Jahas, io-techissä ei taidakaan olla semmoista yleisketjua koneen kasaamiseen joten tehdäänpä oma.
Budjetti: alle 800€
Käyttöjärjestelmä ja kasaus: Windows 10, kasaan itse
Kellotatko?: En
Kotelon koko: mATX
Koneen käyttötarkoitus: 1440p 144Hz pelaaminen
Valmiina löytyy:
- i7 7700K
- Crucial MX300 525GB
- Seasonic 660W P-660 (XP²)
- Jonsbo C3
- Thermalright Macho 120 rev.A
Tarvitsen apua loppujen osien valinnassa.
- Emolevy, olen pohdiskellut seuraavia:
Emolevyyn pitäisi saada tulevaisuudessa m.2 SSD kiinni. Mikä on järkevin formaatti (2280, 22110 jne) kun en tiedä näistä juuri mitään?
Arvostan myös laadukasta audiocodecia.
Onko Z- ja B-sarjojen välillä laadullista eroa kestävyydessä? En halua panostaa kellotus emoon, mutta haluaisin että B-sarjalainen kuitenkin olisi laadukas ja kestäisi vuosia.
- Näytönohjain, päädyin GTX 1080iin.
Tuossapa olisi listattuna ylhäältä alas halvin, suosituin hintaluokassaan ja sitten halvin blower tuulettimella oleva.
Nykyinen näytönohjain on kolmella tuulettimella mutta koppa isompi, pohdinkin siis että kannattaisiko ostaa pieneen Jonsbon koppaan blower cooleri?
Modaan kuitenkin Jonsboa todennäköisesti niin että saan siihen 2 x 120 tuulettimet eteen.
Mitä suosittelette?
Muistit:
Ylhäältä alas taas. Halvimmat, CL14 latensseilla ja 3000Mhz.
Tässä mietin että kannattaako maksaa noin paljoa extraa että saa pienemmät CL luvut? 3000Mhz muistit ovat mukana vaikka mielestäni B250 emot eivät tue sitä. Sillä mietinkin että kannattaako panostaa sittenkin Z-sarjan emoon vaikken kellota jotta saisi nopeammat muistit kokoonpanoon? Olen ymmärtänyt että pelihommista nopeista muisteista ei kuitenkaan hyödy kuin Ryzenit nykyään.
Osat ostan Saksasta ellei Suomessa tarjouksia.
Budjetti: alle 800€
Käyttöjärjestelmä ja kasaus: Windows 10, kasaan itse
Kellotatko?: En
Kotelon koko: mATX
Koneen käyttötarkoitus: 1440p 144Hz pelaaminen
Valmiina löytyy:
- i7 7700K
- Crucial MX300 525GB
- Seasonic 660W P-660 (XP²)
- Jonsbo C3
- Thermalright Macho 120 rev.A
Tarvitsen apua loppujen osien valinnassa.
- Emolevy, olen pohdiskellut seuraavia:
Emolevyyn pitäisi saada tulevaisuudessa m.2 SSD kiinni. Mikä on järkevin formaatti (2280, 22110 jne) kun en tiedä näistä juuri mitään?
Arvostan myös laadukasta audiocodecia.
Onko Z- ja B-sarjojen välillä laadullista eroa kestävyydessä? En halua panostaa kellotus emoon, mutta haluaisin että B-sarjalainen kuitenkin olisi laadukas ja kestäisi vuosia.
- Näytönohjain, päädyin GTX 1080iin.
Tuossapa olisi listattuna ylhäältä alas halvin, suosituin hintaluokassaan ja sitten halvin blower tuulettimella oleva.
Nykyinen näytönohjain on kolmella tuulettimella mutta koppa isompi, pohdinkin siis että kannattaisiko ostaa pieneen Jonsbon koppaan blower cooleri?
Modaan kuitenkin Jonsboa todennäköisesti niin että saan siihen 2 x 120 tuulettimet eteen.
Mitä suosittelette?
Muistit:
Ylhäältä alas taas. Halvimmat, CL14 latensseilla ja 3000Mhz.
Tässä mietin että kannattaako maksaa noin paljoa extraa että saa pienemmät CL luvut? 3000Mhz muistit ovat mukana vaikka mielestäni B250 emot eivät tue sitä. Sillä mietinkin että kannattaako panostaa sittenkin Z-sarjan emoon vaikken kellota jotta saisi nopeammat muistit kokoonpanoon? Olen ymmärtänyt että pelihommista nopeista muisteista ei kuitenkaan hyödy kuin Ryzenit nykyään.
Osat ostan Saksasta ellei Suomessa tarjouksia.