Auta avutonta. Ulkoinenkovalevy löytyy puoliksi.

Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
4
Hei, minulla kun on ongelma ja nyt pännii kun ei taidot riitä.

Kyseessä on Toshiba 1Tb ulkoinen kovalevy minkä olen suojannut puoliksi. Nyt kun sen kytkee koneeseen se näyttää vain suojamaattoman puolen. Ja jostain syystä kahteen kertaan..

Toshiban Diagnostic Tool ei toimi. Löytää aseman mutta ei osaa tehdä sille mitään.


Disk manager näyttää että koko on sen 1Tb mutta windows näyttää sen olevan 300Gb eli tiedän että kyllä siellä se toinen puoli on. Sen verran muisti pätkii että voi olla että suojaamiseen käytin jotain toshiban susipaskaa softaa enkä bitlockeria.

Ajurit päivitetty, ei auttanut. Ja Toshibalta en löytäny omia ajureita.

Tuotteen Malli:
HDTB310XK3AA
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Katso levynhallinassa, olisiko levyllä jostain syystä osiomatonta tilaa.
Vai oletko sen jollain omilla toimilla saanut piiloon.
 
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
4
Katso levynhallinassa, olisiko levyllä jostain syystä osiomatonta tilaa.
Vai oletko sen jollain omilla toimilla saanut piiloon.
Katsottu, Ei ole. Näyttää että kokolevy on käytössä. Windows ei osaa näyttää siitä kun osan. Ja tiedän että salattupuoli on loput siitä. Mutta mikä mahtaa olla kun ei salattua puolta näy millään ihmeellä.
 
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
4
Aika tärkeää olisi tietää, millä ja mitä on tehnyt. Samalla ohjelmalla varmaan saat suojauksen purettua, millä se on tehty.
Ilmeisesti tosiban omalla crypt a ohjelmalla. Minkä olen saanut kovon mukana. Ohjelman tuki on loppunut ja sitä ei saa ladattua enää ainakaan tosiban sivulta.



Tutkin asiaa lisää illalla. Kiitos jo valmiiksi parista ohjelma vinkistä.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Jos tuolla ei mitään tärkeää ole, niin poista tuo osio ja luo uudelleen. Voit myös kokeilla ajaa Komentokehotteesta diskpartilla clean komennon tuolle levylle:
diskpart
list disk
select disk # (Kohdalle levyn numero, ole tarkkana tämän kanssa)
clean

# Tämän jälkeen voit myös luoda diskpartilla tuolle yhden ison osion
create part pri
format fs=ntfs quick
assign letter=# (# tilalle haluttu asemakirjain)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 323
Viestejä
4 334 995
Jäsenet
72 170
Uusin jäsen
Tähtisumu

Hinta.fi

Ylös Bottom