- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 1 127
Tuli ilmeisesti ostettua elämäni ensimmäinen pommi.
Etsimäni auto tuli myyntiin naapurikunnasta yksityiseltä myyjältä. Työhommien sivussa kuulemma tuo autoja Ruotsista, ja sieltä tämäkin auto oli uitettu. Autolla hintaa vähän liikaa, mutta varusteet oli kohdallaan. Menin katsomaan autoa sateisena päivänä, ja vesipisarat peitti hienosti lommot, joita oli muutamia. Nuo lommot ei sinällään haittaa, koska auto tulee metsäteillä ajeluun, ja luultavasti teen itse lisää, mutta myyntihintaan olisi vaikuttanut. Huoltokirja oli leimattu vuosittain. Tein koeajon, ja auto vaikutti toimivan hyvin. Ajelin takaisin myyjän pihaan, ja avasin konepeiton, kone kuulosti hyvältä. Kaikki ok tähän asti, pyysin nähdä toiset renkaat, jotka löytyi varastosta ilman vanteita, ja renkaatkin oli roskiskamaa. Sitten tinkimään, sain tiputettua hintaa reilusti, ja kättä päälle. Lähdin ajelemaan kotiinpäin, ja 50km jälkeen moottorin vikavalo syttyy. Ajoin kuitenkin kotiin, ja irroitin akunkengän ja avasin kaljan. Seuraavana aamuna vikavalo sammunut, ja testeri ei löytänyt vikaa, paitsi ilmastoinnin osalta, syynä vuotava kenno, itse vaihdettuna ei kallis korjaus. Nyt kuitenkin autoa paremmin tutkineena, ja 500km ajaneena kone pitää kylmänä ylimääräistä meteliä(jakoketju?!), ja tuntuu syövän öljyä. Tuon öljynkulutuksen näkee tikusta jo muutaman sadan kilometrin ajelulla. Tänä iltana kotiin ajellessa syttyi taas vikavalo, pistetään testeriin taas huomenna jos vika vielä huomenna päällä.
Eipä tässä auta muu kuin yrittää korjata auto omin voimin, niin halvalla kuin mahdollista. En ole ottanut yhteyttä myyjään, ehkä sais korvausta, ehkä ei... Tuskin käräjöimään kannattaa ruveta 11k€ autosta. Ja en uskalla liikkeeseen viedä, ei siitäkään nykyään taida ehjin nahoin selvitä, jos sinne paskaa vie. Oppirahoja taisi tulla maksettavaksi, ja oli luultavasti viimeinen auto, jonka ostin yksityiseltä.
Näyttää ko. myyjällä olevan taas uusi auto myynnissä, ostaako paskaa halvalla, ja myyntiin sopivalla hinnalla...
Etsimäni auto tuli myyntiin naapurikunnasta yksityiseltä myyjältä. Työhommien sivussa kuulemma tuo autoja Ruotsista, ja sieltä tämäkin auto oli uitettu. Autolla hintaa vähän liikaa, mutta varusteet oli kohdallaan. Menin katsomaan autoa sateisena päivänä, ja vesipisarat peitti hienosti lommot, joita oli muutamia. Nuo lommot ei sinällään haittaa, koska auto tulee metsäteillä ajeluun, ja luultavasti teen itse lisää, mutta myyntihintaan olisi vaikuttanut. Huoltokirja oli leimattu vuosittain. Tein koeajon, ja auto vaikutti toimivan hyvin. Ajelin takaisin myyjän pihaan, ja avasin konepeiton, kone kuulosti hyvältä. Kaikki ok tähän asti, pyysin nähdä toiset renkaat, jotka löytyi varastosta ilman vanteita, ja renkaatkin oli roskiskamaa. Sitten tinkimään, sain tiputettua hintaa reilusti, ja kättä päälle. Lähdin ajelemaan kotiinpäin, ja 50km jälkeen moottorin vikavalo syttyy. Ajoin kuitenkin kotiin, ja irroitin akunkengän ja avasin kaljan. Seuraavana aamuna vikavalo sammunut, ja testeri ei löytänyt vikaa, paitsi ilmastoinnin osalta, syynä vuotava kenno, itse vaihdettuna ei kallis korjaus. Nyt kuitenkin autoa paremmin tutkineena, ja 500km ajaneena kone pitää kylmänä ylimääräistä meteliä(jakoketju?!), ja tuntuu syövän öljyä. Tuon öljynkulutuksen näkee tikusta jo muutaman sadan kilometrin ajelulla. Tänä iltana kotiin ajellessa syttyi taas vikavalo, pistetään testeriin taas huomenna jos vika vielä huomenna päällä.
Eipä tässä auta muu kuin yrittää korjata auto omin voimin, niin halvalla kuin mahdollista. En ole ottanut yhteyttä myyjään, ehkä sais korvausta, ehkä ei... Tuskin käräjöimään kannattaa ruveta 11k€ autosta. Ja en uskalla liikkeeseen viedä, ei siitäkään nykyään taida ehjin nahoin selvitä, jos sinne paskaa vie. Oppirahoja taisi tulla maksettavaksi, ja oli luultavasti viimeinen auto, jonka ostin yksityiseltä.
Näyttää ko. myyjällä olevan taas uusi auto myynnissä, ostaako paskaa halvalla, ja myyntiin sopivalla hinnalla...
Viimeksi muokattu: