Audio Technica julkaisi UV-valolla itsensä automaattisesti steriloivat nappikuulokkeet

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205

Audio Technica on julkaissut uudet ATH-TWX9-nimellä kulkevat vastamelunappikuulokkeet. Erottuvana ominaisuutena kuulokkeiden kotelo steriloi kuulokkeita UV-valolla 70 sekunnin ajan nappien sisään laiton jälkeen, mikä hävittää valmistajan mukaan bakteerit ja virukset kuulokkeiden pinnalta. Kuulokkeiden kaiutinelementit ovat kooltaan 5,8 mm, nappien akunkestoksi luvataan 6 tuntia, mitä voi laajentaa 18,5 tunnilla latauskotelosta ja napit ovat IPX4-sertifioidut.

Audio Technica ATH-TWX9 -nappikuulokkeiden myynti alkaa tänään 9. marraskuuta 319 euron suositushintaan.

Audio Technica ei ole markkinoiden ensimmäinen UV-sterilointia kuulokkeissaan tukeva valmistaja, vaan vastaava teknologia on nähty aiemmin esimerkiksi LG Tone Free -napeissa.

Lähde: Audio Technica
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
450
Onkohan oikein UVC mikä on tietääkseni se tehokas bakteerien tappaja.

Ja luonnollisesti vaarallinen jos katsoo ilman suojaa tahi antaa osua paljaalle iholle....
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 227
Onko yleinenki ongelma, että tulee korvatulehduksia nappikuulokkeita käytettäessä vai mistä moinen ajatus? Noh kaipa toi bakteerikammoisille myy vaikkei sitä korvakakkaa kylläkään poista, joutuu putsaan nappinsa ja korvansa edelleen ihan itse. Kaipa tossa teoriassa silti jokunen bakteeri kuolee..
 

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205
Onko yleinenki ongelma, että tulee korvatulehduksia nappikuulokkeita käytettäessä vai mistä moinen ajatus? Noh kaipa toi bakteerikammoisille myy vaikkei sitä korvakakkaa kylläkään poista, joutuu putsaan nappinsa ja korvansa edelleen ihan itse. Kaipa tossa teoriassa silti jokunen bakteeri kuolee..
Kyllähän tuosta jonkin verran oli ainakin koronan alkuaikoina uutisointia, että pitkittyneet ajat nappikuulokkeiden kanssa voivat lisätä korvatulehdusten määrää. Kavereille nappien jakamiseen tai niiden myymiseen tämä UV-puhdistus ei taida tosiaan juuri auttaa, sillä korvan vaikuista jne. pitää tosiaan huolehtia edelleen ihan itse.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 227
Kyllähän tuosta jonkin verran oli ainakin koronan alkuaikoina uutisointia, että pitkittyneet ajat nappikuulokkeiden kanssa voivat lisätä korvatulehdusten määrää. Kavereille nappien jakamiseen tai niiden myymiseen tämä UV-puhdistus ei taida tosiaan juuri auttaa, sillä korvan vaikuista jne. pitää tosiaan huolehtia edelleen ihan itse.
Ok. Veikkaan silti, että kyseessä on vain halpa edullinen lisäominaisuus, jolla erottua markkinoilla. Todellinen hyöty sit.. jotain :D
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Lähes koko elämäni ajan kuulolaitteita käyttäneenä en ole kokenut minkäänlaisia korvatulehduksia ja niitä tulehduksia voi tosiaan aiheuttaa, jos antaa kaverille kojeeni kokeiltavaksi puhdistamattomana mutta eipä ole kavereillekaan tulehduksia tullut, ellei sitten työnnä kojeen korvakappaletta niin syvälle korvakäytävään. Kavereille sattui korviin paljon, kun sanoin jotakin, niin ääni kojeista tuotettuna oli valtava.

EDIT: Itse asiassa "korvatulehdus" voi johtua siitä, että vaikkua muodostuu nopeammin, jos korvakäytävä on koko ajan tukossa eikä saa ilmaa välillä ja silloin siinä tukkeutuu korvakäytävän välinen korvatorvi. Eikä lääkäritkään tunne tätä asiaa kovin hyvin ja se on vielä tuntematonta aluetta vaikka vaiva on tunnettu jo kauan aikaa sitten.

 
Viimeksi muokattu:

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Lapsuuden uintiharrastuksesta johtuvan leikattujen korvakäytävien, olen tavan ihmistä alttiimpi korvatulehduksille. Samaan hengenvetoon voin todeta myös käyttäväni eri kuulokkeita (in-ear myös) sekä korvatulppia luultavasti keskivertoa enemmän. En ole koskaan pystynyt yhdistämään kuulokekäyttöä korvatulehduksien aiheuttajaksi: Aiheuttaja on yleensä ollut yksinkertainen luonnollinen selitys, kuin mitä korvalehdilleni annan ruoaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 227
EDIT: Itse asiassa "korvatulehdus" voi johtua siitä, että vaikkua muodostuu nopeammin, jos korvakäytävä on koko ajan tukossa eikä saa ilmaa välillä ja silloin siinä tukkeutuu korvakäytävän välinen korvatorvi. Eikä lääkäritkään tunne tätä asiaa kovin hyvin ja se on vielä tuntematonta aluetta vaikka vaiva on tunnettu jo kauan aikaa sitten.
Tätä itsekin tossa aiemmissa meinasin pohtia, mut annoin olla. Siis, että ei paljoa auta sitä välinettä putsailla, jos sitä kokoajan käyttää eikä anna korvien itsensä puhdistaa itseään. Ehkä auttais, jos kuulokkeet itse tykittäis sitä uv-valoa korvassa ollessaan? Aletaan liippailla niitä korvavaloja mitälie olivat aikanaan, vaikkakin eri valosta kyse ja eri käyttötarkoituksesta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 175
Tätä itsekin tossa aiemmissa meinasin pohtia, mut annoin olla. Siis, että ei paljoa auta sitä välinettä putsailla, jos sitä kokoajan käyttää eikä anna korvien itsensä puhdistaa itseään. Ehkä auttais, jos kuulokkeet itse tykittäis sitä uv-valoa korvassa ollessaan? Aletaan liippailla niitä korvavaloja mitälie olivat aikanaan, vaikkakin eri valosta kyse ja eri käyttötarkoituksesta.
Ei se UV-valo mitään auttaisi vaikka kuinka tykittäisi ja vaikkuun se vaikuta mitenkään, kun korvakäytävä olisi jatkuvassa käytössä koko ajan kosteana ja vaikku vaan lisääntyy. En minä sentään nukkuessani pidä kuulokojeita korvissani mutta ne toiset ihmiset, ketkä ehkä langallisia nappikuulokkeita käyttävät 24/7 kaiken aikaa, niin voi olla ongelmia.

Ylitöissä ollessani 16 tuntia putkeen yli 2 viikkoa kiiretilausten kanssa oli kuulokojeet korvissa koko ajan eikä silloinkaan aiheutunut ongelmia muuta kuin sen, että rupesi korvakappaleet vähän tukkeutumaan, kun vaikku peitti korvakappaleen reiän, koska työskentelin hikisenä fyysisessä hommassa. Siinä putsauksessa auttoi nuppineula korvakappaleen reiän puhdistamisessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 026
Viestejä
4 192 705
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
Package

Hinta.fi

Ylös Bottom