Apua langattomien headsettien kanssa tai suosituksia

Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
24
Hei,

Olisikohan jollakulla antaa hyviä vinkkejä langattomien kuulokkeiden kanssa, tahi suosituksia varmatoimisesta langattomasta headsetistä. Teen päivittäin töitä kahdella koneella (asiakkaan kone + oman firman) ja palavereissakin palaa harmillisen paljon aikaa. Minulla on molemmille koneille omat langattomat headsetit, toisena Jabra Evolve2 85 Link380a ja toisena POLY Voyager Focus 2 UC-M. Molempien kanssa minulla on tasan sama ongelma, eli välillä saattaa mennä päiviä, että kaikki menee hyvin, mutta sitten taas ääneni kuuluu vastapuolelle "tulevan luolasta". Sisäänpäin ääni kuuluu kokoajan hyvin, mutta ulospäin lähtevä kuulemma kuulostaa tulevan jotenkin tosi etäältä ja vaimeana.

Jotenkin ajattelisin, että tuo on joku asetus, joka kiusaa, mutta minulle Google ei nyt oikein kerro että mikä se voisi olla. Noista Jabroista olen mielestäni kaikki asetukset perannut aika tarkastikin läpi ja sieltä ei kyllä oikein apua tullut, Polyt ovat ns. suoraan paketista. Koneet ovat molemmat Win10, toinen täysin omissa käsissä, mutta toinen suoraan asiakkaan (iso pörssiyhtiö) profiilista ja siihen minulla ei edes normikäyttäjää kummoisempia oikeuksia ole. Molemmat luurit ovat koneissaan kiinni mukana tulleiden usb-donglejen kautta, mutta olen myös kokeillut liittää ne koneisiin kiinni suoraan bluetoothilla ja se ei tilannetta muuta. Kummatkaan luurit eivät ole yhdistettyinä kuin siihen yhteen koneeseen. Yhden toisen vastaavien Jabrojen (töissä samassa asiakasyrityksessä) omistajan tiedän ja hänellä on ihan vastaava ongelma, sikäli olen sen kyllä itsekin kuullut, että siltä se kuulostaa niinkuin jostain luolan perukoilta huutelisi. Teams pääasiallisesti palavereissa alustana, mutta ongelma toistuu kyllä muillakin sovelluksilla, ei ole Teamsiinkaan pelkästään sidottu.

Kun tosiaan kuvittelen, että laitteissa ei fyysistä vikaa ole ja tuo on joku todennäköisemmin Windowsin asetus joka kiusaa (koska tuntuu epätodennäköiseltä, että kahdella eri isolla valmistajalla olisi ajurit samalla tapaa särki) ja lisäksi tiedostaen sen tosiseikan, että olen jo vuoden sisällä ostanut 600 eurolla kuulokkeita puhtaasti työkäyttöön, niin en toki ihan ekana haluaisi taas kauppaan marssia, mutta kun meillä on kyllä ihan kohta ikkunassa kaksien kuulokkeiden kokoiset reiät, niin saa kyllä antaa myös suosituksia kuulokkeista seuraavilla spekseillä:

1) Varmatoimiset, mutta kuitenkin langattomat. Hyviä langallisia minulla kyllä on ja niitä kyllä nyt enempi käytänkin, kun ei noita oikein kehtaa.
2) Mukavat päässä, palavereissa tulee tosiaan notkuttua harmillisen useina päivinä 8+ tuntia, joten siksi kuulokkeet ei saisi kauheasti päätä painaa. Samasta syystä tuo langattomuus olisi aika tärkeä asia, saa vähän välillä jaloteltua ja käytyä kahvikupin täyttämässä kesken palaverinkin
3) Kahvinkeittimelle ja jääkaapille asti pitäisi päästä konetta mukana kantamatta, matkaa sellainen ~10m + ohuet seinät
4) Mielellään joku telakantapainen, johon luurit helppo heittää päivä npäätteeksi ja akku on taas aamulla täynnä, silloin akun käyttöajaksikin riittää se ~10h
5) Puomimikrofoni, tähän olen tottunut, mutta tämä nyt ei ihan ehdottumuus ole, kunhan seuraavakin vaatimus täyttyy
6) Idioottivarma mute-toiminto. Noissa molemmissa omistamissani luureissa mute menee päälle, kun puomin nostaa ylös (ja sama toisinpäin) ja se on kyllä hyvä. Jos tuo ei toimi noin, niin sitten täytyy kyllä olla joku idioottivarma muu tapa, jolla tiedän aina (erikseen tietoisesti tarkistamatta) onko mute päällä vai ei + toki helppo tapa saada se mute päälle ja pois
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
281
Vaikuttaisi siltä, että bluetooth kuulokkeet menevät siihen hands-free tilaan, jossa mikrofonin ääni kuulostaa juustolta. Tsekkaile onko mikkiasetuksissa esim kaksi eri mikkiä ja poista niistä se muhjuinen unholaan.

Ite tykännyt modmic wireless mikistä. Jos hermot palaa niihin kuulokkeiden mikkeihin niin ton vain läiskästä kiinni ja taas toimii huoletta :p
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
227
Molemmat on oikeesti ihan kunnon vehkeitä, itse suosin kiekkoa; ei halua pitää kuulokkeita kovin kauaa päässä.
Tyyliin Poly Sync 20 tai vaikka Jabran Speak2 75

Kannattaa ensimmäiseksi päivittää firmikset noihin. Jabralla on Direct ja Polyllä Lens ohjelma sitä varten
85 voit päivittää myös kännykän kautta Jabra sound + kautta

Veikkaampa että jotain jännää vanhaa laiteajuria koneessa tai jotain outoa

Yleensä näissä laitteissa valmistaja päivittää luureja myös sen takia kun siellä on kaikentasoista wintoosaa takana erilaisilla ajureilla ja valmistajan oma dongle on aina parempi kuin BT
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 158
Viestejä
4 210 079
Jäsenet
71 022
Uusin jäsen
Slerbbaliini

Hinta.fi

Ylös Bottom