Arma 3 fps outous

Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Moi

Arma 3 pelaillut ja peli pyörii mukavasti sekä näyttää hyvältä...kunnes alkaa old man skennaario. Siinä fps tipahtaa surkeaksi ja vitutus käyrä ponnahtaa, kun ei keksi syytä. Normi fps on ultra-asetuksillakin 100 pinnassa, mutta old man skennaariossa reippaasti alle 60, jopa 30-40 fps. Onkohan siihen olemassa jokin järki syykin, että tietyssä skennaariossa noin tippuu?
 

Lyd

Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
133
Arma 3 tarvitsee enemmän prosessoria kuin näytönohjainta sulavaan toimintaan. Itse huomasin sen kun modatulla serverillä ei ollut mitään eroa FPS:ssä 1060 --> 1080ti välillä... Prossu ei vaihtunut, joten 35fps oli ja pysyi.
 
Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
898
Arma 3 tarvitsee enemmän prosessoria kuin näytönohjainta sulavaan toimintaan. Itse huomasin sen kun modatulla serverillä ei ollut mitään eroa FPS:ssä 1060 --> 1080ti välillä... Prossu ei vaihtunut, joten 35fps oli ja pysyi.
Tähän lopputulokseen olen päätynyt itsekkin nyt. Ja vaikutus ennen kaikkea noissa modeissa suuri...
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 221
Oleellisilta osiltaan single tread-sovellus, joten suorituskyky riippuu vahvasti cpu-kelloista.
 

erikoisninja

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
496
Arma 3 tarvitsee enemmän prosessoria kuin näytönohjainta sulavaan toimintaan.
Pitää paikkansa.
Itse huomasin sen kun modatulla serverillä ei ollut mitään eroa FPS:ssä 1060 --> 1080ti välillä... Prossu ei vaihtunut, joten 35fps oli ja pysyi.
Netissä pelatessa clientin suorituskyky on sidottu servun tickrateen, joka taas laskee kuin lehmän häntä sitä mukaa mitä kauemmin servu on restarttaamatta ja mitä enemmän servulla tapahtuu. Eli toisinsanoen: tietyn pisteen jälkeen clientpuolen rauta ei merkkaa yhtään mitään. Aivan sama vaikka pelaisit NASA:n supertietokoneella, lopputulos on jokatapauksessa sama, eli pelikelvottomat fps:t ja desynciä.

OP kuitenkin käsittääkseni pelaa yksinpeliä, johon moninpelin ongelmat eivät tietenkään päde, vaan veikkaan että kyse on siitä toisesta ongelmasta, josta Bohemia on surullisen kuuluisa, eli susipaskasta optimoinnista.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
106
Pitää paikkansa.

Netissä pelatessa clientin suorituskyky on sidottu servun tickrateen, joka taas laskee kuin lehmän häntä sitä mukaa mitä kauemmin servu on restarttaamatta ja mitä enemmän servulla tapahtuu. Eli toisinsanoen: tietyn pisteen jälkeen clientpuolen rauta ei merkkaa yhtään mitään. Aivan sama vaikka pelaisit NASA:n supertietokoneella, lopputulos on jokatapauksessa sama, eli pelikelvottomat fps:t ja desynciä.

OP kuitenkin käsittääkseni pelaa yksinpeliä, johon moninpelin ongelmat eivät tietenkään päde, vaan veikkaan että kyse on siitä toisesta ongelmasta, josta Bohemia on surullisen kuuluisa, eli susipaskasta optimoinnista.
Clientin suorituskyky ei muuten ole enää Arma 2:n ajoista asti ole ollut suoraan riippuvainen serverin suorituskyvystä. Lähinnä samat asiat rasittavat sekä serveriä että clientiä, jolloin serverin tick rate ja clientin FPS tuppaavat reagoimaan samalla tavoin eri asioihin, kuten suureen määrään pelaajia ja/tai tekoälyjä pienellä alueella.

Jos hiuksia aletaan halkomaan, niin Arma 3 on itse asiassa erinomaisesti optimoitu peli – niissä puitteissa, jotka sitä pyörittävän Real Virtuality -pelimoottorin arkkitehtuuri sallii. Ongelma on tuo 20 vuotta vanha pelimoottorin arkkitehtuuri. Siksi odotan mielenkiinnolla seuraavaa Armaa pyörittämään tulevaa Enfusion-pelimoottoria, jota Bohemia työstää tällä hetkellä. Siitä voi tulla isokin jytky, jonka voi tosin ainakin aluksi pilata Bohemian taipumus palkata uransa alussa olevia kehittäjiä mahdollisimman halvalla, jotka lähtevät talosta opittuaankin jotain. Bugeja on siis tiedossa, ja paljon. (Sanokaa minun sanoneen...!)
 

erikoisninja

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
496
Clientin suorituskyky ei muuten ole enää Arma 2:n ajoista asti ole ollut suoraan riippuvainen serverin suorituskyvystä.
En allekirjoita tuota väittämää kyllä pätkääkään. Jos noin olisi, niin äkkiä luulisi että 3-4v uudemmalla raudalla fps:t nousisivat samalla servulla pelattaessa edes vähän. Näin ei kuitenkaan emppiirisen tutkimukseni perusteella tapahtunut. Toisaalta en kyllä jaksa alkaa asentelemaan noita paskeita enää, varsinkaan vanhalle koneelle, joka vetelee muutenkin viimeisiään ja postaamaan jotain todisteita väitteilleni, joten olkoon asia miten hyvänsä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
106
En allekirjoita tuota väittämää kyllä pätkääkään. Jos noin olisi, niin äkkiä luulisi että 3-4v uudemmalla raudalla fps:t nousisivat samalla servulla pelattaessa edes vähän. Näin ei kuitenkaan emppiirisen tutkimukseni perusteella tapahtunut. Toisaalta en kyllä jaksa alkaa asentelemaan noita paskeita enää, varsinkaan vanhalle koneelle, joka vetelee muutenkin viimeisiään ja postaamaan jotain todisteita väitteilleni, joten olkoon asia miten hyvänsä.
Tiedon lähde on Bohemian oma community manager, joten pitänee paikkansa. Clientin FPS:n pysymiselle alhaalla on muitakin syitä kuin palvelin.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 221
Tiedon lähde on Bohemian oma community manager, joten pitänee paikkansa. Clientin FPS:n pysymiselle alhaalla on muitakin syitä kuin palvelin.
Viikonloppuna just pelitestasin dedi-servulla tehtävää Zeuksena (yksin) ja mulla on clientin päässä 60-70fps. Mutta kun tohon otetaan pelaajat mukaan, niin 40 fps on lähempänä totuutta. Oireet on kyllä sellaiset, että serverin ja/tai muuten moninpelikoodissa on jotakin jarruja.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
370
Itse aloitukseen liittyen, eikös Old Manissa se maailma pyöri koko ajan taustalla tehden skenaariota tavanomaista raskaamman.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
106
Viikonloppuna just pelitestasin dedi-servulla tehtävää Zeuksena (yksin) ja mulla on clientin päässä 60-70fps. Mutta kun tohon otetaan pelaajat mukaan, niin 40 fps on lähempänä totuutta. Oireet on kyllä sellaiset, että serverin ja/tai muuten moninpelikoodissa on jotakin jarruja.
Juurikin näin. Sillä on todennäköisesti jotain tekemistä clientien synkronoinnin kanssa, mutta tarkempaa tietoa minulla ei asiasta ole.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 961
Viestejä
4 207 630
Jäsenet
70 998
Uusin jäsen
TuomasP99

Hinta.fi

Ylös Bottom