Arctic varoittaa Liquid Freezer II -AIO-nestecoolereista löydetystä valmistusvirheestä

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 233
Arctic-Liquid-Freezer-II-valmistusvirhe-otsikko-230822.jpg


Diizzel kirjoitti uutisen/artikkelin:
Arctic varoittaa löytäneensä valmistusvirheen suosituista Liquid Freezer II -AIO-nestecoolereista. Kyseisen malliston 240 mm:n malli sai myös io-techin testeissä Toimituksen valinta -kunniamaininnan hintaluokkaansa nähden hyvän suorituskykynsä myötä.

Arcticin mukaan osassa Liquid Freezer II -nestejäähdyttimistä on havaittu, etteivät niiden tiivisteet ole olleet riittävästi vulkanoituja, minkä myötä coolereissa voi tapahtua kemiallista reaktiota kylmälevyn ja tiivisteen välillä. Kemiallinen reaktio puolestaan voi johtaa rikkijäämien ja kuparilevykerrostumien muodostumiseen ja siten jäähdytystehon heikkenemiseen.

Ongelmia virheellisissä yksilöissä ei välttämättä ilmene välittömästi, vaan tiivisteen rappeutuminen ja kemiallinen reaktio voi tapahtua pidemmänkin ajan kuluessa 6 vuoden takuuajan sisällä. Arctic suosittelee huoltamaan kaikki virheelliset coolerit mahdollisimman pian. Valmistajan omaan huoltoon Saksaan tai Yhdysvaltoihin lähettämisen lisäksi Arctic tarjoaa myös ilmaiseksi tilattavissa olevan kotihuoltosarjan, jonka avulla käyttäjät voivat itse vaihtaa tiivisteen ja kuparilevyn muutamissa minuuteissa ilman aiempaa asiantuntemusta. Asennusta varten tarjolla on myös valmistajan oma video, jossa huolto opastetaan.



Valmistusvirhe koskee toukokuun 2021 ja maaliskuun 2022 välillä valmistettuja coolereita ja oman yksilön tilanteen voi tarkistaa valmistajan kotisivuilta löytyvästä lomakkeesta, johon ilmoitetaan tuotteen malli, toimitusmaa ja ostopäivä. Valmistaja on myös lisännyt uusiin valmistusvirheen havaitsemisen jälkeen valmistettuihin malleihin QC Passed -tarran, joka kertoo, ettei kyseisissä coolereissa ole tässä uutisessa mainittua virhettä.

Lähde: Arctic

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Tässä jälleen hyvä esimerkki asiasta, johon liittyen olen AIO-coolereista "paasannut". Ei tarvita kovinkaan suurta valmistusvirhettä, väärää materiaalivalintaa tai muuta kontaminaatiota, että ikävä hapettumisreaktio pääsee aluilleen.
 
Äh sieltä se oma 280mm löytyi listalta ja uudet kamat tilattu. Ei kyllä jaksaisi irroittaa ja säätää, mutta kaipa se on pakko. En kyllä tiedä mistä tämmöisen olisi bongannut, jos täällä ei olisi uutisoitu :thumbsup:
 
Ilmeisesti täpärästi onnistuin välttämään ongelman, kun oma 360 malli oli tilattu Multitronicista 17.5.2021 ja toimitettu 3.6., eikä tuon Arcticin lomakkeen mukaan ole tätä viallista erää. Ilmeisesti sitten valmistettu jo aiemmin.
 
Tilasin juuri tänään Jimssiltä 360-mallin, toivottavasti on sen verran tuoretta stockia, että QC Passed-tarra jo löytyy. Esimerkillistä toimintaa Arcticilta. Pistää kyllä muutenkin tuotteillaan ja hinnoittelullaan isot brändit aika koville - ja nyt vielä tämä sulka hattuun. Virheitä sattuu, eri asia miten ne käsitellään ja miten niistä viestitään.
 
Miten tuo "korjaus" kitti korjaa mitään, toki saat uudet tiivisteet ja kylmälevyn, mutta tuota roinaa voi olla koko kierossa, varsinkin radiaattorissa.
 
Miten tuo "korjaus" kitti korjaa mitään, toki saat uudet tiivisteet ja kylmälevyn, mutta tuota roinaa voi olla koko kierossa, varsinkin radiaattorissa.

Arcticin mukaan ei ole syytä huoleen, sillä tiivisteiden siirtyminen kiertoon on hidas prosessi. Eli jos vaihdat nyt, niin tuskin on vielä ehdinnyt liueta mitään.

The chemical reaction and degeneration of the gasket is a slow process and can occur within the 6-year warranty period. Thus, there is no reason to panic. We recommend that all affected coolers are serviced as soon as possible.

edit: kyllähän tuota shittiä oli rivastoon kertynyt ainakin Gamer's Nexuksen videossa... ei muuta kuin takuuvaihtoon, jos omalla kohdalla (ostettu 3/2022) tilanne on tuommoinen.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti täpärästi onnistuin välttämään ongelman, kun oma 360 malli oli tilattu Multitronicista 17.5.2021 ja toimitettu 3.6., eikä tuon Arcticin lomakkeen mukaan ole tätä viallista erää. Ilmeisesti sitten valmistettu jo aiemmin.
Laitoin kuitenkin Arcticin tukeen kysymystä, että olisiko syytä tehdä jotain. Vastasivat nopeasti, että heidän tietojen mukaan Suomessa ei vielä tuolla aikaikkunalla ole ollut viallisia yksiköitä, mutta jos haluan ottaa varman päälle, niin lähettävät kitin silti. Taidanpa laittaa tilaukseen. Ihan esimerkillistä toimintaa Arcticilta tuen suhteen :tup:

Edit. Kitti tilattu. Aika erikoista, että ei vaadita mitään todistetta (kuittia, kuvaa tms.) siitä, että omistaa kyseisen tuotteen.
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin kuitenkin Arcticin tukeen kysymystä, että olisiko syytä tehdä jotain. Vastasivat nopeasti, että heidän tietojen mukaan Suomessa ei vielä tuolla aikaikkunalla ole ollut viallisia yksiköitä, mutta jos haluan ottaa varman päälle, niin lähettävät kitin silti. Taidanpa laittaa tilaukseen. Ihan esimerkillistä toimintaa Arcticilta tuen suhteen :tup:
Toi on Articilta tosi hyvää palvelua. Veikkaan että kun joskus tarvittet uutta AIO:ta, niin luultavasti katot ensimäisenä mitä niillä on silloin tarjolla.
 
Toi on Articilta tosi hyvää palvelua. Veikkaan että kun joskus tarvittet uutta AIO:ta, niin luultavasti katot ensimäisenä mitä niillä on silloin tarjolla.
Todellakin! Tuskin kuitenkaan ihan lähitulevaisuudessa uudelle on tarvetta, eiköhän tällä nykyisellä pärjää pari seuraavaakin kokoonpanoa.
 
21.2.2022 tilattu 360-malli (ei rgb) ja korjauskittiä tarjottiin. No, ihan hyvä jos tuolla noinkin kevyellä toimenpiteellä tilanne saadaan korjattua.
 
Äh sieltä se oma 280mm löytyi listalta ja uudet kamat tilattu. Ei kyllä jaksaisi irroittaa ja säätää, mutta kaipa se on pakko. En kyllä tiedä mistä tämmöisen olisi bongannut, jos täällä ei olisi uutisoitu :thumbsup:
Omalla kohdalla osuu 280mm malli virheellisiin ja purettavahan se on. Mukavasti vielä direct-die jäähdytys nestemetallin kera itx-kokoonpanossa niin saa taas hieman askarrella :rofl:
 
Eipä onneksi koske omaa 240 mallia joka ostettu 21.3.2020. Mutta esimerkillistä toimintaa valmistajalta. :tup:
 
Huh. Oma II 280 Black, tilattu 1.12.2020 ei ollut listalla. Olisi kyllä tympäissyt alkaa säätämään. Mutta pakko myöntää, että hyvää asiakaspalvelua!
 
Laitoin kuitenkin Arcticin tukeen kysymystä, että olisiko syytä tehdä jotain. Vastasivat nopeasti, että heidän tietojen mukaan Suomessa ei vielä tuolla aikaikkunalla ole ollut viallisia yksiköitä, mutta jos haluan ottaa varman päälle, niin lähettävät kitin silti. Taidanpa laittaa tilaukseen. Ihan esimerkillistä toimintaa Arcticilta tuen suhteen :tup:

Edit. Kitti tilattu. Aika erikoista, että ei vaadita mitään todistetta (kuittia, kuvaa tms.) siitä, että omistaa kyseisen tuotteen.
Miksi kukaan haluaisi tilata kitin vaan hyllyyn, jos ei ole laitetta mihin se sopii? Muutenkin ilmaiseksi saatavilla niin eipä tuolla mitään myynnin riemuvoittoakaan saa itselleen.

Itellä 420 malli ja antoi suoraan tilata kitin. Pistetty tilaukseen ja katsellaan lisää kun saapuu. Voipi olla, että niitä on muutama muukin tilannut, niin menee hetki saapua.
 
Entäs kun tämmöinen viallinen cooleri löytyy erään ison atk-firman kasaamasta kokoonpanosta, eikä olisi motia itse tuommoista tiivistettä irrottaa ja vaihtaa, niin kattaako takuu tuommoisen painavasti suositellun toimenpiteen, vai mennäänkö 6 vuotta ja odotellaan, mitä paskaa ilmestyy kiertoon?
 
Voeha piru sentää. Juuri vaihoin kyseisen kapistuksen rikkoutuneen MSIn aion tilalle. toki ostopäivähän on vko takaperin mutta kauanhan tuoki on myyjällä hyllyssä ollut...
 
Voeha piru sentää. Juuri vaihoin kyseisen kapistuksen rikkoutuneen MSIn aion tilalle. toki ostopäivähän on vko takaperin mutta kauanhan tuoki on myyjällä hyllyssä ollut...
Jos siinä on QC tarra niin kaikki hyvin, jos ei niin tilaa service kit.
 
Ilmeisesti täpärästi onnistuin välttämään ongelman, kun oma 360 malli oli tilattu Multitronicista 17.5.2021 ja toimitettu 3.6., eikä tuon Arcticin lomakkeen mukaan ole tätä viallista erää. Ilmeisesti sitten valmistettu jo aiemmin.
Laitoin kuitenkin Arcticin tukeen kysymystä, että olisiko syytä tehdä jotain. Vastasivat nopeasti, että heidän tietojen mukaan Suomessa ei vielä tuolla aikaikkunalla ole ollut viallisia yksiköitä, mutta jos haluan ottaa varman päälle, niin lähettävät kitin silti. Taidanpa laittaa tilaukseen. Ihan esimerkillistä toimintaa Arcticilta tuen suhteen :tup:

Edit. Kitti tilattu. Aika erikoista, että ei vaadita mitään todistetta (kuittia, kuvaa tms.) siitä, että omistaa kyseisen tuotteen.
Miksi kukaan haluaisi tilata kitin vaan hyllyyn, jos ei ole laitetta mihin se sopii? Muutenkin ilmaiseksi saatavilla niin eipä tuolla mitään myynnin riemuvoittoakaan saa itselleen.

Itellä 420 malli ja antoi suoraan tilata kitin. Pistetty tilaukseen ja katsellaan lisää kun saapuu. Voipi olla, että niitä on muutama muukin tilannut, niin menee hetki saapua.

Tukisivun mukaan omani (420mm non-RGB, ostettu 12.5.2021) ei olisi tuota korjattavaa sarjaa, mutta taidanpa siitä huolimatta heittää emailia tukeen ja pyytää korjaus Kitin kun on noin hilkulla tuo 05/2021.
Saapahan samalla tsekattua minkä verran on haihtunut nesteitä, jos sitä nyt vielä vuodessa paljaalla silmällä näkee

Olisi ollut hyvä jos sivut olisi tarjonnut vaihtoehtona myös sarjanumerolla tarkistuksen.

Mutta esimerkillistä vastuunkantoa valmistajalta!
 
Tukisivun mukaan omani (420mm non-RGB, ostettu 12.5.2021) ei olisi tuota korjattavaa sarjaa, mutta taidanpa siitä huolimatta heittää emailia tukeen ja pyytää korjaus Kitin kun on noin hilkulla tuo 05/2021.
Saapahan samalla tsekattua minkä verran on haihtunut nesteitä, jos sitä nyt vielä vuodessa paljaalla silmällä näkee

Olisi ollut hyvä jos sivut olisi tarjonnut vaihtoehtona myös sarjanumerolla tarkistuksen.

Mutta esimerkillistä vastuunkantoa valmistajalta!
Ei tarvi tukea häiritä sähköpostilla. Vastasivat mulle, että laittaa vaan päivämäärää eteenpäin siinä lomakkeessa (itse laitoin heinäkuulle) ja sitten antaa laittaa tilauksen sisään.
 
Kauankohan tuolla kitillä menee saapua. :hmm: Veikkaan kyl et ilmestyy vaan postilaatikkoon eikä ole mitään seurantoja.
 
Kauankohan tuolla kitillä menee saapua. :hmm: Veikkaan kyl et ilmestyy vaan postilaatikkoon eikä ole mitään seurantoja.
Ei tosiaan mitään seurantakoodia tullut. Muistelisin nähneeni jossain maininnan, että 1-2 viikkoa menisi, mutta en kyllä enää sitä löydä. Ehkä se oli siinä tilauksen jälkeisellä sivulla...
 
Tänään saapui oma kitti, 23.8. tilattu. Menee varmaan huomiseen, että jaksan ruveta vaihtamaan.
 
Huh oli vaikea asennus. Mukana tulleet pidemmät ruuvit eivät sopineet 280mm version alempiin reikiin vaan osuivat pohjaan ennen kuin cold plate oli kiinni runko-osassa. Otin käyttöön aikaisemmat lyhyet ruuvit ja niillä kiristys sujui ongelmitta. Jäähdytysnestettä tietysti valui joka suuntaan samalla, kun ihmettelin ruuviongelmaa. Pitää avaa Arcticille tiketti että mitä ihmettä.

Edit: Prkls nyt kun katsoin kuitit vielä kerran läpi niin oma yksikkö olikin valmistettu 09/2020 eikä 09/2021 :tdown::x3::itku:o_O
 
Viimeksi muokattu:
Itselle saapui kanssa tuo sarja. Puolisen tuntia taisi asennukseen mennä, kun purki jäähyn ulos ja imuroi koneen. Oli se vanha jo jonkun verran tukossa, uudella kuparilla ja tiivisteellä putosi rasituslämpö n. 5 c.
 
Tilattu 23.8.22, eipä ole vielä tullut. Täytyy varmaan laittaa kyselyä jos ei ala kuulumaan piakkoin.

13.9.22: Tänään saapui kitti perille.
14.9.22: Vaihto tehty. Jonkun verran siellä oli hienoa mustaa sakkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Huh oli vaikea asennus. Mukana tulleet pidemmät ruuvit eivät sopineet 280mm version alempiin reikiin vaan osuivat pohjaan ennen kuin cold plate oli kiinni runko-osassa. Otin käyttöön aikaisemmat lyhyet ruuvit ja niillä kiristys sujui ongelmitta. Jäähdytysnestettä tietysti valui joka suuntaan samalla, kun ihmettelin ruuviongelmaa. Pitää avaa Arcticille tiketti että mitä ihmettä.

Sama homma. Alkuvuodesta ostettu 280 ei ollut yhteensopiva mukana tulleiden pitkien ruuvien kanssa, ja coldplatea ei saanut tiiviiksi. Käytin sitten vanhoja ruuveja, joilla homma toimi. Vanha tiivistekin näytti vielä ihan uudenveroiselta, eikä rivastoon ollut sulanut mitään. Tulipahan silti vaihdettua.
 
tänään saapui oma setti jonka tilasin kanssa silloin 23.8 ish.
aika likainen on tuo vanha levy.. laitoitteko vaan sen täydennysveden vai pitäisiköhän kokonaan uusia litkut sisälle ettei se vaan kierrätä heti vastaavaksi..
Tää näyttää melkeen kuin olisi vuotanut sivusta, vettä ei lähellekään täysissä enää myöskään.
20220921_155647.jpg
 
tänään saapui oma setti jonka tilasin kanssa silloin 23.8 ish.
aika likainen on tuo vanha levy.. laitoitteko vaan sen täydennysveden vai pitäisiköhän kokonaan uusia litkut sisälle ettei se vaan kierrätä heti vastaavaksi..
Tää näyttää melkeen kuin olisi vuotanut sivusta, vettä ei lähellekään täysissä enää myöskään.
20220921_155647.jpg

Jos omani olisi näyttänyt tuolta, niin ilman muuta olisin vaihtanut litkut. Sitä se tukka-stevekin ehdottaa videollaan.
 
Näin offtopic mitä nestettä noihin kannattanee käyttää jos vaihtaa litkut?
 
Just tein toimenpiteen omaani ja on todella siisti tuo vanha levy. Jotain ihan pientä on huomattavissa, mutta ei mitään hälyttävää (onneksi).
 
Päädyin eilen tilaamaan cryofuelit ennen kuin kasaa takaisin. Vanha tiiviste kuivui vihreäksi joka ei herättänyt luottamusta.
 
Sain nyt vasta aikaiseksi tämän projektin.
Hieman oli mustaa, muttei pahasti. Nestettä sai laittaa melkein koko (mukana tulleen) pullon lisää. Pitää jossain vaiheessa ehkä vaihtaa noi litkut.
Mut nyt saa kesään asti mennä noilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 650
Viestejä
4 494 770
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom