Autocad 3d mittaongelma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Jos on väärässä paikassa, modet voi siirtää.

Eli ongelma yksinkertaisuudessaan: jos piirrän 3d modeling puolella kuution, miten saan siitä sivujen mitat näkymään. Olen yrittänyt valikosta Annotate ja sieltä Dimensions mutta en saa mittaa näkymään. Ainoa jossa saan mittatyökalun toimimaan on kun otan projektin näkymään Layout 1 sivulla ja kokeilen mittausta ilman objektia, mutta kun yritän kuutioon mittausta, saan viestin "cannot dimension objects in an isometric projected view. Select objects in orthogonal drawing views only." Olen kokeillut nyt jos ja jotakin ohjetta joita netistä on löytynyt mutta ei apua. Jos täältä löytyisi joku asiantuntija joka osaisi selkosuomeksi antaa ohjeet niin olisin erittäin kiitollinen.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 660
En ole Autocad käyttäjä, mutta suomeksi taitaa siis olla, että perspektiivinäkymässä mittoja ei voida näyttää (missä kohteet pienenee kun etääntyvät kamerasta), mutta muuten kyllä.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 620
Saatko mihinkään suuntaan otettua mittaa ? Ootko kokeillu ucs-komennolla muuttaa koordinaatistoja?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Eli yritän saada tämännäköistä mittanäkymää:
maxresdefault.jpg

En kuitenkaan saa tuota vaikka olen yrittänyt mitä, alla olevassa kuvassa on lopputulos jonka saan, käyttäjävirhe kyseessä mutta mikä

vituiks.jpg

Eli käytän Anootate valikosta dimension -kuvaketta ja määritän nuo pisteet mutta siihen ei tule kuin tuo viiva ilman lukemia. Tai sitten yritän väärällä tavalla, mutta miten tuo pitäisi tehdä?
 
Liittynyt
14.07.2021
Viestejä
219
En ole myöskään autocadin käyttäjä, mutta esimerkissä näkymä on "SE Isometric" ja sulla siis perspective tms. Jos saat / googlaat miten tuon näkymän saa isometriseksi, niin silloin saat varmasti myös mitat toimimaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
En ole myöskään autocadin käyttäjä, mutta esimerkissä näkymä on "SE Isometric" ja sulla siis perspective tms. Jos saat / googlaat miten tuon näkymän saa isometriseksi, niin silloin saat varmasti myös mitat toimimaan.
Kiitos tästä, amatöörin hommat alkoi sujua.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 119
Viestejä
4 212 616
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom