Asunnon 3d mallinnus ilmaisohjelmilla

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 630
Eli, kämppää pitäisi myydä, uutta ostaa ja molemmista siis luoda 3d-mallit. Nykyisestä ei tarvitse tehdä kuin harjoituksen vuoksi mutta tulevasta ostoehdokkaasta pitäisi nopeasti pystyä luomaan karkea 3d-malli johon voisi lätkiä mielellään valmiita huonekaluja sängyistä sohvien kautta telkkariin ja niitä pitäisi pystyä kohtuu helposti pyörittelemään eri leiskoihin. Ideana siis katsoa kämppää, miettiä toimisiko omaan käyttöön omilla huonekaluilla ja tarpeilla.

Aiemmin käytin Sketcuppia kun oli ilmainen ilmainen mutta sekin on muuttunut web pohjaiseksi osittain maksulliseksi joten aikalailla poissa vissiin laskuista. iPhone lidarilla on lainattavissa, blender ja unity on asennettuna ja blenderissä tein perus huoneleiskan muttei mikään nopein tai näppärin ole ja vaatii opettelua varsin paljon vs aiemmat kokemukset.

Millä oikeasti ilmaisella sitä nyt sitten lähtisi kokeilemaan?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 630
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
581
Mitä meinaat yksinkertaisuudella? Nopeus olisi tässä bonus koska itsellä jos tulee kämppä joka täsmää hinnaltaan ja muilta niin pitää tarvittaessa liikkua nopeasti mutta halu luoda pohja on toki asap ennen tarjouksen jättämistä.
No nyt kun katson nettisivuja niin tarjoaahan tuo enemmänkin ominaisuuksia kuin olen osannut käyttää. Omasta viitsimisestä kiinni, näyttää tukevan JAVA-pohjaisia plugareitakin niin eiköhän tuo tarjoa aika laajastikin ominaisuuksia.

Mutta tuota suosittelen koittamaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 630
No nyt kun katson nettisivuja niin tarjoaahan tuo enemmänkin ominaisuuksia kuin olen osannut käyttää. Omasta viitsimisestä kiinni, näyttää tukevan JAVA-pohjaisia plugareitakin niin eiköhän tuo tarjoa aika laajastikin ominaisuuksia.

Mutta tuota suosittelen koittamaan.
Juu vaikuttaa oikein mainiolta nyt kun pikaisesti testannut. Juu huonekaluja voisi olla enemmän mutta saanut perus leiskan jo kasaan ja lisäillyt huonekaluja yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 624
Joku ilmaismobiilisovellus Androidille tuli joskus vastaan jolla vaan räpsittiin reippaasti valokuvia ja se niistä sitten generoi 3D-mallin joka oli ainakin kohtalaisella tarkkuudella oikean oloinen ja siinä pystyi jotain huonekalujakin muistaakseni siirtelemään. Yhtäkkiä ei vaan tule mieleen mikä tuo oli. Magicplan näyttäisi olevan aika liki samanlainen ja ilmeisesti kokeiluversiossa olisi 2 projektia ilmaisia.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 630
Joku ilmaismobiilisovellus Androidille tuli joskus vastaan jolla vaan räpsittiin reippaasti valokuvia ja se niistä sitten generoi 3D-mallin joka oli ainakin kohtalaisella tarkkuudella oikean oloinen ja siinä pystyi jotain huonekalujakin muistaakseni siirtelemään. Yhtäkkiä ei vaan tule mieleen mikä tuo oli. Magicplan näyttäisi olevan aika liki samanlainen ja ilmeisesti kokeiluversiossa olisi 2 projektia ilmaisia.
Pitää tutkia. Mutta tähän mennessä tuo sweethome on toiminut. Muuten pirun hyvä ja helppo mutta prkl että on renderöinti prkl:een hidasta. Kuitenkin sigun kone ja monta tuntia joku 2min 720p video eikä ole edes paras kuvanlaatu valittuna.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
217
Aiemmin käytin Sketcuppia kun oli ilmainen ilmainen mutta sekin on muuttunut web pohjaiseksi osittain maksulliseksi joten aikalailla poissa vissiin laskuista.
Jos SketchUp on kuitenkin jo harjoiteltu, hieman vanhemman koneelle asennettavan ilmaisversion (SketchUp Make 2017) voi kuitenkin edelleen ladata ja asentaa: Download All | SketchUp. Vaatii sisäänkirjautumisen tuolla sivulla.

Itse olen tehnyt satunnaisia pikkuhommia web-versiolla, kun taas mallin monimutkaistuessa asennettava (natiivi-)versio pyörii paljon paremmin. Muistan myös siirtäneeni malleja näiden versioiden välillä, joten sekään ei ole mahdotonta.

Muista ohjelmista olen Blenderiä yrittänyt opetella, se olisi selvästi kiinnostavin ja coolein. SketchUp on kuitenkin vielä vanhvasti selkärangassa, ja vaihtaminen on vaikeaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 630
Jos SketchUp on kuitenkin jo harjoiteltu, hieman vanhemman koneelle asennettavan ilmaisversion (SketchUp Make 2017) voi kuitenkin edelleen ladata ja asentaa: Download All | SketchUp. Vaatii sisäänkirjautumisen tuolla sivulla.

Itse olen tehnyt satunnaisia pikkuhommia web-versiolla, kun taas mallin monimutkaistuessa asennettava (natiivi-)versio pyörii paljon paremmin. Muistan myös siirtäneeni malleja näiden versioiden välillä, joten sekään ei ole mahdotonta.

Muista ohjelmista olen Blenderiä yrittänyt opetella, se olisi selvästi kiinnostavin ja coolein. SketchUp on kuitenkin vielä vanhvasti selkärangassa, ja vaihtaminen on vaikeaa.
Juu harmi oli että meni mihin meni. Mutta tällä hetkellä tuo sweethome tuntuu varsin kotoisalta. Harmittavaa vain että 3d esittely on käytännössä mahdoton toteuttaa edes 1080p resolla graffat tapissa. 3900x jauhamassa 100% ilmoitti odotusajaksi 1m52s videolle 68vuorokautta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
244 734
Viestejä
4 277 708
Jäsenet
71 522
Uusin jäsen
Simonopo

Hinta.fi

Ylös Bottom