Ollaan elelty vuosi ilman autoa sen jälkeen, kun rakkaasta Corollastamme lähti lopullisesti ilmat pihalle. Arki on sujunut ihan hyvin julkisilla, mutta kesäksi olisi kiva saada auto alle, jotta lapset näkisivät muutakin kuin HSL-aluetta. Mutta mutta, jokaisessa ratkaisussa on omat ongelmansa. Jos olisin rahamiehiä, kävelisin lähimpään vuokraamoon ja iskisin kultakortin pöytään, mutta nyt pitäisi löytää joku sopuratkaisu luotettavuuden, helppouden ja hinnan välillä. Valitettavasti en osaa itse kunnostaa romuista timantteja. Mitä tekisitte housuissani? Kesä- ja heinäkuu olisi tarkoitus ajella.
Vaihtoehtoja ainakin:
- Halpa käyttöauto Nettiautosta. Leimaa kesän yli, budjettina joku 1000-2000 euroa + vakuutukset jne. Hyvällä tuurilla auto ajaa asiansa ja pelittää, ja sen voisi syksyllä taas myydä. Huonolla tuurilla jättää meidät johonkin Tampereen taakse ja pitäisi laskea, että laittaako lisää tonneja projektiin.
- Vuokra-auto. Mistään ei meinaa löytyä alle 900 euron kuussa olevia ratkaisuja, ja se on jo niin suolaista, että sitä alkaa katsella tuota ensimmäistä vaihtoehtoa... Riittäisi ihan joku perus-Yaris.
- Mini leasing -sopimus. En ole ihan varma, miten nämä eroavat vuokrasoppareista, mutta yhteistä näyttäisi olevan se, että ne diilit mitä löydän, ovat lähellä tuota tonnia kuussa.
- Leasing-sopimus. En haluaisi sitoutua pitkäksi aikaa, mutta mm. Beelyltä löytyisi suht edullisia puolen vuoden diilejä käytetyistä autoista. Näissä vakuutuksineen ja liikkumisturvineen hinta on jopa tyyliin alle 450 kuukaudessa, mutta olen toisaalta lukenut vähän kauhujuttuja siitä, että jos auto päätyykin pajalle jonkun mysteerivian takia, niin siten saa maksaa pitkään tyhjästä kun sijaisautoa ei saakaan kuin viikoksi tms. Lisäksi syksylle ei olisi enää autolle niin tarvetta.
Mitä tekisit? Tilanne olisi vähän eri, jos autolle olisi pidempää tarvetta.
Vaihtoehtoja ainakin:
- Halpa käyttöauto Nettiautosta. Leimaa kesän yli, budjettina joku 1000-2000 euroa + vakuutukset jne. Hyvällä tuurilla auto ajaa asiansa ja pelittää, ja sen voisi syksyllä taas myydä. Huonolla tuurilla jättää meidät johonkin Tampereen taakse ja pitäisi laskea, että laittaako lisää tonneja projektiin.
- Vuokra-auto. Mistään ei meinaa löytyä alle 900 euron kuussa olevia ratkaisuja, ja se on jo niin suolaista, että sitä alkaa katsella tuota ensimmäistä vaihtoehtoa... Riittäisi ihan joku perus-Yaris.
- Mini leasing -sopimus. En ole ihan varma, miten nämä eroavat vuokrasoppareista, mutta yhteistä näyttäisi olevan se, että ne diilit mitä löydän, ovat lähellä tuota tonnia kuussa.
- Leasing-sopimus. En haluaisi sitoutua pitkäksi aikaa, mutta mm. Beelyltä löytyisi suht edullisia puolen vuoden diilejä käytetyistä autoista. Näissä vakuutuksineen ja liikkumisturvineen hinta on jopa tyyliin alle 450 kuukaudessa, mutta olen toisaalta lukenut vähän kauhujuttuja siitä, että jos auto päätyykin pajalle jonkun mysteerivian takia, niin siten saa maksaa pitkään tyhjästä kun sijaisautoa ei saakaan kuin viikoksi tms. Lisäksi syksylle ei olisi enää autolle niin tarvetta.
Mitä tekisit? Tilanne olisi vähän eri, jos autolle olisi pidempää tarvetta.

