Armored Core VI: Fires of Rubicon (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Joka ilta viikon ajan tullu koitettua Balteusta pari kertaa, enkä kertakaikkiaan pääse sitä läpi. Youtubevideoissa tyypit juustoaa sen aseilla joita ei ole vielä ekalla kierroksella saatavilla niin sieltäkään ei löydy apua, kun ei niiden tartte huolehtia toisen vaiheen melee iskuista tai mistään muustakaan mikä ois vaikeaa.

Mitä siinä pitäis tehdä? Mulla on:
-kevyt mech
-2x pulssipyssyt suojien tuhoamiseen,
-pulssiohjukset, ku näyttäisivät osuvan joka kerta ja riittää just paino
-ladattava laserohjus jolla teen damagea.

Taas tuntuu taas ettei tästä pelistä saa minkäänlaista otetta ja pomo tekee randomisti tai salaman nopeasti mitä tahtoo. Pulssipyssyt sulattaa suojat mukavasti 2 lippaalla, mutta kuolen aina niihin miekan iskuihin joita ei voi väistää minnekään. Aina osuvat.

Heitä pulssipyssyt mäkeen ja kokeile jollain kineettisillä pyssyillä mitkä staggeroi hyvin. Myös miekka toimii ihan hyvin. Olkapäille myös jotain staggeroivia aseita. Balteuksella on aika matala stagger bar niin menee helposti staggeriin.
 
Hauskoja aseita löytyy new game+:lla. Löytyi nämä pelisarjan ikoniset "lasersiivet". Myös Karasawa laserpyssyt löytyi.


Untitled3456.png
 
Heitä pulssipyssyt mäkeen ja kokeile jollain kineettisillä pyssyillä mitkä staggeroi hyvin. Myös miekka toimii ihan hyvin. Olkapäille myös jotain staggeroivia aseita. Balteuksella on aika matala stagger bar niin menee helposti staggeriin.
Pulssipyssyt tuntu toimivan parhaiten staggerointiin. Miekasta ei ollut apua koska puolessa välissä vihu saa sen meleehyökkäyksen, ja sehän osui aina kun meni lyömään omalla miekalla staggeroitunutta. Sekunti sen jälkeen ku staggeri loppui oli Balteuksella taas sata lasissa ja tuli miekasta tai ohjuksesta suoraan naamaan. Toisessa vaiheessa yläpuolella lentely oli hyvä vaihtoehto, mutta siihen ei oikein riittäny energiat, kun piti vaihdella varusteita että sain parempia aseita käyttöön.

Ois varmaan ollu helpompi ku ois alusta asti menny medium mechillä, kevyet mechit on yllättävän rajoittuneita aseiden suhteen eikä kestä tarpeeksi.
 
Minusta on taas tuntunut, että tuommoisella light mechillä pärjännyt parhaiten bosseja vastaan, omalla kohdalla syy on ollut nopeassa liikkuvuudessa. Tuo Balteus meni light buildilla, jossa molemmissa käsissä oli plasma riflet käytössä ja olkapäillä perus missile launcher ja plasma missile launcher. Tässä pelissä on vähän samanlaista fiilistä, kuin sekirossa, että pitää löytää tietynlainen rytmitys taisteluissa. Hauskaa tässä on ollut myös se, että joutuu aina miettimään millaisella kokoonpanolla lähtee tehtäviä ja bosseja yrittämään.
 
4 chapterista saatava Zimmerman hauliko vaikuttaa ylitehoiselta, kaikki räjähtää päreiksi sekunneissa duel wieldattuna, stun needle haupitsit vielä olalle.

Tuplaminigun tai minigun + liekinheitin sulattaa kanssa naamat nopeasti.
 
New game+:lla Balteus kuoli jossain ~20 sekunnissa kun mäjäytti ensin Assault Armorilla ja sitten tupla laserkivääreillä ja olkapäillä plasmakanuuna ja songbirdi. Hämähäkki kuoli myös hetkessä samalla kokoonpanolla.

Myöhemmät generaatorit boostaavat enemmän sitä Energy weapon efficiencyä tjs. mikä nostaa niiden vahinkoa. Hunter rankilla sai sen coral generaattorin mikä antaa paljon virtaa ja muuttaa ne mechin suihkumoottorin liekit punaisiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tuota en tiennytkään, että generaattoreilla on vaikutusta esim. energia aseiden tekemään vahinkoon. Pitääpä jatkossa kiinnittää enemmän huomiota noihin eri osien vaikuttaviin tekijöihin.
 
Nyt maistuu taas ihan hyvin. Chapter 2 meni nopeasti läpi, eikä pomokaan ollut liian vaikea. Ihan hyvä peli tämä on, mutta vaatii kyllä opettelua ja tiettyjen asioiden hyväksymistä. En meinaa millään tottua siihen ettei ole invibilisity frameja, ja toinen mitä en opi millään on että joskus ainoa keino väistää olisi olla ilmassa. Turhauttaa kun odottaisi että väistää mutta silti katoaa 50% hp:stä.
 
Muutamia pelimekaanisia juttuja mitä itse koittanut opetella sisäistämään, on energia- ja staggermittarin sekä varoitus indikaattorin seuraaminen. Lisäksi ympäristön hyödyntäminen varsinkin pahemmissa tilanteissa monesti tuo tarvittavan hengähdystauon.
 
20230904233646_1.jpg


Chapter 4 menossa ja tuommosella kevyellä mechillä tullu pelattua. Paria eri telaketjua tullu koitettua, mutta ei niillä osaa pelata. Käyttöön on jääny aika tylsät Burst Riflet kun ne ampuu kertalaukauksia myös keskimatkalle ja staggeroi hyvin. Staggerin jälkeen Singbirdellä suoraan naamaan posauttaminen on niin nautinnollista ettei niitä varmaan tule vaihdettua, paitsi parempaan malliin jos semmonen on.

Mimmosia buildeja täällä pelataan?
 
Untitled5555.png

Tällä kuolee melkein kaikki nopeasti. Pariin bossiin on täytynyt vaihtaa gatlingit ja ne stundart kanuunat kun muuten tuntuu mahdottomilta.
 
Läpi meni ja Steamin kello näyttää 24h. Ihan ekan tehtävän pomo ja Chapter1 pomo (viikon olin jumissa!) oli pahimmat, muut pomot meni ekalla tai parilla seuraavalla yrittämällä ku vaihto pyssyjä. Taisin saada huonon lopun ja erittäin harvinaisesti vähän kaduttaa mitä tuli tehtyä. Vain Witcher 3:n huono loppu on saanut aikaan saman vaikutuksen.

Soulseissa en ole koskaan onlinestä tykännyt, mutta tässä se oli hauskaa. Tulee pelattua toinenkin kierros ja online matseja myös.
 
Kannattaa varautua kolmanteekin kertaan. Tuolloin tulee kokonaan uusi ns.factioni soppaan mukaan omalla lopulla ja kymmenellä uudella tehtävällä, mitä kahdella ensimmäisellä kierroksella ei voi edes saada. Toinen läpipeluu on lähinnä niiden valintojen valitsemista, mitä ekalla kierroksella ei valinnut. Toki siellä pieniä twistejä on tehtävien keskellä. Läpipeluu meneekin myös huomattavasti nopeampaa, jos on jo itselle sujuva loadout löytynyt, ja ainakaan vanhojen tehtävien briefingeissä ei mitään uutta dialogia ole.
 
Hah! Pelasin siis tuolla pari viestiä sitten näyttämällä mechillä loppupelin pomot lähes heittämällä läpi, mutta New Game+:lla tulee lättyyn jo siinä Chapter1:n Attack the Dam Complex generaattorien tuhoamistehtävässä... Ihan hyvä, ettei toimi enää vanha juustoilu mitä harrastin ja pitää koittaa taas täysin uudenlaista buildia.
 
Tuolla tippui Balteus aika helposti.
Seuraa Balteusta koko ajan ihan vieressä niin tippuu hetkessä.
1694199641540.png
1694199641540.png
 
Pitää tämä ottaa itsekin peluuseen jossain vaiheessa. DF:n Linneman kehui pc version maasta taivaisiin. Ilmeisesti hiiri näppis kontrollitkin tässä ihan timanttia, toisin kun aiemmissa fromin pc versioissa. Kukaan ei ole täällä tainnut hiiri näppis kombolla pelailla?

 
Pitää tämä ottaa itsekin peluuseen jossain vaiheessa. DF:n Linneman kehui pc version maasta taivaisiin. Ilmeisesti hiiri näppis kontrollitkin tässä ihan timanttia, toisin kun aiemmissa fromin pc versioissa. Kukaan ei ole täällä tainnut hiiri näppis kombolla pelailla?


Tässä pelissä automaattitähtäys on osa pelimekaniikkaa, eli tietyt mechin osat parantaa nopeasti liikkuvien vihollisten seurantaa ja se osaa ottaa esim. ennakkoa. Hiirinäppistä ei ole tullu koitettua ja teoriassa sen pitäis olla tietysti tarkempi. Veikkaan että se vaatii paljon totuttelua, kun useasti pitää tehdä 180 käännöksiä, ja ennakon ottaminen on vaikeaa, jne. Lisäksi samalla pitää pitää oma mech liikkeessä ja automaattitähtäyksenki kanssa peli on hektinen.
 
Tuli päivitys tänä aamuna ja nyt ei enää käynnisty! Menee siihen kohtaa että näkyy pelin oma hiirenkursori ja ruutu on valkoinen, sitte vain takasin työpöydälle ilman virheilmoitusta.

EDIT: Verify integrity of game files autto ja pääsin alkuvalikkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Miksihän jättäny stun damagen pois? Ite kattelen käsiaseissa pelkästään sitä, ja oikeaa damagea hartia-aseissa.

Pelasin 2x Ransetsulla läpi koko pelin ja se sopi melkein jokaiseen tehtävään. Ampuu vuorotellen kummallaki kertalaukauksia ja pyörii ympyrää. Heikko tulinopeus mutta ei haittaa ku vihu ottaa oikeastaan kokoajan kohtuullisesti stun damagea myös keskimatkalta. Pikku sittiäisistäki pääsee helposti eroon.
 
Kyllä tässä taitaa vieläkin olla jotain vikaa. Eilen pelasin ihan normaalisti tiedostojen verifioinnin jälkeen, mutta tänään sitten yhtäkkiä oli frame rate 60 -> 30. Alensin Mediumille ja aluksi tuntu että vaikutti mutta sitten taas oli 30. Hokasin että näytönohjaimen 11GB muistista oli käytetty 10GB. Rebootin jälkeen toimi taas oikein. Saa nähdä onko vika lopulta ajureissa tai pelissä, kumminki reboot näytti auttavan jos muillaki on samoja ongelmia.
 
Täällä ei ole ollut minkäännäköistä ongelmaa. Mulla ei kyllä ole kuin fullhd-näyttö. Frame rate 88-90 rajoitettu siis tohon 90. 2080ti ja ei eroa päivityksen jälkeen entiseen.
 
Toinen kierros meni läpi. Steam Archievementtien mukaan 31% on saanu ekan lopun ja 29% toisen, aika kovat prosentit.

Toiseksi viimistä pomoa piti koittaa kymmenisen kertaa, mutta sitten lopulta otin käyttöön saman kevyen jolla menin ekan kerran läpi ja sehän napsahti heti ja jäi vielä health packeja. Neuvoksi jos meinaa jäädä pomoihin jumiin, että mahdollisimman kevyttä AC:ta kannattaa koittaa. Se on niin nopea että normaali hyökkäykset ei osu ku liikkuu normaalisti ja oikeastaan aina on turvallista olla pomon yläpuolella. Sinne joutuu monesti ihan vahingossa ku yrittää ottaa pomoa kiinni, taka-ajon aikana kun pomo ottaa raivarit niin väistää vain ylöspäin ja yhtäkkiä huomaa olevansa rauhassa. Kauempana ollessa samassa tilanteessa joutuis käyttelemään health packeja ku niin hankala väistellä.

Taidan tässä välissä katsoa lorevideot ja alottaa NG++ sitten joskus. Eli varmaan vielä tänä iltana...
 
Itsellä toinen kierros vielä menossa. Melko läpijuoksua ollut tähän mennessä. Nuo uudet missionit tuonut kyllä mukavasti vaihtelua. Koittanut tässä löytää semmoista optimaalista buildia, jolla tuntuisi edelleen peli sopivan haastavalta itselle. Alkaa olla vain tuota tavaraa niin reippaasti, että hieman haasteita löytää sopivia comboja, mitkä toimii parhaiten keskenään. Edelleen peli kyllä maistunut oikein hyvin itselle.
 
Toinen kierros meni läpi. Steam Archievementtien mukaan 31% on saanu ekan lopun ja 29% toisen, aika kovat prosentit.

Toiseksi viimistä pomoa piti koittaa kymmenisen kertaa, mutta sitten lopulta otin käyttöön saman kevyen jolla menin ekan kerran läpi ja sehän napsahti heti ja jäi vielä health packeja. Neuvoksi jos meinaa jäädä pomoihin jumiin, että mahdollisimman kevyttä AC:ta kannattaa koittaa. Se on niin nopea että normaali hyökkäykset ei osu ku liikkuu normaalisti ja oikeastaan aina on turvallista olla pomon yläpuolella. Sinne joutuu monesti ihan vahingossa ku yrittää ottaa pomoa kiinni, taka-ajon aikana kun pomo ottaa raivarit niin väistää vain ylöspäin ja yhtäkkiä huomaa olevansa rauhassa. Kauempana ollessa samassa tilanteessa joutuis käyttelemään health packeja ku niin hankala väistellä.

Taidan tässä välissä katsoa lorevideot ja alottaa NG++ sitten joskus. Eli varmaan vielä tänä iltana...
New Game++ läpi ja Steamin kello näyttää 49h. Harmi kun en katsonut pelitunteja toisen läpipeluun jälkeen, että tietäisin kauanko viimeisellä kierroksella meni. Aika haipakkaa tuli mentyä ja skippasin kaikki turhat taistelut. Loppupomoon meni kolme yritystä ja loppupuolella ollessa alusten ampumistehtävässä meni myös useampi yritys, kunnes tajusin ottaa laseraseet käyttöön.

Painiskelin että onko tämä 4/5 vai 3/5, ja päädyin 3/5, koska alku oli niin sekava ja olisin jättänyt pelin kesken jos ei olisi ollut FromSoftwaren. Ihan hyvä silti ja tulee kyllä pelattua jatkossakin tätä sarjaa.
 
No nyt ei saa Ice Wormia millään tuhottua. ???
New Game++:lla piti yrittää kolme kertaa, mutta muuten se meni aika simppelisti. Silloin ku se on maan alla sen näkee kompassista, ja voi varoa ettei se pääse yllättämään ku tulee ylös. Toinen yllättävä asia joka tekee paljon damagea on loppu vaiheessa hännän heilautus ja kaikki mitä siitä lentelee. Ite yritin olla aina silloin yläilmoissa, eikä sieltä koko liikettä välttämättä edes huomaa. Välissä neulan ampuminen menee ohi, eikä ihan joka kohtaan voi ampuakaan, mutta ku seuraa komppassia niin kyllä siihen lopulta pitäis osua.
 
Ei tässä kyllä enää helppoja tehtäviä ole. Mulla menee jokaisessa vähintään yksi ilta...
 
Suosittelen eri buildien testausta, mikäli tuntuu liian haastavalta. Haulikot tässä ainakin olleet melko tehokkaita ja stunnaavat nopsaa, siihen sit päälle songbirdit tms. niin sulaa vihollinen kuin vihollinen aika nopsaa. Noilla arenasta saatavilla upgradeilla saa myös kestävyyttä ja vahinkoja lisäiltyä jonkin verran.
 
Mulla on ongelmia Intercept the Redguns -tehtävässä. Kudit loppuu ennen kuin saan pomon kukistettua, tai sitten oma AC ei enää ole riittävän hyvissä kuoseissa selvitäkseen, kun on tuhonnut kaikki pikkumechit sekä nelijalkaiset MT:t. Millä buildilla ootte tehny tän tehtävän?
 
Mulla on ongelmia Intercept the Redguns -tehtävässä. Kudit loppuu ennen kuin saan pomon kukistettua, tai sitten oma AC ei enää ole riittävän hyvissä kuoseissa selvitäkseen, kun on tuhonnut kaikki pikkumechit sekä nelijalkaiset MT:t. Millä buildilla ootte tehny tän tehtävän?
Tuo tais olla se tehtävä loppupelissä jossa oltiin vain yhdellä ympyrän muotoisella alueella ja vihuja oli paljon?

Ekalla kerralla mullaki loppui panokset, mutta toisella kerralla otin kumpaankin käteen vähän tylsän oloisen ja alussa ostettavan burst riflen (taisi olla Ransetsu), jolla ammuin vain kertalaukauksia keskimatkalta mutta silti silleen että ne osuivat. Pieniin vihuihin tais riittää vain 2-3 laukausta, ja isoihin vihuihin vuorotellen napsuttelin kunnes tuli varma paikka ampua Songbirdillä. Toisella olalla oli joku perus ohjusjuttu johon riitti painoraja. Muuten mech oli kevyt ja yritin keskittyä siihen että liikkuvuus on nopeaa ja paino alhainen, ettei pieni hp haittaa, kun vihut osuvat niin harvoin vaikkei edes väistelis. Tuolla samalla varustuksella lopulta tuli pelattua koko peli New Game++ läpi asti.
 
Taisi itsellä olla Gatlin Gun + lieskari käytössä ekakerralla. En muista ainakaan, että olisi panokset loppuneet tuossa tehtävässä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom