokkaaseen moottoriin. Semmoisen ostajan kohdalla "nettiauton halvin" on pikemminkin miinus kuin plus. Itselle ainakin tulee harrasteautoja selatessa helposti semmoinen olo että skipataas nämä halvimmat, niissä on jotain mätää varmasti ja kun harrasteautoa oon ostamassa niin haluun hyvän, en halvinta.
Oikotietä onneen ei näiden kanssa oikein ole. Ostajakunta on niin pieni että myynnissä kestää kauan jos haluaa kohtuullisen hinnan. Jos käy kuten itselle että pinna alkaa menemään ja tekee mieli päästä vaan äkkiä eroon niin lasket hintaa edelleen jolloin jossain vaiheessa tullaan siihen että sieltä työpaikan kahvikämpästä aletaan oikeesti tekemään puhelua ja rasvari lähtee ostamaan unelmien bemaria kun kerrankin siihen rahat riittää.
Jos takaovet puuttuu niin monen on vaikea perustella kakkosautoksikaan kun on lapsia/koiria tms.
Autoista innostuvien rahakkaiden sinkkumiesten määrä on kuitenkin rajoitettu :)
Itse harkitsin Hyundai Velosterin ostoa (toisella puolella takana ovi), mutta sen verran vähissä on vaihtoehdot ettei mieleistä löytynyt...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Jos takaovet puuttuu niin monen on vaikea perustella kakkosautoksikaan kun on lapsia/koiria tms.
Autoista innostuvien rahakkaiden sinkkumiesten määrä on kuitenkin rajoitettu :)
Itse harkitsin Hyundai Velosterin ostoa (toisella puolella takana ovi), mutta sen verran vähissä on vaihtoehdot ettei mieleistä löytynyt...
Tämä; itseäni harmittaa kuin niin monessa mielenkiintoisesta "kakkosautoehdokkaasta" puuttuu sellainen pieni perhekuljetusta haittaava juttu kuin "takapenkki"... :D

Ne ovetkin vielä menisi, mutta noi penkit. Hiukan vaikea perustella kun on pari muksua ja kaksi paikkaa... :D
 
Liittynyt
28.05.2018
Viestejä
543
Sepä se, nuo coupet on yleensä sinkun kakkosautoja, tai perheen kolmosautoja. Karsii aikalailla ostajaehdokkaita. :)
 
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
448
Vähän toisenlainen kysymys,
ostin työkaverilta 15 eurolla Pösö 307 -06 1.6 trendyn, kun meinasi viedä paalattavaksi.
Ihan siistikuntoinen sisältä ja ulkoa.
Vaihdettu tähän mennessä:
-takapönttö
-öljykopan tiivisteet (vuosivat kuin seula, tuhosivat puolan)
-tulpat
-puola
-hammastangon suojakumit.
-paljon lamppuja

Kaikeksi yllätykseksi meni kerrasta läpi leimalla. Nyt mietin mitä jatkossa.
Viat:
-ajettu 258k, ja 120k viimeeksi vaihdettu hihna. Vaihto maksaisi minulle 160e
-häviää valitettavasti vähän ohjaustehostimen nestettä, pitäisi katsoa onko hammastanko.
-jäähdyttimen kenno vuotaa, maksaisi 100e

Rehellisenä ihmisenä ilkeää myydä kertomatta että vie ohj. nestettä. Mitähän voisi olla tehtävissä?

Vaihtaisitteko itse jakopään ja jäähdyttimen kennon kun halvalla saa, myyntivaltiksi?

Mitähän siitä pyytäisi nykykunnossa / jakopää ja kenno uusittuna? Tarkoitus siis tehdä mahdollisimman paljon voittoa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Itsekään en ehkä 15 euron myyntihinnalla alkaisi vikalistaa autosta laatimaan...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 350
Vähän toisenlainen kysymys,
ostin työkaverilta 15 eurolla Pösö 307 -06 1.6 trendyn, kun meinasi viedä paalattavaksi.
Ihan siistikuntoinen sisältä ja ulkoa.
Vaihdettu tähän mennessä:
-takapönttö
-öljykopan tiivisteet (vuosivat kuin seula, tuhosivat puolan)
-tulpat
-puola
-hammastangon suojakumit.
-paljon lamppuja

Kaikeksi yllätykseksi meni kerrasta läpi leimalla. Nyt mietin mitä jatkossa.
Viat:
-ajettu 258k, ja 120k viimeeksi vaihdettu hihna. Vaihto maksaisi minulle 160e
-häviää valitettavasti vähän ohjaustehostimen nestettä, pitäisi katsoa onko hammastanko.
-jäähdyttimen kenno vuotaa, maksaisi 100e

Rehellisenä ihmisenä ilkeää myydä kertomatta että vie ohj. nestettä. Mitähän voisi olla tehtävissä?

Vaihtaisitteko itse jakopään ja jäähdyttimen kennon kun halvalla saa, myyntivaltiksi?

Mitähän siitä pyytäisi nykykunnossa / jakopää ja kenno uusittuna? Tarkoitus siis tehdä mahdollisimman paljon voittoa.
Jos itse teet niin vaihtaisin. "Kuluttaa ohjaustehostimen ja jäähdyttimen nestettä" saa heti kuulostamaan auton siltä ettei sitä ole viitsitty huoltaa.

Edit: Tarkoittaen että joku tee-se-itse-mies ostaa jos halvalla saa.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
229
Nettiauto
Miten olisi nettiauton maksunvälityssysteemi? En ole koskaan käyttänyt. Tuli vaan mieleen...
Tällä maksoin autoni. Hyvä palvelu. Hoitaa samalla kaikki ajoneuvon luovuttamiset Trafista. Sellainen huomio että jos ajattelet käyttää tätä ota oma läppäri mukaan koska joudut myös kirjautumaan siihen kauppasopimukseen ja tekemään osan vaiheista ja myyjä tekee omansa. Voihan sitä tietty kännylläkin väsäillä mutta läppäri oli ainakin itelle mieluisampi. Niin ja tietty pitää olla nettipankkitunnukset allekirjoituksia varten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Vähän toisenlainen kysymys,
ostin työkaverilta 15 eurolla Pösö 307 -06 1.6 trendyn, kun meinasi viedä paalattavaksi.
Ihan siistikuntoinen sisältä ja ulkoa.
Vaihdettu tähän mennessä:
-takapönttö
-öljykopan tiivisteet (vuosivat kuin seula, tuhosivat puolan)
-tulpat
-puola
-hammastangon suojakumit.
-paljon lamppuja

Kaikeksi yllätykseksi meni kerrasta läpi leimalla. Nyt mietin mitä jatkossa.
Viat:
-ajettu 258k, ja 120k viimeeksi vaihdettu hihna. Vaihto maksaisi minulle 160e
-häviää valitettavasti vähän ohjaustehostimen nestettä, pitäisi katsoa onko hammastanko.
-jäähdyttimen kenno vuotaa, maksaisi 100e

Rehellisenä ihmisenä ilkeää myydä kertomatta että vie ohj. nestettä. Mitähän voisi olla tehtävissä?

Vaihtaisitteko itse jakopään ja jäähdyttimen kennon kun halvalla saa, myyntivaltiksi?

Mitähän siitä pyytäisi nykykunnossa / jakopää ja kenno uusittuna? Tarkoitus siis tehdä mahdollisimman paljon voittoa.
Jos suurimman voiton haluat niin viat kuntoon ja kaikki itse tehden. Tuo 160e jakopäästä ja 100e jäähdyttimestä on ihan liikaa tuollaiseen autoon laitettavaksi, jos mielessä on voiton tekeminen. Hihnasarja vesimpumpulla on saksasta ~70-80e, jäähdytin käytetty ehjä (noita pösöjä on maailma täysi niin voi saada hyvinkin halvalla), sitten selvität onko tehostimen vuoto hammastanko, pumppu vai letku ja taas viallinen osa käytettynä.

Jos joudut käyttämään ulkopuolista työtä ja maksamaan siitä jotain niin kannattaa voiton tekemiset unohtaa noin halpojen autojen kanssa. Jos taas myyt viallisena niin käytännössä se ostajaryhmä koostuu vain niistä teeseitse- miehistä joilla on tasan sama ajatus laittaa kuntoon ja tehdä vähän voittoa, ts. halvalla joudut myymään.

Edit: Ja lisätään vielä, että todellisuudessa noiden halpisten kanssa voiton tekeminen on aika tiukassa jos laskee rehellisesti kaikki kulut ja haluaa myydessä olla täysin rehellinen. Aina nuo perustuu, jos ei nyt täydelliseen kusetukseen niin vähintään asioiden kertomatta jättämiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Tuo nettiauton maksusysteemi on jotain ihan uutta mullekkin, pitääpä kokeilla. Tänään tulee itse asiassa ostaja katsomaan Pösöä, että en tiedä pitäisi kokeilla samantien. Tässa kaupassa olisi kuitenkin sama pankkitili molemmilla.
 
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
448
Jos suurimman voiton haluat niin viat kuntoon ja kaikki itse tehden. Tuo 160e jakopäästä ja 100e jäähdyttimestä on ihan liikaa tuollaiseen autoon laitettavaksi, jos mielessä on voiton tekeminen. Hihnasarja vesimpumpulla on saksasta ~70-80e, jäähdytin käytetty ehjä (noita pösöjä on maailma täysi niin voi saada hyvinkin halvalla), sitten selvität onko tehostimen vuoto hammastanko, pumppu vai letku ja taas viallinen osa käytettynä.

Jos joudut käyttämään ulkopuolista työtä ja maksamaan siitä jotain niin kannattaa voiton tekemiset unohtaa noin halpojen autojen kanssa. Jos taas myyt viallisena niin käytännössä se ostajaryhmä koostuu vain niistä teeseitse- miehistä joilla on tasan sama ajatus laittaa kuntoon ja tehdä vähän voittoa, ts. halvalla joudut myymään.

Edit: Ja lisätään vielä, että todellisuudessa noiden halpisten kanssa voiton tekeminen on aika tiukassa jos laskee rehellisesti kaikki kulut ja haluaa myydessä olla täysin rehellinen. Aina nuo perustuu, jos ei nyt täydelliseen kusetukseen niin vähintään asioiden kertomatta jättämiseen.
Aah siis mokasin omissa teksteissä. Jäähdytysnesteet kestää sisässä, tarkoitin ilmastoinnin kennoa. Sen saan uuden 100e ja osaan vaihtaa itse + meidän firman kylmäukot saavat minulle nesteet sisään ilmaiseksi. Se näin kesällä voisi olla hyvä myyntivaltti kun ilmastointi toimii.
Jakopään hihna kaikkine liikkuvine osineen ja vesipumpulla maksaa suomesta minulle osina 100e, mutta sitä en aio itse vaihtaa. Korjaajakaveri tekisi sen 60e hintaan. Siitä siis 160e.

Osiin mennyt tässä vaiheessa katsastuksen kanssa ehkä 250e, + ostohinta 15e.
Eli jos nuo asiat laittaisi kuntoon niin ollaan siellä reilu 500e kuluissa.
Nettiautosta katsoin noita pösöjä niin välillä on aika halpoja, mutta yleisimmin hinnat 1500e-2500e.
Täytyy nyt kyllä tuo oshjaustehostimen nesteen häviäminen tutkia, se ratkaisee paljon...
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Itse en suostu myymään halpoja autoja (500-1000e) enään nettiautossa tai missään paikassa.. Mielummin räjäytän sen itse tai vien paaliin jos Noh jokainen varmaa tietää miksi..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Oliskohan osille tarvetta tuon halpis-Pösön osalta, vois säästää paljonkin hermoja jos pilkkoisi auton osiksi ja myisi erikseen esim renkaat yms. Itselläni jos olisi joku 500e auto, perustuen siihen kuinka tuskaisaa on ollut tämän nykyisen avo-Pösön myynti, niin varmaan pistäisin suoraan paaliin koko auton. Pelkästään stressin välttäminen on sen muutaman satasen arvoinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Osiin mennyt tässä vaiheessa katsastuksen kanssa ehkä 250e, + ostohinta 15e.
Eli jos nuo asiat laittaisi kuntoon niin ollaan siellä reilu 500e kuluissa.
Nettiautosta katsoin noita pösöjä niin välillä on aika halpoja, mutta yleisimmin hinnat 1500e-2500e.
Täytyy nyt kyllä tuo oshjaustehostimen nesteen häviäminen tutkia, se ratkaisee paljon...
Jos tuon kuntoon laittaa ja myy katsastettuna niin varmasti voitolle pääsee. Tuo nestekin voi olla ihan helppo nakki; mulla vuosi joskus Passatissa säiliön juuresta kun oli letku laitettu "liian pitkälle" jonkun tukimuovin päälle. Jos muutakaan vikaa ei ole ja tehostimet, jne toimii normaalisti niin ei tuo välttämättä edes paljoa ostajaa haittaa jos kerran - kaksi pitää lisäillä nestettä vuodessa ja sen huomaa siitä että ohjaus jäykistyy. Toki jos litratolkulla menee ja joku huutaa kuolemaa kun rattia kääntää niin pahempi rasti... :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
199
Kuitenkin käteistä ei viitsi noin paljoa kuljettaa mukana,
Miksei se käteinen käy? Eikai sitä nyt jokaiselle vastaantulijalle tarvi toitottaa, että "mulla on yheksän tonnia taskussa.." Olen ostanut (Saksasta) 15tEUR auton käteisellä. Myös kaksi halvempaa (~10K) moottoripyörää.

Ainoa vaikeus tänäpäivänä on, että noin suuri summa pitää tilata pankista etukäteen.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
Miksei se käteinen käy? Eikai sitä nyt jokaiselle vastaantulijalle tarvi toitottaa, että "mulla on yheksän tonnia taskussa.." Olen ostanut (Saksasta) 15tEUR auton käteisellä. Myös kaksi halvempaa (~10K) moottoripyörää.

Ainoa vaikeus tänäpäivänä on, että noin suuri summa pitää tilata pankista etukäteen.
Viimeksi kun Saksasta autoa kyselin niin käteinen ei käynyt, hintaa toki oli yli 40k€. Käteisellä oon myynyt 10k€ auton, jonka setelitukun vein suoraan kauppaan ja käytin uuteen autoon.

Eiköhän se tässä yksityisten välisessä kaupassa ole se helpoin, jos kyseessä on kohtuu pieni summa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 087
Viestejä
4 191 093
Jäsenet
70 862
Uusin jäsen
pesä_

Hinta.fi

Ylös Bottom