Asus TUF Gaming X570 (non WI-FI) emolevy VGA-debug led

Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
7
Välillä käynnistäessäni konetta jää Asus TUF Gaming X570 (non WI-FI) emolevyn VGA-debug ledi palamaan. Kone käynnistyy normaalisti ja ymmärrykseni mukaan kaikki toimii ihan normaalisti, ainoastaan tämä emolevyn ledi jää päälle. Uudelleen käynnistyksen jälkeen ledi ei jää enään päälle.

Onkohan tämä joku emolevyn bugi, vai ihan aiheellinen häiriövalo?

Näytönohjaimena toimii Nvidia Geforce 2070RTX Super.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 259
Tiedä voisiko joku esim. pieni viive näytönohjaimen "töihin ilmoittautumisessa" aiheuttaa tuota.
Mutta siitä tuo tulee että näytönohjain ei täysin käyttäydy emon toivomalla tavalla.
 
Liittynyt
13.02.2020
Viestejä
1
Välillä käynnistäessäni konetta jää Asus TUF Gaming X570 (non WI-FI) emolevyn VGA-debug ledi palamaan. Kone käynnistyy normaalisti ja ymmärrykseni mukaan kaikki toimii ihan normaalisti, ainoastaan tämä emolevyn ledi jää päälle. Uudelleen käynnistyksen jälkeen ledi ei jää enään päälle.

Onkohan tämä joku emolevyn bugi, vai ihan aiheellinen häiriövalo?

Näytönohjaimena toimii Nvidia Geforce 2070RTX Super.
Tämä on mielenkiintoinen "haaste", jota olen yrittänyt selvittää. Itselläni siis täysin sama emolevy ja näytönohjaimena MSI RTX 2070 Super Gaming X Trio. Ennen sitä oli Asus ROG Strix 5700 XT. Mielestäni tolla 5700 XT:lla en törmännyt tuohon VGA lediin siinä määrin, että se olisi jäänyt palamaan päälle. Tosiaan tällä hetkellä itselläni tilanne se, että välistä koneen käynnistettyä ja/tai Windowsin uudelleen käynnistyksen yhteydessä jää palamaan se VGA ledi kirkkaana. Jos oikein tarkasti katsoo niitä ledejä bootin yhteydessä, on nähtävissä, että huolimatta siitä, vaikka VGA led palaa se vilauttaa vielä bootti ledin. Eli ikään kuin jatkaa sekvenssia normaalisti, mutta jättäen palaamaan VGA ledin.

Olen ajanut useita rasitustestejä pitkiä aikoja ja tietokone toimii 100% vakaasti. Itse siis epäilen, että tuo on jokin bugi. Tosin silloin, kun se palaa, Windows lataantuu vähän hitaammin (jää kellottamaan ennen kirjautumista).

Onko sinulla GPU kytketty näyttöön Hdmi kaapelilla? Minulla on. En ole kokeilut vielä display portilla. Suosittelen kokeilemaan myös sillä. Entä, onko sinulla GPU riser käytössä? Jos on, onhan se pakotettu toimimaan GEN3 moodilla Biosista? Ei sinällään, että sillä olisi ollut merkitystä. Olen ajanut sekä auto asetuksella että pakotettuna GEN3 moodilla. Oletko kokeillut ilman GPU riseria tuota?

Jos googlaat tästä, tuntuu, että tätä on paljon ihmisillä eritoten Asuksen emolevyillä, mutta yleensä niin, että ihmiset eivät pysty käyttää kokoonpanoa lainkaan, koska näytölle ei tule mitään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 614
Viestejä
4 185 972
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom