Argus monitor warning.

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Koneessa tuulettimia varten asennettu argus monitor ja se herjaa asus armory craten päällä olosta seuraavaa.

argus.png

Saman tekstin sanoi myös asusfancontrol servicestä, minkä sai häviämään disabloimalla servicen. Armory crate on ainoa ohjelma millä saa ohjailtua ramien valoja. On herjannyt kylläkin koko ajan kun kyseiset ohjelmat olleet käytössä eikä mitään selkeää oneglaa ole ollut, mutta nyt tuoreimmassa arguksen päivityksessä tuli joka välilehdelle keltainen kolmio näkyviin mistä tämä herja aukeaa. aikaisemmin näkyi vain varoitusteksti fan speed välilehdellä..
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 117
No, itse en aja useita samaan tarkoitukseen tarkoitettuja softia yhtäaikaa.
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
317
Kyllä mulla on ainakin toiminut ongelmitta argus monitor armoury craten kanssa viimeiset 3 vuotta. Voiko armoury cratella edes ohjata tuulettimia?

Asus fancontrollia ei ole ikinä ollut, joten johtuisiko siitä tuo ongelma

Edit. Ei siis ole mitään varoituskolmioitakaan ole ollut. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
No, itse en aja useita samaan tarkoitukseen tarkoitettuja softia yhtäaikaa.
Kitisee myös afterburnerista gpu välilehdellä. Argus monitorilla ei siis voi ohjata kotelotuulettimia gpu lämpöjen mukaan jos on afterburner käytössä ?

Kaikki siis toimii tällähetkellä. Ihmetyttää vain nämä ilmotukset.

Tuo fancontrolservice asentuu jonkin asuksen kikkareen mukana.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Kyllä mulla on ainakin toiminut ongelmitta argus monitor armoury craten kanssa viimeiset 3 vuotta. Voiko armoury cratella edes ohjata tuulettimia?

Asus fancontrollia ei ole ikinä ollut, joten johtuisiko siitä tuo ongelma

Edit. Ei siis ole mitään varoituskolmioitakaan ole ollut. :D
Kaikki toimii kyllä, mutta nämä ilmoitukset ollut alusta asti, mutta nyt tuli isommat varoitukset uusimman päivityksen myötä.

Gpu välilehdellä mm punainen teksti valittaa afterburnerista. gpu moduuli on pidettävä päällä jotta saa kotelotuulettimia ohjattua gpu lämmön mukaan myös.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 176
Kitisee myös afterburnerista gpu välilehdellä. Argus monitorilla ei siis voi ohjata kotelotuulettimia gpu lämpöjen mukaan jos on afterburner käytössä ?
Voi ohjata, mulla on Argus ja Afterburner eikä mitään valituksia.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 176
gpu välilehdellä ei näy punaista tekstiä joka varoittaa afterburnerista ?
No onhan siellä joo. Liittyyköhän jotenkin 6.0.5 päivitykseen missä oli joku Asus EC tuki.

Edit: Asensin 6.0.4:n ja sillä päästää säätämään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Musta noi on näkynyt aina, kun tuo on ollut käytössä. 2020 syksyllä olen argusmonitoria alkanut käyttämään ja koko ajan on koneessa ollut sekä afterburner että armoury crate. eri tabeilla on aina punaiset tekstit näkynyt mutta nyt 6.0.6 päivityksen mukana tuli keltainen kolmio mainboard välilehdelle. Tuulettimet on aina pelittänyt niinkun säädetty. Mietityttää vaan, voiko tästä nyt jotain harmia koitua, kun isompia varoituksia lisäillään.

argus2.png
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
421
Minulla on siinä kolmiossa ilmoitus HWiNFO64:stä, jota käytän monitorointiin ja saan tiedot (lämpötilat, tuulettimet, watit) näkyviin Stream Deckiin. Käytän HWiNFO:sta vähän vanhempaa versiota, kun siinä ei ole käyttöaikarajoituksia.
1647067237706.png

On myös joskus ilmoittanut MSI Afterburnerista, jolla RTX3080:n alivoltitus.

Millään niistä ei ole päällekkäisiä tehtäviä monitoroinnin lisäksi, lukemat ovat aina olleet järkeviä ja Argus Monitorin tekemät tuulettimien säädöt ovat toimineet aina.
Ohjelmien päivityksen jälkeen on muistaakseni kerran tarvinnut bootata Windows uudestaan.
Eli ei ehkä syytä huoleen, jos itse tietää, mitä tekee. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
241
Ite palasin juuri 6.0.06 -> 6.0.05, kun alkoi valittaa HWiNFO64:sta. Kaikki on toiminut aina niin kuin pitää, mutta uusimmassa versiossa alkoi valittaa, eikä esim. Fan Control -välilehdeltä päässyt suoraan Synthetic Temperatures -säätöikkunaan varoituksen ollessa aktiivisena.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Minulla on siinä kolmiossa ilmoitus HWiNFO64:stä, jota käytän monitorointiin ja saan tiedot (lämpötilat, tuulettimet, watit) näkyviin Stream Deckiin. Käytän HWiNFO:sta vähän vanhempaa versiota, kun siinä ei ole käyttöaikarajoituksia.

On myös joskus ilmoittanut MSI Afterburnerista, jolla RTX3080:n alivoltitus.

Millään niistä ei ole päällekkäisiä tehtäviä monitoroinnin lisäksi, lukemat ovat aina olleet järkeviä ja Argus Monitorin tekemät tuulettimien säädöt ovat toimineet aina.
Ohjelmien päivityksen jälkeen on muistaakseni kerran tarvinnut bootata Windows uudestaan.
Eli ei ehkä syytä huoleen, jos itse tietää, mitä tekee. :)
Joo tuo ilmoitus varmaan vaihtuu sen mukaan mitä on päällä. Itsellä oli ensin "asus fan control servicve" Mikä ilmeisesti tulee armoury craten mukana ja sen kun pisti servicestä kiinni, tuli tilalle armoury crate. Kaikki toimi moitteetta minullakin.


IItsellä paloi lopullisesti hermo ja kokeilen ensimmäistä kertaa koskaan säätää biosisa tuulettimet mieluisaksi. Sinänsä ei pitäisi olla vaikeaa, kun on vain kotelotuulettimet ja cpu. Kotelotuulettimet säätyy nyt lämpötilasensorilla näyttiksen päältä kotelon sisäilman mukaan ja cpu cpu:n mukaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Asuksen tuuletinsoftakikkareet on spagettia
Tämä on tiedossa. Sen takia niitä en käytäkkään. Armoury cratella ei voi edes ohjata tuulettimia, niin en ymmärrä miks moisia asentuu mukana. Ramien valoja en vain ole millään muulla saanut ohjattua, joten tuo on koneessa pidettävä. Toivottavasti joskus tulee taas mahdollisesksi ostaa kone ilman valon valoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
241
Tämä on tiedossa. Sen takia niitä en käytäkkään. Armoury cratella ei voi edes ohjata tuulettimia, niin en ymmärrä miks moisia asentuu mukana. Ramien valoja en vain ole millään muulla saanut ohjattua, joten tuo on koneessa pidettävä. Toivottavasti joskus tulee taas mahdollisesksi ostaa kone ilman valon valoa.
Joissakin Asusin emoissa on biosissa Stealth-mode, joilla sammuu kaikki emon valot ml. kotelon virtaledi. Valitettavasti tuokaan ei sammuta GPU:n valoja.
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
421
... Armory crate on ainoa ohjelma millä saa ohjailtua ramien valoja.
...
Ai niin, jos on tai olisi HyperX:n muisteja, niin voi kokeilla ohjelmaa HyperX NGENUITY.
Tuota ei tarvitse jättää päälle, ajaa vain kerran (käynnistyksessä tai erikseen).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 469
Viestejä
4 238 045
Jäsenet
71 211
Uusin jäsen
G0D

Hinta.fi

Ylös Bottom