Asus Xonar DGX (39,90€) vs Creative SoundBlaster Z (81,90€)

Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Elikkäs, olen ajatellut hankkia ny erillisen äänikortin ku uudet pelikuulokkeet tahtoo olla emon äänillä vähän kehnot (normaalit kuulokkeet kyllä kuulostaa hyvälle).

Olen nettiä selannut ja huomannut että nämä kaksi ovat toistensa pahimmat kilpailijat.

Onko ihmisillä täällä minkäänlaista kokemusta näistä?

SoundBlasterissä oli kuulemma ongelmia uusien Windows-päivitysten kanssa joskus 2015 - 2017 aikana, mutta en ole nyt nähnyt mitään negatiivista tällä vuodella.

Xonarista en ole nähnyt mitään ongelmia, mutta se on kuitenkin vanhempi (Windows 7/Vista aikana jo, mutta toimii Win10).

Creative on tunnettu huonosta ajuri-päivityksestään, ja ASUS on mulle muutenkin tutumpi valmistaja (luotettava) ja tässä tapauksessa puolet halvempi.

Mutta haluan kuitenki ihmisten mielipiteitä näistä, muitakin voi ehdottaa kunhan hinta on alle 100€

(nämähän ovat siis 5.1 eikä 7.1)
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Nyt kun olen lukenut asioita niin vaikuttaisi että emolevyssä oleva ROG Strix SupremeFX on ainakin parempi kuin muutamissa muissa emoissa mutta jotkut arvostelut sanoo että ei eroa huomaa sen ja SoundBlasterin välillä.

Sinänsä ei ole kauheeta tarvetta äänikortille joten voisi testiksi ostaa tuon halvemman ASUS-kortin ja kokeilla tekeeks sillä mitään ja myöhemmin tarvittaessa palauttaa liikkeeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
192
Mikäli emossa on tuo rog strix äänikortti et kuule eroja noilla kahdella. Muistat vaan asentaa oikeat ajurit emon support sivustolta, muuten ne tweakit mikä tekee siitä sen supremefx kortin ei toimi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Taitaa ne pelikuulokkeet vain olla kehnot. Ei noissa mitään kuultavaa eroa ole missään. Sound Blasterissa saa lähinnä kelpoisen 3d-äänen pelaamiseen, muuten yks hailee millä kuuntelet.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Kuulokkeet on Sennheiser Game Zero. Eivät ole aivan rupupaskaa varsinkin kun tietää Sennheiserien tason. Pelaamiseen ne on optimoitu niin se pelaaminen siis kuulostaa silleen paremmalle, mutta musiikki ja muut oli huonoa. Tietenki nyt kattelin uudelleen läpi tuota SupremeFX:ää niin se sisältää kyllä EQ:n jolla vois kokeilla säätää. Unohdetaan tuo kortti tältä kertaa.

Ehkä läppärille joku ulkoinen vois olla parempi. Pitää saada mikrofoni/kuulokkeet (3,5mm) kiinni ja siinä läppärissä on vaan 1 audio-liitäntä joka on sitä perus 3,5mm plugia. ostin siihen jonku 4,90€ haarottimen, mutta mietin että toimisko paremmin jollakin ulkosella USB-kortilla?
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Z:ssa on oma liitäntä kuulokkeille ja siinä oli joku vahvistus.Noista ei saa käsitääkseni ääniä samaan aikaan kaiuttimista ja kuulokkeista.Creativen ajurit toimii moitteetta 1803 windows 10:ssä mutta ne on vuodelta 2017.Itse päädyin Z:n kun kattelin noita kortteja.
 
Viimeksi muokattu:

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Kuulokkeet on Sennheiser Game Zero. Eivät ole aivan rupupaskaa varsinkin kun tietää Sennheiserien tason.
Avoimet Senkut kyllä olisivat olleet todennäköisesti vähintään hyvät, mutta nuo Zerot ovat suljetut purkit, mikä on aina iso haaste/rasite äänelle.
Tämä vähän viittaa suljetun rakenteen äänen tasapainotusongelmiin.
Sennheiser Game Zero headset review: Unrivaled comfort comes at a cost

Tämän ensimmäinen minuutti on oikein hyvä pikatesti.
Siinä pitäisi tuntua selkeä etäisyyden tuntu, eikä vain että ääniä tulee jostain korvasta/korvan juuresta ja osa niistä on vaimeampia kuin toiset.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
329
Avoimet Senkut kyllä olisivat olleet todennäköisesti vähintään hyvät, mutta nuo Zerot ovat suljetut purkit, mikä on aina iso haaste/rasite äänelle.
Tämä vähän viittaa suljetun rakenteen äänen tasapainotusongelmiin.
Sennheiser Game Zero headset review: Unrivaled comfort comes at a cost

Tämän ensimmäinen minuutti on oikein hyvä pikatesti.
Siinä pitäisi tuntua selkeä etäisyyden tuntu, eikä vain että ääniä tulee jostain korvasta/korvan juuresta ja osa niistä on vaimeampia kuin toiset.

no mulle tärkein on just tuo että korvan ympäri menee ja ei oo mitään hikisenä hankaavaa nahkaa. Ehkä ois jotain muutakin ollu mutta olen ihan tyytyväinen ollut noihin Game Zeroihin. Koneessa kyllä on tuo SupremeFX emossa niin sillä ja Sonic Studios -softalla saa jokseenkin kelvolliset äänet muokattua. Tietenkin jos ois jokin parempi/helppokäyttöinen EQ-softa jossa ois vaikka preset-asetukset musiikkia/elokuvia/pelejä varten ja sitten halutessa vois muokata niitä ite.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
45
Mulla on SupremeFX tällä hetkellä kun ITX emossa ei ole vapaata paikkaa SBZ kortille. Kyllä mä rehellisesti pidin Sound Blasterista paljon enemmän ja nykyisiä 250ohm kuulokkeita niillä ajoi paremmin. Asus sivuillaan väittää että Supreme jaksaisi ajaa jytympiäkin kuulokkeita, mutta itsellä ainakin tahtoo loppua teho kesken, toisin kuin SBZ jolla tehoa sai kuulokkeisiin vaikka kuuroutumiseen saakka.

Sound Blasterin ohjelmisto myös oli parempi. Muutoin noin äänenlaadullisesti en suuremmin voi vannoa kummankaan "ylivertaisuuteen".
 
Liittynyt
24.05.2017
Viestejä
210
Mulla on SupremeFX tällä hetkellä kun ITX emossa ei ole vapaata paikkaa SBZ kortille. Kyllä mä rehellisesti pidin Sound Blasterista paljon enemmän ja nykyisiä 250ohm kuulokkeita niillä ajoi paremmin. Asus sivuillaan väittää että Supreme jaksaisi ajaa jytympiäkin kuulokkeita, mutta itsellä ainakin tahtoo loppua teho kesken, toisin kuin SBZ jolla tehoa sai kuulokkeisiin vaikka kuuroutumiseen saakka.

Sound Blasterin ohjelmisto myös oli parempi. Muutoin noin äänenlaadullisesti en suuremmin voi vannoa kummankaan "ylivertaisuuteen".
Ite ajelen 250ohm dt 990 pro mallulla ja sound blaster z:lla. Äänen voimakkuus windowsista 30% ettei korvat räjähdä. Peleissäkin master volumen saa aika huoletta asettaa alle 50%. Ei mitään pahaa sanottavaa iun klikkauksella voi vaihtaa kajareista kuulokkeisiin. Kait näin vielä hotkeytki saisi jos haluaisi. Hommasin samalla itelle näppiskän missä volumen säätö niin ei haittaa senkään puuttuminen
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Mulla on SupremeFX tällä hetkellä kun ITX emossa ei ole vapaata paikkaa SBZ kortille. Kyllä mä rehellisesti pidin Sound Blasterista paljon enemmän ja nykyisiä 250ohm kuulokkeita niillä ajoi paremmin. Asus sivuillaan väittää että Supreme jaksaisi ajaa jytympiäkin kuulokkeita, mutta itsellä ainakin tahtoo loppua teho kesken, toisin kuin SBZ jolla tehoa sai kuulokkeisiin vaikka kuuroutumiseen saakka.
Tietoihin tuon Asuksen markkinointihypepökäleen kyvyttömyydestä olen törmännyt muuallakin.
Selvästikin tyritty jotain pahasti, koska itse Realtekin piirit kyllä antavat täysin riittävästi jännitettä 250 ohmin Beyereille pitkälle pitempään kuunteluun vaarallisille äänenpaineille.
Mutta eipähän sen pitäisi nyt olla yllätys, että mitä isommalla markkinointikoneistolla jotain hypetetään, sen varmemmin se on halpaa paskaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 386
Viestejä
4 200 221
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom