Auton bluetoothiin yhdistäminen automaattisesti (android, oneplus ja muut?)

Liittynyt
28.05.2018
Viestejä
543
Terve,

Onko porukalla tietoa tai kokemusta tämmösestä aiheesta?

Edellinen puhelin itellä oli Galaxy S10. Se otti auton bluetoothiin kiinni automaattisesti kun auton käynnisti, ja spotifykin starttasi puhelimessa automaattisesti.
Nyt on ollut Oneplussan Nord CE 5G, ja tämä ei yhdistä mihinkään bluetoothiin itekseen vaikka on aiemmin yhdistetty ja puhelin näkee että se BT laite on lähistöllä ja käytettävissä. Autoon hypätessä joutuu aina puhelimen kaivaa taskusta, avata lukituksen, ylävalikosta bluetoothiin ja valita listalta se auto. Sitten vielä manuaalisesti spotify käyntiin. On tuskaa!
Kaverilla sama homma jonkin toisen Oneplussan kanssa.

Pitäisi puhelin uusia, mutta tämä asia on selvitettävä ensin onko Samsungi ainoa vaihtoehto?

Kiitos!
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
846
Mä olen 10T mallissa huomannut että kun yhdistän johdolla niin Android auto ei käynnisty ellen avaa näyttöä ja erikseen valitse tiedonsiirtoa.

Sen jälkeen pelittää kaikki mutta aikaisempi vanha Huawei kytki suoraan kun laitoin kaapelin kiinni.

En ole yrittänyt etsiä ratkaisua mutta pitää selvittää miten vaimon uusi Samsung toimii.

Lisäys, Vaimon Samsung (S23 Ultra) käynnistää suoraan Android auton myös mun autossa kun laittaa johdon.

Joku ero on siis ainakin perusasetuksissa. Uskoisin että tuo Bluetooth liittyy samaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.05.2018
Viestejä
543
Hyvää tietoa, kiitos!
Itsellä ei android autoa ole vaan volkkarin karvalakkimankan perus bluetooth, ja samoin harrasteauton DSP vahvistimessa ihan perus bluetooth audio inputti. Eli molemmat toimii kuin mikä tahansa bluetooth kaiutin.
Tulipa vielä mieleen että myös meidän Lenovo tabletti yhdistää täysin automaattisesti pojan bluetoothkaiuttimeen kun sen painaa käyntiin.

Nyt kun saisi vielä selville jotenkin pystyykö tuohon toimintaan joissain android käyttiksissä vaikuttamaan, tai saisiko oneplussankin käyttäytymään samsungin tavoin jollain keinolla.
Samsungin tapaan kun on tottunut, tuntuu tuo oneplussan systeemi todella onnettomalta.
 

Janick

Insanity's crescendo
Make ATK Great Again
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
251
OnePlus 8T (Android 13) yhdistää minulla auton bluetoothiin ehkä 6-7 kertaa kymmenestä, mutta tämä johtunee enemmän autossa olevasta kolmannen osapuolen bt-palikasta. Kahdet eri bluetooth-kuulokkeet yhdistyy kyllä joka kerta, kun kuulokkeet laittaa päälle.

Onko puhelimessa uusin päivitys? Onko asetuksissa Connection & sharing -> Quick connect päällä ja sille sallittu tarvittavat oikeudet? Jos on jo päällä, käytä pois ja laita takaisin ja sen pitäisi kysyä oikeuksia uudestaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 706
Samsung S10e yhdistää täällä Volvon autoradiojärjestelmään bluetoothilla 100% varmuudella joka kerta ja tosi nopeasti. Perheessä on muitakin luureja ja näiden välillä voi myös vaihdella kätevästi. Kaikki luurit ovat Samsungeja, mutta aiemmin minulla oli Sony XZ1 ja sekin toimi yhtä hyvin. Sama juttu edellisen auton kanssa.

Ainut ongelma on siinä, että ainakin tämä oma luuri päättää joskus, että vaikka puhelu aloitetaan auton järjestelmästä ja hälytysääni kuuluu auton kaiuttimista, niin itse puhelun äänet kuuluvatkin puhelimen kautta, jolloin pitää kaivaa luuri taskusta ja vaihtaa äänet autoon.

Ei ole maailma ihan valmis tässä mielessä, vaikka omat kokemukset pääosin positiivisia ovatkin.
 
Liittynyt
28.05.2018
Viestejä
543
Quick connect on päällä ja sillä on kaikki oikeudet, ei auttanut sen resetointikaan.
Puhelin myös on päivitetty jo moneen kertaan, ja ominaisuus on seurannut kaikissa softaversioissa mukana. Tällä hetkellä OxxygenOS/Android 13.
Kai se on Samsungikauppaan mentävä ja kärvisteltävä sitten sen bloatwaren kanssa.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
846
Mulla on tämä 10T ollut myös aina Android auton suhteen samanlainen. Puoli vuotta sitten kun ostin koitin löytää jotain asetuksia mutta ei mikään auttanut. En tiedä onko joku "piilojuttu" jolla saisi käynnistymään suoraan. Haitta ei ole iso kun jo tottunut siihen, toisaalta hölmöä kun vaimo kokeili Samsungia niin välittömästi käynnistyy kaikki.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Pixel toiminut kaikissa autoissa automaattisesti...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 580
Viestejä
4 204 864
Jäsenet
70 920
Uusin jäsen
Bruski

Hinta.fi

Ylös Bottom