Asus rtx3080 tuf oc & msi x570 meg unify bios code d6

Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
312
Moi nyt olisi hyvät neuvot tervetulleita elikkä pelatessa kone vaan buuttas kesken kaiken ja sen jälkeen tuli bios koodi d6 (no output detected) oon koittanu clear cmos (ei apua) oon pitäny patterin irti (ei apua) sit koitin siirtää kortin alempaan pcie slottiin niin kappas vaan ei ongelmaa toimii ihan moitteetta vakaasti. Koitin myös vaihtaa biossista pcie 1:sen gen3 mut sama d6 bios koodi tulee silti. Oon testannu emossa 3 eri biossia ja kaikilla sama homma. Oon asentanu windowssin ja kaikki ajurit uusiks. 3080 oli siis jo päivitetty bios (94.02.26.48.41) kun tämä tapahtui ja en tiiä voisiko tällä olla jotain yhteyttä koska mielestäni sen jälkeen tuli ihmeellisiä kaatuiluja juuri että kone vain buttaa. Oon myös kokeillut kääntää bios swichistä silent modelle mutta sama koodi ilmestyy. Rupee oleen itsellä keinot vähissä ja en pysty kokeileen korttia missään toisessa koneessa eikä ole toista korttiakaan mitä koittaa omassa koneessa. Olisiko jollain foorumilaisella kokemusta vastaavasta? Mietin että auttaisiko backflash kortti vanhalle biossille mutta hieman kuumottaa käyttää nvflashssiä. :/ pahoittelut sekavasta tekstistä.

Tässä vielä setupin tiedot:
Ryzen 5800x
Msi x570 meg unify
Asus rtx3080 tuf oc
Gskill tridenz rgb 3466 cl16
2x m.2 Samsung evo 960 (250gb bootti ja 500gb varasto)
Corsair sf750 psu
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 265
Lie prossun / emon PcIe väylä kaputt?
Kortti testiin toiseen koneeseen.

Ja jos hyytyy bios koodiin, niin silloin ei windowksen viritys mitään vaikuta. Ko koodi annetaan, ennenkuin levyltä ladataan mitään.
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
312
Joo mutta kun ei oo toista konetta lähimailla missä pystyis korttia testaamaan.. ja tosiaan kortti toiminu nyt viikon ilman minkäänlaista ongelmaa tuossa alemmassa pcie slotissa ei ole kertaakaan kaatunu. Ostin tosta foorumilta edullisen b550 emon ja yritän sillä nyt sit katsoa että olisko emossa vikaa kuhan vaan posti sen tuo.
 
Liittynyt
31.10.2019
Viestejä
312
Toisella emolla testattu ja sama homma toimii vain alemmassa pcie slotissa. Prkl että alkaa ilmestyyn harmaita hiuksia pikku hiljaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 326
Viestejä
4 330 090
Jäsenet
72 197
Uusin jäsen
pro.forma

Hinta.fi

Ylös Bottom