Asus Prime X370-Pro ja Ryzen 5 1600 -> eka bootti

Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
49
Eli uuden koneen kasasin tässä, mutta se ei Postaa eikä pääse biosiin.

Kun PSU:n kytkimestä laittaa virrat päälle, emolle ja näyttikseen syttyvät ledit. Kun kotelon kytkimestä laittaa virrat päälle, CPU-coolerit käynnistyy kovilla kierroksilla mutta asettuvat matalille kierroksille tyyliin sekunnissa. Näyttöön ei tule yhtään mitään, kone ei edes piippaa. Olen parikin minuuttia odottanut jos jotain tapahtuisi, mutta ei.

Olen testannut yhdelläkin muistikammalla, jopa ilman muistikampoja mutta ei mitään muutosta. Emon ohjekirjan mukaan pitäisi tulla piippaus jos yrittää bootata ilman rammia, mutta ei kuulu mitään.

Vähän googlailtuani asiasta selvisi, että tuon emon bios 0404 ei edes tue Ryzeniä. Voiskohan tässä olla se ongelma että siinä on noin vanha bios mikä ei tuota Ryzeniä tue?

Muisteina löytyy G.Skill Trident Z CL14 3000 MHz.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 049
Nyt tulee vahvaa mutua, mutta eikö noissa joissain Asuksen emoissa ollut niin vanha bios, että se ei tukenut R5 prossuja. Ainut tapa edetä oli lainata jostain R7 prossu ja päivittää bios uudempaan versioon.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
77
Oletko miten pitkään odotellut virtojen päälle laittamisen jälkeen, että tulisi kuva näkyviin? Voi viedä ensimmäisellä asennuksella useita minuutteja ennen kuin koneeseen tulee mitään eloa. Omalla asuksen b350 plussalla en aluksi meinannut myöskään saada edes postaamaan, asiaa ei helpottanut emolevyyn pci-e väyliin laitetut punaiset välkkyvät ledit, jotka on tarkoitettu vain koristeiksi. Silloin luulin että ne kertovat jostain pci-virheestä.
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
49
Varmasti 2-3 minuuttia olen odottanut useammalla bootilla. Pitää kokeilla vaikka 10 minuuttia varmuuden vuoksi tässä kunhan ehtii.

Minua vähän hämmentää tuo POST-piippausten poissaolo. Emon ohjekirjan mukaan pitäisi kuulua jotain, olipa koneessa näyttis kiinni tai ei. Tai jos boottaa ilman muistia. Mutta ei ole kuulunut yhtään mitään.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
769
Varmasti 2-3 minuuttia olen odottanut useammalla bootilla. Pitää kokeilla vaikka 10 minuuttia varmuuden vuoksi tässä kunhan ehtii.

Minua vähän hämmentää tuo POST-piippausten poissaolo. Emon ohjekirjan mukaan pitäisi kuulua jotain, olipa koneessa näyttis kiinni tai ei. Tai jos boottaa ilman muistia. Mutta ei ole kuulunut yhtään mitään.
Jos sulla ei ole PC piipperiä koneessa, niin ei sieltä kuulukkaan kuulua mitään, ellei emossa sitten ole integroitua piipperiä. Ei ole ainakaan itsellä ollut 15 -vuoteen yhdessäkään. Ledeistä ne virheet luetaan nykyisin, paremmissa emoissa on sitten näytöt näyttämässä numerokoodeja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 570
Ainakin tuki sivun mukaan tukee r5 1600 prossua 0404 biosista eteenpäin. Biosin versiosta pitäisi löyty tarra emolevyltä. Onhan muuten kaikki asennettu niinkuin kuuluu eli koroketapit yms. Ok ja mikään ei ole oikosulussa ja prossun pinnit ehjät?

Edit. Taitaa myös emolevyn pahvi laatikosta ilmetä tuo bios versio mikä sisässä
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
49
Aloin sitten viimeisenä oljenkortena testaamaan kumpaakin muistikampaa yksitellen eri slotteihin ja viidennellä yrittämällä taivaan portit aukesi 2133 MHz:llä :happy: Jospa tässä olis pahimmat ongelmat selätetty, ei muuta kuin koteloon asentamaan ja windowsia päälle.

@VSPTT: Joo enpä hoksannutkaan tuota, edellinen emo on P5Q Pro herran vuodelta 2008, jossa piipperi vielä oli. Jotenkin tuli oletettua että tästäkin löytyisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 570
Aloin sitten viimeisenä oljenkortena testaamaan kumpaakin muistikampaa yksitellen eri slotteihin ja viidennellä yrittämällä taivaan portit aukesi 2133 MHz:llä :happy: Jospa tässä olis pahimmat ongelmat selätetty, ei muuta kuin koteloon asentamaan ja windowsia päälle.

@VSPTT: Joo enpä hoksannutkaan tuota, edellinen emo on P5Q Pro herran vuodelta 2008, jossa piipperi vielä oli. Jotenkin tuli oletettua että tästäkin löytyisi.
Kannattaa päivittää tuorein bios ennen kun muuta tekee.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 206
Viestejä
4 330 436
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom