ASrock X570 Taichi käynnistysongelma

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
302
Mulla on tämän ASrock x570 Taichi emolevyllä varustetun tietokoneeni kanssa ollut nyt jonkinaikaa käynnistysongelmia. Eli kun teen ihan normaalisti Manjaro Linuxille uudelleen käynnistyksen, niin kone ei mene normaalisti takaisin Manjaroon, ja joudun useita kertoja boottailemaan sitä uusiksi kunnes se hyvällä tuurilla saattaa bootata takaisin käyttöjärjestelmään. Olen emolevyn biosi päivittänyt uusimpaan eikä siitäkään apua ole ollut, eikä myöskään biosin asetusten palauttamisesta alkuperäisiksi. Mistähän tälläinen ongelma vois johtua? Voiskohan itse Manjaro olla jotenki vaurioitunut? Mutta olen yrittänyt ytimen vaihtaa Manjaroon eikä siitäkään ole ongelmaan apua ollut.

Toisena ongelmana on sitten sellainen että jostakin syystä Windows 11 asennusohjelma ei tunnista koneessa olevia NVME levyjä, ja sen vuoksi luonnollisesti WIN11 asennus ei onnistu. Myös tähän kaivattais ideoita mistä vois johtua. Olen jopa jo alkanut miettiä olisiko emolevyssä jotain vikaa mutta kun kone toimii kuin kello kunhan sen saa vain boottaamaan takaisin Manjaroon.

Koneessa on AMD Ryzen 5900x prosessori ja muisteina on G.Skill Trident Z Royal DDR4-4000 C18 QC - 128GB muistikammat. Näytönohjaimena on Nvidia GeForce RTX 3060 12GB.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 408
Viestejä
4 236 364
Jäsenet
71 206
Uusin jäsen
Jocn Rock

Hinta.fi

Ylös Bottom