Auton kylkeen kohdistunut ilkivalta/naarmut/kolhut/hitti

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
541
Prkleen prkle! Jo toinen n.10cm viiru auton oikeanpuoeisen C-pilariin. Eka löytyi etumatkustajan oven kyljestä joskus kesäkuun aikana. Ajattelin, että muutama senttin pituinen naarmun vielä voisi "antaa olla" piikkiin mutta nyt tämä toinen naarmu alkaa jo tuntua siltä, että nämä naarmut tekee joku yksi ihminen tahallaan.
Tekopaikkana vahvastin epäilen omaa parkkipaikalta, joka sijaitsee ohikulku polun vieressä. Mikään luksus auto se ei ole(uutena 15K€), joka voisi herättää kateutta tai raivoa.
Tarkistin ilkivaltavakuutukseni omavastuuta joka on 200€. Sitten tuli mieleen, että nämä kaksi naarmua varmasnkin käsitellään erillisenä tapauksena, eli joutuisin maksamaan ov:n kaksi kertaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 885
Voithan sanoa että ne tuli samalla kertaa? Tiedä sitten onko tämä joku vakuutuspetos, mutta toisaalta voisi olla että et olisi huomannut noita kun yhtä aikaa vaikka eriaikaan olisi tulleetkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Vakuutusyhtiöiden ehdoissa lukee että vuotta vanhempia vahinkoja ei korvata. En näe ongelmaa miksi ei voisi ilmoittaa vuoden (tai lyhyemmän ajan) sisällä sattuneita vahinkoja yhdellä kertaa "yhtenä vahinkona".
Harva kuitenkaan haluaa ajaa vuotta naarmuisella autolla pelkän omavastuussa säästämisen vuoksi. Senhän takia pysäköintiturva on olemassa, että auton saa heti kuntoon.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
101
Tuo ilkivaltavakuutuksen käyttö taitaa vaatia rikosilmoituksen poliisille ja naarmun pitää tietysti olla tahallaan tehdyn näköinen. Esimerkiksi oven aukaisu auton kylkeen ei mene ilkivaltavakuutuksen piikkiin. Noita ovilommoja muuten kertyy ihan älyttömästi kauppojen pihoilla vaikka yrittää välttää ahtaita paikkoja. Tahallaankohan jotkut niitäkin tekevät? Kertynyt useampaan autoon vähitellen aina vaan lisää noita.
 
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
250
Vakuutusyhtiöiden ehdoissa lukee että vuotta vanhempia vahinkoja ei korvata. En näe ongelmaa miksi ei voisi ilmoittaa vuoden (tai lyhyemmän ajan) sisällä sattuneita vahinkoja yhdellä kertaa "yhtenä vahinkona".
Harva kuitenkaan haluaa ajaa vuotta naarmuisella autolla pelkän omavastuussa säästämisen vuoksi. Senhän takia pysäköintiturva on olemassa, että auton saa heti kuntoon.
Ilkivaltaturva ja pysäköintiturva ovat eri asioita. Pysäköintiturva ei sisälly osakaskoon. Auton naarmuttaminen voi mennä iltavaltaturvaan, mutta pysäköintiturva korvaa, jos autoon törmätään toisella autolla parkkipaikalla.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
541
Omalla kohdallani nämä naarmut selvästi tehty jollain kovalla tylppä esineellä. Eli pitkä viiva, ei semmoinen oveen kolhaisu naarmu.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
253
Tuo ilkivaltavakuutuksen käyttö taitaa vaatia rikosilmoituksen poliisille ja naarmun pitää tietysti olla tahallaan tehdyn näköinen. Esimerkiksi oven aukaisu auton kylkeen ei mene ilkivaltavakuutuksen piikkiin. Noita ovilommoja muuten kertyy ihan älyttömästi kauppojen pihoilla vaikka yrittää välttää ahtaita paikkoja. Tahallaankohan jotkut niitäkin tekevät? Kertynyt useampaan autoon vähitellen aina vaan lisää noita.
Sanoit ahtaita paikkoja mutta...

Ne 2 ekaa riviä kaupan parkkiksella on läskeille ja vammaisille. Vammaiset huutaa "TIMMYYYY" ja lyö oven sun autoon parikertaa, läskit puuskuttaa ajosuorituksen jälkeen 2min, ja sit ne potkaisee sen oven auki.

Itsellä ei ole kumpaankaan omistamaani autoon tullut ovista lommoja, mutta mä pystynkin kävelemään 50m kuolematta, eli jätän auton aina kauaksi kaupan ovista.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
888
, eli jätän auton aina kauaksi kaupan ovista.
Just näin!
Minulla 18-vuotiaan Bemarin pellit ovat edelleen kuin uudesta autosta. Ei juurikaan naarmuja eikä painaumia (toki peltikin on paksumpaa kuin jossain japskissa).

Tietty jos auto makaa kaikki päivät köyhän kerrostalolähiön tienvarrella potkittavana, niin kolhuilta ei voi välttyä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Sanoit ahtaita paikkoja mutta...

Ne 2 ekaa riviä kaupan parkkiksella on läskeille ja vammaisille. Vammaiset huutaa "TIMMYYYY" ja lyö oven sun autoon parikertaa, läskit puuskuttaa ajosuorituksen jälkeen 2min, ja sit ne potkaisee sen oven auki.

Itsellä ei ole kumpaankaan omistamaani autoon tullut ovista lommoja, mutta mä pystynkin kävelemään 50m kuolematta, eli jätän auton aina kauaksi kaupan ovista.
Just näin tää valitettavasti menee. Mitä lähempänä ovea se auto on, sitä varmemmin se on runnottu.

Edellinen biimeri oli tarkasti parkissa aina mahdollisuuksien mukaan sillä tavalla, että viereisen auton ovella ei siihen ylety. Ja sivussa. Ja usein molemmat. Meni vaihtoon kahden vuoden ikäisenä mukanaan yksi kolhu apparin ovessa mukanaan kaksi priimaa vannesarjaa, ei jäljen jälkeä.

Vaimon parkkeeraustyylin tuntien pelkään niin penteleesti kun hän on autolla liikkeellä. On hänen mielestä ihan ok jättää esim. auton verran leveään vieraspaikkaan kerrostalon pihalle, parkkipaikalle jossa jokainen muu auto on paalikuntoinen. Mutta pisteitä vaimolle että vanteet edes säilyttää.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
101
Sanoit ahtaita paikkoja mutta...

Ne 2 ekaa riviä kaupan parkkiksella on läskeille ja vammaisille. Vammaiset huutaa "TIMMYYYY" ja lyö oven sun autoon parikertaa, läskit puuskuttaa ajosuorituksen jälkeen 2min, ja sit ne potkaisee sen oven auki.

Itsellä ei ole kumpaankaan omistamaani autoon tullut ovista lommoja, mutta mä pystynkin kävelemään 50m kuolematta, eli jätän auton aina kauaksi kaupan ovista.
Juu näin on yritetty toimiakin. Mutta täällä päin tuntuu olevan outo tapa, että vaikka kaupan parkkipaikka olisi tyhjä ja itse ajaa auton pihan laidalla olevalle paikalle 30m päähän, niin kyllä siinä heti vieressä on kohta joku ruosteinen lintta parkissa vaikka se maanantai-illan kaljalaatikko olisi paljon helpompi kantaa vaikka siihen eturivin invapaikalle. Tyyliin kuuluu myös se, että se ruostekasa on vielä tungettu siihen 30cm päähän kyljestä. Tämä on yleensä sitä todennäköisempää, mitä puhtaampi ja kiiltävämpi oma auto on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Juu näin on yritetty toimiakin. Mutta täällä päin tuntuu olevan outo tapa, että vaikka kaupan parkkipaikka olisi tyhjä ja itse ajaa auton pihan laidalla olevalle paikalle 30m päähän, niin kyllä siinä heti vieressä on kohta joku ruosteinen lintta parkissa vaikka se maanantai-illan kaljalaatikko olisi paljon helpompi kantaa vaikka siihen eturivin invapaikalle. Tyyliin kuuluu myös se, että se ruostekasa on vielä tungettu siihen 30cm päähän kyljestä. Tämä on yleensä sitä todennäköisempää, mitä puhtaampi ja kiiltävämpi oma auto on.
Jos siellä parkkipaikalla on arvokas ja/tai hyvin pidetty auto, aja sen viereen. Mieluiten sen vasemmalle puolelle. Kyllä siinä ainakin vähän pienemmät todennäköisyydet kolhuille on.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 556
Jos siellä parkkipaikalla on arvokas ja/tai hyvin pidetty auto, aja sen viereen. Mieluiten sen vasemmalle puolelle. Kyllä siinä ainakin vähän pienemmät todennäköisyydet kolhuille on.
Vahva tämä. Itsekin ajan jonkun helvetin kalliin liisingiaudin viereen jos ei kaueampana ole tilaa. Toiminut tyyli hyvin jo 10+ vuotta :tup:
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
129
Vahva tämä. Itsekin ajan jonkun helvetin kalliin liisingiaudin viereen jos ei kaueampana ole tilaa. Toiminut tyyli hyvin jo 10+ vuotta :tup:
Toimii niin kauan kun se "helvetin kallis liisingaudi" ei ole työsuhdeauto nolla-omavastuilla. Näissä tapauksissa työsuhdeautoilijaa ei vois vähempää kiinnostaa auton kunto, sillä aina voi viedä auton huoltoon ja saada sijaisauton tilalle. Samasta syystä näillä autoilla voi myös ajaa ihan miten sattuu, koska aina kun kolahtaa niin hinausauto ja sijaisauto ovat pelastamassa ilman mitään rasitusta omalle lompakolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
868
Itsellä on vanha romu, jossa ei pikku kolhut haittaa.. On silti sattunut käymään ainakin 3-4 kertaa siten, että istuessani autossa parkkipaikalla vierestä lähtevä/saapuva kuski on pökännyt suoraan kylkeen ilman minkäänlaista merkkiä siitä, että tekijä edes tajuaa mokanneensa. Siis vaikka olen itse siinä puolen metrin päässä istumassa. Itse ainakin yleensä toimin parkkipaikalla entistä varovaisemmin, jos huomaan viereisessä autossa istuvan kuskin tai matkustajan, koska koskaan ei voi tietää jos ko. henkilö esim. avaa oven samaan aikaan. Aivan täydellistä välinpitämättömyyttä ihmisillä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 846
Itsellä on vanha romu, jossa ei pikku kolhut haittaa.. On silti sattunut käymään ainakin 3-4 kertaa siten, että istuessani autossa parkkipaikalla vierestä lähtevä/saapuva kuski on pökännyt suoraan kylkeen ilman minkäänlaista merkkiä siitä, että tekijä edes tajuaa mokanneensa. Siis vaikka olen itse siinä puolen metrin päässä istumassa. Itse ainakin yleensä toimin parkkipaikalla entistä varovaisemmin, jos huomaan viereisessä autossa istuvan kuskin tai matkustajan, koska koskaan ei voi tietää jos ko. henkilö esim. avaa oven samaan aikaan. Aivan täydellistä välinpitämättömyyttä ihmisillä.
Mua ainakin ketuttaa jos tulee yksikin naarmu lisää, koska niistä voi lähteä ruostumaan ja se tietää aina rahanmenoa tulevaisuudessa jos meinaa pitää auton siistin näköisenä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Mua ainakin ketuttaa jos tulee yksikin naarmu lisää, koska niistä voi lähteä ruostumaan ja se tietää aina rahanmenoa tulevaisuudessa jos meinaa pitää auton siistin näköisenä.
Varmaan riippuu autosta. Toiselle vanha romu on 10-vuotias 5- tai E-sarjalainen, toiselle vanha romu on -87 Kadett, joka on jo ostaessa ollut tarkoitus paalata vuoden sisään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 244
Viestejä
4 217 130
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Raxe

Hinta.fi

Ylös Bottom