Asus MG248QE AMD rx 480

Liittynyt
04.05.2020
Viestejä
1
Vaihdoin vanhan jonkun 60hz näytön Asus MG248QE 144hz ja muutin asetukset 144hz sitten menin pelaamaan cssää ja huomasin kun olin paikoillani niin grafiikat oli normaalit kun lähden liikkeelle nii yksityiskohdat korostuvat ja varjot vähän muuttaa paikkaa ja esim. corsuria kun liikutelee nii siihen tulee kanssa varjo. Olen yrittänyt korjota niitä radeonin ohjelmasta mutta tuloksetta. Mikä voisi olla vika?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Näyttääkö tuo kyseinen liikkuvan ongelma aivan kuin joltain staattisen kuvan aivan liian rajulta yliterävöinniltä joka aiheuttaa erilaisia "haloja" teräväkontrastisiin reunoihin?
(mutta näkyy vain liikkuvassa kuvassa staattisen sijaan)
Kyseessä on LCD paneelien laiskan "nestekusen" vasteajan keinotekoiseen parantamiseen käytetyn RTC:n (Response Time Compensation) pahasti liian kova tasoa, joka aiheuttaa pikselin muutoksen overshootin.
Eli tähän tyyliin:
Tässä itse asiassa samankokoinen TN mahdollisesti samalla paneelilla ja todella rajulla ja pahanlaatuisella erittäin hitaasti palautuvalla overshootilla:

Tuon RTC overshootin pitämiseksi kurissa vähennä näytön Trace free asetusta ainakin yhdellä pykälällä.
Tuolla VG248:lla paras asetus on 60:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 154
Viestejä
4 226 944
Jäsenet
71 184
Uusin jäsen
k_ingman87

Hinta.fi

Ylös Bottom