Audio technica m50x-kuulokkeiden rätinä

Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
4
Käyttöjärjestelmä windows 10 suomi 64 bittinen versio 1909, emolevy: gigabyte x570 aorus ultra, kuulokkeet audio technica m50x

Mulla on ilmennyt kuulokkeiden kanssa ongelmia. Kun satun kuuntelemaan musiikkia tai puhua kavereiden kanssa discordissa oon huomannu että, kuulokkeissa on sellasta pientä hetkellistä rätinää joka toistuu aina välillä. Tää rätinä on tosi himmeää ja pientä ja se on "pätkivää" eli jos kuuntelen esim. musiikkia nii saattaa tulla sellane pätkäsevä rätinä-ääni yhtäkkiä. Täähän ei siis keskeytä musiikkia vaa taustalta kuuluu sellane paksahtava rätinä nnin kuin liittäis kuulokkeet porttiin. Testasin vielä tietokoneen etukuulokeportilla mutta ei muistaakseni muuttanu mitää, mutta testaan tätä vielä uudelleen. Kuulokkeen johdosta ongelman ei pitäisi johtua, koska tätä rätinää ilmenee sekä 3m että 1,2m johdoilla, jotka minulla on näihin kuulokkeisiin.

ongelma saattaa johtua siittä, että kun olin asentanu windowsin kokonaan uudestaan (oli eräs ajuriongelma) niin sen jälkeen äänet oli tosi pienellä koneessa mutta sen jälkeen windowsin ajuripäivityksen mukana toi ongelma ratkesi, mutta toi ainakin selvästi ilmeni sen jälkeen. (en muista nyt tarkalleen ottaen että oliko tota ongelmaa ennen ajuripäivitystä kun oli muuta murehdittavaa silloin). Kone on ostettu kasauspalveluna jimm'siltä pari kuukautta sitte ja emolevynä on x570 aorus ultra. Mietin, että pitäiskö testata noita emolevyn valmistajan sivun ajureita (X570 AORUS ULTRA (rev. 1.0) | Motherboard - GIGABYTE Global käsittääkseni toi toinen tukee windows 1909 versiota joka mulla on)? Vai kannattaisiko koittaa jotain muuta?

Kiitos
 
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
4
en omaa muita langallisia kuulokkeita, mutta voin yrittää lainata kaverilta jos mahdollista.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 260
No luurithan ovat kirjaimellisesti mielipuolisen "herkät"/alhaisella tehontarpeella, niin ei paljoa tarvita mitään integroidun häiriöitä että ne kuuluvat.
https://www.innerfidelity.com/images/AudioTechnicaATHM50x.pdf
(en ihmettelisi jos kuuluisi jotain ääntä kun kosketat liittimen maanapaa toisen käden sormella ja "plussaa" toisen käden sormella)

Ainakin kannattaa varmistaa että kaikki tarpeettomat ääni-inputit on disabloitu Realtekin softasta ja Windowsin ääniasetuksista.
Vaikka niissä ei olisikaan mitään kiinni, sieltä voisi päästä riittävästi häiriötä sisään.
 
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
4
No luurithan ovat kirjaimellisesti mielipuolisen "herkät"/alhaisella tehontarpeella, niin ei paljoa tarvita mitään integroidun häiriöitä että ne kuuluvat.
https://www.innerfidelity.com/images/AudioTechnicaATHM50x.pdf
(en ihmettelisi jos kuuluisi jotain ääntä kun kosketat liittimen maanapaa toisen käden sormella ja "plussaa" toisen käden sormella)

Ainakin kannattaa varmistaa että kaikki tarpeettomat ääni-inputit on disabloitu Realtekin softasta ja Windowsin ääniasetuksista.
Vaikka niissä ei olisikaan mitään kiinni, sieltä voisi päästä riittävästi häiriötä sisään.
Itselläni ei ole mitään realtekin softaa asennettuna ainakaan tietääkseni. Miten pääsen disbloimaan nämä inputit? Onko tämä mahdollista tehdä äänilaitteiden lisähallinnasta asetuksissa? Koitan vielä saada toiset kuulokkeet testattavaksi mutta luulen että en saa vielä ennen ensi viikkoa muita kuin nappikuulokkeita testattavaksi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 513
Itselläni ei ole mitään realtekin softaa asennettuna ainakaan tietääkseni. Miten pääsen disbloimaan nämä inputit? Onko tämä mahdollista tehdä äänilaitteiden lisähallinnasta asetuksissa? Koitan vielä saada toiset kuulokkeet testattavaksi mutta luulen että en saa vielä ennen ensi viikkoa muita kuin nappikuulokkeita testattavaksi
Voit hyvin testaa myös nappikuulokkeilla. Tai kaiuttimilla jos on. Samoin voit testaa noita AT kuulokkeita vaikka puhelimella vian rajaamiseksi.
E.T:n mainitsemat disabloinnit on hyvä tehdä joka tapauksessa. Joskus olen törmännyt sampleratesta johtuviin häiriöihin myös (esim. 44,1kHz - 48kHz) joita voisi katsella win10: ääni>lähtö>laitteen ominaisuudet>laitteen lisäominaisuudet>lisäasetukset ja valikosta sitten valitaan (jos ei jo ole) 16bit/44,1kHz joka on varmatoimisin. Realtekistä ei ole kokemusta joten joku asiaatunteva saa opastaa siinä.
 
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
4
Voit hyvin testaa myös nappikuulokkeilla. Tai kaiuttimilla jos on. Samoin voit testaa noita AT kuulokkeita vaikka puhelimella vian rajaamiseksi.
E.T:n mainitsemat disabloinnit on hyvä tehdä joka tapauksessa. Joskus olen törmännyt sampleratesta johtuviin häiriöihin myös (esim. 44,1kHz - 48kHz) joita voisi katsella win10: ääni>lähtö>laitteen ominaisuudet>laitteen lisäominaisuudet>lisäasetukset ja valikosta sitten valitaan (jos ei jo ole) 16bit/44,1kHz joka on varmatoimisin. Realtekistä ei ole kokemusta joten joku asiaatunteva saa opastaa siinä.
Joo testaan tänään niilä nappikuulokkeilla. Kuulokkeet on toiminu tosin ihan hyvin mun läppärillä ja puhelimella eikä sen suurempia häiriöitä. Tosin joitain sattuu esiintymään välillä. Kiitos
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 039
Viestejä
4 193 316
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom