Armored Core VI: Fires of Rubicon (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
187

FromSoftware reveals new Armored Core coming in 2023
Tehdäänpä tästä FromSoftwaren uusimmasta julkistuksesta ketju tänne.

Peli siis jatkoa aikaisempaan FromSoftwaren Armored Core sarjaan. Julkaisu ilmeisesti jo ensi vuoden (2023) puolella. Jostain redditin keskusteluista lueskelin, että olisi FromSoftwaren Sekiro tiimi ollut tekemässä tätä. Joten odotettavissa nopempi tempoisempaa taistelua verrattuna Soulseihin.

Itsellä ei kokemusta aikaisemmista osista, mutta kyllä tuon trailerin perusteella jo jonkin näköinen hype nousi päälle.
 
Ei mitään kokemusta aiemmista. Onko näissä kenttiä/maailmoja ollu vai miten? Onko lopareita jne?
 
Tuon polygonin jutun perusteella vaikuttaisi, että saman tyylistä etenemistä ja bossi taisteluita kuin Soulseissa.
According to an official description of Armored Core 6, “players will be able to freely move through massive three-dimensional environments with rapid maneuverability while experiencing visceral vehicular combat.” Like the Dark Souls games and Elden Ring, FromSoftware says it will deliver “challenging and memorable battles along with a fulfilling progression system and deep gameplay, all of it now powered by assembling mechs and going into combat with massive bosses. Players will recognize the sense of satisfaction and achievement when they overcome a difficult situation and relish momentary victory, and perhaps a boost to their standing, before encountering the next challenge.”
Ei tosiaan itselläkään kokemusta näistä, mutta mielenkiinnolla tulee varmasti seurailtua tätä.
 
Tämä julkistus kuuluu niihin harvoihin mielenkiintoisiin uutisiin, mitä nousi game awardseja katsellessa. FromSoftware kun aina kiinnostaa, vaikkei ole Armored Core -peleistä mitään aiempaa käsitystä. Katsoin gameplay-videota jostain PS3 tai 360 -pelistä ja aika tylsältä vaikutti, mutta ei voi paljon painoarvoa noin kauas menneisyyteen mentäessä niille antaa. BTW, tuo raidetykin äänitehoste videolla kyllä kuulostaa ihanalta.
 
Aikoinaan tuli näitä PS1 ja PS2:lla pelattua. Mihinkään Mechwarrioriin ei voi vertailla, vaikka mechaa pääseekin kasaamaan. Melko suoraviivaista toimintaa nuo oli aikoinaan, vaikka mechan saikin tuunattua.
Vaikka nostalgialasit jätän suosiolla nurkkaan, niin hype kyllä nousi trailerista.
 
Vaikuttaa kyllä kiintoisalle. Aika uutta teemaa minulle. Fromin näkemys asioista on niin mieleen, että kyllähän odotus tietysti alkoi. :D
 
No niin mukava kun tuli lisää infoa tästä. Ihan hienon näköistä meininkiä! Saapa nähdä miten tämmöinen mecharäime maistuu itselle. Ainakin genren puolesta kiinnostelisi kovasti tämä. Mielenkiinnolla edelleen tulee seurailtua tätä.
 
Nyt kun tullut muutaman kerran katsottua tämä video, niin kyllähän tuo on entisestään lisännyt kiinnostusta peliä kohtaan. Toki Vaati saa kyllä pelin kuin pelin kuulostamaan hyvältä. Yllätti kyllä positiivisesti tuo vapaa liikkuminen kentissä ja nuo taistelut näytti oikein hienoilta ja sulavilta.
Tuolta luin että kuolemalla ei olisi vaikutusta valuutan menetyksen suhteen ja että tässä olisi checkpointeja jossa pääsee aina tarvittaessa kustomoimaan mechaa ja josta pääsee suoraan jatkamaan kuoleman sattuessa. Näin ei ilmeisesti ole ollut aikaisemmissa osissa. Hieman tuossa vain mietityttää, että viekö tämmöinen ratkaisu osan pois fromin peleissä ominaiselle "sielujen" menettämisen pelolle ja kuolemisen merkitykselle. Lisäksi tämmöinen nopea tempoinen combat hieman mietityttää riittääkö enää tällä iällä reakointi yhtä hyvin pelata kuin joskus nuorempana. Mutta kylläpä tämä tulee todennäköisesti napattua julkkarina, sillä varauksella että lueskelee ensimmäiset arviot pelistä onko hyvä.
 
Ihan en ole varma, että kaipaanko tuollaisessa nopeassa ja näyttävässä rymistelyssä Souls-pelien kuolemanpelkoa vai onko parempi saada vain rullailtua saumattomammin. Sen näkee sitten! Sinällään peli lajissaan ei ole ihan minun juttu, mutta tulee varmasti heti ostettua ja todennäköisesti toiminta vie kyllä mennessään. :)

@CaptainBrannigan Oletko tsekannut muuten tulevan Lords of the Fallenin? Perustin ketjun sille.
 
Viimeksi muokattu:
kyllähän tätä koittaa pitää sitten kun on julkaistu
 
En ole pelannut Armored Corea sitten PS1. Odotan kyllä innolla olisiko tämä yhtä hyvä. Ekat Armored Coret olivat muinoinaan mestariteoksia. Valitettavasti eivät ole ikääntynyt kovin hyvin.
 
Jännä on projekti. Melkein kaikki olettanut, että tämä sarja on kuopattu muiden alta pois kun ollut niin tuntematon länsimaissa. Fromi kyllä tekee pelit sellaiseksi kuin itse haluavat ja eikä sellaiseksi millaisen pelin pelaajat luulevat haluavansa. Toisaalta varmasti tietävät, että nyt on pelitalolla kunnon hype päällä, joten houkutus ottaa elementtejä souls-peleistä on melkolailla saneltu. Hyvä sinänsä. Muuten genre ei kiinnosta, mutta jos pääsee samalla tapaa haastamaan itsensä, niin moni muukin nappaa pelin ostoskoriin Elden Ringin myyntimenestyksen vanavedessä.
 
Oli kyllä hyvä tuo gameplay video, armored core 2:sta tuli natiaisena pelattua ja nyt vähän innostaa taas. Harmi että on niin buumerirautaa itsellä, joko pc:lle jossa gtx 1060 6gb tai sitten ps4:selle pitäisi tämä hankkia, en tiedä kumpi tökkisi vähemmän. Toki frommi onnistui dark soulsitkin tekemään pirun hyvän näköiseksi pleikkarille niin ehkä sitten sille.
 
Yllättävän hyvät arviot! Tällä hetkellä 86p:
 
Yllättävän hyvät arviot! Tällä hetkellä 86p:
Osasin vähän odottaakkin, että laatua taas luvassa. Tämä viimeisteli viimeistään itselle osto päätöksen. Muutama päivä niin pääsee testaileen!
 
Jännä kyllä nähdä minkälainen tämä lopulta on. Odotukset on realistisen korkealla.
 
Aamulla kerkes testaileen hieman ennen töihin lähtöä. Vaikutti oikein hyvältä. Imaisi kyllä heti sisään ja ois voinu helposti päivän pyhittää kokonaan tälle.
 
Vähän aikaa taidan seurailla ennen kuin ostan. Lupaavalta näyttää ainakin.
 
Hah, en voi uskoa ettei kukaan uskalla sanoa mitään negatiivista! Pelkkää ylistystä olen lukenut netistä. Ekan tehtävän pelasin ja täytyy myöntää etten saanut taisteluun tai koko peliin minkäänlaista tuntumaa. Poistaisin pelin samantien jos en tietäis että se on From Softwaren ja erittäin todennäköisesti parenee kunhan opettelee pelin säännöt ja tottuu sen oikkuihin. Ekan pomon kohdalla en erottanut milloin se hyökkää, milloin otan damagea, se ei pysynyt lukituksessa, en tiennyt teenkö edes damagea, tai miten pitäisi väistellä kun siitä ei tuntunut olevan mitään hyötyä? Todella iso yllätys!
 
Hah, en voi uskoa ettei kukaan uskalla sanoa mitään negatiivista! Pelkkää ylistystä olen lukenut netistä. Ekan tehtävän pelasin ja täytyy myöntää etten saanut taisteluun tai koko peliin minkäänlaista tuntumaa. Poistaisin pelin samantien jos en tietäis että se on From Softwaren ja erittäin todennäköisesti parenee kunhan opettelee pelin säännöt ja tottuu sen oikkuihin. Ekan pomon kohdalla en erottanut milloin se hyökkää, milloin otan damagea, se ei pysynyt lukituksessa, en tiennyt teenkö edes damagea, tai miten pitäisi väistellä kun siitä ei tuntunut olevan mitään hyötyä? Todella iso yllätys!

kuten kaikissa fromsoftwaren peleissä. Git gud
 
Joo, siis täysin omat pelimekaniikat tässä, verrattuna soulseihin. Itsellä kyllä löyty yllättävän hyvin tuntuma tähän heti alkuun. Melko nopea tempoiselta tuntui combat kaiken kaikkiaan.
 
Pelissähän siis kaksi erillaista lukitusta (PS-padillä R3 vaihtaa). Perinteinen Soulseistakin tuttu hard-lock jolloin kamera seuraa kohdetta ja vapaampi, jossa aseet lukittuu tähtäintä lähimpään kohteeseen, mutta kameraa käännellään itse. Hard-lockissa taisi olla tuuman verran epätarkemmat aseet, mutta soveltuu juuri tuollaisiin 1vs1 mittelöihin. Kannattaa myös noita pahempia vastuksia koittaa staggeroida, jolloin ottavat enemmän damagea. Miekka taisi olla tässä hyvä sitä kopteria kohtaan.
 
Pelissähän siis kaksi erillaista lukitusta (PS-padillä R3 vaihtaa). Perinteinen Soulseistakin tuttu hard-lock jolloin kamera seuraa kohdetta ja vapaampi, jossa aseet lukittuu tähtäintä lähimpään kohteeseen, mutta kameraa käännellään itse. Hard-lockissa taisi olla tuuman verran epätarkemmat aseet, mutta soveltuu juuri tuollaisiin 1vs1 mittelöihin. Kannattaa myös noita pahempia vastuksia koittaa staggeroida, jolloin ottavat enemmän damagea. Miekka taisi olla tässä hyvä sitä kopteria kohtaan.
Juuri tuo lukitussysteemi tai pikemminkin sen indikaattori tuottaa jatkuvasti hankaluuksia. Visuaalinen ero lukitun ja ei lukitun välillä on pieni ja monesti yhtäkkiä huomaan etten olekaan lukittunut mihinkään ja raivo alkaa kihistä. :D Pitää katsoa jos asetuksissa ois mahdollisuus että automaattisesti lukitsee vieressä olevan vihuun kun edellinen kuolee.

Ekaa pomoa piti yrittää useampi kerta ja miekkaa huomasin alkaa käyttämään toisella yrityksellä. Siitä eteenpäin taistelut kestivät aina useita minuutteja kun pyörittiin pomon kanssa vain ympyrää liipasimet pohjassa. Välissä sain pomon vissiin staggeroitua ja se lensi taistelualueen ulkopuolelle, enkä päässyt kurittamaan, kun punainen seinä piti minut pomoalueella. 10 minuutin yritysten jälkeen yhtäkkiä vain pääsin sen läpi 30 sekunnissa. Hp-palkkia en pomolla nähnyt! :D EDIT: Löyty se hp-palkki vihdoin ku katoin ku joku toinen pelaa. Miten tuon on voinu edes missata...

Takana on tosiaan vasta tunti (3 tehtävää ja 2 harjoitustehtävää), eli ihan ensiaskeleita opettelen eikä homma ole vielä hanskassa. Näin alussa vihut tekee niin pientä vahinkoa, että tuntuu monesti parhaalta mennä vain päälle ja lyödä. Varsinkin kun toisessa tehtävässä kerkes käsiaseen panokset loppua kun yritin varovasta taistelua ja väistelyä. Pitää katsella jotain letsplayta, koska olen aika varma että pelaan jotenkin väärin, kun saa minkäänlaista tuntumaa koko peliin.
 
Viimeksi muokattu:
965AA5C5-4B7A-4EC1-83B9-A8775A6B0A91.jpeg

PS5 toimiva decalssi 1W8PYX2K98R9
 
Pakko sanoa, että alkuun en tälle AC6 lämmennyt yhtään niin kuin toivoisin. Taistelu vaikutti aika sekavalta ja kaoottiselta, ekat tehtävät tylsää tutoriaalimenoa ilman mitään haastetta tai mielikuvitusta ja juoni ihan EVVK palkasoturihöpinää.

Mutta kun päästiin ekan actin loppupuollle ja tuota aivan jeesusmitähelvettiä-tason bossia vastaan, niin oli pakko opetella pelaamaan ja yllättäen pelikin alkoi maistua ihan eri tavalla. Ja auttoi sekin oivallus, että dodge EI ole tässä pelissä Soulsien tapaan pallossa, vaan neliössä :D.

Olisin alkuun varmaan jättänyt tämän pelin suoraan kesken ensivaikutelmien perusteella, jos se ei olisi Fromin tekemä. Mutta luotto Fromiin pakotti jatkamaan, ja kyllä kannatti. Yllättäen sieltä alta paljastuikin oikeasti hyvä peli.
 
Hieman mietteitä pelistä viikonlopun jäljiltä. Itselle tämä on kyllä iskenyt melko kovaa. Tykännyt erityisesti taistelun sulavuudesta ja pomo mähinöistä. Lisäksi tuo buildien vaihtelu ja mechin muokkaaminen käytännössä milloin haluaa, on mielestäni loistava ominaisuus. Tämä tuo mielestäni vapautta pelaamiseen huomattavasti ja kannustaa kokeilemaan eri vaihtoehtoja. Tässä pätee vähän sama periaate kuin muissakin fromin peleissä, että taitotaso kasvaa mitä enemmän pelaa, joka ainakin itsellä pitää mielenkiinnon yllä, eikä pääse iskemään tylsyys. Ehkä ainut mikä välillä hieman härinnyt, että osa taisteluista erittäin nopea tempoisia ja kontrollit meinaa olla ajottain hukassa, ovat nämä aiheuttaneet harmaita hiuksia. Nämä toki perus yritys ja erehdys kokeiluilla selvinnyt.
 
Joo yhdyn edellisiin. Alku on tylsä ja mitään sanomaton, mutta ekan oikean pomon jälkeen alkaa paranemaan. Mulla sinne meni jotain 2-3 tuntia koska yritin tutkia karttoja salaisuuksien toivossa, mutta ei siellä mitään ylimäärästä näytä olevan. Kannattaa vain juosta waypointilta waypointille kun ei vihuistakaan ole vaaraa, niin pääsee nopeasti hyviin juttuihin käsiksi. Neuvoksi aika hankalaan ekan tehtävän pomoon vasemman tatin painaminen jolla mech syöksyy eteenpäin, ei sitä saa kiinni normaalilla liikkumisella että vois lyödä miekalla.

Iso plussa että peli näyttää itse trainingissa millaisia buildeja on mahdollista tehdä. Sain juuri ostettua kaikki osat nopeaan, korkealle hyppivään ja keveästi väistelevään Schnaider mechiin ja kyllä maistuu. Vieläkään en oikein tajua miksi lukitus ei joskus toimi, mutta enää se ei ole niin ärsyttänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Kartoissa on kyllä laatikoita kun vähän nurkkia penkoo. Tosin näitä taisi olla yhteensä kokonaiset 13-kappaletta pelin noin 50 tasossa. Sain itse eilen mentyä ensimmäisen lopun läpi. Nyt NG+ missä muutama lisätehtävä laitettu chaptereihin mukaan, ja tarkoitus valita se toinen vaihtoehto loppupuolella. Mitä tutkaillut niin kun molemmat loput on menty läpi, niin vielä NG++ tulee jopa kymmenen tehtävää lisää ja ns. oikea loppu pelattavana.
 
Kontrollit koko ajan hukassa. Vanhalle ukolle riittää haastetta. Meinannu saada tota ekaa kopteria alas millään. Vissiin viidennellä kerralla tipahti :D
 
Tää peli lähti aukeamaan oikeastaan vasta, kun eilen jouduin tahkoamaan vanhoja tehtäviä uudelleen, jotta saisin parempia osia Balteuksen kukistamiseksi. Kun pääsi testaamaan esim. kevyttä mechiä kunnon boostereilla ja tuplahaulikoilla, niin voi pojat että oli hauskaa. Assault boost -> lennosta potku naamaan ja haulikoilla perään, kyllä tuntuu mukavalta :D Toinen hauska pelityyli mitä oon testaillut on mm. tankki-AC ja tupla gatlingit, sulaa aika nopeasti vihut, jos ne vaan saa pysymään hetken paikoillaan. Myös melee-painotteinen kevyt mecha on hauska vehje, tällä sitten tapoinkin lopulta Balteuksen (kevyt runko, haulikko, lasermiekka ja plasmaohjukset).
 
Viimeksi muokattu:
Eka pomo on tosiaan aika helppo kun vain näyttää sille miekkaa. Ei tarvitse muuta kuin että väistät ne ohjukset mitä on 2 erilaista kummistakin kopterin launchereista ja sitten vaan assault boostilla naamaan ja miekkaa. Omat pyssyt on vähän sivuosassa mutta niilläkin kannattaa loimottaa kun pystyy. Parhaan tuloksen tietenkin saa jos saat ajoitettua siten että kopteri staggeriin juuri ennnen miekattamista, mutta pyssyillä sitten jos miekalla laitoit staggeriin. Suoraan kopterin alapuolella on myös safe zone ja olet turvassa sen aseilta.

Kannattaa laittaa isojen poikien housut jalkaan kun paljon pahempaakin peli tarjoaa myöhemmin.



Lukitus tietenkin riippuu siitä mikä FCS on mechissä. Ei sen kuulukkaan toimia jos sinulla on pitkille etäisyyksille paska FCS ja koitat saada lukitusta pitkältä vaan tähtäin heittelee sitten valkoisena missä sattuu varsinkin nopeiden vihollisten kohdalla.
 
Hieman tuli epäuskoinen olo, kun eilen tuota Balteusta lähdin testaamaan ja kaatui kolmannella yrittämällä. Jostain lueskelin, että porukalla ilmeisesti ollut haasteita kyseisen bossin kanssa. Vissiinki sattui sitten olemaan oikeanlainen buildi valmiiksi, kun lähdin tuota testaileen.
 
Balteuksen jälkeen mikä meni muutamalla yrityksellä ja sitten se sulattamopuhdistaja bossi meni ensimmäisellä yrityksellä niin alkoi nousta vähän pissa päähän että eihän tämä peli mikään vaikea ole... Ehkä olen vaan tosi hyvä mutta sitten tuli hämähäkki joka antoi reality checkin ja sitä sai tahkota varmaan ainakin 10+ yritystä mutta kuoli lopulta kirosanojen saattelemana.

Hämähäkin jälkeen muutama semi helppo tai vaikeahko bossi mutta sitten siellä coral järvellä CEL 240. Jumalauta ei helvetti. Heittämällä sanoisin että Malenia tasolla vaikeus ja ei ollut toivoakaan että olisin saanut sen standardimechillä alas millä melkein kaikki muu oli tippunut, miekka ja tupla olkapäälaserit ja plasmatussari ja ne heavy reverse joint jalat. Aivan järjetön mättö.
 
Jos jollain on vihun lukituksen kanssa ongelmia, niin yleisin moka taitaa olla se, että että kun olet lukinnut kameran vihollisen (painanut oikean tatin pohjaan vihun kohdalla konsoleilla), ÄLÄ ENÄÄ LIIKUTA KAMERAA ITSE. Jos kosket oikeaan tattiin ja liikutat kameraa, kohteen lukitus katoaa ja joudut etsimään sen taas manuaalisesti tähtäimeen. Tämän tajuamisessa meni tovi.
 
Joo Balteuksen kanssa puolet taistelusta meni kameran lukituksen kanssa väännöksi ja hernepyssyt eivät tehneet juurikaan vahinkoa, viimein rynnin sen miekalla hengiltä, saas nähdä mitä hauskaa tulossa.

Ei mitään hajua buildeista saati osista vaan kiinnitellyt kaikkea mitä randomisti vastaan tulee.
 
Kartoissa on kyllä laatikoita kun vähän nurkkia penkoo. Tosin näitä taisi olla yhteensä kokonaiset 13-kappaletta pelin noin 50 tasossa. Sain itse eilen mentyä ensimmäisen lopun läpi. Nyt NG+ missä muutama lisätehtävä laitettu chaptereihin mukaan, ja tarkoitus valita se toinen vaihtoehto loppupuolella. Mitä tutkaillut niin kun molemmat loput on menty läpi, niin vielä NG++ tulee jopa kymmenen tehtävää lisää ja ns. oikea loppu pelattavana.
Just viestin kirjoituksen jälkeen löysin yhden laatikon siitä Balteus kentästä. Siellä oli joku keskustelun pätkä tekstinä, mutta en ole saanut mitään otetta juonesta niin ei kiinnosta edes etsiä.

Mikähän järki siinä on että aseista voi loppua panokset kokonaan? Esim. tuota Balteusta vastaan tapellessa "konepistooleista" loppuu patit jo puolessa välissä, vaikkei räiski turhaan. Ne näe mitään huonoa puolta siinä että ne ois loputtomat ja pitäis vain ladata.
 
Just viestin kirjoituksen jälkeen löysin yhden laatikon siitä Balteus kentästä. Siellä oli joku keskustelun pätkä tekstinä, mutta en ole saanut mitään otetta juonesta niin ei kiinnosta edes etsiä.

Mikähän järki siinä on että aseista voi loppua panokset kokonaan? Esim. tuota Balteusta vastaan tapellessa "konepistooleista" loppuu patit jo puolessa välissä, vaikkei räiski turhaan. Ne näe mitään huonoa puolta siinä että ne ois loputtomat ja pitäis vain ladata.

Tuo ammusjuttu vaikuttanut siltä, että joutuu vähän taktikoimaan, eikä voi jatkuvasti vetää nänni pohjassa esim sellaiselta rangelta, jossa iso osa kudeista menee ohi tai ei tehoa. Ja täytyy myös hyödyntää kaikkia aseita. Tuossa hämppis-bossissa sekä Balteuksessa molemmissa kyllä herkästi loppuu kudit kesken loppumetreillä, jos yrittää hakea kaiken damagen siitä pääaseesta. En tiedä tykkäänkö ratkaisusta vai en, mutta se lisää kuitenkin vähän tarvetta taktiikkaan.

Tämä vaikeustasovaihtelu kyllä jaksaa hämmentää. Nämä perusmissionit menevät käytännössä aina ekalla yrityksellä kuolematta, eikä tarvitse miettiä buildia yhtään. Sitten tulee noita överibosseja, jotka pysäyttävät pitkäksi aikaa. Nautin kyllä jälkimmäisistä enemmän, tuntuu että vähän potentiaalia pelissä menee hukkaan siinä, että perustehtävät ovat melko helppoja. Olisi kiva, jos niihinkin pitäisi oikeasti miettiä sitä varustusta, eikä vain mennä sillä mikä on hauskin.
 
Joka ilta viikon ajan tullu koitettua Balteusta pari kertaa, enkä kertakaikkiaan pääse sitä läpi. Youtubevideoissa tyypit juustoaa sen aseilla joita ei ole vielä ekalla kierroksella saatavilla niin sieltäkään ei löydy apua, kun ei niiden tartte huolehtia toisen vaiheen melee iskuista tai mistään muustakaan mikä ois vaikeaa.

Mitä siinä pitäis tehdä? Mulla on:
-kevyt mech
-2x pulssipyssyt suojien tuhoamiseen,
-pulssiohjukset, ku näyttäisivät osuvan joka kerta ja riittää just paino
-ladattava laserohjus jolla teen damagea.

Taas tuntuu taas ettei tästä pelistä saa minkäänlaista otetta ja pomo tekee randomisti tai salaman nopeasti mitä tahtoo. Pulssipyssyt sulattaa suojat mukavasti 2 lippaalla, mutta kuolen aina niihin miekan iskuihin joita ei voi väistää minnekään. Aina osuvat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 783
Viestejä
4 496 458
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom