Arma 3 fps outous

Liittynyt
19.05.2020
Viestejä
900
Moi

Arma 3 pelaillut ja peli pyörii mukavasti sekä näyttää hyvältä...kunnes alkaa old man skennaario. Siinä fps tipahtaa surkeaksi ja vitutus käyrä ponnahtaa, kun ei keksi syytä. Normi fps on ultra-asetuksillakin 100 pinnassa, mutta old man skennaariossa reippaasti alle 60, jopa 30-40 fps. Onkohan siihen olemassa jokin järki syykin, että tietyssä skennaariossa noin tippuu?
 
Arma 3 tarvitsee enemmän prosessoria kuin näytönohjainta sulavaan toimintaan. Itse huomasin sen kun modatulla serverillä ei ollut mitään eroa FPS:ssä 1060 --> 1080ti välillä... Prossu ei vaihtunut, joten 35fps oli ja pysyi.
 
Arma 3 tarvitsee enemmän prosessoria kuin näytönohjainta sulavaan toimintaan. Itse huomasin sen kun modatulla serverillä ei ollut mitään eroa FPS:ssä 1060 --> 1080ti välillä... Prossu ei vaihtunut, joten 35fps oli ja pysyi.
Tähän lopputulokseen olen päätynyt itsekkin nyt. Ja vaikutus ennen kaikkea noissa modeissa suuri...
 
Oleellisilta osiltaan single tread-sovellus, joten suorituskyky riippuu vahvasti cpu-kelloista.
 
Arma 3 tarvitsee enemmän prosessoria kuin näytönohjainta sulavaan toimintaan.
Pitää paikkansa.
Itse huomasin sen kun modatulla serverillä ei ollut mitään eroa FPS:ssä 1060 --> 1080ti välillä... Prossu ei vaihtunut, joten 35fps oli ja pysyi.
Netissä pelatessa clientin suorituskyky on sidottu servun tickrateen, joka taas laskee kuin lehmän häntä sitä mukaa mitä kauemmin servu on restarttaamatta ja mitä enemmän servulla tapahtuu. Eli toisinsanoen: tietyn pisteen jälkeen clientpuolen rauta ei merkkaa yhtään mitään. Aivan sama vaikka pelaisit NASA:n supertietokoneella, lopputulos on jokatapauksessa sama, eli pelikelvottomat fps:t ja desynciä.

OP kuitenkin käsittääkseni pelaa yksinpeliä, johon moninpelin ongelmat eivät tietenkään päde, vaan veikkaan että kyse on siitä toisesta ongelmasta, josta Bohemia on surullisen kuuluisa, eli susipaskasta optimoinnista.
 
Pitää paikkansa.

Netissä pelatessa clientin suorituskyky on sidottu servun tickrateen, joka taas laskee kuin lehmän häntä sitä mukaa mitä kauemmin servu on restarttaamatta ja mitä enemmän servulla tapahtuu. Eli toisinsanoen: tietyn pisteen jälkeen clientpuolen rauta ei merkkaa yhtään mitään. Aivan sama vaikka pelaisit NASA:n supertietokoneella, lopputulos on jokatapauksessa sama, eli pelikelvottomat fps:t ja desynciä.

OP kuitenkin käsittääkseni pelaa yksinpeliä, johon moninpelin ongelmat eivät tietenkään päde, vaan veikkaan että kyse on siitä toisesta ongelmasta, josta Bohemia on surullisen kuuluisa, eli susipaskasta optimoinnista.

Clientin suorituskyky ei muuten ole enää Arma 2:n ajoista asti ole ollut suoraan riippuvainen serverin suorituskyvystä. Lähinnä samat asiat rasittavat sekä serveriä että clientiä, jolloin serverin tick rate ja clientin FPS tuppaavat reagoimaan samalla tavoin eri asioihin, kuten suureen määrään pelaajia ja/tai tekoälyjä pienellä alueella.

Jos hiuksia aletaan halkomaan, niin Arma 3 on itse asiassa erinomaisesti optimoitu peli – niissä puitteissa, jotka sitä pyörittävän Real Virtuality -pelimoottorin arkkitehtuuri sallii. Ongelma on tuo 20 vuotta vanha pelimoottorin arkkitehtuuri. Siksi odotan mielenkiinnolla seuraavaa Armaa pyörittämään tulevaa Enfusion-pelimoottoria, jota Bohemia työstää tällä hetkellä. Siitä voi tulla isokin jytky, jonka voi tosin ainakin aluksi pilata Bohemian taipumus palkata uransa alussa olevia kehittäjiä mahdollisimman halvalla, jotka lähtevät talosta opittuaankin jotain. Bugeja on siis tiedossa, ja paljon. (Sanokaa minun sanoneen...!)
 
Clientin suorituskyky ei muuten ole enää Arma 2:n ajoista asti ole ollut suoraan riippuvainen serverin suorituskyvystä.
En allekirjoita tuota väittämää kyllä pätkääkään. Jos noin olisi, niin äkkiä luulisi että 3-4v uudemmalla raudalla fps:t nousisivat samalla servulla pelattaessa edes vähän. Näin ei kuitenkaan emppiirisen tutkimukseni perusteella tapahtunut. Toisaalta en kyllä jaksa alkaa asentelemaan noita paskeita enää, varsinkaan vanhalle koneelle, joka vetelee muutenkin viimeisiään ja postaamaan jotain todisteita väitteilleni, joten olkoon asia miten hyvänsä.
 
En allekirjoita tuota väittämää kyllä pätkääkään. Jos noin olisi, niin äkkiä luulisi että 3-4v uudemmalla raudalla fps:t nousisivat samalla servulla pelattaessa edes vähän. Näin ei kuitenkaan emppiirisen tutkimukseni perusteella tapahtunut. Toisaalta en kyllä jaksa alkaa asentelemaan noita paskeita enää, varsinkaan vanhalle koneelle, joka vetelee muutenkin viimeisiään ja postaamaan jotain todisteita väitteilleni, joten olkoon asia miten hyvänsä.

Tiedon lähde on Bohemian oma community manager, joten pitänee paikkansa. Clientin FPS:n pysymiselle alhaalla on muitakin syitä kuin palvelin.
 
Tiedon lähde on Bohemian oma community manager, joten pitänee paikkansa. Clientin FPS:n pysymiselle alhaalla on muitakin syitä kuin palvelin.
Viikonloppuna just pelitestasin dedi-servulla tehtävää Zeuksena (yksin) ja mulla on clientin päässä 60-70fps. Mutta kun tohon otetaan pelaajat mukaan, niin 40 fps on lähempänä totuutta. Oireet on kyllä sellaiset, että serverin ja/tai muuten moninpelikoodissa on jotakin jarruja.
 
Itse aloitukseen liittyen, eikös Old Manissa se maailma pyöri koko ajan taustalla tehden skenaariota tavanomaista raskaamman.
 
Viikonloppuna just pelitestasin dedi-servulla tehtävää Zeuksena (yksin) ja mulla on clientin päässä 60-70fps. Mutta kun tohon otetaan pelaajat mukaan, niin 40 fps on lähempänä totuutta. Oireet on kyllä sellaiset, että serverin ja/tai muuten moninpelikoodissa on jotakin jarruja.

Juurikin näin. Sillä on todennäköisesti jotain tekemistä clientien synkronoinnin kanssa, mutta tarkempaa tietoa minulla ei asiasta ole.
 
Onko konstia miten suunnata Arma3 servuhakua? Kun näyttää että muut kuin ryssän servut alkaa olemaan aika vähissä.
Välillä 5G mobiili netillä löytyy paremmin kuin kiiteällä 100/10.
Batlefieldin peleissä aikanaan pystyi blokkaamaan että miltä suunnalta servuja ei halua etsiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 530
Viestejä
4 539 494
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom