• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Aqara U200 älylukko DNA 139€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kakkis
  • Aloitettu Aloitettu
Toimiikohan tämä miten hyvin vanhassa ja aika jäykässä ovessa. 3v sitten ostin Yalen mutta ovi on sen verran paksu ettei yalen karan mitta riittänyt, siitä asti pölyyntynyt kaapissa
 
Paljonko näitä mahtoi olla? En samantien ostanut niin lauantai aamuna olivat jo loppu. Harmi, olisi ollut käyttöä.
 
Tuli ihmeteltyä liian pitkään ja pääsi loppumaan. Mitähän tänhetkisillä hinnoilla suosittelisitte, ostanko jostain normihintaan tän vai katselenko Yalea?
 
Multitronicilla 152,9€ hopea ja musta. Jää eurot Suomeen.


Laitan tuolta tulemaan ellei DNA:lle ole huomenna tullut lisää...ja miksi olisikaan. Eiköhän se ollut poistotuote.

EDIT: Pistin tilaukseen, mitä sitä kympin takia odottelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Sivulla Älykoti | Smart home -tuotteet edullisesti | DNA näkyy edelleen 139, mutta kun tuotesivun klikkaa auki niin muuttuu 179 euroon. Laitoin kyselyä että mikä homma, myyttekö 139:llä vai ette. Tuskin se mitään auttaa, mutta kysyminenkään ei maksanut mitään :)

edit: Vastaus tuli, heilläkin näkyy listauksessa vanha hinta, mutta ei järjestelmä antanut edes heidän kautta suoraan tilata 179:ää halvemmalla. Katellaan siis muualta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt veti DNAn chat ässän hihasta.
IMG_1256.jpeg


IMG_1257.jpeg

IMG_1258.jpeg
 
Hoh, kiitos vinkistä. Avasin uuden chatin, lähetin linkin tähän ketjuun ja kohta soittivatkin mulle ja kaupat tehtiin satasella ja nouto DNA Kaupasta jonka ohi tulee muutenkin kuljettua usein.
Minulle chatista kuittasivat, että 100€ hintaan saa ainoastaan DNA:n liittymäasiakkaat.
 
Ei mullakaan ole ollut mitään dna-liittymiä lähemmäs (vai jopa yli) 20 vuoteen.
 
Mulle sanoivat ettei tälläistä olekaan ja kannattaa odottaa jos tulee uudestaan 139€ kampanja. Pitäkööt tunkkinsa.
 
Jahas, ei mahtunut minun oveeni tämä. Samassa ovessa Yale Linus gen 1. toimii moitteetta. Siinä on toki maltillinen karansiirto, ja karmiin jää se muutama milli.
 
Kiitokset tiskinalustarjouksen vinkkaajalle, chattiaspan kautta sain lukon tilattua 100 eurolla. Myyjän mukaan sai myydä tuolla hinnalla kaupan oheen ja tässä tapauksessa kaupaksi riitti kun otti tietoturvapalvelun -50% tutustumistarjouksella (ilman määräaikaa) niin sai lukon alehinnalla ja ilman toimituskuluja.

Ens viikolla pitäis tulla noita lisää niin sitten pääsee katsomaan mahtuuko tämän asentamaan etuoveen
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Mulle ehdotti myös tietoturvapalvelua, mutta kieltäydyin kohteliaasti ja ei ollut ongelma. Vähän arpapeliä, tai sitten ovat illan mittaan tiukentaneet sääntöjä. Mitääna asiakkuutta mulla ei heille ole.
 
Minulle ei kyselty/tarjottu mitään lisäpalveluita. Suoraan ehdotettiin tuota satasen hintaa ja sillä tehtiin kaupat.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Aika randomilla menee sitten taas kun osa saa tarjoushinnalla ilman mitään, osan pitää tilata jotain ja osa ei saa ollenkaan :rolleyes:
 
Aika randomilla menee sitten taas kun osa saa tarjoushinnalla ilman mitään, osan pitää tilata jotain ja osa ei saa ollenkaan :rolleyes:

Tuntuu nämä tiskinaluset aina olevan tälläisiä. En tiedä millä mustalla listalla olen, mutta ikinä en ole ainuttakaan näistä muiden kertomista saanut. Ei soittamalla tai zätistä.
 
Tännekin lähti ilman dna asiakkuutta. 50€ olisi saanut alennusta lisää jos olisi siirtänyt liittymän (per?).
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Jaa, tuli tilattua 140€ hintaan. Saa lähtä takasin dna:lle, miksi maksaisin 40€ ilmaa. Näissä hatusta vedetyissä hinnoissa ole mitään ideaa.
 
Jaa, tuli tilattua 140€ hintaan. Saa lähtä takasin dna:lle, miksi maksaisin 40€ ilmaa. Näissä hatusta vedetyissä hinnoissa ole mitään ideaa.

Multitronicin 150€ alkaa tuntua ihan hyvältä hinnalta DNA:n sekoilun jälkeen. Kohta pitäisi olla käsissä ja pääsee asentamaan.
 
Laita käyttökokemuksia jossain vaiheessa. Kiinnostaisi hankkia tuo autotallin oveen

Itsellä ollut viikon paikallaan. Asennus pärseestä. Helpottui kun heitti ohjeet pois ja vain päättelee asiat. Ei helpottanut, että samalla vaihtui lukkorunko ja ovenkahva silti vanhasta. Esim. kumpikaan mukana tullut sovitelevy ei sovi täydellisesti LC100 lukkorungon kanssa. Jotta lukkopesän ruuvit sai sopimaan, piti Aqaran asennuslevyä nostaa niin, että sisäpuolen vääntönupin kara ei ole enää suorassa linjassa. Ei tosin haittaa toimintaa, mutta en usko parantavankaan osien käyttöikää.

Kalibrointi ohje oli outo ja myönnän etten ymmärtänyt mitä milloinkin kuuluu tehdä. Pitää jossain vaiheessa kokeilla uusiksi. Tuntuu ettei se nyt ihan oikein mennyt vaikka toimii.

Itse laitteelle en ennusta kovin pitkää ikää. Sellainen "kiinalaisuus" paistaa kaikesta läpi ja koneiston ääni on karkea. Yleensä menee lukkoon automaattisesti, mutta satunnaisesti sisäpuolen nuppi ei palaudukaan tarpeeksi ja lukko jää auki. Appista löytyy vaihtoehto automaattiselle lukitukselle; jos lukko avataan, mutta ovea ei niin pitäisi tuossa tilanteessa lukita ovi X ajan jälkeen automaattisesti, mutta ainakaan minulla tuo ominaisuus ei toimi.

Luulin että olisi ns. stand-alone mutta kyllä tässäkin oli pakotettu appi lataamaan ja tekemään tili sinne.

Sormenjälki, numerot ja tagi toimivat hyvin. Puhelinta (NFC) en saanut paritettua, mutta en tiedä onko tarkoituskaan toimia sillä, kunhan koitin. Näkee sitten kuinka tiuhaan sormenjälkitunnistinta joutuu puhdistamaan.

Jos on paljon kulkua eikä lukon takana varastettavaa niin ok laite, mutta perinteinen on varmempi. Katsotaan kauanko tämä kestää. Oma veikkaus on, että takuuaikana 1-2x joutuu asioimaan ja paljon yli takuun ei mene.
Varaston tai autotallin oveen ok jos esim. lähtee tallista mopolla/pyörällä, mutta en itse kyllä toista aio hankkia tämän antauduttua.
 
Asentelin lukon tänään ja aivan kuten edellinenkin kirjoittaja vaihdoin samalla lukkorungon Abloyn 4190:stä lc100:aan. En ole aiemmin lukkojen kanssa touhuillut, mutta lukkorungon vaihto olikin nopea ja helppo homma. Vääntönuppi irti, lukko pesä pois, kahvat irti ja tämän jälkeen lukkorunko pois ja uusi tilalle. Tämän jälkeen vanhat osat takaisin paikoilleen pois lukien vääntönuppi. Lukkorungon vaihdon yhteydessä tarvitsi myös uuden vääntöraudan.

Sitten pääsikin ihmettelemään Aqaran asennusta. Ensiksi ihmetystä herätti tuo asennuslevy. Ruuvit eivät menneet kohdilleen kunnes tajusin että asennuslevystä sai ruuvattua tuon sovitelevyn irti ja käännettyä ympäri, jolloin ruuvit sopivat tuohon uuteen lukkorunkoon. Tämän jälkeen oikea adapteri kääntämään vääntörautaa ja itselukko ruuvataan kaiken tämän päälle.

Lukon kalibrointi meni minultakin hiukan ohi, mutta hyvin tuntui lukko aukeavan. Kokeilin myöhemmin myös manuaalista kalibrointia, mutta tämän jälkeen lukko ei enää auennutkaan. Tein automaatti kalibroinnöin uudelleen ja taas toimi.

Apple Homeen yhdistäminen ei alkuun onnistunut, mutta netistä löydetyn vinkin avulla onnistui. Eli Aqarasta akku irti, luetaan Apple Homella tuo Matter qr-koodi ja tämän jälkeen Aqaraan akku takaisin. Applen Homekey toimii hienosti, samoin kuin näppäimistö ja sormenjälkilukija.

Ihan positiiviset ensivaikutelmat. Asennus oli yllättävän helppo ja nopea. Sovellukseen en ole vielä kauheasti kerennyt perehtyä.
 
Tänään tuli myös lukko itselle.

Vaihdoin Yale Linus lukon tilalle.
Uuden lukon asennus oli melko simppeli prosessi. Pohjalevyyn vaihdoin toisen sovitelevyn. Kara oli liian pitkä, en alkanut tätä lyhentämään, vaan tulostin 5 koon kiinnikkeen vähän muokattuna. Muokkasin mallista, jossa reikä jatkuu läpi asti. Aqaran foorumilta löytyi suoraan stl-tiedostot kaikista lukon tarvikkeista.

Käyttöönotossa Matter käyttöönotto ei Aqaran sovelluksesta onnistunut suoraan, vaan pyyteli Aqaran hubia. Apple Homen kautta sai lisättyä Matter-laitteena ja HomeKey yms lähti toimimaan hienosti. Automaatti kalibrointi ei kyllä toiminut kovin hyvin. Manuaalisella onnistui kivasti.

Nopeammin ainakin toimii kuin vanha Linus, ja plussaa numpadista. Oikein tyytyväinen lukkoon.

Lukkorunko: ASSA 8765 SYM EI60

1781209865810.png

1781209981927.png
 
Asentelin lukon tänään ja aivan kuten edellinenkin kirjoittaja vaihdoin samalla lukkorungon Abloyn 4190:stä lc100:aan. En ole aiemmin lukkojen kanssa touhuillut, mutta lukkorungon vaihto olikin nopea ja helppo homma. Vääntönuppi irti, lukko pesä pois, kahvat irti ja tämän jälkeen lukkorunko pois ja uusi tilalle. Tämän jälkeen vanhat osat takaisin paikoilleen pois lukien vääntönuppi. Lukkorungon vaihdon yhteydessä tarvitsi myös uuden vääntöraudan.

Sitten pääsikin ihmettelemään Aqaran asennusta. Ensiksi ihmetystä herätti tuo asennuslevy. Ruuvit eivät menneet kohdilleen kunnes tajusin että asennuslevystä sai ruuvattua tuon sovitelevyn irti ja käännettyä ympäri, jolloin ruuvit sopivat tuohon uuteen lukkorunkoon. Tämän jälkeen oikea adapteri kääntämään vääntörautaa ja itselukko ruuvataan kaiken tämän päälle.

Lukon kalibrointi meni minultakin hiukan ohi, mutta hyvin tuntui lukko aukeavan. Kokeilin myöhemmin myös manuaalista kalibrointia, mutta tämän jälkeen lukko ei enää auennutkaan. Tein automaatti kalibroinnöin uudelleen ja taas toimi.

Apple Homeen yhdistäminen ei alkuun onnistunut, mutta netistä löydetyn vinkin avulla onnistui. Eli Aqarasta akku irti, luetaan Apple Homella tuo Matter qr-koodi ja tämän jälkeen Aqaraan akku takaisin. Applen Homekey toimii hienosti, samoin kuin näppäimistö ja sormenjälkilukija.

Ihan positiiviset ensivaikutelmat. Asennus oli yllättävän helppo ja nopea. Sovellukseen en ole vielä kauheasti kerennyt perehtyä.

Mikä on "vääntörauta" ? Itsekään en siis ennen ole pelannut lukkojen kanssa.
Minulla ei kyllä lukkopesän ruuvit sopineet mitenkään kohdilleen vaikka käänteli sitä neljällä ruuvilla kiinni olevaa sovitetta ? Siis sopinut niin että myös vääntönupin karan reikä olisi ollut täydellisesti linjassa lukkorungon reiän kanssa. Toisessa asennossa ei ollut toivoakaan, toisessa asennossa sopi kunhan suostui hyväksymään ettei se karan reikä ole enää täysin linjassa.

Tein myös kalibroinnin kahdella eri tapaa eli painamalla lukosta nappeja ja tällä tapaa en saanut hommaa maaliin. Appin kautta sitten alkoi pelittää, mutta jotenkin tuntui ettei sekään mennyt ihan oikein.
 
Mikä on "vääntörauta" ? Itsekään en siis ennen ole pelannut lukkojen kanssa.
Minulla ei kyllä lukkopesän ruuvit sopineet mitenkään kohdilleen vaikka käänteli sitä neljällä ruuvilla kiinni olevaa sovitetta ? Siis sopinut niin että myös vääntönupin karan reikä olisi ollut täydellisesti linjassa lukkorungon reiän kanssa. Toisessa asennossa ei ollut toivoakaan, toisessa asennossa sopi kunhan suostui hyväksymään ettei se karan reikä ole enää täysin linjassa.

Tein myös kalibroinnin kahdella eri tapaa eli painamalla lukosta nappeja ja tällä tapaa en saanut hommaa maaliin. Appin kautta sitten alkoi pelittää, mutta jotenkin tuntui ettei sekään mennyt ihan oikein.
Vääntörauta on tuo "metallikepukka" mikä tulee lukkorunkoon, jota sitten vääntönupilla, tai tässä tapauksessa Aqara, vääntää jotta lukko aukeaa. Abloyn 4190 lukossa vääntöraudan suora pää tulee lukkorunkoon ja loppu katkaistaan pois, kun taas tässä lc100 lukkorungossa tuo vinopää tulee lukkorunkoon ja loput katkaistaan pois.
IMG_1351.jpeg

Minä sain tuon sovitteen kääntämällä aluslevyn menemään siten ettei tuo vääntökara osunut aluslevyyn vaan tuli sopivasti siitä reiästä läpi ja adapteri meni siihen helposti. Olisiko sinulla jäänyt vanhasta lukkorungosta vääränlainen vääntökara ja tästä syystä ei tule hyvin aluslevystä läpi?
 
Aika randomilla menee sitten taas kun osa saa tarjoushinnalla ilman mitään, osan pitää tilata jotain ja osa ei saa ollenkaan :rolleyes:

Myyjät ei saa häävisti provikkaa nuista pöydänalusista niin koittavat välillä keksiä omia sääntöjään siitä että pitää myydä sitä ja tätä kylkeen.
 
Itse ostin maanantaina soittamalla ilmaiseen 0800 550 044 myynti puolen numeroon, kerroin tiskinalushinnasta, myyjä kertoi ettei tiennyt siitä ja kysyi esimieheltä ja sain 100€ ja ilmaiseksi postituksen. Sanoi, myös jos haluan lisäalea vielä, niin saa jos liittymää vaihtaa heille. Ei ollut tarvetta.
Asennuksesta, lc100 runkoon. No pohjalevy tosiaan piti kääntää ympäri ja hieman olisi voinut olla reijät eri kohdassa, mutta ei niin paljoa että olisi mieluummin tarrakiinnityksellä laittanut kiinnityksen. aqara apissa valitin US deadbolt lukon tyyliksi ja suoraan osasi automaattisesti siitä toimimaan asentua.
 
Vääntörauta on tuo "metallikepukka" mikä tulee lukkorunkoon, jota sitten vääntönupilla, tai tässä tapauksessa Aqara, vääntää jotta lukko aukeaa. Abloyn 4190 lukossa vääntöraudan suora pää tulee lukkorunkoon ja loppu katkaistaan pois, kun taas tässä lc100 lukkorungossa tuo vinopää tulee lukkorunkoon ja loput katkaistaan pois.
IMG_1351.jpeg

Minä sain tuon sovitteen kääntämällä aluslevyn menemään siten ettei tuo vääntökara osunut aluslevyyn vaan tuli sopivasti siitä reiästä läpi ja adapteri meni siihen helposti. Olisiko sinulla jäänyt vanhasta lukkorungosta vääränlainen vääntökara ja tästä syystä ei tule hyvin aluslevystä läpi?

Kiitos hyvästä ja selkeästä ohjeesta. Tämä kun olisi asentaessakin ollut käytössä, mutta kun käytännössä ei ollut mitään ohjeita ja kolmesta "osasta" piti systeemi kasata. Tuo vääntörauta kyllä tuli aluslevyn reiästä ihan ok läpi, mutta se aluslevyn reikä ei ollut suoraan linjassa tuon vääntöpyörän kanssa. Taidan purkaa vielä kerran systeemin ja tarkistaa. Nappaan samalla kuvat niin on helpompi selittää mitä tarkoitan.
 
Kiitos hyvästä ja selkeästä ohjeesta. Tämä kun olisi asentaessakin ollut käytössä, mutta kun käytännössä ei ollut mitään ohjeita ja kolmesta "osasta" piti systeemi kasata. Tuo vääntörauta kyllä tuli aluslevyn reiästä ihan ok läpi, mutta se aluslevyn reikä ei ollut suoraan linjassa tuon vääntöpyörän kanssa. Taidan purkaa vielä kerran systeemin ja tarkistaa. Nappaan samalla kuvat niin on helpompi selittää mitä tarkoitan.
Tässä vielä ohje tuohon lukkorungon asennukseen. Minäkin aluksi vähän näitä pyörittelin kun mitään ohjeita ei tullut mukaan, mutta nopealla googletuksella löytyi tuo ohje ja sen avulla asennus onnistui hyvin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 359
Viestejä
5 248 690
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom