Asus ROG PG279Q + MacMini - ei HDMI-signaalia

Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
7
Moi,

Mulla olisi aika erikoinen ongelma kahden koneen uuden setupin kanssa. Käytössä on MacMini (OSX Sierra) ja W10 PC.

Koneet on kummatkin kytketty Asus ROG PG279Q-näyttöön näin:
PC -> DisplayPort -> Asus
MacMini -> HDMI -> Asus

PC toimii displayportin kautta ongelmitta. MacMini kuitenkin jostain syystä ei anna HDMI:llä signaalia ulos ollenkaan, vaan HDMI inputilla näyttö ilmoittaa MacMinillä "No Signal".
Olen koittanut täysin samalla HDMI kaapelilla kahta eri MacBook Prota näytön HDMI-porttiin ja molemmat toimivat ongelmitta. Lisäksi olen kokeillut MacMinia televisioon ja eri näyttöön HDMI:llä ja kuva tulee normaalisti ulos.

Käytännössä siis ainoa keksimäni yhdistelmä joka ei toimi on MacMini + Asus ROG -näyttö. Kaikki muut HDMI + DP -kombinaatiot skulaavat ongelmitta. MacMiniä on koitettu kaiken lisäksi myös sen mini displayport-ulostulon kautta HDMI-adapterilla, mutta no luck. Näyttö vain herjaa "No signal".

Olisiko jollain antaa jotain apua tai ideoita tilanteeseen? Minkä vuoksi MacMini ei toimi tämän näytön kanssa HDMI:llä? Mitä erikoista tuossa yhdistelmässä on ettei homma futaa?

Ongelmaahan ei muuten olisi, mutta Asus ROG:n liitäntämahdollisuudet on huonohkot. Käytössä on vain HDMI ja DisplayPort joista jälkimmäinen on varattu PC:lle.

Tietäjille ja auttajille paljon virtuaalipisteitä ja lämpimiä halauksia, sillä olen jo pikkuhiljaa tulossa hulluksi tämän ongelman kanssa.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
91
Tuo on 144hz/165hz näyttö ja HDMI:n kaikki versiot ei pysty sellaista virkistystaajuutta näyttämään. Olisiko mahdollista että noissa MacBook Proissa on uudempi versio HDMI:stä?

Onko sinulla adapteria (minidp -> dp) että voi testata MacMinin yhdistämistä DP-kaapelillä näytön DP-porttiin?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 296
Toi näyttö ei tue kuin DP:n kautta noita 144Hz/165Hz taajuuksia. HDMI:n kautta ainoostaan 60Hz.
 

Anakki

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
92
Testaa ruksia pois HDMI Deep Sleep-asetus System Setup-valikon alta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 234
Viestejä
4 331 703
Jäsenet
72 152
Uusin jäsen
Monsku

Hinta.fi

Ylös Bottom