Autojen ilmastointi

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja turboahdin, 26.01.2018.

  1. turboahdin

    turboahdin

    Viestejä:
    3 292
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Avataanpas tälle ihan oma keskusteluketju.
     
  2. teho75

    teho75

    Viestejä:
    129
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Jostain joskus luin että se kuivain pitäisi myös vaihtaa ilmastoinnin täytön yhteydessä.
     
  3. turboahdin

    turboahdin

    Viestejä:
    3 292
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jos on tukossa, eipä sitä muuten ole syytä vaihtaa ja se usein on todella hankala vaihdettavakin.
     
  4. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    433
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Aihetta sivuten ärsyttää nämä "ilmastoinnin täyttöhuolto" mainokset. Huolto on huolto ja täyttö on täyttö.
     
  5. j1m2

    j1m2

    Viestejä:
    278
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Bisnestähän tuo parin kolmen vuoden huoltoväli on,itse käytin oman 07 Kian viime vuonna varmuuden vuoksi ekaa kertaa täytöllä vaikka vielä lykkäsi hyvin kylmää.
     
    SR50La tykkää tästä.
  6. Jayded

    Jayded

    Viestejä:
    2
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Tai jos se on ollut pidempään tyhjillään tai auki, silloin kuivain on ehtinyt jo imasta kosteutta ilmasta.

    Täyttöhuolto on juuri se miltä se kuulostaa. Se on aineen määrän tarkistus/lisäys ja voiteluaineen lisäys AINA. Tai ainakin pitäisi olla.
     
  7. analysti

    analysti

    Viestejä:
    23
    Rekisteröitynyt:
    24.02.2017
    Kertokaapa millä lämpötilaerolla täysin iskussa oleva ilmastointi toimii. Jos ulkoa otettava ilma on 25 °C ja laitetaan ilmastointi maksimi-low-asentoon. Tuuppaako systeemi 5, 10 vaiko 15 asteista ilmaa.

    Menisi sitten vasta "täyttöhuoltoihin", kun systeemi on riittävästi vajaatehoinen.
     
  8. Tehoreca

    Tehoreca

    Viestejä:
    65
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Muistaakseni alle kymmenisen astetta pitäisi olla low-asennossa puhallettavan ilman lämpötila.
     
  9. turboahdin

    turboahdin

    Viestejä:
    3 292
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jos kymmenen astetta viileämpää puhaltaa, kuin ottoilma, niin hyvä on. Autoissa on niin paljon eroja ja muuttujia, ettei siihen mitään yksiselitteistä lämpötila arvoa ole. Kyllähän sen varmaan parhaiten itse huomaat, jos auto on pidempään ollut, kun alkaa tehot heikkenemään.
     
    superapina tykkää tästä.
  10. heyrst

    heyrst

    Viestejä:
    1 387
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Juu ei se niin kauan miksikään mene kun järjestelmä ollut paineinen eli toimiva. Järjestelmäs aina ylipaine ja eikä suostu kompura käynnistymään jos paine liian alhainen. Vasta kun paine karannut voi alkaa vesi kertymään järjestelmään jolloin aika äkkiä vaihtokunnos.

    En ole kuullut et ketään olisi joutunut vaihtaan koskaan kuivainta jollei järjestelmä sitten kolarissa tai putkirikkoon hajonnut. Ennen uudelleen täyttämistä tehtävä tyhjiöintikin jo poistaa järjestelmästä kaiken veden. Mukaan lukien kuivaimen. Vesi kun käytännössä kiehuu silloin hetkessä pois.
     
  11. turboahdin

    turboahdin

    Viestejä:
    3 292
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ei se vesi kuivaimesta ihan hetkessä lähde. Saa kyllä imuttaa tunnin tai enemmänkin, jos on vesittynyt. Toki vaihto on järkevääkin, sillä kuivain voi ajastaan hajota ja silloin on linjojen puhdistustyö astetta vittumaisempaa.
     
  12. heyrst

    heyrst

    Viestejä:
    1 387
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuossa en tarpeeksi korostanut sitä että jos vaan hetken ollut järjestelmä avoimena.