Assassin's Creed: Origins (PC, Xbox One, PS4)

Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
746
Ei kai sitä historiapaskaa olis ilman nykyaikapaskaa, koska pelin juoni nimenomaan perustuu ihmisten 'geenimuistin' sorkintaan? Se nyt vaan on osa sitä juonta, ei pääse mihinkään. Toisissa osissa sitä ei pahemmin ole korostettu, toisissa taas on. Etukäteen tästä paha muuta sanoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Ei kai sitä historiapaskaa olis ilman nykyaikapaskaa, koska pelin juoni nimenomaan perustuu ihmisten 'geenimuistin' sorkintaan? Se nyt vaan on osa sitä juonta, ei pääse mihinkään. Toisissa osissa sitä ei pahemmin ole korostettu, toisissa taas on. Etukäteen tästä paha muuta sanoa.
Näinpä juurikin. Ei sitä voi lakaista maton alle rikkomatta koko sarjan juonta. Voihan tuolta menneisyydestä kaivaa joka tapauksessa kaikenlaisia tapahtumia, mutta olisi erittäin vaikea pystyä selittämään jotenkin järkevästi, mihin iso osa sarjan juonta on yhtäkkiä kadonnut, kun ei sitä pystyisi pelissäkään oikein selittämään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 619
Onneksi se nykyaikapske ei oo nii läpipaistavaa ku jossain AC2:ssa, jossa pelialue oli jotenki aluksi rajattu pieniin alueisiin semmosilla virtuaaliseinillä.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
746
Niin, nehän tavallaan pelasivat sen pääjuonen pussiin jo aika päivää sitten, suurine paljastuksineen. Nyt ei ole sitten enää muuta kuin sitä samaa tarjota.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Itse olen kyllä sitä mieltä, että tämä pelisarja toimisi ihan hyvin vaikka tuo turha moderniin aikakauteen sijoittuva gameplay dumpattaisiin pois kaikesta aiemmasta animus häröilystä huolimatta. Eihän niissä ole ollut kai mitään merkittävää juontakaan AC3 jälkeen, ja noiden historiallisten osuuksienhan takia ihmiset noita ostaa.

En ymmärrä miksi ihmiset puolustaa tuota animusjuttua vakkei siitä saa mitään irti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Itse olen kyllä sitä mieltä, että tämä pelisarja toimisi ihan hyvin vaikka tuo turha moderniin aikakauteen sijoittuva gameplay dumpattaisiin pois kaikesta aiemmasta animus häröilystä huolimatta. Eihän niissä ole ollut kai mitään merkittävää juontakaan AC3 jälkeen, ja noiden historiallisten osuuksienhan takia ihmiset noita ostaa.

En ymmärrä miksi ihmiset puolustaa tuota animusjuttua vakkei siitä saa mitään irti.
Mitenkäs kirjoitat nykyhetken luontevasti irti pelisarjan juonesta? Tiputat pois tuosta vaan? Voi olla, että jos sarjaa oltaisiin tällä hetkellä luomassa, nykyhetkeä ei siihen päätyisi, mutta nyt se kuitenkin on siellä ja siitä on aika vaikea hankkiutua eroon mitenkään luontevasti, koska se on ollut jossain mielessä ihan isossakin osassa. Ei sitä voi vain työntää syrjään jotenkin luontevasti. Narratiivi menee osittain rikki, jos sitä lähdetään väkisin irrottamaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 619
Mitenkäs kirjoitat nykyhetken luontevasti irti pelisarjan juonesta? Tiputat pois tuosta vaan? Voi olla, että jos sarjaa oltaisiin tällä hetkellä luomassa, nykyhetkeä ei siihen päätyisi, mutta nyt se kuitenkin on siellä ja siitä on aika vaikea hankkiutua eroon mitenkään luontevasti, koska se on ollut jossain mielessä ihan isossakin osassa. Ei sitä voi vain työntää syrjään jotenkin luontevasti. Narratiivi menee osittain rikki, jos sitä lähdetään väkisin irrottamaan.
Snip vaan. Skipattavaksi välivideoiksi vaikka. Tympeintähän noissa on just se, että ne rikkoo sitä tunnelmaa, pitää hyppiä jossain scifi-temppelissä ja kuunnella jotain jonnijoutavaa jaaritusta hahmoista joihin ei oo edelleenkää minkäänlaista sidettä.

Eri asia jos olisivat kulkeneet koko ajan jotenki lomittain kuten vähän kakkosessa oli ehkä yritystä, eli että se taito mitä opit siellä kentällä on sit käytettävissä ite pääpelissä. Kuitenki koko ajan vähentynyt tuon "pääjuonen" paino ja se ei oo edennyt yhtää mihinkää missään vaiheessa nii ei olis ongelma kylläkään vaa päättää sitä tähän peliin ja sen jälkee tehä uusia pelejä ilman sitä.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Nykyhetki ollut aina syöpää tässä sarjassa. Olisi paljon parempi omaan mieleen jos siellä historian tapahtumissa olisi jotain loree vaan salamurhaajista ja templareista
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Snip vaan. Skipattavaksi välivideoiksi vaikka. Tympeintähän noissa on just se, että ne rikkoo sitä tunnelmaa, pitää hyppiä jossain scifi-temppelissä ja kuunnella jotain jonnijoutavaa jaaritusta hahmoista joihin ei oo edelleenkää minkäänlaista sidettä.

Eri asia jos olisivat kulkeneet koko ajan jotenki lomittain kuten vähän kakkosessa oli ehkä yritystä, eli että se taito mitä opit siellä kentällä on sit käytettävissä ite pääpelissä. Kuitenki koko ajan vähentynyt tuon "pääjuonen" paino ja se ei oo edennyt yhtää mihinkää missään vaiheessa nii ei olis ongelma kylläkään vaa päättää sitä tähän peliin ja sen jälkee tehä uusia pelejä ilman sitä.
Juuri näin, tuo modernin ajan juoni toimi ensimmäisissä peleissä (AC1-3) vielä jotenkuten, mutta mitä olen uusimpien pelien pelivideoita katsonut, niin ihan turhaa paskaahan tuo on, mikä vaan häiritsee pelin pääannin pelaamista. Black Flagissakin kun pääpelin juoni jäi johonkin mielenkiintoiseen kohtaan, pelaaja pakotetaan pelaamaan sitä typerää tietokoneiden hakkerointihommaa jossain toimistossa. Ja mielestäni pahinta noissa on aina se, miten vähän niissä aina selitetään juttuja, joka pelissä se jää aina johonkin typerään cliff hangeriin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 619
Sitä pääjuonta vaivaa ehkä jonkinlainen Lost-syndrooma. Ekan pelin jälkeen käsikirjottajilla ei oo ollut mitään halua tai taitoa viedä kyseistä juonta mihinkään suuntaan, nii kaikki sen parissa käytetty aika vaan luo lisää "utuista mysteeriä" ja turhia cliffhangereita.

Toisaalta se on kyl tarjonnut oivan keinon juuri jakamaan tuota historiallista tietoa asioista ja niiden kulusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Snip vaan. Skipattavaksi välivideoiksi vaikka. Tympeintähän noissa on just se, että ne rikkoo sitä tunnelmaa, pitää hyppiä jossain scifi-temppelissä ja kuunnella jotain jonnijoutavaa jaaritusta hahmoista joihin ei oo edelleenkää minkäänlaista sidettä.

Eri asia jos olisivat kulkeneet koko ajan jotenki lomittain kuten vähän kakkosessa oli ehkä yritystä, eli että se taito mitä opit siellä kentällä on sit käytettävissä ite pääpelissä. Kuitenki koko ajan vähentynyt tuon "pääjuonen" paino ja se ei oo edennyt yhtää mihinkää missään vaiheessa nii ei olis ongelma kylläkään vaa päättää sitä tähän peliin ja sen jälkee tehä uusia pelejä ilman sitä.
Eihän se tuolla tavalla ole pois lähtemässä, mitä aina annetaan ymmärtää haluttavan. Tässäkin kuulostaa sille, että sopivalla (eli tarpeeksi pienellä) annostelulla ja tarpeeksi syrjässä pitämisellä ne ovat ihan OK. Se käy minullekin ihan mainiosti, koska nykyhetkeen sijoittuvat pätkät ovat pääasiassa olleet aika tympeitä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Ne nykyhetken jutut voisi olla tosiaankin pelkästään välivideoiden muodossa, kuten syndicatessa oli.
Unitya en jaksanut alun jälkeen pidemälle pelata.... Joten sen osalta en tiedä oliko siinä pelattavat nykyhetket.

Edit: Piti korjata aivopieru.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Ne nykyhetken jutut voisi olla tosiaankin pelkästään välivideoiden muodossa, kuten syndicatessa oli.
Unitya en jaksanut alun jälkeen pidemälle pelata.... Joten sen osalta en tiedä oliko siinä pelattavat nykyhetket.

Edit: Piti korjata aivopieru.
Ei ole Unityssakaan nykyaikajaksoja. Ne on korvattu rifteillä, joissa on ihan hienoja aikamatkustuslokaatioita mm. keski-aikaisen linnan valtaus Ranskassa, Mustan Surman aikainen kylä, natsien miehittämä Pariisi ja Eiffel-tornissa kiipeily.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Ei ole Unityssakaan nykyaikajaksoja. Ne on korvattu rifteillä, joissa on ihan hienoja aikamatkustuslokaatioita mm. keski-aikaisen linnan valtaus Ranskassa, Mustan Surman aikainen kylä, natsien miehittämä Pariisi ja Eiffel-tornissa kiipeily.
...Joista tosin pelkästään viimeinen mainitsemasi oli miltään osin kiinnostava, ja sekin tuntui kamalan irralliselta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
...Joista tosin pelkästään viimeinen mainitsemasi oli miltään osin kiinnostava, ja sekin tuntui kamalan irralliselta.
Mielipiteitä. Irrallisiltahan ne tuntuvat mutta ei sentään yhtä pahasti kuin vaikka edellisessä osassa, jossa ryöstelet laivoja ja juot rommia kunnes yhtäkkiä oletkin FP-näkökulmassa jossain toimistossa hakkeroimassa työkavereiden tietokoneita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Mielipiteitä. Irrallisiltahan ne tuntuvat mutta ei sentään yhtä pahasti kuin vaikka edellisessä osassa, jossa ryöstelet laivoja ja juot rommia kunnes yhtäkkiä oletkin FP-näkökulmassa jossain toimistossa hakkeroimassa työkavereiden tietokoneita.
Mielipiteitä toki. Omasta mielestäni taas Black Flagin hakkeroinnit eivät olleet yhtä irrallisia mutta tympeitä siitäkin edestä. :D
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Mielipiteitä. Irrallisiltahan ne tuntuvat mutta ei sentään yhtä pahasti kuin vaikka edellisessä osassa, jossa ryöstelet laivoja ja juot rommia kunnes yhtäkkiä oletkin FP-näkökulmassa jossain toimistossa hakkeroimassa työkavereiden tietokoneita.
No tietyllä tavalla se sopi pelin teemaan. Historiassa ollaan piraatteja ryöstelemässä laivoja, nykyajassa moderneja piraatteja ryöstelemässä tiedostoja.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Mulle olisi riittänyt vain se merirosvoilu. Tosin eikös ubisoftilta ole tulossa se joku uus merirosvoiluun keskittyvä peli.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Yllä olevan videon perusteella GTX 1080 riittää juuri ultra asetuksille 1080p:llä, jos haluaa pitää FPS:n koko ajan vähintään 60:ssä. Yllätävän hyvälle vaikuttaa juu, niiden reocmmended speksien 30 FPS juttujen jälkeen.

Tosin tässäkin jää kyllä varmaan ultra asetukset haaveeksi 3440*1440 resolla ja 1080 Ti:llä, mutta varmasti näyttää hyvälle, vaikka muutamaa asetusta vähän rukkaa alaspäin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 956
Kehnon AC3:n ja huonosti AC-teemalla toimivan jotakuinkin mukiinmenevän merirosvoversion jälkeen lupasin, etten pelaa enää yhtään AC:iä. Onkohan tässä edelleen samat perusviat kuin noissa aiemmissa peleissä? Etenkin yli-ihmismäiset munahaukan näöllä varustetut vartijat, todella huonosti toimiva sniikkailu, takaa-ajoissa ja pakotilanteissa seinään/tolppaan jne vääriin paikkoihin kiinni tarraaminen ja juuttuminen, jne, näitä korjattu? :D
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 009
Kehnon AC3:n ja huonosti AC-teemalla toimivan jotakuinkin mukiinmenevän merirosvoversion jälkeen lupasin, etten pelaa enää yhtään AC:iä. Onkohan tässä edelleen samat perusviat kuin noissa aiemmissa peleissä? Etenkin yli-ihmismäiset munahaukan näöllä varustetut vartijat, todella huonosti toimiva sniikkailu, takaa-ajoissa ja pakotilanteissa seinään/tolppaan jne vääriin paikkoihin kiinni tarraaminen ja juuttuminen, jne, näitä korjattu? :D
Edelliseltä sivulta itseäni lainaten:

Started working on game before unity • Brand new fighting system

• New A.I. • No minimap but a elder scrolls type compass at top

• No more sprinting button, speed depends on analog stick

• Crouching is back • Story is being kept a secret • Eagle vision is a subtle pulse that highlights objects not enemies

• Takes place during the ascent and reign of cleopatra

• You can climb everything in the game

• Large and small cities with many landmarks including Memphis and Alexandria

• The controllable eagle leak was true

• NPC's have a day/night cycle and includes time for them to eat, sleep, work, and "answer the call of nature"

• Attack buttons are the right shoulder and trigger

• A.I. does not take turns to attack

• New combat system is more hit-box driven

• As you fight, an adrenaline gauge fills up, and when both attack buttons are pressed powerful attacks are unleashed

• Left shoulder button is lock on

• There are treasures to find in the depths of the water (sunken ships, long-forgotten ruins)

• Stat element of customization is removed

• New gear system where players can improve specific parts of your gear by crafting materials

• Leveling system that has a level cap of 40

• Bayek is not the only playable character in the game but that character is a secret
• There are legendary items to loot in the game

• You can add blocked arrows to your inventory

• You can no longer one hit enemies that are more powerful than you with your hidden blade

• Buttons for free-running up and down are removed

• Puzzles are back but more challenging and less switches

• Much more in depth ability graph with 3 paths (Seer, Warrior, Hunter)

• There are gladiator battles in arenas"

Paljon uutta ja nuo viat luulisi olevan korjattuna. Hyvältä näyttää tuo PC-versiokin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 956
Edelliseltä sivulta itseäni lainaten:

Started working on game before unity • Brand new fighting system

• New A.I. • No minimap but a elder scrolls type compass at top

• No more sprinting button, speed depends on analog stick

• Crouching is back • Story is being kept a secret • Eagle vision is a subtle pulse that highlights objects not enemies

• Takes place during the ascent and reign of cleopatra

• You can climb everything in the game

• Large and small cities with many landmarks including Memphis and Alexandria

• The controllable eagle leak was true

• NPC's have a day/night cycle and includes time for them to eat, sleep, work, and "answer the call of nature"

• Attack buttons are the right shoulder and trigger

• A.I. does not take turns to attack

• New combat system is more hit-box driven

• As you fight, an adrenaline gauge fills up, and when both attack buttons are pressed powerful attacks are unleashed

• Left shoulder button is lock on

• There are treasures to find in the depths of the water (sunken ships, long-forgotten ruins)

• Stat element of customization is removed

• New gear system where players can improve specific parts of your gear by crafting materials

• Leveling system that has a level cap of 40

• Bayek is not the only playable character in the game but that character is a secret
• There are legendary items to loot in the game

• You can add blocked arrows to your inventory

• You can no longer one hit enemies that are more powerful than you with your hidden blade

• Buttons for free-running up and down are removed

• Puzzles are back but more challenging and less switches

• Much more in depth ability graph with 3 paths (Seer, Warrior, Hunter)

• There are gladiator battles in arenas"

Paljon uutta ja nuo viat luulisi olevan korjattuna. Hyvältä näyttää tuo PC-versiokin.
Tuon listan perusteella on hyvin vaikea sanoa, kuinka hyvin käytännössä toimii. Vähän epäilen, että perusmekaniikka on aika samanlainen ja edelleen kehnosti toimiva. Toivotaan, että olen väärässä. Tuo hidden bladen kanssa säätö vaikuttaa kyllä aikamoiselta huononnukselta kuten täällä aiemmin keskusteltu. Kuulostaa siltä että pelaaja halutaan pakottaa väkisin tekemään hommat jollain tietyllä tavalla joista vain yksi on oikea. Olisin noihin aiempiinkin peleihin toivonut jotain semmoista, että kun on kuitenkin jostain legendaarisesta salamurhaajakultista oleva heppu ohjattavissa, niin sitä ei ilman erikoistemppujakaan huomattaisi yhtä helposti. Noissa aiemmissa homma meni usein kuitenkin yhtä puihin kuin olisi keskellä päivää ryöstämässä pankin pääkonttoria. :)
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
746
Liian helppojahan nuo Assat ovat olleet viime aikoina, että en lähtisi helpottamaan edelleen. Nimihahmojen salamurhatkin noudatti oikeastaan yhtä kaavaa ja oli liian helppoja, kun vaan hyppäs niskaan ja törkkäs sillä piiloterällä automaattisesti. Mitä haastetta siinä oli? Ja aika puusilmiä ne vahditkin ovat olleet, että miten joku niitä vaikeina voi pitää?

Oikea suunta muutoksissa mielestäni ja positiivisella mielellä odottelen... hyvältä kuulostaa sekin, että on piilotettuja aartehia ja arvoituksia, kaikkien höyhenten ja muiden turhuuksien kaavamainen keräily ei kiinnostanu pätkääkään kyllä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Liian helppojahan nuo Assat ovat olleet viime aikoina, että en lähtisi helpottamaan edelleen. Nimihahmojen salamurhatkin noudatti oikeastaan yhtä kaavaa ja oli liian helppoja, kun vaan hyppäs niskaan ja törkkäs sillä piiloterällä automaattisesti. Mitä haastetta siinä oli? Ja aika puusilmiä ne vahditkin ovat olleet, että miten joku niitä vaikeina voi pitää?

Oikea suunta muutoksissa mielestäni ja positiivisella mielellä odottelen... hyvältä kuulostaa sekin, että on piilotettuja aartehia ja arvoituksia, kaikkien höyhenten ja muiden turhuuksien kaavamainen keräily ei kiinnostanu pätkääkään kyllä.
Mun mielestä AC syndicate oli ihan hyvä lopuksi kun ongelmista pääsi ja opin pelaamaan (eka AC mitä pelasin ja hahmon ohjaus hieman hidasta), tappelut sopivan yksinkertaisia ja oikeasti se yllättäminen ja hiljaa varjoissa liikkuminen kannatti.

Kun vertaan johonkin Batman tai TombRaider sarjaan niin en pysty pelaamaan niitä, tietyin näppäin yhdistelmillä saa tietyn liikkeen aikaan ja yksikin virhepainallus pilaa koko hyökkäyksen ja turpaan tulee koko ajan ja hermot meni ihan totaalisesti. Myös se että olet edennyt tietyn matkaa, sulla on varusteita ja sitten tulee pakollinen välivideo jossa jäät kiinni ja menetät kaikki rupesi kyrsimään. Ymmärrän jos kerran tulee, mutta kun koko ajan joutuu aloittamaan ns. alusta.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 009


Ultrawide-videota pelistä. Täytyy sanoa, että omaan silmään näyttää aika huikealta. Varsinkin piirtoetäisyyksissä ei ole säästelty, kun katsoo näkymiä rannalta. Kasvillisuus, valot ja varjot ovat nekin kunnossa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 619


Ultrawide-videota pelistä. Täytyy sanoa, että omaan silmään näyttää aika huikealta. Varsinkin piirtoetäisyyksissä ei ole säästelty, kun katsoo näkymiä rannalta. Kasvillisuus, valot ja varjot ovat nekin kunnossa.
Näyttää kyl semmoselta, että pakko pelata joskus. Toki ehkä enemmän tuli jo mieleen joku WRPG ku aiemmat AC:t.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Toi kotkalla lentäminen tuo mieleen Far Cry primalin, siinähän kiikarien tilalla oli kotka.

Mutta koska tämä on nykypelien trendi:

Niin tämäkin sisältää mikromaksuja.

Edit: Silti on kyllä hienoa huomata että vuosi lisää on piristänyt sarjaa ainakin jonkin verran mutta lopullinen tuomio sitten kun peli julkaistaan.

Edit2:
Assassin's Creed Origins review | GamesRadar+

Assassin’s Creed Origins is a game of stories. Stories you’ll uncover in the depths of sandy tombs on fading parchment, stories straight from the mouths of Ancient Egyptians feeling cursed by their vengeful gods, and then bigger, infinitely sillier stories that you’ll remember on the way to real work the next day. How you were admiring the way the morning light sparkled on Lake Mareotis only to be set upon by a clan of cackling hyenas on the beach, when you managed to escape a tomb via an underwater passage but had barely taken a lungful of air before you were savagely attacked by hungry crocodiles. Or, potentially, the time you meant to switch to your sleep darts while hidden in a haycart but ended up popping up in the middle aiming your bow like a neon-covered target and having firebombs lobbed expertly at you by high level guards... Yes, it was a raging inferno in seconds, and no, I didn’t last long.



I have a lot of stories and, while Anubis greets me at the end of some of them, others see Bayek and I riding into golden hued sunsets of Ancient Egypt to create more. More ridiculous adventures where hungry vultures circle, and cruel, masked gladiators race across the desert sands in chariot pursuit. Assassin’s Creed Origins might celebrate a whole decade of the franchise - insert joke about feeling old here - but a year off for the series means that this leap of faith into the Animus might just be the spinning 360° pinnacle of the series so far. You’re no stranger to sneaking around with your hood up, but the Creed has never felt anything like this.

The forging of the Brotherhood means a violent redefining of what makes an Assassin’s Creed game and while you’re always going to know what you’re playing, the experience in store finally feels truly fresh. The combat system of yore has thankfully been buried alive in the desert (queuing patiently for its trip to the afterlife), tailing missions have died quietly without a fuss, and a map of pointless collectibles has had a rock tied to it and been sunk in the Nile without ceremony. What’s left is a slimmer, leaner Creed. No irritating bells and whistles, just the whole of Ancient Egypt as a richly woven tapestry of murderous RPG. Oh, and it’s huge.



Feel right at tomb
While Creed maps have seemed overwhelming before, they’ve got nothing on Egypt. Hit the map and you’ll have to zoom out for four seconds longer than usual and that’s before panning across endless different regions, each with their own distinct feel. This isn’t just a world of deserts, pyramids and palm trees. The impressive story campaign guides you through beautiful lush farmland, craggy mountains and Greek cities before leaving you to unwrap the rest of the world like a giant living hidden-blade wearing Christmas present. Origins has no qualms about delivering you to entire cities complete with Coliseums 80% of the way through your campaign, knowing full well you’ll be back for more once it’s all over. The sense of scale only escalates and, playing on Xbox One X, the visuals are nothing short of spectacular whether you’re watching the morning sun rise over seas of sand, or hurtling over the red rooftops of Alexandria, realising that the tiles underfoot sound just like Assassin’s Creed 2’s Florence.



Egypt then is going to eat you alive. Literally and figuratively. While the roaming wildlife creates constant moments of peril with relentless hunger and sharp teeth, just going in any direction will deliver something you had no idea you wanted to do. How about freeing the rebels trapped in this enemy camp? No? Oh I’ll just grab some leather for Far Cry-style bag upgrades… Oh wait, I’ve ended up jumping on a boat and rescuing a priceless bust from the bottom of a lake... The new quest system is dangerously involved. Gone are the flashing fetch missions of old. Egyptians need your help and while starting one quest might seem like something small, you might uncover a table of even more quests or end up a part of a series of missions that previous Assassin’s Creed games could have only dreamed of. Go everywhere, climb everything even if it doesn’t have handholds, dive everywhere. The open world gauntlets are off.



Brilliant characters and genuinely emotional dialogue means you’ll feel your way through every part of Origins. While there’s a strong sense of humour running through Egypt - “why did it have to be snakes?” howls Bayek in one tomb - there’s true feeling at work here and the eternal presence of death manages to simultaneously be trivial as you cut down endless guards in inventive ways, and heart wrenching as you see its consequences in both the campaign and multi-layered side quests. Fine. I cried. Once. And you’ll know when.

The couple that slays together…
As Assassins go, Medjay Bayek is pleasantly unique. While there’s going to be no spoilers here, he and his wife Aya’s quest across Egypt has a surprising beating heart. Marriage in games isn’t known for its keeping both partners, y’know, alivebut their scenes are a refreshingly mature, if murderous, approach to love that’s balanced slaying and playing. Equality is the order of the day here too. Aya is just one of Egypt’s women who effortlessly reinforce that the fairer sex is not to be trifled with. There are no damsels in Ancient Egypt and a few sly nods from Ubi are telling. “How could you trust a woman to do this job?” exclaims Julius Caesar at one stage. How indeed, Caesar…

The levelling and abilities systems mean that while Bayek starts out weak and fighting for his life with a rusty blade, he gradually evolves into a hooded superhero. The choice of abilities is intimidating but spend points wisely and Origins evolves gradually around you. Group battles suddenly become less of a deadly brawl as you invest in a smoke screen, rooftop battles are instantly 300% more Hollywood when Bayek learns to push people off buildings with his shield and, if you’ve erred on the side of the predator bow, upgrading to be able to control your arrows turns Egypt into a murderous playground. No tailing missions, bonus slow motion, and remote control arrows should be on the poster. After 48 hours of play I was no longer a Medjay of Siwa, but a level 36 Assassin with far too many quests to do, a shield that put people to sleep when I blocked and a flaming sword. Go figure.



Deftly implementing a Destiny 2-style colour scheme, the loot system is constantly rewarding. A wide range of deadly implements means you’ll always find something to make the most of the new combat system with. Dual swords are deadly up close and personal while a scepter or spear makes for ideal long ranged play. The combat itself took me a few hours to get used to after hammering a face button for 10 years but raising a shield and a heavier emphasis on dodge quickly becomes second nature and far more rewarding. Whether you’re jumping into the gladiator arena or taking on one of the uber boss Phylakes across the world, your style constantly has to change. Mega shields need to be smashed, giant hammers dodged, weak spots hit. This is no longer just a case of spamming the counter button and letting it do the hard work for you. Every finishing move is a gory full stop of victory, and you’ll always want to try new loots perks for size. Poison on hit? I don’t mind if I do…

Picture perfect
And then there are the tombs: the moments of history hidden under the sands, the secret passageways with sand running from the ceiling and scarabs scuttling over hidden entrances. With Sarah Schachner’s atmospheric score whispering in your ears, exploring the mystical realms of Origins is everything you wanted from an Ancient Egyptian Assassin’s. Puzzles, buried treasure, rooms full of mummified cats (?!), it’s all here if you go looking.

And looking is the order of the day. Origins craves you to take in its views. While some areas will require you to hunt down hidden treasure, others will only ask you to find a place to rest where you can sit down and take in the view. Away from the killing, away from the endless fire from shattered oil jars, Assassin’s Creed Origins is the most beautiful game in a series of beautiful games. Riding through fields only for clusters of flamingos to rise into the skies in bursts of colour, or waiting on a bobbing felucca for the sun to rise, it demands your eyeballs.



Photo mode will be your new addiction then. Whenever Origins is getting too pretty to cope, all you need to do is tap both analogue sticks and you’ll be in Instagram heaven. Filters and an impressively untethered camera means you’ll be freezing Bayek half way through every leap of faith or pyramid slide just to capture that perfect moment. You can even admire everyone else’s handiwork on your map and heart it Instagram-style as they appear across the world.

And the modern day? No spoilers here but it’s very much there but easily dismissed if all you want is the delights of history. For lore fans though, this is a step in the right direction for a streamlined story to come and a computer of files is worth draining for info. Adding yet another layer to an already impressive world, this is the most cohesive Assassins experience yet. And does it explain everything for 10 years of the Creed? Of course it does. Everything gets an origins story. Feathers, missing fingers, hidden blades, the Creed itself and even that logo. Everything is present and correct and the campaign conclusion will send Assassin’s Creed lore fans suitably giddy while simultaneously teasing a new era of Creed for the years ahead. Confident, exhilarating and utterly deadly, Assassin’s Creed Origins is now, finally, the one to beat.
5/5
As beautiful as it is deadly, Origins’ Egyptian playground is finally everything you wanted the Creed to be.
90/100
Assassin's Creed Origins Review - IGN - Page 2
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
746
Mitä, mitä... olen vähän väsynyt mutta en tajunut tuosta introsta pirujakaan. Hyvä idea laittaa ukot puhumaan niin murteellista englantia, ettei mitään saa selvää.. Ja mitä siinä oikein tapahtu, kuka mää olen ja sillain? Oliko tässä joku bugi ja peli skippasi ison osan introsta? Joku ratsasti norsulla kylään, tyypit luimuili toisiaan ja sitten ollaankin maskin kanssa jossa temppelissä tai jotain ja tapetaan joku plösö. Sitten vähän aikaan harhaillaan jossain haudassa tms. ja sitten peli alkaakin. Tossako toi oli?:btooth:

Muuten vaikuttaa hyvältä mutta juoni on hakusessa...:bored:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Mitä, mitä... olen vähän väsynyt mutta en tajunut tuosta introsta pirujakaan. Hyvä idea laittaa ukot puhumaan niin murteellista englantia, ettei mitään saa selvää.. Ja mitä siinä oikein tapahtu, kuka mää olen ja sillain? Oliko tässä joku bugi ja peli skippasi ison osan introsta? Joku ratsasti norsulla kylään, tyypit luimuili toisiaan ja sitten ollaankin maskin kanssa jossa temppelissä tai jotain ja tapetaan joku plösö. Sitten vähän aikaan harhaillaan jossain haudassa tms. ja sitten peli alkaakin. Tossako toi oli?:btooth:

Muuten vaikuttaa hyvältä mutta juoni on hakusessa...:bored:
Eikö peliin saa tekstejä?
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
746
kyllä ne varmaan päälle saa, mutta en yleensä käytä niitä. Nyt pitäis oikein kuulokkeilla kuunnella toi dialogi. Pitäskö aloittaa peli alusta ja katsoa se intro vähän virkeämmällä silmällä?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ubisoft tulee tekemään niin paljon rahaa tällä, pakkohan tämäkin on hommata kun noita arvosteluja lukee, mutta saa odottaa Wolfensteinia ja sen jälkeen vasta on aikaa tälle.
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
746
No hemmetti, katoin intron läpi uudelleen ja tekstityksen kanssa, eikä se juoni yhtään paremmin avaudu. Jotain ja jotain tapahtu... mutta eipä sen enempää tietoa saa. Ei tässä muuten mitään, mutta miksi pelaajan pitäisi olla pelistä kiinnostunut, kun ei tekijöitäkään ole napannut juuri alustaa tarinaa, herää kysymys? Miksi pelaan peliä? Osviittaa saa vähän pelin valikosta kyllä, kun katsoo niitä kohteita, mutta se vaan lisää ihmetystä, miksei näitä alustettu kunnolla?

Ei ole edes turvauduttu 'menetit muistisi' -kikkaan, mikä on kyllä laiskan käsikirjoituksen malliesimerkki. Kaipa se tarina siitä aukeaa vielä, toivotaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
448
Vaikuttaa ihan hyvältä jälleen tämä assa. Kun on pelannut kaikki osat ykkösestä unityyn asti, toivoo jo hiukan uusiutumista. Se miten level-homma toimii tai muut uudistukset, kuten hidden bladejen heikkennys, riippuu paljon miten se vaikuttaa käytännössä. Jos niillä ei pysty edes takaapäin oneshottamaan niin vähän outoa, tämä jää nähtäväksi.

Peli tulee kyllä ostettua, mutta vasta myöhemmin, tällä hetkellä riittää pelattavaa muutenkin niin paljon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
No hemmetti, katoin intron läpi uudelleen ja tekstityksen kanssa, eikä se juoni yhtään paremmin avaudu. Jotain ja jotain tapahtu... mutta eipä sen enempää tietoa saa. Ei tässä muuten mitään, mutta miksi pelaajan pitäisi olla pelistä kiinnostunut, kun ei tekijöitäkään ole napannut juuri alustaa tarinaa, herää kysymys? Miksi pelaan peliä? Osviittaa saa vähän pelin valikosta kyllä, kun katsoo niitä kohteita, mutta se vaan lisää ihmetystä, miksei näitä alustettu kunnolla?

Ei ole edes turvauduttu 'menetit muistisi' -kikkaan, mikä on kyllä laiskan käsikirjoituksen malliesimerkki. Kaipa se tarina siitä aukeaa vielä, toivotaan.
Kuulostaa ihan samalle kuin monet muutkin sarjan pelit. Mitkähän amatöörit tätäkin sarjaa oikein käsikirjoittavat...
 

J.P

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
84
Kuulostaa ihan samalle kuin monet muutkin sarjan pelit. Mitkähän amatöörit tätäkin sarjaa oikein käsikirjoittavat...
Eiköhän kannata ensin pelata peli läpi ja sitten arvostella. Jos ei pelin alussa heti ensi minuutilla juoni aukene niin hirmu paniikki päällä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 563
Eiköhän kannata ensin pelata peli läpi ja sitten arvostella. Jos ei pelin alussa heti ensi minuutilla juoni aukene niin hirmu paniikki päällä.
Pelaankin jossain vaiheessa jahka saan hankittua pelin. Tuo vaan kuulosti niin tutulta.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Ubisoftin peliksi vaikuttaa aika hyvin optimoidulta pc:lle. Kyllähän tuo muinaisessa Egyptissä seikkailu kiinnostaa sen verran, että voisin pelin ostaakin jossain vaiheessa. Viimeisin sarjan peli minkä ostin oli Black Flag.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
631
About tunti nyt takana, 3440x1440 Very High:lla fps huitoo ~60 paikkeilla. Jossain aavikolla missä ei niin paljon mitään yksityiskohtia niin fps siellä 100+. Näyttiksenä siis GTX1080Ti.
Kaikinpuolin kyllä ihan pätevä peli, ainakaan vielä ei tullut vastaan stutterointia, bugeja tai mitään mikä pilaisi pelikokemuksen.


Ihan kivan näköinenkin se on :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
631
Onko näissä AC peleissä ennenkin ollut ominaisuus, jolla voit noil UPlay pisteillä ostaa aseita yms peliin? Ihan hauska ominaisuus. Ois vaan kiva nähdä niiden statseja, kun nyt se on vähän sokkona ostamista.
Ihmetyttää kun tapat vihollisen ja se jää maahan kierimään ja voihkimaan. Vaikka sen pitäis olla kuollut. :rolleyes:
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Onko näissä AC peleissä ennenkin ollut ominaisuus, jolla voit noil UPlay pisteillä ostaa aseita yms peliin?
Kyllä, FC4 ostin robocoppi aseen ja oli suht hyväkin vielä.
Tai siis myös syndicatessakin pystyi ostaa jotain jopa noilla Uplay pistellä.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
334
Tulipas ostettua. Kiehtoo etenkin tuo suuri ja avoin pelimaailma, mikä on ollut muissakin viimeaikoina paljon pelaamissani peleissä kuten GTAV ja MGSV se tärkein asia.

Saa nähdä miten Vega jaksaa pyörittää. :think:
 
Liittynyt
08.07.2017
Viestejä
746
Juu onhan noita Uplay-juttuja ollu vaikka kuinka kauan AC-sarjassakin mutta ei ole tullut hommattua oikein mitään, kun ne on lähinnä kosmeettisia tai ihan liian hyviä. Joten noi pelin ennakkotilaajan bonus- ja Uplay-kamat tekee pelistä vähän liian helppoa.

Eikä niitä kyllä ole tarvinnutkaan ja Originsissakin tulee aseita ja muuta kamaa, niitä että hirvittää. Alkaa muistuttaa jotain NIohia tuo kaman paljous. Onneksi niitä voi myydä pois tai hajottaa raaka-aineiksi. Ja voit löytämisen lisäksi ostaa aseita/kamoja tai boostata niitä sepällä. Ja joitain kamoja voit craftata itse.

Peli on kyllä erinomainen ja nätti PS4:lla, kun tuon intron typeryyden yli pääsee ja asiat alkaa selvitä edes vähän vaikka toistaiseksi se pääjuoni MIKSI sankarimme on nyt koston tiellä on täysin pimennossa edelleen. Mutta täytyy nyt vaan tyytyä siihen, että kauhee himo on kostaa vaikkei tiedä miksi.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 009
Vissiin tämäkin todella raskas prosessoria kohtaan? Katselin pelivideoita ja lueskelin kokemuksia ja kellotetulla i5 6600K:lla FPS ilmeisesti seilaa miten sattuu ja i7 6700K saa nippa nappa 60 FPS raskaimmissa kohdissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
631
Kyllä itellä pysyy ihan hyvin 70-80fps kun pisti High:lle asetukset 6700k kanssa. Tietty mulla on vähän isompi resokin kun 1080p..
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Näemmä toiminta kohtaukset ovat raskaita CPU:lle.
Eipä kyllä konsoli versoissakaan taida hurraamista ole.

XBox versio reso käy alimillaan 1344x756 luokassa ja silti käydään 20fps tietämillä.

Ihme kun vaikka vuoden lisäkehittivät pelisarjaa niin taisi kaikki työpanos mennä sitten uusien ideoiden kehitelyyn ja eikä teknisessä mielessä viilauksia tehty hyvin.

Tuossakin saa vähän ristiriitaista palautettta että onko hyvä optimointi vai ei.
Tuloksia vääristää se kun peli aina jossain ultra asetuksilla :btooth:

Edit:


Edit2:
Tässä suht hyvää vertailuvideota:
CPU: Intel Core i7-7700K 4.5GHz, Quad Core
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 005
Viestejä
4 191 761
Jäsenet
70 840
Uusin jäsen
SuomiP4ju

Hinta.fi

Ylös Bottom