Asus RT-AC68U puhaltimella jäähdytystesti

Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 898
Netanttila 2015 muistaakseni 180€ uutena.

Tiesin näiden Asuksen reittimien käyvän hyvin kuumana ja tämä jäähdytysasia oli pyörinyt pidempään ajatuksissa eli päätin kokeilla puhallinmodia laitteelle. Eli laitteena on Asus RT-AC68U ja netistä löytyy kyllä valmista puhallinta USB-liittimeen, mutta tee-se-itsemiehenä päätin kokeilla puhallinmodin vaikutusta laitteen lämpötiloihin.

Pidin 12cm (DC12V 0.18A) laite/kotelotuuletinta ja tuossa käyrässä näkee hyvin lämpötilalaskun. Ja ainakaan laitteelle ei tee yhtään pahaa alempi lämpötila keston kannalta. Täytyy tuossa ostaa säädettävä jännitelähde, jolla saa tiputettua kierroksia (ääni pienempi) sekä pidemmällä käytöllä näkisi todelliset lämpötilat.

Tuossa kohtaa, jossa lämpötilat alkavat nousta, niin otin puhaltimen pois. Oli kädessä koko aika sekä puhallin oli omasta takaa valmiina.

Puhallinmodi.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
602
Kerrotko puhallinmodista tarkemmin? Valokuvia olisi myös mukava nähdä.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
216
Vaikuttaako tuo lämpötila jotenkin suorituskykyyn? Itse en huolestuisi tuollaisista lämpötiloista, varsinkaan reitittimessä.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 898
Kerrotko puhallinmodista tarkemmin? Valokuvia olisi myös mukava nähdä.
No laitteen taakse laitetaan puhaltamaan ilmaa, joka laskee laitteen sisälämpötiloja. Takana on kyllä ilmanvaihto, mutta laitteen tiivistä rakenteesta johtuen lämmöt nousee.

Idea on sama kuin jonkun modaamassa 66-mallissa.



Laitan kuvia, kun ehdin.

Vaikuttaako tuo lämpötila jotenkin suorituskykyyn? Itse en huolestuisi tuollaisista lämpötiloista, varsinkaan reitittimessä.
No itse en ainakaan huomannut aikanaan Elisan 1Gbit/s eli 1000/100Mbit/s kanssa pahemmin suorituskyvyn eroja. Ainoa, että laitteeseen piti laittaa toi NAT-kiihdytys kuin Jumbo Frame käyttöön. Ilman tuota NAT-kiihdytystä hyvässä lykyssä nopeus oli vain jotain 350/100Mbit/s. Kuormasta riippuen eli 800-945/95Mbit/s nopeuksia tuli.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 690
Viestejä
4 189 142
Jäsenet
70 783
Uusin jäsen
tolvmaister

Hinta.fi

Ylös Bottom