Autohifi

Suosituksia hyvällä radiovastaanottimella varustetuista 2din paneelilla olevista edullisista soittimista? Pitäisi renault twingo 3 surkeasti kuuluvan radion tilalle saada jotain parempaa.

Käsittääkseni noissa halvimmissa kiinalaitteissa on huono vastaanotin joten niiden myötä tilanne ei paranisi, alista saisi parempaa(erillinen fm piiri)vaan maksaa käyttötarpeeseen nähden liikaa.

Jos on jäänyt ylimääräiseksi joku 2din paneelilla oleva soitin niin saa tarjota. Bt plussaa.
 
Jaahas. Heti kun hieman lämpeni pehmeni päässä. Otin yhteyttä Powersettiin ja laitoin tilaukseen Match UP 6DSP vahvistimen ja kaveriksi Helix IK er8.2 subi.

Asennus itsessään p&p. Virrat tuon erikseen vahvistimelle. Mielenkiintoista miten iso ero tulee vakio ovi kaiuttimilla kun saa DSP vahvistimen taakse.
 
Vaimo tykkää luukutella pidemmillä ajomatkoilla musiikkia aika isolla, niin päätin nyt käynnistää tämmöisen projektin:

CTK:n Doorkit oli tänään työmaana vänkärin oveen, aika hyvin meni puolet matoista. Oviverhoiluun vielä CTK:n Linefixiä, ja kuvan alumiinilätkän asennus + vaimennus.

Torista löytyi sopuhintaan Rainbow SL-C6.3 PRO 3-tie erillissarja, sarjan midbasso meni pienellä muokkauksella Saabin originaaliin kaiutinpaikkaan.
Päätteiksi tulee Harman/Kardon CA280 ja CA5250, JL Audion LOC-22 hoitaa originaalisoittimen balansoidun signaalin vahvistimille. Mitään digiä en taida laittaa, kun autokin on iäkäs -09 Saab 9-5 Griffin :btooth:

Griffinin-vaimennus.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemusta Temun halvoista 9" Android-soittimista? Tilasin ja asensin moisen ja nyt on tarkoitus tilata toinenkin. Askarruttaa kuitenkin, että onko niissä langaton android auto, jos sitä ei erikseen mainita. Esim. tässä mainitaan sellainen olevan: 15 2 din autoradio 2gb ( ) + 64gb (rom) - Temu Finland Tässä taas ei väitetä sellaista olevan, mutta onkohan silti? 9 13 autoradio langattomalla carplaylla - Temu Finland

Toiseksi: Onnistuin itse hankkimaan soittimen, jossa ei ole nappulloita sivulla varsinaisen näytön ulkopuolella, kuten on linkkien laitteissa. Mahtaako sellaiset kuitenkin olla fyysisesti olemassa, mutta ne pitäisi jotenkin ottaa käyttöön?

Verrattuna vanhaan äänenlaatu huononi selvästi. Bassoista tuli hengettömiä. Todennäköisesti soittimen oma vahvistin on huono ja/tai tehoton. Lääkkeeksi markkinoidaan plug and play vahvistimia, jotka kytketään auton johtosarjan ja soittimen väliin. Kaapeleissa kulkee kaiutintasoinen signaali ja virta, eli vahvistin saa ne käyttöönsä ja vahvistaa ja soittimen kertaalleen vahvistamaa signaalia. Ymmärrän lähtökohdan olevan huono, koska soittimen päätevahvistimen huonoudet jäävät signaaliin. Tämä kuitenkin houkuttaa, koska olisi superhelppo ja halpa lääke. Onko kokemusta näistä? max.800w 4 kanavainen a/b luokan dsp autovahvistin - Temu Finland Varasuunnitelmana on pieni soittimen taakse sopiva "oikea" vahvistin, johon viedään ääni signaalitasolla. Ratkaisu ei kuitenkaan houkuttele, koska soittimesta tulee vain etupää signaalitasoisena, eli soittimen fader-säätö menetetään silloin.

JL Audion LOC-22
Pioneer-merkkinen 2din bluetooth-soitin vapautuu, kun asennan toisenkin Antero-soittimen.
 
Onko kokemusta Temun halvoista 9" Android-soittimista? Tilasin ja asensin moisen ja nyt on tarkoitus tilata toinenkin. Askarruttaa kuitenkin, että onko niissä langaton android auto, jos sitä ei erikseen mainita. Esim. tässä mainitaan sellainen olevan: 15 2 din autoradio 2gb ( ) + 64gb (rom) - Temu Finland Tässä taas ei väitetä sellaista olevan, mutta onkohan silti? 9 13 autoradio langattomalla carplaylla - Temu Finland

Toiseksi: Onnistuin itse hankkimaan soittimen, jossa ei ole nappulloita sivulla varsinaisen näytön ulkopuolella, kuten on linkkien laitteissa. Mahtaako sellaiset kuitenkin olla fyysisesti olemassa, mutta ne pitäisi jotenkin ottaa käyttöön?

Verrattuna vanhaan äänenlaatu huononi selvästi. Bassoista tuli hengettömiä. Todennäköisesti soittimen oma vahvistin on huono ja/tai tehoton. Lääkkeeksi markkinoidaan plug and play vahvistimia, jotka kytketään auton johtosarjan ja soittimen väliin. Kaapeleissa kulkee kaiutintasoinen signaali ja virta, eli vahvistin saa ne käyttöönsä ja vahvistaa ja soittimen kertaalleen vahvistamaa signaalia. Ymmärrän lähtökohdan olevan huono, koska soittimen päätevahvistimen huonoudet jäävät signaaliin. Tämä kuitenkin houkuttaa, koska olisi superhelppo ja halpa lääke. Onko kokemusta näistä? max.800w 4 kanavainen a/b luokan dsp autovahvistin - Temu Finland Varasuunnitelmana on pieni soittimen taakse sopiva "oikea" vahvistin, johon viedään ääni signaalitasolla. Ratkaisu ei kuitenkaan houkuttele, koska soittimesta tulee vain etupää signaalitasoisena, eli soittimen fader-säätö menetetään silloin.


Pioneer-merkkinen 2din bluetooth-soitin vapautuu, kun asennan toisenkin Antero-soittimen.
En suosittele. Sitten jos aletaan puhumaan että on Snapdragon tms ja vähintään 8gb ramia, voisin harkita. Noilla 2gb ram random prossuisilla ei sulavaa ja toimivaa käyttöä vain saa.
 
Käytettävyydessä ei ole ollut vikaa, kun ensimmäinen on nyt ollut käytössä muutaman päivän. Tilaamastani mainostettiin 4gb + 64gb, jos sillä nyt on jotain merkitystä. Äänen laadun parantaminen oli se, johon hain kokemusperäistä tietoa, enkä hatusta vetämistä tai hihasta ravistamista. En ole hankkimassa toista ja korvaamassa vanhaa Pioneerin mankkaa sen takia, että tavoittelen parempaa äänentoistoa. Pelkäsin, että Temun mainitseminen saa aikaan saman sorttista kaakatusta kuin uusi ripsiväri hoitajien kahvitauolla, mutta odotin silti enemmän. Itse pidän useista Kiinan halpakaupoista Temua varmimpana ja mukavimpana kauppa-alustana ja siksi suosin sitä. Jätetään kuitenkin ripsarit ja kauppapaikat eri ketjuihin ja keskitytään aiheeseen.
 
Onko kokemusta näistä? max.800w 4 kanavainen a/b luokan dsp autovahvistin - Temu Finland Varasuunnitelmana on pieni soittimen taakse sopiva "oikea" vahvistin, johon viedään ääni signaalitasolla. Ratkaisu ei kuitenkaan houkuttele, koska soittimesta tulee vain etupää signaalitasoisena, eli soittimen fader-säätö menetetään silloin.
Ei ole kokemusta, mutta DSP:tä tuossa ei ainakaan taida olla. Lienee vain "merkki" kyseessä.
Lisäksi tuo 4x50W on yleensä teho joka ilmoitetaan vahvistimille joissa ei ole minkäänlaista hakkuria nostamassa jännitettä vaan käyttävät suoraan auton akkujännitettä kaiuttimien ajamiseen. Eli siis käytännössä vastaava pääte kuin kaikissa autosoittimissakin yleensä on.
Eli en usko että tuolla hintaa saat mitään muutosta ääneen vs. soittimen lähdöt.
 
Menee varmaan todella aloittelijamaisiin/typeriin kysymyksiin, mutta kun autosta tulee se antennipiuha, joka työnnetään soittimen antenniliittimeen, ja siitä tulee myös sininen piuha, niin mihin se pitäisi liittää että antennin kuuluvuus paranee (eli että se siis saisi virtaa antennivahvistimeen)?

Kyseisessä kulkevälineessä on takalasissa antenni sellaisina samanlaisina viivoina kuin lasinlämmittimet ja siellä ilmeisesti on myös siis vahvistin. Kuuluvuus on tällä hetkellä "Radio Nova eikä mitään muuta" (en tajua miksi se on aina ainoa kanava, mikä kuuluu kaikkialla), joten olisi kiva saada radio paremmin kuuluviin.

Auton alkuperäisellä soittimella kuului kanavia enemmän mitä oli kanavapaikkoja, joten oikeaan paikkaan pitäisi tuo piuha vain saada kiinni.

Olettaisin että se piuha menisi joko 10 tai 11 liittimeen, mitkä siis tuossa ohjekirjassa mainittu. Häiritsee vain että puhutaan että 10 olisi "power amp" ja 11 "auto-antenna relay control terminal", eli kumpikaan ei ihan suoraan olisi se ilmiselvä vaihtoehto - vai onko? Olen siis ymmärtänyt että tuo 11 olisi niille antenneille, jotka nousee ja laskee kun laittaa radion päälle ja 10 taas vahvistimen käynnistykselle.

Onko noista jompi kumpi siis toimiva vaihtoehto ja jos, niin onko toinen parempi, vai onko kumpikaan ok ja pitääkin ottaa se virta jostain muualta?

Voisin toki vain kokeilla eri piuhoja mutta ajattelin että helpompi jos tietää heti mihin on piuhaa laittamassa. Jos nyt pitäisi itse joku vaihtoehto valita, niin laittaisin varmaan tuohon 11:een.

10-11.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
309 078
Viestejä
5 239 716
Jäsenet
83 440
Uusin jäsen
ttumppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom